سایت وای‌نت: موساد هر لحظه از محل حسن نصرالله خبر دارد

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۸

سایت وای‌نت نوشت پس از کشته شدن طالب سامی عبدالله، از فرماندهان ارشد حزب‌الله، یک مقام جمهوری اسلامی در سفر به لبنان با فرماندهان این گروه درباره نگرانی از هدف قرار گرفتن حسن نصرالله گفت و گو کرد و به نظر می رسد موساد از محل نصرالله حتی اگر آن را تغییر دهد اطلاع دارد.

به گزارش وای‌نت، یک نماینده ایران بلافاصله پس از کشته شدن طالب سامی عبدالله، فرمانده یگان نصر حزب‌الله در جنوب لبنان، وارد بیروت شد.

بر اساس این گزارش، او به جای رفتن به دفتر حسن نصرالله، با نزدیکان او در یک اتاق دربسته دیدار کرد.

وای‌نت تاکید کرد که جمهوری اسلامی این نگرانی خود را با حزب‌الله به اشتراک گذاشته که اسرائیل ممکن است اکنون شخص نصرالله را هدف قرار دهد.

این سایت نوشت به نظر می‌رسد که موساد از محل حضور دبیر کل حزب‌الله لبنان اطلاع دارد و حتی اگر او مکان خود را تغییر دهد، اسرائیل مطلع می‌شود.

این در حالی است که در سال‌های گذشته، حزب‌الله معتقد بود اسرائیل قصد حذف نصرالله را ندارد.

نصرالله طی بیش از سه دهه رهبری خود در حزب‌الله، که از سوی آمریکا یک گروه «تروریستی» شناخته می‌شود، توانسته این گروه را به یکی از بزرگترین و مسلح‌ترین سازمان‌های شبه‌نظامی در جهان تبدیل کند.

با این حال، اسرائیل تلاش کرده که سخنرانی‌های او را پیش‌بینی و بر وضعیت سلامت او نظارت کند.

سه ماه پیش، یک وبسایت خبری نزدیک به مخالفان حکومت بشار اسد از کشته شدن عباس احمد خلیل نوه حسن نصرالله درشهر ناقوره لبنان در حمله پهپادی ارتش اسرائیل به یک خودرو خبر داد.

چهار سال پیش نیز کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که حسن نصرالله در پناهگاه مستقر شده است.

این شبکه خبر داد که نصرالله در پی ترور یکی از مسئولان برنامه هسته‌ای ایران، در حمله‌ای که به اسرائیل منتسب شد، هرگونه جابه‌جایی و حرکت خود را متوقف کرده است.

نصرالله پس از کشته شدن قاسم سلیمانی نیز در مصاحبه با شبکه المیادین با بیان اینکه «دلم برای او [قاسم سلیمانی] خیلی تنگ شده است»، گفت: «عربستان سعودی مدت‌هاست که خواستار ترور من شده است و بن سلمان در سفر به آمریکا خواستار ترور من شده و این خبر است، نه تحلیل».

پس از آغاز جنگ کنونی غزه، تقریبا به طور روزانه نیروهای حزب‌الله با نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان و اسرائیل درگیر شده‌ و تبادل آتش کرده‌اند.

روز یکشنبه ۲۷ خرداد، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، با تاکید بر ادامه مبارزه کشورش با «محور شرارت» جمهوری اسلامی، هشدار داد حزب‌الله با افزایش حمله‌های مرزی، اسرائیل را به آستانه تشدید تنش گسترده‌تری می‌برد که این روند می‌تواند برای لبنان و کل منطقه پیامدهای ویرانگری به همراه داشته باشد.

هاگاری گفت: «تروریست‌های نیابتی جمهوری اسلامی منطقه را به سمت ویرانی می‌کشند و اسرائیل به مبارزه با محور شرارت جمهوری اسلامی در همه جبهه‌ها از جمله در غزه و لبنان ادامه خواهد داد.»

او افزود از آغاز جنگ حماس و اسرائیل، حزب‌الله بیش از پنج‌هزار راکت، موشک ضدتانک و پهپاد را از خاک لبنان به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت حزب‌الله آینده لبنان را مورد تهدید قرار داده و از این کشور به عنوان «سپری» برای حماس استفاده می‌کند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر
۲۴ با فرداد فرحزاد
خبر
گفت‌وگوی ویژه

شنیداری

پادکست‌ها