هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

خلاصه

  • بایدن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت می‌کند، گفت: «ما در حال بحث در این باره هستیم.»
  • وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد حمله علیه جمهوری اسلامی «با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی و دیپلماتیک» انجام می‌گیرد و مکان‌های غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشینگتن به‌طور واضح اعلام کرده که معتقد نیست اسرائیل باید به سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند
  • تصاویر ماهواره‌ای «پلنت لبز» از پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل نشان می‌دهد پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی، حفره بزرگی در سقف آشیانه‌ها در نزدیکی باند اصلی این پایگاه به وجود آمده و قطعات بزرگی از آوار در اطراف ساختمان ریخته است
  • بنا بر گفته‌های دو مقام اسرائیلی، هاشم صفی‌الدین، رئيس شورای اجرایی حزب‌الله و نامزد جانشینی حسن نصرالله، هدف اصلی حمله‌های جدید اسرائیل به ضاحیه در جنوب لبنان بوده است.
  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۷

    استرالیا پست سفیر جمهوری اسلامی در تمجید از حسن نصرالله را محکوم کرد

    تیم واتز، دستیار وزیر امور خارجه استرالیا، در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال پست احمد صادقی، سفیر جمهوری اسلامی در استرالیا در حساب ایکس او در تمجید از حسن نصرالله را محکوم کرد.

    او گفت دولت استرالیا «هر گونه حمایت از سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله» را محکوم می‌کند.

    آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا نیز روز جمعه دهم اکتبر برابر با سیزدهم مهر ماه، اظهارات صادقی را محکوم کرد.

    نخست‌وزیر استرالیا تاکید کرد که دولت او در مقایسه با هر دولت دیگری، قوی‌ترین اقدامات را در مورد جمهوری اسلامی انجام داده است.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۴

    تحلیلگر جهان عرب: اسرائیل تمام قواعد درگیری با حزب‌الله لبنان را کنار گذاشته است

    حسن هاشمیان، تحلیلگر جهان عرب، در پاسخ به پرسش ایران‌اینترنشنال درباره آینده رهبری حزب‌الله لبنان گفت: در حال حاضر، اسرائیل تمام قواعد درگیری با حزب‌الله لبنان را کنار گذاشته، اما حزب‌الله به تل‌آویو حمله نمی‌کند.

    او افزود: قواعد درگیری بین حزب‌الله و اسرائیل به جمهوری اسلامی و اسرائیل منتقل شده و پس از آنکه قدرت چندانی برای حزب‌الله باقی نماند، این گروه ممکن است در آینده به صف سیاسی در لبنان بپیوندد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۵

    بمباران مقر فرماندهی واحد اطلاعاتی حزب‌الله در مرکز بیروت

    نیروی هوایی اسرائیل به اهداف متعلق به نهاد اطلاعاتی حزب‌الله لبنان در بیروت حمله کردند.

    این نهاد اطلاعاتی، مسئولیت جمع‌آوری داده‌ها درباره ارتش اسرائیل را برعهده داشته است.

    چزئیات بیشتر از بابک اسحاقی، ایران اینترنشنال.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۹

    نیویورک تایمز: پیش از حمله احتمالی اسرائیل، تهران از روسیه اطلاعات ماهواره‌ای خواسته است

    نیویورک تایمز به نقل از دو مقام جمهوری‌اسلامی که در جریان برنامه‌ریزی‌های نظامی تهران هستند، گزارش داد حکومت ایران پیش از یک حمله احتمالی اسرائیل به این کشور، از روسیه خواسته در زمینه اطلاعات ماهواره‌ای با تهران همکاری کند.

    در گزارش نیویوکر تایمز گفته نشده روسیه به این درخواست چه پاسخی داده است، اما پیش از این در سوریه و در جریان صدها مورد حمله اسرائیل به منافع و مراکز نیروی قدس سپاه و پایگاه‌های نیروهای نیابتی جمهوری‌اسلامی در این کشور، روسیه از توان راداری خود برای کمک به جمهوری‌اسلامی استفاده نکرد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۴

    رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات امنیتی: احتمالا هاشم صفی‌الدین کشته شده است

    بر اساس گزارش‌ رسانه‌های اسرائیلی، در حمله‌ای که پناهگاه زیرزمینی هاشم صفی‌الدین، رییس شورای اجرایی حزب‌الله و نامزد جانشینی حسن نصرالله را در جریان جلسه او با سایر رهبران ارشد حزب‌الله، هدف گرفت ده‌ها تن بمب استفاده شد.

    کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داده بمب‌های اسرائیل به داخل مخفیگاه هاشم صفی‌الدین در ضاحیه بیروت اصابت کرده است و کانال ۱۳ اسرائیل هم خبر داده مقامات امنیتی اسرائیل با ابراز خوش‌بینی محتاطانه اعلام کرده‌اند که این ترور موفقیت‌آمیز بوده و صفی‌الدین با بمب‌های سنگرشکن کشته شده است.

    پیشتر و پس از کشته‌شدن نصرالله، هرتزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، گفت: «این پایان ماجرا نیست. پیام ما واضح است: ما می‌دانیم چگونه به کسانی برسیم که شهروندان اسرائیل را تهدید می‌کنند.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱

    همبستگی جمهوری‌خواهان ایران بیانیه‌ای تحلیلی درباره بالا‌رفتن سطح تنش بین اسرائیل و جمهوری اسلامی منتشر کرده و با اشاره به این‌که زمان تغییرات اساسی فرا رسیده، تاکید کرده کرده است«راه موثر، توقف جنگ و صلح پایدار با تقویت همگرایی حول گذار از جمهوری‌اسلامی ممکن است.»

    همبستگی جمهوری‌خواهان با اشاره به این‌که نقطه عزیمت تحولات و تنش‌ها‌ی اخیر، عملیات حماس در ٧ اکتبر بود، نوشته «حمله موشکی گسترده به اسرائیل در واکنش به کشته شدن اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و حسین نیلفروشان، نقطه اوج گسترش تنش بین ایران و اسرائیل را رقم زد و کشور را در آستانه سقوط به وضعیتی وخیم‌تر قرار داده است.»

    همبستگی جمهوری‌خواهان در ادامه از شهروندان ایرانی دعوت کرده «تا ضمن مخالفت فعال با جنگ، فراتر از نصیحت اخلاقی» با کنش‌های انتخابی و بیان اعتراضات و نافرمانی مدنی، «ادامه دهنده مسیر جنبش انقلابی «زن زندگی آزادی» باشید.»

    این گروه سیاسی در همین حال از گروه‌ها و جریانات سیاسی دمکراسی‌خواه دعوت کرده با در نظر گرفتن «منافع ملی و مصلحت همگانی، خواست‌های گروهی خود را موقتا کنار گذاشته و هر چه سریع‌تر بر روی ساز و کار و نقشه راه تغییر و قواعد بازی در دوره منتهی به گذار توافق کنند.»

    همبستگی جمهور‌خواهان همچنین در بیانیه خود نوشته «از بدنه نیروهای نظامی و امنیتی کشور که سلامت خود را حفظ کرده و به باندهای مافیایی وابسته به نهاد ولایت‌فقیه تعلق ندارند و بخصوص رزمندگان جنگ هشت ساله، انتظار می‌رود تا با گسست از حکومت، حافظ نظم جامعه و کشور بوده و یاری‌رسان مردم برای عبور از گذرگاه پر خطر کنونی به ساحل آرامش با مشارکت همگانی شوند.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۵

    جو بایدن: می‌توان از جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه جلوگیری کرد

    جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده هنگام بازگشت به کاخ سفید از سفری به مناطق آسیب‌دیده از طوفان هِلِن به خبرنگاران گفت فکر می‌کند می‌توان از وقوع جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه جلوگیری کرد.

    وقتی از بایدن پرسیده شد چقدر مطمئن است که می‌توان از یک جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه جلوگیری کرد، او برای پاسخ مکثی کرد و گفت: «چقدر مطمئن هستید که باران نمی‌بارد؟ ببینید، من فکر نمی‌کنم جنگ تمام‌عیاری رخ دهد. فکر می‌کنم می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم. اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است، کارهای زیادی.»

