بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از معترضان حمله به اوکراین در ۵۴ شهر روسیه بازداشت شدند

پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۵

هزاران نفر در شهرهای مختلف روسیه با شرکت در تظاهرات به ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین اعتراض کردند و دست‌کم هزار و ۷۵۴ نفر از معترضان در ۵۴ شهر از جمله مسکو به دست نیروهای امنیتی و پلیس بازداشت شدند.

به گزارش آسوشیتد پرس این اعتراضات پس از فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در دست‌کم ۵۴ شهر روسیه برگزار شد و در بیشتر این شهرها با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس و نیروهای امنیتی روسیه مواجه شد.

نیروهای امنیتی و پلیس روسیه هزار و ۷۴۵ نفر از شهروندان روسی را به دلیل شرکت در تظاهرات ضد جنگ بازداشت کردند که دست‌کم ۹۵۷ نفر از معترضان در مسکو دستگیر شدند.

همزمان سی‌ان‌ان نیز با پخش تصاویری از اعتراضات در مسکو، افزود که در پی حمله روسیه به اوکراین بسیاری از شهروندان روسیه روز پنج‌شنبه به این حمله اعتراض کردند و صدها معترض به دست نیروهای پلیس مسکو بازداشت شدند.

گروه دیده‌بان اعتراض‌ها یک نهاد حقوق بشری که سرکوب اعتراضات در روسیه را گزارش می‌کند، نیز خبر داد که در این اعتراضات علاوه بر تعدادی از مردم و فعالان مدنی، تعدادی از روزنامه‌نگاران روسی نیز به دست نیروهای امنیتی و پلیس این کشور بازداشت شدند.

علاوه بر روسیه، در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان از توکیو در ژاپن تا تل‌آویو در اسرائیل، پراگ در جمهوری چک و نیویورک در ایالات متحده، گروه‌های از مردم در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین و برای محکوم کردن این حمله، در مقابل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های روسیه تجمع کردند.

اولین تجمع مقابل سفارتخانه‌های روسیه نیز بامداد پنج‌شنبه و سه ساعت پس از صدور دستور پوتین برای حمله به اوکراین، در مقابل نمایندگی مسکو در واشینگتن دی‌سی برگزار شد.

تظاهرات کنندگان و مهاجران اوکراینی در لندن، پاریس، اسلو، استانبول، آمستردام و بسیاری از شهرهای دیگر نیز در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین به خیابان‌ها آمدند و درحالی که پرچم‌های زرد‌آبی، رنگ‌های پرچم اوکراین، را داشتند شعارهایی در حمایت از اوکراین و علیه پوتین و روسیه سر دادند.

در جریان تجمع‌های اعتراضی روز پنج‌شنبه در شهرهای مختلف جهان، تظاهرات کنندگان بنرهایی با مضمون اوکراین مقاومت خواهد کرد، پوتین را متوقف کنید و به پوتین نه بگویید، در دست داشتند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

چشم‌انداز
اقتصاد و بازار
خبر
جهان‌نما

شنیداری

پادکست‌ها