هوای ۱۰ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی آلودگی هوا قرار گرفت

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۴

مرکز پایش کیفی هوای ایران، سه‌شنبه ۲۴ مهر از کاهش شاخص کیفی هوا در ۱۰ شهر استان خوزستان خبر داد و اعلام کرد وضعیت هوا در برخی از این شهرها برای گروه‌های سنی، قرمز است.

به گزارش مهر، شاخص هوا در بهبهان ۱۶۴، شوشتر ۱۵۸، رامهرمز ۱۵۷، اندیمشک ۱۵۶، خرمشهر ۱۵۲ و در دزفول به ۱۵۱ رسیده است.

در این شرایط که از آن با عنوان «ناسالم» یاد می‌شود، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کرده و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص هوا در ساعات گذشته در شهرهای اهواز ۱۴۴، هویزه ۱۳۵، ماهشهر ۱۲۹ و شوش ۱۲۳ گزارش ثبت شده که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

بر اساس این شاخص افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

آلودگی هوا در اصفهان

براساس اطلاعات سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری اصفهان هم، ۲۱ مهر میانگین شاخص کیفی هوای این کلان‌شهر در ۱۶ منطقه از مرز هشدار آلودگی عبور کرد و برخی مناطق این شاخص به عدد ۳۷۶ که نشان دهنده وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است، رسید.

مردم اصفهان در ۲۱ روز ابتدایی پاییز سال جاری، از وضعیت هوای پاک (سبز) محروم بودند، در این شهر هشت روز شرایط ناسالم برای عموم (قرمز)، هفت روز ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و شش روز قابل قبول (زرد) گزارش شد

پیش‌تر سمیه رفیعی، رییس کمیته محیط زیست مجلس ۲۰ مهر اعلام کرد که در سال گذشته در ایران ۳۰ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند. این میزان در سال قبل از آن ۲۴ هزار نفر بوده است.

بحران آلودگی هوا در سال گذشته در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران به حدی افزایش یافت که دولت مجبور شده آموزش حضوری را در برخی مدارس و مراکز آموزشی پایتخت و تعدادی از شهرها تعطیل کند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبرها
خبر ورزشی
گزارش روز با مجتبا پورمحسن
اقتصاد و بازار

شنیداری

پادکست‌ها