گاردین و وال‌استریت ژورنال از روند افزایش حمایت از ترامپ در ایالت‌های چرخشی خبر دادند

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۲

در حالی که نظرسنجی‌ها از برتری اندک کامالا هریس بر دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت دارند، گاردین و وال‌استریت ژورنال با بررسی نظرسنجی‌ها در هفت ایالت چرخشی، از روند افزایش حمایت رای‌دهندگان از دونالد ترامپ در این ایالت‌های کلیدی خبر دادند.

روزنامه گاردین شنبه ۲۱ مهر گزارش داد که آمار و تغییرات در نظرسنجی‌ها موجب نگرانی در ستاد انتخاباتی کامالا هریس شده است.

طبق این گزارش، در هفت ایالتی که به عنوان رقابتی شناخته می‌شوند فاصله دونالد ترامپ با کامالا هریس در حال کاهش و ترامپ در حال کسب حمایت بیشتر است.

گاردین با مقایسه نتایج نظرسنجی‌ها طی ۱۰ روز گزارش داد، در حالی که در دو هفته گذشته کامالا هریس در نظرسنجی‌ها چهاردرصد از ترامپ جلوتر بود، از روز ۱۹ مهر این برتری به دو درصد کاهش یافته و در حال حاضر ۴۶ درصد رای‌دهندگان از ترامپ و ۴۸ درصد از هریس حمایت می‌کنند.

اما با توجه به اینکه آرای هفت ایالت چرخشی پنسلوانیا، ویسکانسین، کارولینای شمالی، جورجیا، آریزونا و نوادا در تعیین رییس‌جمهوری آینده آمریکا نقش اصلی را دارد، نگرانی‌های دموکرات‌ها در ارتباط با این ایالت‌ها رو به افزایش است.

طبق بررسی گاردین، در حالی که دو نامزد در این هفت ایالت اختلاف ناچیزی دارند، هریس در سه ایالت نوادا، میشیگان و پنسلیوانیا دست برتر را دارد و ترامپ در ایالت‌های دیگر از هریس پیشی گرفته است.

همین اختلاف می‌تواند باعث شود ترامپ ۲۷۰ رای کالج الکترال مورد نیاز را از آن خود کند و وارد کاخ سفید شود.

از سوی دیگر، از زمان مناظره انتخاباتی هریس و ترامپ در روز ۲۰ شهریور، حمایت از هریس در دو ایالت کلیدی پنسیلوانیا و ویسکانسین رو به کاهش است

در حالی که تا یک هفته پس از مناظره، هریس در ویسکانسین یک درصد از ترامپ جلوتر بود، نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک که چهارشنبه ۱۸ مهر منتشر شد، نشان می‌دهد ترامپ در این ایالت دو درصد از هریس جلوتر افتاده و در پنسیلوانیا نیز برتری شش درصدی هریس به سه درصد رسیده است.

حمایت بیشتر از ترامپ در ارتباط با جنگ‌های اوکراین و غزه

طبق گزارش گاردین، ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و گسترش حمله‌های اسرائیل در لبنان باعث خشم بیشتر جمعیت عرب‌تبار ایالت میشیگان از دولت بایدن و هریس شده است، و در میشیگان و ویسکانسین ترامپ در ارتباط با بحران خاورمیانه از حمایت بیشتری برخوردار است.

از سوی دیگر، وال‌استریت‌ژورنال شنبه ۲۱ مهر در گزارشی نوشت در حالی که جنگ‌های اوکراین و خاورمیانه بر انتخابات آمریکا سایه افکنده، رای‌دهندگان در نظرسنجی جدید این رسانه در هفت ایالت رقابتی، گفته‌اند دونالد ترامپ در مقایسه با کامالا هریس بهتر می‌تواند آمریکا را از این دو بحران عبور دهد.

طبق این گزارش، ترامپ در میان رای‌دهندگان ایالت‌های چرخشی، در مورد اینکه چه کسی بهتر می‌تواند با جنگ روسیه در اوکراین مقابله کند، با ۵۰ درصد در مقابل ۳۹ درصد از هریس جلوتر است و در مورد جنگ اسرائیل و حماس نیز با اختلاف بیشتری، ۴۸ درصد در مقابل ۳۳ درصد، برتری دارد.

ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بارها گفته است که در دوران ریاست‌جمهوری او به صورت نسبی در جهان صلح برقرار بود و او بدون ارائه جزییات وعده داده است که اگر دوباره برنده شود، فورا به جنگ‌های اوکراین و غزه پایان خواهد داد.

با نزدیک شدن به چهارمین سالگرد آغاز جنگ اوکراین، مخالفت جمهوری‌خواهان با کمک نظامی به اوکراین رو به افزایش است. از سوی دیگر، با توجه به افزایش انتقادها از کشته شدن غیرنظامیان در غزه و تشدید بحران انسانی در این باریکه، اختلاف نظر در میان دموکرات‌ها درباره ادامه حمایت نظامی از اسرائیل در حال شدت گرفتن است.

در این میان، نظرسنجی وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که رای‌دهندگان به رویکرد ترامپ درباره این دو جنگ اعتماد بیشتری دارند. بخشی از افزایش حمایت از ترامپ در این زمینه به دلیل موضع رای‌دهندگان مستقل است. در حالی که حدود نیمی از رای‌دهندگان مستقل رویکرد ترامپ را درباره چگونگی حل‌وفصل جنگ اوکراین تایید می‌کنند، تنها یک‌سوم رای‌دهندگان مستقل از رویکرد هریس حمایت می‌کنند.

در طرح صلحی که جی‌دی ونس، معاون ترامپ، درباره اوکراین ارائه کرده، پیشنهاد شده است که روسیه مناطقی را که از اوکراین اشغال کرده در اختیار بگیرد و اوکراین نیز از پیوستن به ناتو منع شود.

طبق نظرسنجی وال‌استریت ژورنال، در جنگ غزه نیز ۴۳ درصد از رای‌دهندگان مستقل معتقدند ترامپ در این مورد عملکرد بهتری خواهد داشت، در حالی که تنها ۲۶ درصد رای‌دهندگان مستقل در این مورد حامی هریس هستند.

ترامپ درباره رویکرد خود به جنگ غزه جزییاتی را ارائه نکرده، اما از اسرائیل خواسته «آنچه را که آغاز کرده است، به پایان برساند.»

ترامپ همچنین درباره حمایت از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی هیچ اظهارنظری نکرده است.

با این حال طبق نظرسنجی وال‌استریت ژورنال، سیاست خارجی برای رای‌دهندگان مستقل در صدر اولویت‌ها نیست و از نظر آنها به ترتیب اقتصاد، مهاجران و امنیت مرزی از بالاترین درجه اهمیت برخوردارند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

چشم‌انداز با مهدی مهدوی‌آزاد
خبرها
جهان‌نما
اقتصاد و بازار

شنیداری

پادکست‌ها