مقام نزدیک به نصرالله و مسئول انتقال سلاح از سوریه برای حزب‌الله کشته شد

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که دو نفر روز سه‌شنبه در حمله اسرائیل به یک خودروی حزب‌الله لبنان در حومه دمشق پایتخت سوریه کشته شدند. یکی از آنان یاسر نمر قرنبش مسئول انتقال تسلیحات مرتبط با پهپاد از سوریه به لبنان بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان غیردولتی حزب‌الله لبنان تحت حمایت جمهوری اسلامی، به کشته شدن این فرمانده نظامی خود» در جریان حمله پهپادی اسرائیل به خودروی متعلق به این گروه در جاده دمشق-بیروت در منطقه یابوس اعتراف کرد.

این حمله زمانی رخ داد که خودرو از یک ایست بازرسی نظامی متعلق به لشکر چهارم نیروهای رژیم بشار اسد عبور می‌کرد.

یک نفر دیگر در این حمله کشته شده که مشخص نیست سوری، ایرانی یا از ملیت دیگر بوده است.

راننده خودرو که تبعه سوریه بوده مجروح شده است.

یک منبع نزدیک به این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت که یاسر نمر قرنبش محافظ سابق حسن نصرالله رهبر حزب‌الله در این حمله کشته شد.

حزب‌الله نیز از کشته شدن این فرد خبر داده اما مسئولیتش را ذکر نکرده است.

شرق الاوسط نیز به نقل از دو منبع امنیتی نوشت که او محافظ سابق نصرالله و یک فرمانده در رده متوسط ​​در حزب‌الله بود و در انتقال سلاح به این گروه مشارکت داشته است.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در بیش از سیزده سال پیش تاکنون، صدها حمله منتسب به اسرائیل علیه ارتش بشار اسد و گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی از جمله حزب‌الله لبنان در سوریه انجام شده است.

حملات اسرائیل به سوریه پس از حمله مرگبار حماس، متحد حزب‌الله، به خاک اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته افزایش یافته است.

شامگاه گذشته، خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که اسرائیل به یکی از مناطق اطراف بانیاس در غرب این کشور حمله کرد. حمله هوایی منتسب به اسرائیل هم‌زمان با ورود دو کشتی ایرانی به بندر لاذقیه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حداقل ۲۴ نفر از اعضای حزب‌الله در سوریه در حملات اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون کشته شده‌اند.

حزب‌الله و ارتش اسرائیل در مرز جنوبی لبنان نیز تقریبا به طور روزانه به تبادل آتش می‌پردازند.

مقامات اسرائیل به ندرت در مورد حملات در سوریه اظهار نظر می‌کنند، اما بارها گفته‌اند که اجازه نخواهند داد جمهوری اسلامی حضور خود را در سوریه گسترش دهد.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر
هت‌تریک با مزدک میرزایی
خبر
۲۴ با فرداد فرحزاد

شنیداری

پادکست‌ها