آمریکا تحریم‌هایی را علیه بانک مرکزی روسیه اعمال کرد

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۹

دولت آمریکا در چارچوب تحریم‌های جدید خود علیه مسکو، شهروندانشان را از هرگونه معامله‌ای که بانک مرکزی روسیه، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی این کشور در آن دخیل باشد، منع کرد.

مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه با اعمال تحریم‌های جدید گفتند که این تحریم‌ها علیه بانک مرکزی روسیه و سایر منابع کلیدی ثروت، احتمالا تورم روسیه را افزایش داده، قدرت خرید را پایین آورده و سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش می‌دهد.

روسیه چهار روز پس از حمله به اوکراین که بزرگ‌ترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، با انزوای اقتصادی عمیق‌ مواجه شده‌ است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه نیز روسیه نیز اعمال کرده است.

کارشناسان، تحریم بانک مرکزی روسیه را به منزله تشدید قابل توجه فشارهای اقتصادی غرب علیه مسکو توصیف می‌کنند

یک مقام ارشد آمریکایی در این باره به رویترز گفت تحریم بانک مرکزی روسیه، دارایی‌های این بانک در آمریکا را «مسدود» می‌کند و این اقدام مانع از دستیابی روسیه به صدها میلیارد دلار دارایی‌اش می‌شود.

آمریکا و اروپا دسترسی به سیستم ارتباطات بانکی سوییفت را هم برای برخی بانک‌های روسی ممنوع کرده‌اند.

علاوه بر این اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را هم به روی تمام خطوط هوایی روسیه بسته است. در نخستین روز اعمال این تحریم‌ها، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مجبور به لغو سفر خود به ژنو در روز دوشنبه شد.


وزارت خزانه داری آمریکا در کنار تحریم‌های جدید، مجوز کلی صادر کرد که بر اساس آن برخی از معاملات مرتبط با انرژی تا ۲۴ ژوئن صادر می‌شود

دولت بایدن این نگرانی را دارد که تحریم‌هایش قیمت‌های گاز و انرژی را افزایش دهد.

مقام‌های آمریکا هشدار داده‌اند که این کشور در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تردید نخواهد کرد و مشارکت بلاروس با روسیه در جنگ علیه اوکراین را هم زیر نظر دارد.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبرها
چشم‌انداز با مهدی مهدوی‌آزاد
خبرها
خبر ورزشی

شنیداری

پادکست‌ها