آمریکا دختران پوتین و دو بانک‌ بزرگ روسیه را تحریم کرد

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۷

واشینگتن اعلام کرد در دور جدید تحریم‌های اقتصادی و مالی «ویرانگر» خود علیه مسکو، فرزندان ولادیمیر پوتین و همچنین بانک‌های بزرگ روسیه را هدف قرار داده است. همزمان جو بایدن گفت این تحریم‌های جدید، مرتبط با جنایت‌های روسیه در شهر بوچاست.

یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده روز چهارشنبه ۱۷ فروردین، در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت تحریم‌های جدید، انسداد کاملی را بر اسبربانک (بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه) که یک سوم کل دارایی‌های بانکی روسیه را در اختیار دارد و همچنین بر آلفابانک، یک بانک خصوصی در روسیه اعمال می‌کند.

در حالی که درآمد دولت روسیه شدیدا به صادرات انرژی وابسته است، این مقام آمریکایی افزود معاملات انرژی با این تحریم‌ها مسدود شده است.

او همچنین گفت آمریکا فرزندان بزرگسال ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و دختر و همسر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و اعضای شورای امنیت ملی روسیه از جمله دیمیتری مدودف را تحریم کرده است.

این مقام آمریکایی ادامه داد بر اساس تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، هرگونه سرمایه‌گذاری از سوی شهروندان آمریکایی در روسیه ممنوع است.

او تاکید کرد آمریکا «به طور فاجعه‌باری» شوک مالی در روسیه را با قطع ارتباط بانک‌های بزرگ این کشور افزایش می‌دهد.

این مقام دولت واشینگتن گفت روس‌ها شاید مجبور شوند به سبک زندگی‌ با معیارهای زندگی در شوروی دهه ۱۹۸۰ بازگردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت آمریکا قرار است «شرکت‌های دولتی استراتژیک بزرگ» روسیه را نیز تحریم کند، اما هنوز نامی از این شرکت‌ها فاش نشده است.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه از اقدامات اجرایی جدید «برای مختل کردن و پیگرد قانونی فعالیت جنایتکارانه روسیه» خبر داد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام ارشد فرانسوی نوشت اتحادیه اروپا نیز احتمالا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را اعمال خواهد کرد.

همچنین بریتانیا روز چهارشنبه دارایی دو بانک روسی اسبربانک و کردیت بانک مسکو را تحریم کرد و اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی به همه وادرات زغال‌سنگ و نفت از روسیه پایان می‌دهد.

بریتانیا در دور جدید تحریم‌های خود علیه مسکو، هشت الیگارش روس را نیز تحریم کرد.

تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه، پس از انتشار تصاویر کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین است.

روسیه از سوی اوکراین و کشورهای غربی متهم شده که پیش از ترک این شهر و دیگر مناطق اطراف کی‌یف مرتکب «جنایات جنگی» شده است.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

اقتصاد و بازار
۲۴ با فرداد فرحزاد
جهان‌نما
برنامه با کامبیز حسینی

شنیداری

پادکست‌ها