    بایدن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای آمریکایی را برای کمک به اسرائیل اعزام می‌کند، گفت: «ما قبلا به اسرائیل کمک کرده‌ایم. ما قصد داریم از اسرائیل محافظت کنیم.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۰

    ارتش اسرائیل اعلام کرد یک پهپاد متخاصم را در آسمان این کشور رهگیری و ساقط کرده است

    ارتش اسرائیل اعلام کرد یک «پهپاد متخاصم» را که از «شرق» وارد حریم هوایی این کشور شده بود، رهگیری و ساقط کرده است.

    اشاره بیانیه ارتش اسرائیل به ورود این پهپاد از شرق کشور با توجه به سابقه کاربرد این اصطلاح در ادبیات دفاعی اسرائیل به این معناست که گروه‌های نیابتی جمهوری‌اسلامی از عراق این حمله را انجام داده‌اند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳.۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۵

    جو بایدن گفتگوی علنی درباره موضع اسرائیل نسبت به حمله به تاسیسات نفتی ایران را رد کرد

    جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، عصر پنج‌شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا او از اسرائیل خواسته است به تاسیسات نفتی ایران حمله نکند، گفت قصد ندارد در این باره علنی صحبت کند.

    وقتی از بایدن پرسیده شد که آیا نگران افزایش قیمت نفت در صورت حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران است، پاسخ داد: «اگر یک طوفان بیاید، قیمت‌ها بالا می‌رود. نمی‌دانم، کسی چه می‌داند.»

    بایدن در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اینکه چرا در روزهای اخیر با نتانیاهو صحبت نکرده، گفت: «زیرا در حال حاضر هیچ اقدامی در جریان نیست.»

    بایدن صبح پنج‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید مبنی بر اینکه آیا آمریکا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت می‌کند، گفت: «ما در حال بحث در این باره هستیم. فکر می‌کنم این کمی... به هر حال.»

    بایدن همچنین روز چهارشنبه تاکید کرده بود ایالات متحده از هیچ‌گونه حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند.


  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷

    اردن حمله هوایی اسرائیل به طولکرم کرانه باختری را به شدت محکوم کرد

    وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای حمله هوایی اسرائیل به طولکرم کرانه باختری را که به کشته‌شدن دست‌کم ۱۸ فلسطینی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

    در این بیانیه گفته شده این حمله که به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

    این بیانیه هشدار داد حمله‌های اسرائیل نشانگر عزم اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها در منطقه است و امنیت و ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۱

    وزارت بهداشت غزه: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹ نفر در حمله‌های اسرائیل به نوار غزه کشته شدند

    وزارت بهداشت غزه اعلام کرد با ادامه حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۹۹ نفر از جمله چندین زن و کودک در این حملات کشته شدند.

    این میزان از تلفات، یکی از بالاترین آمار کشته‌های حمله‌های روزانه اسرائیل در سه ماه گذشته است.

    وزارت بهداشت غزه گفت تنها در یک مورد حمله در روز چهارشنبه به چند نقطه در خان یونس در جنوب نوار غزه، ۵۱ نفر کشته شدند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷

    نیویورک تایمز: اسرائیل جلسه‌ شماری از رهبران حزب‌الله از جمله هاشم صفی‌الدین را هدف گرفت

    نیویورک تایمز به نقل از سه مقام اسرائیلی گزارش داده حمله هوایی شامگاه پنجشنبه نیروی هوایی اسرائیل به ضاحیه، جلسه‌ شماری از رهبران ارشد حزب‌الله از جمله هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی این گروه و نامزد احتمالی جانشینی حسن نصرالله را هدف گرفته است.

    در همین حال، شماری از رسانه‌ها خبر داده‌اند که اسرائیل برای هدف گرفتن این جلسه که در پناهگاهی زیرزمینی برگزار می‌شد از بمب‌های سنگرشکن استفاده کرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳

    حمله‌ هوایی دوباره اسرائیل به ضاحیه در جنوب بیروت

    رسانه‌های منطقه از حمله‌ هوایی دوباره اسرائیل در بامداد جمعه به ضاحیه در جنوب بیروت خبر دادند.

    در همین حال به گزارش رویترز، روز و شامگاه پنجشنبه، محله ضاحیه در حومه جنوبی بیروت، هدف بیش از ده‌ها حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

    پنج مورد از این حملات در اواخر شب و پس از اینکه اسرائیل به مردم دستور داد تا خانه‌های خود را در بخش‌هایی از این منطقه ترک کنند، انجام شد.

    رویترز به نقل از شاهدان محلی گزارش داده که شماری از حملات پنجشنبه شب در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت که هم مرز با ضاحیه است، انجام شد.

    ارتش اسرائیل اعلام کرد در حملات روز پنجشنبه به ضاحیه، ۱۵ هدف حزب‌الله از جمله سایت‌های تسلیحاتی و اهداف اطلاعاتی این گروه هدف گرفته شده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳

    حمایت شورای امنیت سازمان ملل از آنتونیو گوترش

    در پی اقدام اسرائیل در منع ورود آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به این کشور، شورای امنیت با انتشار بیانیه‌ای بدون اشاره به نام اسرائیل، بر حمایت کامل خود از گوترش تاکید کرد.

    این بیانیه با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، هر تصمیمی برای تعامل نداشتن با سازمان ملل و دبیرکل آن را غیرسازنده دانست.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۲

    هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

    بنا بر گزارش رسانه‌های منطقه‌ای از جمله کانال ۱۴ اسرائیل، و گفته‌های دو مقام اسرائیلی، هاشم صفی‌الدین، رئيس شورای اجرایی حزب‌الله و نامزد جانشینی حسن نصرالله، هدف اصلی حمله‌های جدید اسرائیل به ضاحیه در جنوب لبنان بوده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۴

    وزارت بهداشت لبنان: در ۲۴ گذشته در نتیجه حملات اسرائیل به این کشور، ۳۷ نفر کشته شدند

    به گزارش رسانه‌های لبنانی، حملات شامگاه پنجشنبه به ضاحیه جنوب بیروت، سنگین‌تر حملات به این منطقه از زمان هدف گرفتن حسن نصرالله است.

    در همین حال، رویترز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت ترابری لبنان خبر داد که اسرائیل اطراف فرودگاه بیروت را هدف حمله هوایی قرار داده است.

    در همین ‌حال وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در ۲۴ گذشته در نتیجه حملات اسرائیل به این کشور، دست‌‌کم ۳۷ نفر کشته شده و ۱۵۱ نفر زخمی شده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۸

    گزارش رسانه‌های لبنانی از حملات هوایی به دو ساختمان در جنوب بیروت

    ساعتی پس از آن‌که ارتش اسرائیل ز غیرنظامیان ساکن در نزدیکی دو ساختمان در حومه جنوبی بیروت خواست این مناطق را ترک کنند، بنا بر گزارش رسانه‌های لبنانی این دو ساختمان که گفته شده متعلق به حزب‌الله است هدف حمله موشک‌های اسرائیلی قرار گرفت.

    هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴

    تحلیل

    آرش آرامش، حقوق‌دان: دکترین بازی میان اسرائیل و جمهوری اسلامی تغییر کرده است

    آرش آرامش، حقوق‌دان و کارشناس امنیت ملی، در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت دکترین بازی میان اسرائیل و جمهوری اسلامی تغییر کرده است.

    آرامش افزود اسرائیل دیگر نمی‌خواهد برای مقابله با جمهوری اسلامی، به سراغ گروه‌های نیابتی آن برود و ترجیح می‎‌دهد به‌طور مستقیم با حکومت ایران روبه‌رو شود.

    به گفته او، جمهوری اسلامی قصد دارد برای تداوم تهدیدات خود علیه اسرائیل، کرانه باختری رود اردن را مسلح کند، اما اسرائیل اجازه چنین اقدامی را نخواهد داد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲

    ارتش اسرائیل خواستار تخلیه ۲ منطقه در حومه جنوبی بیروت شد

    افیخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل، از غیرنظامیان ساکن در نزدیکی دو ساختمان در حومه جنوبی بیروت خواست این مناطق را ترک کنند.

