سخنگوی پنتاگون: آرایش نیروها نشان می‌دهد حمله جدید روسیه به شرق اوکراین تهاجمی‌تر است

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۳۰

در حالی که مقام‌های اوکراین از آغاز حمله گسترده روسیه به شرق اوکراین خبر دادند، سخنگوی پنتاگون گفت که فعالیت اخیر روسیه در شرق اوکراین نشان می‌دهد که روسیه نیروهای خود را برای عملیات تهاجمی‌تر و بزرگتر به منطقه دونباس تجهیز و سازماندهی کرده‌ است.

جان کربی افزود که اقدامات نیروهای روسیه در شرق اوکراین شامل استقرار نیروهای بیشتر، توانمندسازی و افزایش قابلیت فرماندهی و کنترل در دونباس است.

او گفت که ما مشاهده می‌کنیم که روس‌ها تعداد گردان‌های تاکتیکی خود را در شرق و جنوب اوکراین افزایش داده‌اند و توپخانه، هلی‌کوپتر، و مراکز فرماندهی و کنترل خود در این منطقه را افزایش داده‌اند.

سخنگوی پنتاگون افزود که در مقابل اوکراینی‌ها نیز توپخانه خود را در دونباس تقویت کرده‌اند و ایالات متحده نیز ارسال تجهیزات دفاعی به اوکراین را تسریع کرده است.

کربی اضافه کرد که وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر فاصله صدور دستورهای جو بایدن برای ارسال تجهیزات دفاعی به اوکراین و اجرای آن را به ۴۸ ساعت رسانده است.

او گفت که دستور بایدن درباره ارسال تسلیحات در چارچوب کمک ۸۰۰ میلیون دلاری روز ۱۳ آوریل صادر شد و ۱۴ آوریل به دست ما رسید و در روز پانزدهم اولین هواپیمای حامل تجهیزات عازم اوکراین شد.

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که ۱۸ توپ هویتزر ۱۵۵ میلیمتری از جمله تجهیزاتی است که به اوکراین ارسال شده است و افزود که آمریکا تعدادی از نیروهای اوکراینی را خارج از این کشور برای استفاده از توپ هویتزر ۱۵۵ میلیمتری آموزش می‌دهد.

کربی گفت که همراه با آن هویتزرها، ۴۰ هزار گلوله توپ نیز به اوکراین ارسال شده است و شش محموله تجهیزات دفاعی از ۱۳ آوریل تاکنون به اوکراین ارسال شده است.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

سیاست با مراد ویسی
خبرها
خبر ورزشی
گزارش روز با مجتبا پورمحسن

شنیداری

پادکست‌ها