حسن نصرالله حضور نیروهای حزب‌الله در جنگ اوکراین را دروغ خواند

شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۸

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گزارش‌ها درباره مشارکت نیروهای این گروه در جنگ اوکراین و در حمایت از روسیه را «شایعه و دروغ» خواند.

نصرالله در سخنانی که از تلویزیون وابسته به حزب‌الله پخش شد گفت: «هیچ عضوی از این حزب، نه به عنوان جنگجو و نه کارشناس، در جنگ اوکراین حضور ندارد.»

رسانه‌های محلی و بین‌المللی گزارش‌های متعددی درباره حضور جنگجویان سوری و نیروهای حزب‌الله لبنان در جنگ اوکراین منتشر کرده‌اند؛ به ویژه آنکه اين نخستين بار نيست نیروهای حزب‌الله در میدان‌های جنگ خارج از لبنان مشارکت می‌کنند.

اگر این گزارش‌ها درست باشد، این بار برای حزب‌الله سخت خواهد بود که حضور خود در اوکراین را توجیه کند؛ چرا که این کشور هزاران کیلومتر از لبنان فاصله دارد و در اوکراین هیچ گروه تروریستی که لبنان را تهدید کند وجود ندارد.

از سوی دیگر به رغم تکذیب حسن نصرالله مبنی بر عدم حضور نیروهای حزب‌الله در تهاجم روسیه علیه اوکراین، نگرانی‌ها در لبنان از ورود مجدد اين كشور به درگیری‌های منطقه‌ای، این بار به واسطه بحران اوکراین، همچنان وجود دارد.

این نگرانی‌ها به ویژه زمانی تشدید شد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، از حضور داوطلبان خارجی در کنار ارتش کشورش در حمله به اوکراین استقبال کرد.

فارس سعید، بنیانگذار «شورای ملی پایان دادن به اشغالگری ایران در لبنان»، با ابراز تردید درباره تکذیبیه حزب‌الله می‌گوید: «شرایط بار دیگر نشان می‌دهد که سیاست بی‌طرفی حزب‌الله حقیقت ندارد. به این معنی که این حزب دروغ می‌گوید و هیچ وعده صادقی جز ویرانی لبنان ندارد.».

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
هت‌تریک با مزدک میرزایی
خبر
تاریخ شفاهی - فصل چهارم

شنیداری

پادکست‌ها