    ادرعی از غیرنظامیان خواست تا شعاع دست‌کم ۵۰۰ متری از این ساختمان‌ها فاصله بگیرند.

    به گفته او، ارتش اسرائیل قرار است این دو ساختمان را هدف قرار دهد.

    تخریب ساختمان‌ها در پی حمله اسرائیل، بیروت، ۱۲ مهر
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶

    کشته شدن یک مقام ارشد حزب‌الله در بیروت

    ارتش اسرائیل اعلام کرد یک مقام ارشد در پروژه تولید موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن حزب‌الله کشته شده است.

    محمد یوسف عنیسی در حمله هوایی اسرائیل به بیروت در اوایل هفته جاری جان خود را از دست داد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸

    حمله هوایی اسرائیل به طولکرم در کرانه باختری

    شبکه العربیه از حمله هوایی ارتش اسرائیل به طولکرم در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در این حمله ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱

    تاکید رهبران گروه جی-۷ بر تعهد خود به امنیت اسرائیل

    رهبران هفت کشور صنعتی جهان، موسوم به گروه جی-۷، در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از بحران خاورمیانه، نسبت به تعهد «قاطعانه» خود در قبال امنیت اسرائیل تاکید کردند.

    در این بیانیه از همه طرف‌ها در منطقه خواسته شده است با مسئولیت و خویشتن‌داری رفتار کنند.

    رهبران گروه جی-۷ هشدار دادند: «چرخه خطرناک حمله و تلافی‌جویی، خطر افزایش غیرقابل کنترل تنش‌ها در خاورمیانه را به همراه دارد که به نفع هیچ‌کس نیست.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸

    پنتاگون: به تعامل با اسرائیل درباره حمله تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهیم

    سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، در واکنش به حمله تلافی‌جویانه احتمالی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی گفت: «ما قطعا در حال گفت‌وگو با اسرائیل در خصوص پاسخشان هستیم.»

    او از گمانه‌زنی در خصوص این حمله خودداری کرد و افزود ایالات متحده و اسرائیل به «تعامل» خود در این رابطه ادامه خواهند داد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷

    حمله راکتی حزب‌الله لبنان به منطقه حیفا

    ارتش اسرائیل اعلام کرد ۱۰ راکت از لبنان به سوی منطقه حیفا شلیک شدند.

    به گفته ارتش اسرائیل، تعدادی از این راکت‌ها رهگیری و سرنگون شدند و تعدادی دیگر نیز در مناطق خالی از سکنه فرود آمدند.

    کسی در این حمله آسیب ندید.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶

    آمریکا: معتقد نیستیم اسرائیل باید به سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند

    متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت واشینگتن به‌طور واضح اعلام کرده که معتقد نیست اسرائیل باید به سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند.

    میلر افزود ایالات متحده در حال گفت‌وگو با اسرائیل در خصوص «شکل، دامنه و اهداف» حمله تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی است.

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد حکومت ایران به هیچ وجه از خود خویشتن‌داری نشان نداده و با حمله اخیر به اسرائیل که به منظور حمایت از «سازمان‌های تروریستی» مورد حمایت تهران انجام گرفت، تنش‌ها را تشدید کرده است.

    او هشدار داد ایالات متحده در برابر هرگونه حمله علیه نیروها و منافعش در خاورمیانه، از خود دفاع خواهد کرد.

    متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱

    سفیر اسرائیل در سازمان ملل: به‌زودی قدرت خود را به جمهوری اسلامی نشان می‌دهیم

    دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد: «ما قوی و مصمم هستیم و به‌زودی این را به ایران نشان خواهیم داد.»

    دانون با اشاره به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و حمله موشکی اخیر به اسرائیل گفت: «جهان غرب تا چه زمانی باید صبر کند تا آن‌ها واقعا بتوانند یک بمب هسته‌ای یا یک موشک بالستیک بسازند؟»

    او افزود: «به نفع غرب، اروپا و هر دموکراسی دیگری است که ایران را از دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای بازدارد.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸

    اسرائیل: مکان‌های غیرنظامی را در ایران هدف قرار نمی‌دهیم

    وزارت امور خارجه اسرائیل به شبکه خبری العربیه اعلام کرد این کشور برای پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی «تصمیم خود را گرفته است».

    این وزارتخانه افزود حمله اسرائیل علیه جمهوری اسلامی «با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی و دیپلماتیک» انجام می‌گیرد و مکان‌های غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۸

    اسرائیل: حزب‌الله تسلیحات خود را در زیر مناطق مسکونی بیروت تولید و انبار می‌کند

    ارتش اسرائیل حزب‌الله را متهم کرد که انبارها و سایت‌های تولید تسلیحات خود را تعمدا در «زیر ساختمان‌های مسکونی در قلب بیروت» قرار داده و بدین ترتیب، زندگی غیرنظامیان را به مخاطره انداخته است.

    ارتش اسرائیل افزود برای کاهش تلفات غیرنظامی در عملیات خود در بیروت، از سلاح‌های نقطه‌زن استفاده کرده است.

    بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، جت‌‌های جنگنده این کشور روز گذشته ۱۵ موضع حزب‌الله را در بیروت هدف قرار دادند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷

    حزب‌الله: ۱۷ سرباز اسرائیلی روز پنج‌شنبه در جنوب لبنان کشته شدند

    حزب‌الله لبنان اعلام کرد در درگیرهای روز پنج‌شنبه در جنوب لبنان، ۱۷ نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند.

    هنوز ارتش اسرائیل در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

    ارتش اسرائیل تاکنون کشته شدن ۹ نیروی خود را در جریان عملیات زمینی در جنوب لبنان تایید کرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴

    موج جدید حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع حزب‌الله

    رسانه‌های اسرائیلی شامگاه پنج‌شنبه از موج جدید حملات هوایی این کشور علیه اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان خبر دادند.

    شبکه خبری العربیه هم گزارش داد اسرائیل یک انبار حزب الله را در نزدیکی فرودگاه بیروت هدف قرار داده است.

    ویرانی‌های به جا مانده در پی حملات هوایی اسرائیل، بیروت، ۱۲ مهر
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

    شمار سربازان اسرائیلی کشته شده در جنوب لبنان به ۹ تن افزایش یافت

    یک افسر ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۱۱ مهر در درگیری‌های جنوب لبنان جان خود را از دست داد.

    وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل این سرباز را «بن زیون فالاچ» معرفی کرد و نوشت او ۲۱ ساله بود.

    بدین ترتیب، تعداد نظامیان اسرائیلی کشته شده در جریان عملیات زمینی در جنوب لبنان به ۹ نفر رسید.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴

    کانال ۱۲ اسرائیل: حمله تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی در چند روز آینده انجام می‌شود

    کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد انتظار می‌رود حمله تلافی‌جویانه این کشور علیه جمهوری اسلامی «در چند روز آینده» انجام شود.

    این رسانه به نقل از منابعی در دولت اسرائیل خبر داد این کشور «هزینه سنگینی» به حکومت ایران تحمیل خواهد کرد.

    به گزارش کانال ۱۲، «پاسخ شدید» اسرائیل با هماهنگی دولت بایدن صورت خواهد گرفت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸

    افزایش قیمت نفت در پی گمانه‌زنی‌ها درباره حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران

    در پی اشاره بایدن به احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید.

    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۵.۵ درصد افزایش، به ۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

    قیمت نفت خام برنت، به‌عنوان شاخص بین‌المللی، شاهد رشدی پنچ درصدی بود و هر بشکه آن ۷۷.۶۵ دلار معامله شد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۲

    ارتش اسرائیل: اجازه استقرار مجدد حزب‌الله در جنوب لبنان را نمی‌دهیم

    هرزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، در پیامی ویدیویی تاکید کرد نظامیان این کشور به حزب‌الله اجازه نخواهند داد مجددا در جنوب لبنان مستقر شود.

