آمریکا سخنان وزیر خارجه روسیه را درباره خطر جنگ هسته‌ای خطرناک و غیرمسئولانه خواند

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

وزارت خارجه آمریکا هشدار وزیر خارجه روسیه را نسبت به خطر جدی وقوع جنگ هسته‌ای به شدت غیرمسئولانه خواند و پنتاگون نیز این اظهارات را خطرناک و بی‌فایده دانست.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه روسیه گفت: «در هفته‌‌های اخیر الگویی از اظهارات جنگ طلبانه را شاهد بوده‌ایم. اظهارات روسیه درباره خطر جنگ هسته‌ای اوج بی‌مسئولیتی است.»

پرایس گفت: «اظهارات لاوروف در تضاد با تعهد روسیه مبنی بر این است که جنگ هسته‌ای نباید دربگیرد. وقتی صحبت از تشدید بالقوه تنش اتمی می‌شود، ما به آنچه روسیه انجام می‌دهد و کارهایی که انجام نمی‌دهد بسیار توجه می‌کنیم.»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز اظهارات وزیر خارجه روسیه را «خطرناک و بی فایده» خواند و گفت: «رجزخوانی و اظهارات خطرناک قطعا هیچ کمکی نمی‌کنند و این چیزی است که ما واردش نخواهیم شد.»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به اینکه مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت، نسبت به خطر جدی جنگ هسته‌ای هشدار داد و گفت که خطر جنگ جهانی سوم وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه با توجه به تنش‌های کنونی خطر جنگ جهانی سوم جدی است، افزود: من نمی‌خواهم این خطرات را به طور تصنعی بالا ببرم خیلی‌ها این را دوست دارند اما خطر جدی و واقعی است و ما نباید آن را دست‌کم بگیریم.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبرها
خبر ورزشی
گزارش روز با مجتبا پورمحسن
اقتصاد و بازار

شنیداری

پادکست‌ها