اسرائیل و اوکراین گزارش‌ها درباره توصیه بنت به زلنسکی را تکذیب کردند

شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۱

دو مقام اوکراینی و اسرائیلی روز شنبه گزارش‌ها درباره توصیه نخست وزیر اسرائیل به رییس جمهوری اوکراین مبنی بر پذیرش پیشنهادهای پوتین را تکذیب کردند.

چند رسانه اسرائیلی و آمریکایی، از جمله والانیوز، جروزالم پست و اکسیوس، روز جمعه گزارش داده بودند که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، به ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، توصیه کرده پیشنهادهای پوتین را برای پایان دادن به جنگ بپذیرد.

این رسانه‌ها به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی گزارش داده بودند که این تماس تلفنی روز سه‌شنبه انجام شده و زلنسکی ضمن رد چنین توصیه‌ای، در پاسخ به بنت فقط گفته است: «شنیدم».

پس از انتشار این گزارش‌ها، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین، در توییتی نوشت که اسرائیل هم «مثل سایر کشورهای میانجیگر مشروط» به اوکراین توصیه «نکرده است» با هیچ درخواستی از سوی روسیه موافقت کند و چنین چیزی «به دلایل نظامی و سیاسی ناممکن است».

او تاکید کرد که اسرائیل حتی «از روسیه می‌خواهد که رویدادها را مناسب‌تر ارزیابی کند».

یک مقام ارشد اسرائیلی نیز گزارش‌های منتشرشده درباره توصیه بنت به زلنسکی را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز، این مقام اسرائیلی که خواست به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش نشود گزارش‌ها را «آشکارا غلط» خواند و گفت: بنت «در هیچ مقطعی» به زلنسکی درباره پذیرش توافقی از سوی پوتین توصیه‌ای نکرده و او هرگز به زلنسکی «نگفته چه کار کند و قصدی هم برای این کار نداشته است».

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
خبر
هت‌تریک با مزدک میرزایی
خبر

شنیداری

پادکست‌ها