    او گفت برای بازگشت ساکنان مناطق شمالی اسرائیل به منازل خود، زیرساخت‌های متعلق به حزب‌الله در نزدیکی مرز باید نابود شوند.

    هالوی افزود: «ما اجازه نخواهیم داد که حزب‌الله در آینده در این مکان‌ها مستقر شود. ضربات شدید به حزب‌الله در تمام مناطق، در بیروت، در دره بقاع و در جنوب لبنان ادامه خواهد یافت.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶

    انتقاد سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» از مخالفت بایدن با حمله به تاسیسات اتمی ایران

    جب بوش، رییس سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» و مارک والاس، مدیرعامل این سازمان، روز پنج‌شنبه ۱۲ مهر در بیانیه‌ای خطاب به جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، از اظهارات اخیر او مبنی بر مخالفت واشینگتن با حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی انتقاد کردند.

    در این بیانیه آمده است: «برنامه غنی‌سازی رژیم ایران هیچ هدف غیرنظامی مشروعی ندارد. برنامه هسته‌ای تهران به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنترل و اداره می‌شود.»

    بوش و والاس در این بیانیه تاکید کردند سپاه یک سازمان تروریستی است و تاسیسات هسته‌ای ایران جز «دارایی‌های نظامی مهم» آن به شمار می‌روند.

    بایدن روز ۱۱ مهر گفته بود از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی حمایت نمی‌کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴

    حمله پهپادی «مقاومت اسلامی عراق» به جنوب اسرائیل

    «مقاومت اسلامی عراق» مسئولیت حمله پهپادی به جنوب اسرائیل را بر عهده گرفت.

    نیروی هوایی اسرائیل این پهپاد را بر فراز منطقه مرزی مصر و اسرائیل رهگیری و سرنگون کرد.

    مقاومت اسلامی عراق شبکه‌ای از گروه‌های مسلح مورد حمایت جمهوری اسلامی در این کشور است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹

    شلیک ۲۰۰ راکت از لبنان به شمال اسرائیل در روز پنج‌شنبه

    ارتش اسرائیل اعلام کرد روز پنج‌شنبه حدود ۲۰۰ راکت و چند پهپاد از لبنان به سوی شمال اسرائیل شلیک شدند.

    وب‌سایت تایمز اسرائیل نوشت هنوز گزارشی در خصوص مجروحان احتمالی یا تخریب گسترده بر اثر این حملات مخابره نشده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸

    بریتیش ایرویز از لغو پروازهای خود به تل‌آویو خبر داد

    شرکت هواپیمایی بریتیش ایروِیز اعلام کرد پروازهای خود به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده است.

    پروازهای این شرکت به مقصد تل‌آویو تا روز ششم آبان لغو شده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳

    پولیتیکو: بازارهای انرژی از حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران وحشت‌زده نشده‌اند

    وب‌سایت خبری پولیتیکو گزارش داد با وجود احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران، بازارهای انرژی از شنیدن این خبر «وحشت‌زده نشده‌اند».

    پولیتیکو نوشت برای دهه‌ها، درگیری‌ها در خاورمیانه اقتصاد جهانی را تحت فشار قرار می‌داد اما این‌ بار، تنش‌ها در منطقه با «بی‌تفاوتی» بازارهای انرژی روبه‌رو شده است و خبری از افزایش ناگهانی قیمت‌ها نیست.

    این وب‌سایت افزود دولت بایدن از چنین تحولی در بازارهای انرژی استقبال می‌کند زیرا در سال‌های اخیر، به دلیل افزایش قیمت سوخت مورد انتقاد جمهوری‌خواهان بوده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷

    ادامه آتش‌باری متقابل میان حزب‌الله و اسرائیل

    رسانه‌های لبنانی گزارش دادند ارتش اسرائیل مجداد ضاحیه را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داده است.

    ارتش اسرائیل اعلام کرد یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان از پا درآمده است.

    وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نیز از شنیده شدن آژیر هشدار حملات راکتی در برخی مناطق شمال این کشور خبر داد.

    به گفته ارتش اسرائیل، حدود ۸۵ خمپاره و راکت از لبنان به سمت منطقه متولا در شمال اسرائیل شلیک شده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰

    بایدن از بحث درباره حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران خبر داد

    صحبت‌های جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران، باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

    بایدن روز پنج‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید مبنی بر اینکه آیا آمریکا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت می‌کند، گفت: «ما در حال بحث در این باره هستیم. فکر می‌کنم این کمی... به هر حال.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵

    نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل: کشورهای دیگر خود را از این معرکه کنار بکشند

    نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوال رسانه‌های آمریکایی پیرامون کانال‌های ارتباطی جمهوری اسلامی با آمریکا و همچنین «ابعاد پاسخ مجدد به اسرائیل» اعلام کرد تنها کانال انتقال پیام رسمی ایران، سفارت سوئیس در تهران به‌عنوان دفتر حفاظت منافع آمریکاست.

    دفتر نمایندگی ایران با تهدید کشورهایی چون آمریکا، افزود: «پاسخ ما صرفا به تجاوزگر خواهد بود و چنانچه در این میان کشوری به متجاوز کمک کند، آن کشور هم شریک جرم و هدف مشروع تلقی خواهد شد.»

    این دفتر ادامه داد: «توصیه ما این است که وارد تقابل اسرائیل و ایران نشوند و خود را از این معرکه کنار بکشند.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵

    رییس هیات ایران در پارلمان اروپا: ایرانیان از جمهوری اسلامی حمایت نمی‌کنند

    هانا نویمن، در یک سخنرانی با اشاره به انتخاب خود به عنوان رییس هیات امور ایران در پارلمان اروپا، به صلح‌طلبی مردم ایران در برابر جنگ‌طلبی جمهوری اسلامی اشاره کرد.

    او گفت: «رژیم ایران به اسرائیل حمله موشکی کرد ولی ایرانیان زیادی پیام دادند که از این کار حمایت نمی‌کنند.»

    این نماینده آلمان افزود: «رژیم ایران هرگونه اعتراض را در کشور سرکوب می‌کند، زنان را مجبور به پوشاندن موهای خودشان می‌کند و منتقدان را حتی در بیرون از ایران هدف آزار قرار می‌دهد اما امروز صدای ایرانیان بلندتر از همیشه است.»

    او گفت: «در سال‌های آینده، می‌خواهم این هیات را به بستری برای تبادل و همکاری با افرادی تبدیل کنم که هم داخل ایران و هم به‌عنوان جامعه مهاجر، برای ایجاد یک ایران دموکراتیک و صلح‌آمیز می‌جنگند.»

    نویمن گفت هدفش این است که این هیات را به نهادی برای ایجاد رابطه با مردم ایران تبدیل کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰

    مدیرکل بهداشت جهانی: ۲۸ کارمند بخش سلامت طی شبانه‌روز اخیر در لبنان کشته شدند

    تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته، ۲۸ کارمند حوزه سلامت و درمان در لبنان کشته شده‌اند.

    او در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «بسیاری از کارکنان بخش درمان دیگر به محل کار خود گزارش نمی‌دهند و به دلیل بمباران‌ها از محل کارشان فرار کرده‌اند.»

    آدهانوم افزود: «این امر به شدت ارائه خدمات مدیریت تروما و ادامه خدمات بهداشتی را محدود کرده است.»

    مدیرکل سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که به دلیل محدودیت‌های پروازی، قادر نخواهد بود یک محموله بزرگ از ملزومات پزشکی برای درمان آسیب‌ها و تجهیزات پزشکی را در روز جمعه به لبنان ارسال کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

    جو بایدن: «امروز» هیچ حمله‌ای از سوی اسرائیل به ایران نمی‌شود

    جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه درباره حمله احتمالی تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران گفت که «امروز قرار نیست هیچ اتفاقی بیفتد».

    این سخنان او در شرایطی مطرح شد که منطقه به شدت منتظر واکنش اسرائیل به حمله موشکی جمهوری اسلامی در روز سه‌شنبه است.

