در حمله اسرائیل به جنوب سوریه یک سرباز زخمی شد و خسارت‌های مادی به بار آمد

شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۶

ارتش سوریه اعلام کرد اسرائیل از سمت بلندی‌های جولان تعدادی از مناطق جنوبی سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد که در این حمله‌ها یک سرباز زخمی شد و خسارت‌های مادی به بار آمد.

طبق اعلام ارتش سوریه، پدافند هوایی این کشور تعدادی از موشک‌ها را سرنگون کرد.

به گزارش العربیه، حمله‌های اسرائیل انبارهای اسلحه سوریه را در شمال دمشق و منطقه قلمون هدف قرار داد.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حمله موشکی اسرائیل که با انفجار و آتش‌سوزی مهیب همراه شد دو سایت را هدف قرار داد که یکی از آنها انبار تسلیحات مورد استفاده ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان بود.

طبق داده‌های دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اسرائیل از ابتدای سال ۲۰۲۴ به سوریه ۲۴ بار حمله کرده که این حمله‌ها علاوه بر زخمی کردن افرادی در این کشور، ۴۶ هدف، از جمله انبارهای مهمات و خودروهای نظامی را منهدم کرده است.

ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، صدها حمله هوایی در سوریه انجام داده و مواضع گروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی را هدف گرفته است.

اسرائیل به ندرت در مورد این حملات اظهارنظر می‌کند اما می‌گوید اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی در نزدیکی مرزهایش حضور نظامی داشته باشد.

حملات منتسب به اسرائیل در سوریه، طی ماه اکتبر و اندکی بعد از آغاز جنگ در غزه، افزایش یافته است.

در بهمن ماه، رسانه‌های حکومتی در سوریه و ایران از یک حمله مرگ‌بار منتسب به اسرائیل به مقر سپاه پاسداران در منطقه سیده زینب در جنوب دمشق خبر دادند.

با وجود تکذیب سفیر جمهوری اسلامی، رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند تعدادی از «مستشاران ایرانی» در این حمله کشته شده‌اند.

در این حملات، علاوه بر تلفات جانی، انبارهای تسلیحاتی، مراکز و وسایل نقلیه نظامی نیز از بین رفتند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبرها
جهان‌نما
خبرها
خبر ورزشی

شنیداری

پادکست‌ها