اسرائیل انبار مهمات حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد

شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۳۰

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد که اسرائیل انبار مهمات حزب‌الله، گروه مسلح تحت حمایت جمهوری اسلامی را در جنوب لبنان هدف قرار داد. کمی قبل از آن، ارتش اسرائیل گزارش داد که حزب‌الله ۴۵ راکت به سمت شمال شلیک کرده که باعث آتش‌سوزی شده است.

سه منبع امنیتی به رویترز گفتند که حملات اسرائیل در ساعات پایانی شنبه یک انبار مهمات متعلق به گروه مسلح حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، حملات به شهر عدلون، در حدود ۴۰ کیلومتری (۲۵ مایلی) شمال مرز لبنان با اسرائیل، منجر به یک رشته انفجارهای شدید شد که در سراسر جنوب لبنان شنیده شد.

یک منبع پزشکی و یک منبع امنیتی به رویترز گفتند شمار زخمی‌ها بر اثر حمله اسرائیل به انبار تسلیحاتی حزب‌الله در منطقه عدلون به چهار نفر رسید.

همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله در رگبار راکتی خود در ساعت ۳ و ۳۵ دقیقه بعد از ظهر شنبه، حدود ۳۰ موشک به ارتفاعات جولان شمالی پرتاب کرد.

به گفته ارتش اسرائیل، برخی از راکت‌ها رهگیری شدند و برخی دیگر به مناطق باز اصابت کردند و باعث آتش‌سوزی شدند.

حزب‌الله مسئولیت این حمله رگبار را بر عهده گرفت.

ارتش اسرائیل اضافه کرد کمی پیش از ساعت ۴ بعد از ظهر، رگباری از ۱۰ راکت به سمت جلیل غربی و پنج راکت دیگر به سمت جلیل علیا شلیک شد.

حماس که مستقر در نوار غزه است، اعلام کرد شاخه لبنانی این گروه، شلیک موشک به غرب الجلیل را انجام داده است.

در این حملات به هیچ کس آسیبی وارد نشد.

بر اساس اعلام حزب‌الله، این گروه ده‌ها راکت به سمت دفنه در شمال اسرائیل شلیک کرده است.

این گروه که از سوی آمریکا و اسرائیل «تروریستی» شناخته می‌شود، روز شنبه در بیانیه‌ای اضافه کرد که حملات اخیرش در پاسخ به حمله ارتش اسرائیل در جنوب لبنان بوده است.

از زمان آغاز جنگ کنونی غزه، اسرائیل و حزب‌الله تقریبا به طور روزانه در امتداد مرز لبنان و اسرائیل با یکدیگر به تبادل آتش پرداخته‌اند.

هم‌زمان با تداوم تنش‌ها در این منطقه، حملات اسرائیل به نوار غزه نیز ادامه دارد.

به گزارش رویترز، نیروهای اسرائیل روز شنبه چندین منطقه در سراسر نوار غزه را بمباران کردند که به گفته مقامات بهداشتی غزه، حداقل ۳۰ نفر در این بمباران کشته شدند.

یک پزشک درباره کشته‌شدگان حملات روز شنبه گفت همسر و دو فرزند محمد ابوجاسر، روزنامه‌نگار محلی نیز کشته شدند.

در رفح، جایی که اسرائیل اعلام کرده قصد دارد آخرین گردان‌های شاخه مسلح حماس را متلاشی کند، ساکنان این شهر گفتند که تانک‌های اسرائیلی به عمق مناطق شمالی شهر پیشروی کردند و کنترل یک تپه در غرب رفح را به دست گرفتند.

این تصرف پس از درگیری‌های شدید با نیروهای حماس اتفاق افتاد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروها به عملیات خود در رفح ادامه دادند و بسیاری از افراد مسلح را طی روز گذشته در منطقه‌ای در غرب این شهر از بین بردند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
چشم‌انداز
اقتصاد و بازار
۲۴ با فرداد فرحزاد

شنیداری

پادکست‌ها