    بایدن در پاسخ به این سوال که آیا به اسرائیل اجازه خواهد داد که به ایران پاسخ دهد، گفت: «ما به اسرائیل "اجازه" نمی‌دهیم، ما به آن‌ها مشاوره می‌دهیم.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵

    حزب‌الله از حمله موشکی به سمت «صنایع نظامی» اسرائیل در حیفا خبر داد

    حزب‌الله لبنان خبر داد که به سمت «صنایع نظامی» در حیفا موشک‌های سالو پرتاب کرده است.

    ارتش اسرائیل نیز خبر داد که ۱۰ راکت از لبنان به شمال این کشور شلیک شدند که برخی رهگیری شدند و برخی دیگر به مناطق باز اصابت کردند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵

    عیادت پسران خامنه‌ای از مجروحان انفجار پیجرهای حزب‌الله در تهران

    رسانه‌های ایران خبر دادند که پسران علی خامنه‌ای در بیمارستان‌های تهران، از مجروحان انفجار وسایل ارتباطی حزب‌الله عیادت و یک قرآن و یادداشت خامنه‌ای را به آنان اهدا کردند.

    خامنه‌ای در این پیام نوشته که «از امتحان الهی سربلند بیرون آمدید» و «صبر و استقامت شما یکی از برترین جهادهاست».

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰

    آلمان: حق دفاع اسرائیل در مقابل ایران، شامل حمله به خاک مهاجم نیز می‌شود

    بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت که اسرائیل در مقابل حمله موشکی جمهوری اسلامی «حق دفاع از خود را دارد و این حق شامل حمله به خاک مهاجم نیز می‌شود».

    او تاکید کرد: «همه با هم همکاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که هرگونه حمله متقابل از سوی اسرائیل معتدل باشد.»

    پیستوریوس افزود: «زیرا در غیر این صورت، تشدید تنش در منطقه ادامه پیدا می‌کند.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵

    احتمال دخالت جمهوری اسلامی در تیراندازی‌های اخیر در اطراف سفارت‌خانه‌های اسرائیل

    سرویس امنیتی سوئد (ساپو) این احتمال را مطرح کرد که جمهوری اسلامی در انفجارها و تیراندازی اخیر در اطراف سفارت‌خانه‌های اسرائیل در سوئد و دانمارک دست داشته باشد.

    فردریک هالستروم، رییس عملیات ساپو گفت که «انتخاب اهداف و شیوه عمل» این فرض را به وجود آورده که ممکن است جمهوری اسلامی در این حملات نقش داشته باشد.

    او در عین‌حال افزود که این بیشتر «یک فرض است تا اطلاعات».

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

    کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره بی‌طرفی خود در تنش‌های جاری، به ایران اطمینان دادند

    رویترز به نقل از منابعی خبر داد که وزرای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و جمهوری اسلامی در کنفرانس دوحه، در مورد کاهش تنش بین ایران و اسرائیل گفت‌و‌گو کردند.

    به گفته منابع رویترز، کشورهای عرب خلیج فارس تلاش کردند ایران را از بی‌طرفی خود در این درگیری مطمئن کنند، چرا که نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تشدید خشونت‌ها می‌تواند تاسیسات نفتی خلیج فارس را تهدید کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵

    اسپانیا از برنامه‌ریزی برای تخلیه حدود ۵۰۰ شهروندش از لبنان خبر داد

    وزارت دفاع اسپانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یکی از دو هواپیمایی که برای تخلیه حدود ۵۰۰ اسپانیایی از لبنان فرستاده شده بود، از بیروت به مقصد پایگاه «تورخون د آردوث» نزدیک مادرید حرکت کرده است.

    بخ گفته این وزارتخانه، این هواپیما حدود ۲۰۰ نفر را با خود حمل می‌کند و قرار است در طول روز در این پایگاه فرود آید.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵

    وزیر خارجه اسبق استرالیا: حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران، دقیق و دردناک خواهد بود

    الکساندر دونر، وزیر خارجه اسبق استرالیا و پر سابقه‌ترین وزیر خارجه این کشور که دو بار نیز به ایران سفر کرده است، گفت که انتظار می‌رود حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران «دقیق» و «دردناک» باشد.

    او روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با اسکای نیوز افزود که دولت اسرائیل، البته هیچ توجهی به این فریادهای آتش‌بس که کاملا به نفع حزب‌الله است نخواهد داشت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰

    خبر فوری
    حمله هوایی اسرائیل به مقر اطلاعاتی حزب‌الله در بیروت

    ارتش اسرائیل خبر داد که عصر روز پنج‌شنبه، جت‌های جنگنده نیروی هوایی به مقر اطلاعاتی حزب‌الله در بیروت حمله کردند.

    این اهداف شامل نیروهای این واحد، ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات، مراکز فرماندهی و زیرساخت‌های دیگر حزب‌الله بود.

    مقری که هدف قرار گرفت، نهاد اصلی اطلاعاتی حزب‌الله و مسئول جمع‌آوری اطلاعات درباره ارتش اسرائیل و دولت اسرائیل است.

    این مقر همچنین فعالیت‌های اطلاعاتی حزب‌الله را هدایت و توانایی‌های استراتژیک جمع‌آوری اطلاعات را هماهنگ می‌کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰

    ابراز نگرانی روسیه از سیگنال‌های فزاینده اسرائیل درباره حمله به ایران

    معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو نگران سیگنال‌های فزاینده از سوی اسرائیل در مورد حمله به ایران است.

    در رویدادی دیگر،‌خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که حدود سه هزار شهروند روسیه و سایر کشورهای مشترک‌المنافع خواستار ترک لبنان شده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵

    وزیر حمل و نقل لبنان: تمامی گذرگاه‌های مرزی تحت نظارت دولت هستند

    علی حمیه، وزیر حمل و نقل لبنان به گزارش اسرائیل مبنی بر قاچاق اسلحه از سوریه به دست حزب‌الله از طریق گذرگاه مرزی مصنا واکنش نشان داد.

    او گفت که همه گذرگاه‌های مرزی تحت نظارت دولت هستند.

    افیخای ادرعی، سخنگوی عربی‌زبان ارتش اسرائیل ساعتی پیش از دولت لبنان خواست تا نظارت دقیقی بر کامیون‌های عبوری از گذرگاه‌های غیرنظامی داشته باشد و وسایل حامل سلاح را به سوریه بازگرداند.

    مصنا گذرگاه مرزی غیرنظامی است اما ارتش اسرائیل می‌گوید حزب‌الله از آن برای قاچاق سلاح‌های ایرانی به لبنان استفاده می‌کند.

    ادرعی همچنین خبر داد که هفته گذشته یک کامیون را که برای حزب‌الله سلاح حمل می‌کرد، در این گذرگاه هدف قرار داده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰

    خبر فوری
    ۴ امدادگر و یک سرباز ارتش لبنان در حمله اسرائیل کشته شدند

    صلیب سرخ لبنان خبر داد که چهار امدادگر در حال تخلیه مجروحان در روستای طیبه در حمله اسرائیل کشته شدند.

    جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کشته شدن این امدادگران را در حمله اسرائیل به بیروت، «نقض قوانین بین المللی بشردوستانه» خواند.

    ارتش لبنان نیز روز پنج‌شنبه از کشته شدن یک سرباز در حمله اسرائیل به پایگاهی نظامی در جنوب لبنان خبر داد و افزود که سربازان به سمت منابع آتش شلیک کردند.

    این اولین بار طی یک سال اخیر و آغاز درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله است که ارتش لبنان به سوی نیروهای اسرائیلی شلیک می‌کند.


  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵

    اسرائیل: حزب‌الله از طریق گذرگاه مرزی لبنان-سوریه، سلاح‌های ایرانی را قاچاق می‌کند

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله از گذرگاه مرزی غیرنظامی «مصنا» بین لبنان و سوریه برای ارسال و قاچاق سلاح‌های ایرانی استفاده می‌کند.

