تقدیر خامنه‌ای از ورزشکارانی که مدال‌شان را به غزه، هنیه و فلسطین تقدیم کردند

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۷

خامنه‌ای در دیدار با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی از ورزشکارانی که مدال‌شان را به هنیه و مردم غزه تقدیم کردند و با پرچم فلسطین عکس گرفتند، تقدیر کرد: «من به هیچ وجه از این چیزها آسان عبور نمی‌کنم من روی تک‌تک اینها تکیه می‌کنم و معنا میکنم در ذهن خودم و در زبان خودم برای مردم.»

رهبر جمهوری اسلامی اهدا شدن مدال به اسماعل هنیه، یا عکس با پرچم فلسطین را نشانه «قدرت روحی و اعتماد به نفس ملّت ایران» دانست که «به رخ بدخواهان کشیده می‌شود. این خیلی مهم است. اینکه این دختر عزیز ما مثلاً مدال خودش را اهدا می‌کند به بچه‌های غزه یا فلسطین این خیلی در دنیا پرمعناست. یا اینکه اسم کاروان را می‌گذارند خادم‌الرضا مثلاً در این خیلی معنا هست.»

خامنه‌ای درباره حجاب اجباری زنان ورزشکار هم گفت: «حفظ حجاب این خانم‌های ورزشکار، اینکه ورزشکار [مرد] ما، قهرمان ما با زن بیگانه دست نمی‌دهد، این نشان‌دهنده‌ی آن است که ایرانی هویت خودش را ارج می‌نهد برای هویت خودش ارزش قائل است، هویت ملی و هویت اعتقادی و اسلامی.»

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به رفتارهای ورزشکاران تیم ایران در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ هم گفت: «این در امسال کاملاً بروز و ظهور داشت، نشان داده شد. پرچم فلسطین را نشان داد، ورزشکار ما می‌آید با رفقایش پرچم فلسطین را نگه میدارند به قولش شماها عکس سلفی می‌گیرد. اینها خیلی باارزش است، این خیلی با اهمیت است من به هیچ وجه از این چیزها آسان عبور نمی‌کنم من روی تک‌تک اینها تکیه می‌‌کنم و معنا می‌کنم در ذهن خودم و در زبان خودم برای مردم.»‌

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

مکان‌های اتفاق
جهان‌نما
خبرها
جهان‌نما

شنیداری

پادکست‌ها