دیده‌بان حقوق بشر سوریه از حمله دوباره اسرائیل به انبارهای شبه‌نظامیان حکومت ایران خبر داد

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۳۱

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد اسرائیل برای دومین بار در ۱۵ روز گذشته، انبارهای تسلیحاتی و مواضع شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی را در استان ریف دمشق هدف قرار داد.

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد به نقل از این سازمان غیردولتی مستقر در بریتانیا نوشت که دو شبه‌نظامی هوادار رژیم سوریه در این حمله که علیه مواضعی در جنوب غربی و جنوب شرقی پایتخت سوریه انجام شد، کشته شدند.

بر اساس این گزارش، موشک‌های اسرائیل کمی پیش از نیمه‌شب گذشته به وقت محلی، انبارهای تسلیحاتی این شبه‌نظامیان را در چند کیلومتری فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف قرار دادند.

شبکه تلویزیونی دولتی سوریه نیز بدون اشاره به جزییات اهداف حمله، اعلام کرد اسرائیل شامگاه دوشنبه به اهدافی در حومه دمشق حمله کرد.

این در حالی است که اسرائیل هنوز به این اخبار و گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.

شبکه العربیه اما به نقل از منابع خود نوشت حمله اسرائیل یک محموله تسلیحات متعلق به جمهوری اسلامی را که به فرودگاه دمشق رسیده بود، هدف قرار داد.

اواسط مرداد، رسانه دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد در پی حمله هوایی اسرائیل به اطراف دمشق، چهار سرباز کشته و چهار سرباز دیگر زخمی‌ شدند.

از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه در ۱۲ سال پیش، اسرائیل صدها حمله هوایی علیه مواضع رژیم بشار اسد و همچنین نیروهای جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان، متحدان دمشق، انجام داده است.

اسرائیل به ندرت درباره این حملات به صورت موردی اظهار‌ نظر می‌کند اما می‌گوید که می‌خواهد از استقرار نیروهای جمهوری اسلامی در نزدیکی مرزهای خود جلوگیری کند.

موسسه تحقیقاتی آلما در اسرائیل هفته گذشته در گزارشی نوشت جمهوری اسلامی به دنبال در اختیار گرفتن بخش‌های مهم صنعت سلاح‌های شیمیایی سوریه است و از این مراکز برای تولید سلاح‌های پیشرفته و ارائه آن به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
اقتصاد و بازار
خبرها
سیاست با مراد ویسی

شنیداری

پادکست‌ها