    افیخای ادرعی، سخنگوی عربی‌زبان ارتش اسرائیل گفت پس از حملات ارتش به سایر گذرگاه‌های مرزی بین لبنان و سوریه که حزب‌الله برای قاچاق تسلیحات از آن‌ها استفاده می‌کرد، این گروه اکنون از گذرگاه مصنا به عنوان مسیر اصلی برای ارسال تسلیحات استفاده می‌کند.

    طبق گزارش ارتش اسرائیل، حزب‌الله همچنین تلاش کرده است گذرگاه‌های آسیب‌دیده را پس از حملات اسرائیل تعمیر کند.

    سخنگوی ارتش خبر داد که هفته گذشته یک کامیون را که برای حزب‌الله سلاح حمل می‌کرد، هدف قرار داده است.

    او هشدار داد که برای جلوگیری از دستیابی حزب‌الله به سلاح‌های جدید، از هیچ اقدام و حمله‌ای دریغ نخواهد کرد.

    ادرعی همچنین هشدار داد که ارتش اسرائیل اجازه عبور تسلیحات از مصنا را نخواهد داد و از دولت لبنان خواست تا نظارت دقیقی بر کامیون‌های عبوری از گذرگاه‌های غیرنظامی داشته باشد و وسایل حامل سلاح را به سوریه بازگرداند.

    به دلیل شدت گرفتن درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله، در روزهای اخیر ده‌ها هزار نفر که عمدتا سوری‌ها بودند، از طریق این گذرگاه از لبنان فرار کرده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰

    وزارت خارجه ایران، سفرای آلمان و اتریش را احضار کرد

    وزارت خارجه جمهوری اسلامی سفرای آلمان و اتریش را به صورت جداگانه احضار کرد.

    این وزارتخانه اعلام کرد که این اقدام، در واکنش به احضار روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی از سوی آلمان و اتریش و اعتراضشان به حمله مستقیم به اسرائیل صورت گرفته است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰

    وزارت خارجه ایران: بیانیه گروه-۷ درباره حمله موشکی به اسرائیل جانبدارانه بود

    اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه دولت جمهوری اسلامی، بیانیه گروه-۷ را درباره حمله موشکی به اسرائیل «جانبدارانه و غیرمسئولانه» خواند.

    او گفت: «چنانچه گروه هفت واقعا نگران صلح و امنیت منطقه است، باید از اهرم‌های خود جهت پایان دادن به تجاوزات اسرائیل استفاده کند.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰

    لغو همه پروازهای شرکت هواپیمایی امارات به ایران، اردن و عراق

    شرکت هواپیمایی امارات متحده عربی تمامی پروازهای خود را به ایران، اردن و عراق در روزهای جمعه و شنبه لغو کرد.

    این شرکت مستقر در دوبی اعلام کرده است که به دلیل «ناامنی‌های منطقه‌ای» پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل که نگرانی‌ها از وقوع جنگی گسترده‌تر را افزایش داده، پروازهای خود را در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر لغو می‌کند.

    ایران صبح روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پس از تعلیق کوتاه مدت پروازها از زمان حمله موشکی روز سه‌شنبه، پروازهایش از سر گرفته شده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

    آتش زدن بنر حکومتی حسن نصرالله در ایران

    ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد بنری حکومتی برای حسن نصرالله، در یکی از شهرهای ایران به آتش کشیده شده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰

    خبر فوری
    حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت

    خبرگزاری رویترز از شنیده شدن سه انفجار مهیب و متوالی در بیروت خبر داد.

    رسانه‌های لبنانی نیز از حملات هوایی جدید اسرائیل به ضاحیه در حومه جنوبی بیروت خبر دادند که پایگاه حزب‌الله است.

    ارتش اسرائیل هنوز درباره این حمله اظهارنظری نکرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

    خبر فوری
    سوئیس از شهروندانش خواست ایران را ترک کنند

    وزارت خارجه سوئیس از شهروندان این کشور خواست ایران را ترک کنند.

    سوئیس در این هشدار و توصیه نوشت: «سوئیسی‌ها با استفاده از امکانات شخصی خود، در صورتی که ممکن و امن به نظر برسد، ایران را ترک کنند.»

    وزارت خارجه سوئیس اضافه کرد: «سفر به ایران توصیه نمی‌شود.»

    روز چهارشنبه آلمان و فرانسه هم در هشدار مشابهی، از شهروندان خود خواستند که پس از حمله موشکی تهران و بیم اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل، ایران را ترک کنند.

    وزارت خارجه آلمان در به‌روزرسانی توصیه‌های خود اعلام کرد از شهروندان آلمانی خواسته شده است که ایران را ترک و از سفر به این کشور خودداری کنند.

    وزارت خارجه فرانسه نیز در وب‌سایت سفارت خود در تهران اعلام کرد: «به ساکنان فرانسوی در ایران که امکان آن را دارند، توصیه می‌شود تا به محض بازگشایی پروازهای بین‌المللی، این کشور را ترک کنند.»

    این بیانیه افزود: «به شهروندان فرانسوی غیر مقیم نیز توصیه می‌شود که به طور کامل از سفر به ایران خودداری کنند.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵

    افزایش تعداد کشته‌های حمله اسرائیل به مرکز بیروت

    وزارت بهداشت لبنان از افزایش تلفات و قربانیان حمله اسرائیل به منطقه باشوره در بیروت خبر داد.

    بر اساس این اطلاعیه، در این حمله هشت نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند.

    اسرائیل بامداد پنج‌شنبه به محله باشوره در مرکز بیروت حمله هوایی کرد.

    خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه لبنانی گزارش داد اسرائیل در این حمله، یک مرکز امداد و نجات حزب‌الله را هدف قرار داده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰

    لغو پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی باوجود رفع ممنوعیت پرواز در آسمان ایران

    مدیر فرودگاه ایلام اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و آسمان پروازهای صبح پنج‌شنبه خود را در مسیر ایلام-تهران لغو کردند.

    سازمان هواپیمایی کشوری صبح روز پنج‌شنبه خبر داد که پروازهای فرودگاه‌های ایران به حالت عادی برگشته است.

    پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل در عصر سه‌شنبه، محدودیت‌هایی در پروازها ایجاد شده بود.

    اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری در شرایطی منتشر شد که سازمان ایمنی هوانوردی اروپا می‌گوید پرواز در فضای هوایی ایران در هر ارتفاعی خطرناک است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰

    خبر فوری
    حمله هوایی به حومه دمشق

    رسانه‌های سوریه از حمله هوایی به حومه دمشق خبر دادند.

    هدف این حمله، منطقه الدیماس در حومه پایتخت سوریه و فعالیت پدافند هوایی آن بوده است.

    پدافند هوایی سوریه از رهگیری اهداف «متخاصم» بر فراز حومه غربی دمشق خبر داد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰

    اسرائیل خواستار تخلیه فوری غیرنظامیان از ۲۵ نقطه دیگر در جنوب لبنان شد

    ارتش اسرائیل ظهر روز پنج‌شنبه از غیرنظامیان لبنانی ساکن در ۲۵ نقطه جنوب لبنان خواست که فورا این مناطق را تخلیه کنند.

    نبطیه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جنوب لبنان در فهرست شهرها و روستاهایی قرار دارد که ارتش اسرائیل دستور تخلیه آن‌ها را صادر کرده است.

    افیخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در ایکس نوشت: «فعالیت‌های حزب‌الله، ارتش اسرائیل را مجبور به اقدام علیه آن می‌کند. ارتش اسرائیل نمی‌خواهد به شما آسیب برساند.»

    او افزود: «هر کسی که نزدیک نیروهای حزب‌الله، تاسیسات یا تسلیحات آن‌ها باشد، خود را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

    ادرعی گفت که هر خانه‌ای که از سوی حزب‌الله برای اهداف نظامی استفاده شود، هدف حمله خواهد بود.

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که به غیرنظامیان اطلاع خواهد داد که چه زمانی می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

    روز چهارشنبه نیز ارتش اسرائیل دستورات مشابهی را برای ۲۴ روستای دیگر در جنوب لبنان صادر کرد و روز قبل از آن، به ۲۸ روستای دیگر هشدار داده بود.

