ارتش اسرائیل: «محور شرارت» جمهوری اسلامی، منطقه را به سمت ویرانی می‌کشد

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۸

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، با تاکید بر ادامه مبارزه کشورش با «محور شرارت» جمهوری اسلامی، هشدار داد حزب‌الله با افزایش حمله‌های مرزی، اسرائیل را به آستانه تشدید تنش گسترده‌تری می‌برد که این روند می‌تواند برای لبنان و کل منطقه پیامدهای ویرانگری به همراه داشته باشد.

هاگاری یک‌شنبه ۲۷ خرداد هشدار داد: «تروریست‌های نیابتی جمهوری اسلامی منطقه را به سمت ویرانی می‌کشند و اسرائیل به مبارزه با محور شرارت جمهوری اسلامی در همه جبهه‌ها از جمله در غزه و لبنان ادامه خواهد داد.»

او افزود از آغاز جنگ حماس و اسرائیل، حزب‌الله بیش از پنج‌هزار راکت، موشک ضدتانک و پهپاد را از خاک لبنان به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت حزب‌الله آینده لبنان را مورد تهدید قرار داده و از این کشور به عنوان «سپری» برای حماس استفاده می‌کند.

هاگاری خاطرنشان کرد به دلیل ناتوانی دولت لبنان در اعمال مصوبه‌های شورای امنیت در ارتباط با حزب‌الله، اسرائیل از هر طریق ممکن تا زمان برقراری آرامش در مرزهای خود با لبنان و برای حفاظت از شهروندان خود، اقدام‌های لازم را در پیش خواهد گرفت.

حزب‌الله روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد گسترده‌ترین حمله‌های خود در هشت ماه گذشته را علیه اسرائیل انجام داد و به ۹ موضع ارتش اسرائیل حمله کرد.

این حمله‌ها با واکنش متقابل اسرائیل مواجه شد و ارتش این کشور تعداد زیادی از زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد.

اگر چه در روزهای شنبه و یک‌شنبه تعداد حمله‌های حزب‌الله کاهش یافت، اما اسرائیل طی این دو روز به حمله‌های خود علیه اهداف حزب‌الله ادامه داده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس شنبه ۲۶ خرداد در گزارشی اعلام کرد که افزایش تنش‌ها و حملات متقابل موشکی اسرائیل و حزب‌الله لبنان ممکن است آمریکا را وارد جنگ کند.

سی‌بی‌اس با اشاره به افزایش تنش‌ها و حملات متقابل موشکی اسرائیل و حزب‌الله لبنان، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نگرانی ایالات متحده از این است که پای آمریکا به جنگ اسرائیل و حزب‌الله کشیده شود یا نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه، عراق و اردن در معرض خطر قرار بگیرند.

شماری از مقام‌های آمریکایی به سی‌بی‌اس گفتند هدف از حمله‌های اخیر اسرائیل در عمق خاک لبنان، احتمالا آماده‌سازی ارتش برای انجام حملات گسترده در خاک این کشور است.

این مقامات نگرانند اسرائیل جنگی را علیه حزب‌الله لبنان آغاز کند که بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند آن را به پایان برساند.

برخی دیگر نیز گفتند تشدید حملات موشکی حزب‌الله می‌تواند منجر به بروز «عواقب ناخواسته‌ای» شود که اسرائیل را به جنگی بزرگ با لبنان وادار کند.

بر اساس این گزارش، تشدید حملات موشکی در مرز شمالی اسرائیل، کار آمریکا را برای کاهش تنش‌ها در منطقه بسیار سخت می‌کند و برای توافق ‌آتش‌بس موانعی جدی پیش‌روی دولت بایدن می‌گذارد.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر
۲۴ با فرداد فرحزاد
خبر
گفت‌وگوی ویژه

شنیداری

پادکست‌ها