ارتش اسرائیل از کشتن معاون فرمانده گردان شجاعیه حماس خبر داد

جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۲۲

ارتش اسرائیل اعلام کرد ایمن شويدح، معاون فرمانده گردان شجاعیه حماس در نوار غزه را کشته است و سربازان اسرائیلی هم یک انبار اسلحه و اتاق مورد استفاده برای رصد سربازان اسرائیلی در محوطه دفتر آژانس سازمان ملل متحد برای امدادرسانی به پناهندگان فلسطینی را در نوار غزه یافته‌اند.

نیروهای ارتش اسرائیل جمعه ۲۲ تیر اعلام کردند که شویدح در حمله هوایی اخیر به شهر غزه کشته شده است.

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، شویدح حملات متعددی را به سربازان در غزه انجام داده بود و در برنامه‌ریزی حمله هفتم اکتبر گذشته حماس به اسرائیل مشارکت داشت.

بر اساس گزارش ارتش اسرائیل، یکی دیگر از فرماندهان گردان شجاعیه به نام عباده ابوهین نیز در این حمله کشته شد.

ایمن شويدح معاون فرمانده گردان شجاعیه حماس

ارتش اسرائیل او را یک فرماندهان کارکشته و برجسته توصیف کرد که نقش قابل‌توجهی در جنگ حماس علیه اسرائیل داشته است.

همزمان ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهایش انبار سلاح و اتاق فرماندهی مورد استفاده حماس در یکی از مقرهای آژانس سازمان ملل متحد برای امدادرسانی به پناهندگان فلسطینی (آنروا) در شهر غزه را پیدا کرده‌اند.

این نیروها در اوایل این هفته به عنوان بخشی از یک عملیات جدید در محله‌های غربی و جنوبی شهر غزه، به این مقر این آژانس سازمان ملل متحد حمله کردند که در ماه‌های اخیر مورد استفاده کارمندان سازمان ملل قرار نگرفته بود.

ارتش اسرائیل نخستین بار در اوایل سال جاری میلادی به این مقر آنروا حمله کرده بود و یک شبکه تونل بزرگ حماس را کشف کرد که از زیر آن می‌گذشت.

آنروا به عنوان نخستین آژانس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد تا به پناهندگانی که هنگام تشکیل اسرائیل از خانه‌های خود رانده شدند، یا مجبور به ترک محل زندگی خود شدند امدادرسانی کند.

پیشتر دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به این‌که کشورش پنج بار به مدارس و تاسیسات آنروا حمله کرده، گفته بود این مکان‌ها به محل استقرار اعضای حماس بدل شده است.

در همین حال، جمعه ۲۲ تیرماه چندین راکت از بیت حانون در شمال غزه به منطقه‌ای در جنوب اسرائیل شلیک شد که آژیرهای خطر را در این منطقه به صدا درآورد.

ارتش اسرائیل گفت راکت‌ها به مناطق باز اصابت کردند و در پاسخ به این حمله، به سایت‌های متعلق به گروه‌های مسلح فلسطینی حمله کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل وعده داده که این کشور توان نظامی حماس را از بین ببرد.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

سیاست با مراد ویسی
خبرها
خبرها
چشم‌انداز با مهدی مهدوی‌آزاد

شنیداری

پادکست‌ها