    این نیرو همچنین نسبت به هرگونه حرکت وسایل نقلیه از شمال رودخانه لیتانی به سمت جنوب آن هشدار داده است.

    ارتش اسرائیل عملیات‌های زمینی در جنوب لبنان را به عنوان «حملات محدود، موضعی و هدفمند» توصیف کرده و هدف آن تخریب زیرساخت‌های حزب‌الله در منطقه مرزی اعلام شده است.

    مقام‌های اسرائیلی می‌گویند ارتش قصد دارد این عملیات‌ها را هرچه سریع‌تر به پایان برساند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵

    بسته کمک ۳۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به لبنان

    اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک بسته ۳۰ میلیون یورویی (معادل ۳۳ میلیون دلار) کمک‌های بشردوستانه جدید به لبنان ارائه خواهد کرد.

    با احتساب این مورد جدید، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به لبنان در سال ۲۰۲۴ میلادی، به بیش از ۱۰۴ میلیون یورو می‌رسد.

    اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا گفت: «من به شدت نگران تشدید مداوم تنش‌ها در خاورمیانه هستم.»

    او تاکید کرد که همه طرف‌ها باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از جان غیرنظامیان بی‌گناه به کار بگیرند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۰

    محسن رفیق‌دوست: گزینه اعزام نیروی نظامی از ایران برای جنگ با اسرائیل روی میز است

    محسن رفیق‌دوست، نخستین وزیر سپاه پاسداران گفت همه گزینه‌ها حتی اعزام نیروی نظامی از ایران برای جنگ با اسرائیل روی میز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار دارد.

    او افزود: «این امکان را داریم که به لبنان و جولان نیروی نظامی اعزام کنیم.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۰

    تحلیل

    دلایل هفتگانه اسرائیل برای حمله به جمهوری اسلامی

    افزایش تنش و درگیری بین اسرائیل و جمهوری اسلامی به نقطه‌ای حساس رسیده است.

    پس از حملات اخیر جمهوری اسلامی به خاک اسرائیل، این کشور به دلایل متعددی برای حملات متقابل به جمهوری اسلامی دست پیدا کرده است.

    مشروح تحلیل را درباره این دلایل هفتگانه، در این‌جا بخوانید.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۵

    مستشار سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به سوریه کشته شد

    خبرگزاری دانشجو از کشته شدن مجید دیوانی از «مستشاران سپاه پاسداران» در سوریه خبر داد.

    این رسانه نوشت که دیوانی در پی حمله سه روز پیش اسرائیل به دمشق مجروح شده بود و روز پنج‌شنبه بر اثر شدت جراحات جان باخت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵

    اسرائیل بعد از ۳ ماه تایید کرد: رییس دولت حماس در نوار غزه کشته شد

    ارتش و سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بت) با انتشار بیانیه مشترکی، تایید کردند که روحی مشتحه، رییس دولت حماس در نوار غزه، حدود سه ماه پیش کشته شده است.

    این بیانیه افزود که سامح السارج و سامی عوده، دو مقام دیگر حماس، نیز به همراه روحی مشتحه کشته شدند.

    اواسط مرداد امسال روزنامه الشرق الاوسط خبر داده بود که اسرائیل اخیرا دو عضو دفتر سیاسی و سه فرمانده نظامی حماس را در تونلی در زیر شهر غزه کشته است.

    بر اساس بیانیه جدید ارتش و شین‌بت، جت‌های جنگنده نیروی هوایی اسرائیل به «تروریست‌هایی» که در یک مجتمع مستحکم و مجهز زیرزمینی در شمال نوار غزه پنهان شده بودند، حمله کردند.

    این مجتمع امکان حضور مقامات ارشد و فرماندهی و کنترل سازمان را در طول زمان فراهم می‌کرد.

    این مکان تحت مدیریت اعضای ارشد دستگاه امنیتی عمومی حماس بود و به عنوان مجتمع مسکونی برای سران رژیم حماس، به ویژه تحت رهبری مشتحه، عمل می‌کرد.

    به گفته شین‌بت و ارتش اسرائیل، پس از این حمله و نابودی نیروهای حماس، این گروه برای جلوگیری از خسارات معنوی و عملکردی به عوامل خود، از انتشار خبر کشته شدن آن‌ها خودداری کرد.

    مشتحه به عنوان رییس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه عمل می‌کرد و مسئول امور مالی دفتر سیاسی این گروه نیز بود.

    با کشته شدن او یحیی سنوار، یکی از نزدیکان خود را از دست داد.

    آن‌ها سال‌ها در زندان‌های اسرائیل با هم زندگی می‌کردند و با یکدیگر نیز آزاد شدند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۵

    فراخوان مساجد برای دریافت کمک‌های نقدی و کالایی از ایرانیان به‌منظور کمک به لبنان

    معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به منظور «کمک و حمایت از مردم لبنان» پس از حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله فراخوان داد.

    در این فراخوان از مردم خواسته شده کمک‌های نقدی و همچنین اقلامی همچون پتو، کیسه خواب، کنسرو، حبوبات و انواع کیک و کلوچه را به مساجد تحویل دهند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۵

    ارتش اسرائیل: ۶۰ نفر از نیروهای حزب‌الله در ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۶۰ نفر از نیروهای حزب‌الله کشته شده و بیش از ۲۰۰ هدف از سوی نیروی هوایی اسرائیل و در جریان عملیات‌های زمینی در جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته‌اند.

    بامداد پنج‌شنبه ۱۲ مهر، حدود ۱۵ نفر از نیروهای حزب‌الله که در ساختمان شهرداری بنت‌جبیل در جنوب لبنان پناه گرفته بودند، در یک حمله هوایی اسرائیل کشته شدند.

    به گفته ارتش اسرائیل، هواپیماهای جنگنده در یک عملیات مشترک با تیپ ۳۶ به ساختمان شهرداری بنت‌جبیل حمله کردند که از آن به عنوان انبار تسلیحات حزب‌الله استفاده می‌شد.

    در یک عملیات مشترک دیگر، یک پهپاد نیروی هوایی اسرائیل گروهی از نیروهای حزب‌الله را هدف قرار داد و کشت.

    صبح روز پنج‌شنبه، دو نفر از نیروهای حزب‌الله به سمت سربازان اسرائیل در جنوب لبنان آتش گشودند و کمی بعد با پهپاد نیروی هوایی اسرائیل کشته شدند.

    در یک عملیات مشترک دیگر با تیپ ۹۸، چند نفر از نیروهای حزب‌الله که روز چهارشنبه به سمت منطقه رامیم ریج راکت پرتاب کرده بودند، در حمله‌ای که به وسیله جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل انجام شد، کشته شدند.

    ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۰۰ هدف دیگر حزب‌الله را در جنوب لبنان، از جمله ساختمان‌های مورد استفاده این گروه، نیروها، انبارهای تسلیحات، نقاط دیده‌بانی و سایر زیرساخت‌ها، حمله قرار داده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۵

    تلاش بریتانیا و ژاپن برای خروج اتباع خود از لبنان

    ژاپن دو هواپیمای نظامی را برای کمک به تخلیه شهروندان این کشور از لبنان به اردن و یونان اعزام کرد.

    دولت بریتانیا نیز خبر داد که تعداد محدودی پرواز چارتر را برای خروج اتباع خود از لبنان اختصاص داده است.

    از سوی دیگر، وزارت خارجه تایوان از شهروندان خود خواست از سفر به ایران، اسرائیل و لبنان خودداری کنند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۵

    پزشکیان: اسرائیل به زودی مجازات خواهد شد

    مسعود پزشکیان با اشاره به تشدید حملات اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی گفت: «اسرائیل به زودی مجازات خواهد شد و ما از گروه‌های مقاومت در فلسطین حمایت می‌کنیم.»

    او در اجلاس سران مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا گفت: «ناقضان حقوق بشر باید بدانند که مقاومت، درخت ثمر بخشی است که امکان ندارد از بین ببرد.»

    پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که هواپیمای حامل پزشکیان به سوی قطر با سه فروند جنگنده اف۱۴ نیروی هوایی ارتش اسکورت شده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵

    پروازهای فرودگاه‌های ایران به حالت عادی برگشت

    سازمان هواپیمایی کشوری صبح روز پنج‌شنبه خبر داد که پروازهای فرودگاه‌های ایران به حالت عادی برگشته است.

    پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل در عصر سه‌شنبه، محدودیت‌هایی در پروازها ایجاد شده بود.

    سازمان هواپیمایی کشوری در روز پنج‌شنبه گفت: «پس از اطمینان از شرایط مساعد و ایمن پروازی و اتمام محدودیت پیش آمده، شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام عملیات پروازی از ساعت پنج بامداد امروز هستند.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۰

    حمله پهپادی و شلیک ۲۵ راکت از لبنان به سمت اسرائیل

    ارتش اسرائیل خبر داد که روز پنج‌شنبه ۱۲ مهر، ۲۵ راکت از لبنان به شمال و منطقه جلیل غربی پرتاب شدند.

    به گفته ارتش، برخی از این راکت‌ها رهگیری و محل‌های اصابتشان نیز شناسایی شدند.

    در این حمله راکتی، گزارشی از تلفات منتشر نشده است.

    ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد یک پهپاد که از لبنان پرتاب شده بود، ساعتی پیش از سوی نیروی هوایی اسرائیل بر فراز دریا در سواحل نهاریا سرنگون شد.

    ارتش اضافه کرد که پهپاد دوم در این حمله به یک منطقه باز برخورد کرد و هیچ تلفاتی نداشت.

    در طرف مقابل، ویدیوها و گزارش‌های منتشرشده در خبرگزاری فرانسه، جنوب بیروت را در صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ مهرماه و پس از حملات هوایی شبانه اسرائیل، غرق دود نشان می‌دهد.

    بر اساس گزارش‌ها اسرائیل حدود ۱۷ بار در شب گذشته این منطقه حمله هوایی کرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۰

    آسیب‌های وارده به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی

    تصاویر ماهواره‌ای «پلنت لبز» از پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل نشان می‌دهد که پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی، حفره بزرگی در سقف آشیانه‌ها در نزدیکی باند اصلی این پایگاه به وجود آمده و قطعات بزرگی از آوار در اطراف ساختمان ریخته است.

    هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث این آسیب شده و ارتش اسرائیل درباره این تصاویر اظهار نظری نکرده است.

    پایگاه هوایی نواتیم محل استقرار پیشرفته‌ترین هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل از جمله هواپیماهای جنگنده F-35 Lightning II است که از سوی آمریکا تولید می‌شوند.

    ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که برخی از پایگاه‌های هوایی‌اش در حمله موشکی جمهوری اسلامی مورد اصابت قرار گرفته‌اند، اما آسیب وارده «غیرموثر» بوده است. به این معنی که هیچ خللی در عملیات مداوم نیروی هوایی ایجاد نشده است.

    به گفته ارتش، موشک‌ها به ساختمان‌های اداری و مناطق تعمیراتی پایگاه‌ها آسیب رسانده‌اند.

    ارتش گزارش داد که هیچ آسیبی به هواپییماهای جنگنده، پهپادها، مهمات یا زیرساخت‌های حیاتی وارد نشده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۰

    ۶ نفر در حمله بامدادی اسرائیل به بیروت کشته شدند

    مقامات بهداشتی لبنان از کشته شدن شش نفر در حملات روز پنج‌شنبه اسرائیل به بیروت، واقع در شمال این کشور، خبر دادند.

    اسرائیل بامداد پنج‌شنبه ۱۲ مهر به محله باشوره در مرکز بیروت حمله هوایی کرد.

    خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه لبنانی گزارش داد اسرائیل در این حمله، یک مرکز امداد و نجات حزب‌الله را هدف قرار داده است.

    ساعتی پس از این حمله، رسانه‌های لبنانی نوشتند اسرائیل شهر خیام و حومه آن را در جنوب لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

    وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد حملات هوایی اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۴۶ نفر را در مناطق جنوبی و مرکزی این کشور کشته‌اند.

    نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفت که حدود ۱/۲ میلیون لبنانی در اثر حملات اسرائیل آواره شده‌اند.

    محل حمله اخیر اسرائیل به باشوره، در مرکز بیروت
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۰

    حوثی‌ها از حمله پهپادی به تل‌آویو خبر دادند

    حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، از پرتاب چند پهپاد به مرکز اسرائیل خبر دادند.

    این بیانیه گفت پهپادها به «هدفی حیاتی» در تل‌آویو برخورد کرده‌اند.

    ارتش اسرائیل پیش از این بیانیه گزارش داده بود که یک پهپاد را بر فراز دریا و در سواحل مرکزی اسرائیل سرنگون کرده است.

    به گفته ارتش، اندکی بعد دو پهپاد دیگر بر فراز دریا شناسایی شدند که یکی از آن‌ها سرنگون شد و دیگری در یک منطقه باز فرود آمد.

    در حادثه دوم، آژیر خطر در شهر مرکزی بت یام به صدا درآمد اما این رویداد تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۰

    حمله شبانه اسرائیل به یک انبار تسلیحات در نزدیکی شهر بندری لاذقیه سوریه

    رسانه‌های سوری خبر دادند که ارتش اسرائیل شامگاه چهارشنبه به یک انبار تسلیحات در نزدیکی بندر لاذقیه در سوریه حمله کرده است.

    رادیو حامی دولت بشار اسد گزارش داد که پدافند هوایی سوریه برای مقابله با «اهداف» بر فراز دریا در منطقه لاذقیه فعال شده است و آتش‌نشانان در حال خاموش کردن حریقی در شهر ساحلی جبله، واقع در جنوب لاذقیه هستند.

    ارتش اسرائیل اخیرا وعده داده بود که انتقال تمامی محموله‌های تسلیحاتی ایران به حزب‌الله لبنان را که اغلب از طریق سوریه انجام می‌شوند، متوقف کند.

    برخی رسانه‌های مخالف سوریه ادعا کرده‌اند که انبار هدف‌گیری‌شده، در داخل پایگاه هوایی حمیمیم روسیه قرار داشته است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۲.۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۵

    تحولات تنش‌های منطقه‌ای در روز چهارشنبه

    پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی، گمانه‌زنی‌ها درباره زمان و چگونگی حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران شدت گرفت و وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه به شهروندان خود توصیه کرد که فورا ایران را ترک کنند.

    جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت که از حمله احتمالی به سایت‌های هسته‌ای ایران در پی حملات سپاه پاسداران به اسرائیل حمایت نمی‌کند.

    با این‌حال، واشینگتن فری بیکن به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد بر خلاف حمله فرودین ماه جمهوری اسلامی به اسرائیل که دولت بایدن، اسرائیل را از واکنش تلافی‌جویانه گسترده منصرف کرده بود، اسرائیل این بار از واکنش تلافی‌جویانه متناسب منصرف نخواهد شد.

    سایت‌های نظامی، زیرساخت‌های نفتی، پایانه‌های موشکی، سیستم‌های پدافند هوایی و سایت‌های هسته‌ای ایران اهداف احتمالی اسرائیل در این حمله تلافی‌جویانه خواهند بود.

    هم‌زمان حملات زمینی و هوایی اسرائیل به لبنان و درگیری‌های متقابل با حزب‌الله نیز در روز چهارشنبه ادامه یافت.

    اسرائیل بامداد پنج‌شنبه یکی از محله‌های مرکزی بیروت را هدف حمله هوایی قرار داد که دست‌کم پنج نفر در آن کشته شدند.

    در روز چهارشنبه، حملاتی نیز از سوی ارتش اسرائیل به مناطقی در پایتخت سوریه انجام گرفت.

    حسن جعفر قصیر، داماد حسن نصرالله در حمله‌ هوایی صبح این روز به ساختمانی در منطقه مزه در دمشق کشته شد.

    مشروح رویدادهای روز چهارشنبه ۱۱مهر را در این‌جا بخوانید.

ویدیوهای مرتبط