مریم، خواهر محمود مهرابی زندانی سیاسی محکوم به اعدام به ۶ سال حبس محکوم شد

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴

مریم مهرابی، معلم و خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، با حکم دادگاه انقلاب اصفهان به شش سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از خدمت و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

بر اساس حکمی که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی محمدرضا توکلی صادر و روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد به مهرابی ابلاغ شده، او بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و بابت اتهام «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور» به پنج سال حبس محکوم شده است.

مهرابی بابت مجازات‌های تکمیلی نیز به دو سال محرومیت از خدمت و دو سال منع خروج از کشور محکوم شده است.

ماهان (هاجر)، خواهر مریم با انتشار ویدیویی با اعلام این خبر گفت: «مگر مریم جز دادخواهی برای برادرم کاری کرده است؟»

این زندانی سیاسی در این پرونده از حق دسترسی به وکیل محروم بود و بخش دیگر پرونده‌اش با اتهام «نشر اکاذیب» در دادگاه کیفری دو اصفهان در دست بررسی است.

مهرابی روز ۲۹ خرداد امسال به دست نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد.

او در اردیبهشت امسال با انتشار ویدیویی خطاب به امام‌جمعه مبارکه گفت: «فعالیت مجازی محمود مهرابی را افساد دانست اما برای زمین‌خواری کاظم صدیقی نه لب گشود و نه طومار نوشت.»

بیشتر بخوانید: خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام: صدای برادرم باشید

مریم مهرابی در اسفند ۱۴۰۱ نیز درحالی پیگیر پرونده برادرش محمود بود، به دست نیروهای امنیتی بازداشت و سه روز بعد با تامین قرار از زندان دولت‌آباد اصفهان آزاد شد.

او در شهریور ۱۴۰۲ با حکم شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهر مبارکه به هفتاد و چهار ضربه شلاق و سه ماه حبس محکوم شد و این حکم به پرداخت جزای نقدی تبدیل شد.

جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته به طور مدام خانواده‌های دادخواه را در تلاش برای ساکت کردن آنان و غلبه روایت حکومت در مورد قربانبان سرکوب، تحت فشار گذاشته است.

در یکی از آخرین موارد، رعنا کورکور، خواهر مجاهد کورکور، زندانی معترض محکوم به اعدام، روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر ماه امسال به دست ماموران امینی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
خبرها
جهان‌نما
چند چند

شنیداری

پادکست‌ها