تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز

شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۷

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز روز شنبه هفتم بهمن‌ ماه در اعتراض به محقق نشدن وعده‌های داده شده به آنان از سوی مسوولان دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی کردند. کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان و کارگران پالایشگاه‌های پارس جنوبی نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز روز شنبه در اعتراض به مشکلات معیشتی، اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی و همسان‌سازی مشاغل و محقق نشدن وعده‌های بانک ملی، دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در ادامه این تجمع، شماری از کارگران معترض مقابل ساختمان‌های استانداری و فرمانداری در اهواز رفته و با سر دادن شعارهایی دست به تجمع زدند.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده، تجمع‌کنندگان شعارهایی از جمله «همشهری به گوش باش، ما کارگریم نه اوباش»، «مشکل ما حل نشه اهواز قیامت می‌شه»، «هیهات منا الذله» و ««هیهات هیهات» سر دادند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز پیش از این نیز دست به تجمع زده‌اند. آن‌ها طی ماه‌های گذشته بارها دست از کار کشیده و اعتراض خود را به وضعیت موجود نشان داده‌اند.

این کارگران دی‌ ماه امسال برای چند روز متوالی با مسدود کردن و کنترل تمامی درهای ورود و خروج شرکت، دست به تجمع و اعتصاب زدند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران پیش از این زیر نظر گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا، متهم پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اداره می‌شد.

پس از تشکیل پرونده قضایی و اعدام او، مالکیت شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه‌های منطقه پارس جنوبی

بنا بر گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه کارگران پیمانکاری شاغل در پالایشگاه‌های پنج، شش، ۹، ۱۰، ۱۲ و دیگر پالایشگاه‌های واقع در منطقه پارس جنوبی در اعتراض به عدم رسیدگی‌ به خواسته‌هایشان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران مطابق اعلام‌ قبلی و در چهارمین شنبه‌ متوالی تجمع‌های اعتراضی خود را برگزار کردند.

آنان خواهان اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، تردد دو به دو (۱۴،۱۴) نیروی اداری و پشتیبانی، ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری و دیگر خواسته‌هایشان شدند.

این کارگران پیش از این و در دی‌ ماه امسال نیز دست به تجمع و اعتصاب زده بودند.

پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی مجموعه‌ای از ۱۴ پالایشگاه گازی است که در اطراف شهرهای عسلویه، کنگان و تنبک در استان بوشهر واقع شده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان

در گزارشی دیگر کانال تگرامی گروه اتحاد بازنشستگان از تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان در روز شنبه خبر داد.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض دلیل اعتراضشان را پرداخت نشدن هفت ماه حقوق خود عنوان کرده‌اند.

عدم رسیدگی به مطالبات صنفی و معیشتی کارگران و برگزاری تجمع‌های اعتراضی در شرایطی است که برخی رسانه‌ها و تحلیل‌گران از حرکت صنایع مادر مانند فولاد و پتروشیمی به سمت رکود خبر می‌دهند.

کاهش نرخ سرمایه‌گذاری، توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فولاد و پتروشیمی و ریزش کم‌سابقه و پیاپی شاخص بورس و «دوپینگ‌های مکرر» از منابع ملی صندوق توسعه ملی، از جمله نشانه‌های رکود مورد اشاره ناظران است.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

مکان‌های اتفاق
خبر
جهان‌نما
گفت‌وگوی ویژه

شنیداری

پادکست‌ها