کابینه سیاسی-امنیتی اسرائیل درباره حمله روسیه به اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

کابینه سیاسی-امنیتی اسرائیل بعد از ظهر یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهد. در این نشست قرار است وزیران شرایط را در پی حمله روسیه به اوکراین و تبعات این حمله برای اسرائیل بررسی کنند.

همچنین، قرار است در نشست روز یکشنبه وزیران مهاجرت و جوامع یهودی خارج از اسرائیل که معمول در جلسات کابینه امنیتی شرکت نمی‌کنند حضور داشته باشند.

شب گذشته، هزاران اسرائیلی در دو شهر تل‌آویو و حیفا روبروی سفارتخانه و کنسولگری روسیه در این دو شهر تظاهرات و به حمله روسیه به اوکراین اعتراض کردند. بخش عمده‌ای از تظاهرکنندگان را مهاجران اسرائیلی از کشورهای شوروی سابق، از جمله اوکراین و خود روسیه تشکیل می‌دادند.

معترضان شعارهایی علیه ولادیمیر پوتین و در حمایت از صلح سر دادند. آنها همچنین سرود ملی اوکراین را خواندند.

سفارت اوکراین در اسرائیل قصد نیروگیری از شهروندان اسرائیلی برای مقاومت در برابر روسیه را دارد. سفارت اوکراین عصر روز شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای، از همه شهروندان اسرائیل و شهروندان دیگر کشورها که هم‌اکنون در اسرائیل هستند درخواست کرد که برای مقابله با تجاوز روسیه به ارتش اوکراین بپیوندند.

در این اطلاعیه از متقاضیان خواسته شده اطلاعات خود را به ایمیل مخصوصی بفرستند.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از شهروندان اسرائیلی به این درخواست سفارت اوکراین پاسخ مثبت داده‌اند. اما وبسایت خبری والا مصاحبه‌ای را با یک سرباز اسرائیلی که پدر و مادرش از اوکراین به این کشور مهاجرت کردند منتشر کرد که برای پیوستن به ارتش اوکراین اعلام آمادگی کرده است.

این سرباز اسرائیلی که به زودی دوره خدمتش در ارتش به پایان می‌رسد، با نام مخفف «ل» معرفی شده و گفته وقتی این اطلاعیه سفارت را دیده، نتوانسته در برابر تجاوز به کشوری که پدر و مادرش در آن متولد شده‌اند، سکوت کند.

بر اساس قوانین اسرائیل، شهروندان این کشور مجازند به صورت داوطلب در ارتش‌های کشورهای دیگر که دشمن اسرائیل محسوب نمی‌شوند، خدمت کنند. هرچند ساعاتی پس از انتشار این اطلاعیه، سفارت اوکراین در اسرائیل پست فیسبوکی خود در این زمینه را حذف کرد.

در همین حال، اسرائیل خود را برای پذیرفتن نزدیک به ده هزار مهاجر اوکراینی در چند هفته آینده آماده می‌کند. این خبر را روزنامه جروزالم پست به نقل از مقامات اسرائیلی منتشر کرده است.

وزارت مهاجرت اسرائیل بدون اینکه این خبر را تایید یا رد کند، تنها گفته که برای جذب مهاجرت اورژانسی از اوکراین آماده است.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر ورزشی
حرف آخر با پوریا زراعتی
خبرها
خبر ورزشی

شنیداری

پادکست‌ها