کلیسای انگلیس در دستورالعمل‌های ارائه خدمات به پناهجویان بازنگری می‌کند

شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

کلیسای انگلیس اعلام کرد در حال بازنگری و به روز کردن دستورالعمل‌های خود در زمینه حمایت و ارائه خدمات به پناهجویان است. این تصمیم درپی افزایش نگرانی از سوء‌استفاده از «تغییر دین» برای گرفتن پناهندگی صورت گرفته است.

نگرانی‌ها از خدمات کلیسا به پناهجویان نوکیش پس از آن شدت گرفت که گزارش شد رهبران مذهبی کلیسای انگلیس به عبدالشکور ایزدی، پناهجوی افغانستانی، کمک کرده‌اند.

عبدالشکور ایزدی، روز ۱۱ بهمن ماه امسال در جنوب لندن به یک مادر و دخترانش با ماده شیمیایی خورنده پوست حمله کرد. او در سال ۲۰۱۸ به جرم آزار جنسی محکوم شده بود و پس از سه بار درخواست پناهندگی در بریتانیا، توانسته بود پناهندگی دریافت کند.

جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری و رهبر معنوی جامعه انگلیکن در سراسر جهان با حدود ۸۵ میلیون پیرو مسیحی، در پی واکنش‌های شدید به این حمله شیمیایی، گفته بود: «مشاهده توصیف نادرست نقش کلیساها و گروه‌های مذهبی در سیستم پناهندگی ناامیدکننده است.»

او پیش از حمله شیمیایی عبدالشکور ایزدی، به طور علنی ​​از برنامه‌های دولت برای فرستادن پناهجویانی که به‌طور غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شوند به رواندا انتقاد کرده بود.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

کاملا هریس و ایران
جهان‌نما
تیتر اول با نیوشا صارمی
جهان‌نما

شنیداری

پادکست‌ها