رییس‌جمهوری اسرائیل سفرش به امارات را «برکت صلح» توصیف کرد

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۰

ایتسخاک هرتصوگ رییس جمهور اسرائیل برای دیداری رسمی به امارات متحده عربی رفت.این نخستین دیدار رسمی یک رییس جمهور اسرائیل از امارات است

هرتصوگ پیش از ترک اسرائیل به خبرنگاران گفت «برکت صلح» را با خود برای همه منطقه و مردم آن به همراه دارد. او گفت صلح با خود شکوفایی و پیشرفت را برای همه مردم منطقه به ارمغان می‌آورد.

هرتصوگ قرار است در این دیدار که به دعوت شاهزاده محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی انجام می‌شود، علاوه بر محمد بن زاید، با وزیر خارجه امارات، عبدالله بن زاید و شمار دیگری از مقام‌‌های اماراتی دیدار کند. او همچنین دیداری با رهبران جامعه یهودی امارات خواهد داشت و در مراسم روز ملی اسرائیل در غرفه این کشور در اکسپوی دبی شرکت خواهد کرد.

مقام‌‌های اماراتی ابراز امیدواری کرده‌اند این دیدار به پیش‌برد روابط دو کشور، از جمله امضای توافق تجارت آزاد میان اسرائیل و امارات که در مراحل نهایی نگارش است، کمک کند.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، با توجه به حملات اخیر حوثی‌ها به امارات، سفر هرتصوگ تحت تدابیر شدید امنیتی انجام می‌شود.

همچنین، کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد یکی از مسائلی که هرتصوگ درباره آن با مقام‌های ارشد اماراتی صحبت خواهد کرد، احتمال پیوستن برخی دیگر از کشورهای عرب منطقه به پیمان‌های ابراهیم است.

به گفته این شبکه تلویزیونی، هرتصوگ که مقامش در اسرائیل عمدتا تشریفاتی است، پیش از این سفر درباره مسائلی که قرار است در امارات با مقامات آن کشور مطرح کند با نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل مشورت کرده است.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

مکان‌های اتفاق
خبر
جهان‌نما
گفت‌وگوی ویژه

شنیداری

پادکست‌ها