دونالد ترامپ در پرونده جعل سوابق تجاری برای پرداخت حق‌السکوت مجرم شناخته شد

خلاصه

  • ترامپ در مقابل دادگاه خود را «فردی کاملا بی‌گناه» خواند و دولت بایدن را مسئول محکومیت خود دانست
  • جان بولتون گفت حزب جمهوری‌خواه اکنون برای تغییر مسیر و نامزد نکردن یک مجرم محکوم به عنوان رییس‌جمهوری، آخرین فرصت را دارد
  • در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، مجرم شناخته شدن او مانع ورود دوباره‌اش به کاخ سفید نخواهد شد
  • ترامپ اولین رییس‌جمهوری آمریکا است که در دادگاهی کیفری محاکمه و مجرم شناخته می‌شود.
  • هیات منصفه ۱۲ نفره، پس از دو روز رایزنی، به اتفاق آرا، ترامپ را در تمام ۳۴ اتهامی که به او وارد شده بود، مقصر و مجرم شناخت.
  • قاضی خوان مرچان، قاضی این پرونده حکم دادگاه را روز پنج‌شنبه ۱۱ ژوییه، ۲۱ تیرماه اعلام خواهد کرد.
  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۷

    سی‌ان‌ان: ملانیا ترامپ در نیویورک است، اما در دادگاه ترامپ شرکت نکرد

    سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد ملانیا ترامپ به همراه پسرش بارون زمان اعلام مجرم شناخته شدن همسرش در نیویورک بود و همچنان در این شهر است.

    با این حال، ملانیا ترامپ پنج‌شنبه در دادگاه ترامپ حضور نداشت و پنج‌شنبه شب نیز در مهمانی جلب حمایت مالی برای ستاد انتخاباتی ترامپ شرکت نکرد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۳

    وکیل دونالد ترامپ: در سریع‌ترین زمان ممکن تقاضای تجدیدنظر می‌کنیم

    تاد بلنش، وکیل دونالد ترامپ، به سی‌ان‌ان گفت ترامپ پس از دادگاهش برخی اقدام‌ها را در پیش خواهد گرفت و اگر این اقدام‌ها نتیجه ندادند، در سریع‌ترین زمان ممکن تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد.

    او گفت ابتدا دادگاه نیویورک باید حکم خود را صادر کند تا تیم ترامپ برای تجدیدنظر اقدام کند.

    دونالد ترامپ در کنار وکیلش تاد بلنش
  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۵

    سناتور تد کروز: امروز روز سیاهی برای آمریکا است

    تد کروز، از سناتورهای ارشد حزب جمهوری‌خواه، در واکنش به حکم هیات منصفه در مجرم شناختن دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: «امروز، روز سیاهی برای آمریکا است. کل این محاکمه ساختگی بود و چیزی جز آزار و شکنجه سیاسی نبود.»

    او افزود: «تنها دلیلی که آنها دونالد ترامپ را تحت پیگرد قرار دادند این بود که دموکرات‌ها از اینکه او دوباره انتخاب شود وحشت دارند.»

    سناتور تد کروز گفت: «این تصمیم شرم‌آور از نظر قانونی بی‌اساس است و باید به سرعت در دادگاه تجدیدنظر لغو شود. هر قاضی با کمی صداقت متوجه خواهد شد که کل این محاکمه کاملاً تقلبی بوده است.»


  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۹

    حکم هیات منصفه دادگاه ترامپ، شکاف سیاسی در آمریکا را آشکارتر کرد

    حکم هیات منصفه دادگاه دونالد ترامپ، که او را در تمامی موارد اتهامی مجرم شناخت، نه تنها سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه را در تقابلی شدید روبه‌روی هم قرار داده، بلکه شکاف سیاسی در جامعه آمریکا را نیز آشکارتر کرده است.

    در حالی که شماری از شهروندان از محکومیت دونالد ترامپ استقبال کرده‌اند، شماری دیگر به تندی به آن تاخته‌اند.

    خبرگزاری رویترز ، عکس‌هایی را از مقابل محل دادگاه کیفری نیویورک در منهتن منتشر کرده است:

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۴

    دفاع سناتورها و نمایندگان دموکرات از حکم هیات منصفه در مجرم شناختن ترامپ

    برخلاف نمایندگان و سناتورهای جهوری‌خواه، همتایان دموکرات آنها در کنگره، از حکم هیات منصفه دادگاه کیفری نیویورک در مجرم شناختن دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در تمامی ۳۴ فقره اتهامی دفاع کرده‌اند.

    کاترین کورتز ماستو، سناتور دموکرات از ایالت نوادا در همین زمینه گفت: «ما می‌دانیم که دونالد ترامپ حاضر است برای حفظ منافع خود دست به هر کاری بزند، از جمله تضعیف انتخابات ما. هیچ کس بالاتر از قانون نیست و من خوشحالم که امروز شاهد اجرای عدالت هستم.»

    کریس مورفی، سناتور دموکرات از ایالت کنکتیکت هم گفت: «طرفداران ترامپ به هیات منصفه و دادگاه حمله خواهند کرد، زیرا آنها برنامه‌ای برای از بین بردن دموکراسی ما دارند و این برنامه متکی بر این فرض است که در نظام قضایی تقلب شده است. این‌طور نیست. دونالد ترامپ مرتکب جنایت شد. او دستگیر شد. او گرفتار شد. این قانون است.»

    آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، نیز گفت: «مجرم. امروز ۱۲ شهروند عادی آمریکایی، رییس‌جمهوری سابق را در ارتکاب ده‌ها فقره تخلف و جنایت مجرم شناختند. علی‌رغم تلاش‌های او برای انحراف، به تاخیر انداختن و انکار، عدالت برای دونالد ترامپ اجرا شد و حاکمیت قانون تایید شد.»

    جری نادلر، نماینده دموکرات و عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان در همین زمینه گفت: «عدالت در منهتن اجرا شد. هیچ‌کس فراتر از قانون نیست، حتی یک رییس‌جمهوری سابق. دونالد ترامپ اکنون به‌طور عادلانه از سوی هیات منصفه به مداخله در انتخابات محکوم شده است و دیگر نمی‌تواند از عواقب اقدامات خود بگریزد. ملت ما تلاش‌های او برای پنهان کردن جنایاتش از رای‌دهندگان و براندازی انتخابات ما را تحمل نخواهد کرد.»

    اریک سوالول، نماینده دموکرات، نیز گفت: «دونالد ترامپ یک جنایتکار محکوم است. این حکم به‌منزله پیروزی برای هیچ شخصی نیست. این یک پیروزی برای یک ایده است؛ این ایده که همه ما از قوانین یکسانی پیروی می‌کنیم. امروز حاکمیت قانون پیروز شد.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۴

    رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان: حکم امروز شکستی ویرانگر برای هر آمریکایی است

    استیو اسکالیس، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به مجرم شناخته شدن دونالد ترامپ از سوی هیات منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده «حق‌السکوت» گفت: «حکم امروز شکستی ویرانگر برای هر آمریکایی است که به این اصل حقوقی مهم اعتقاد دارد که عدالت کور است. از همان ابتدا واضح بود که جو بایدن به شکلی بسیار مغرضانه با آلوین براگ برای پیگرد حریف سیاسی خود همکاری کرد. این در حالی است که جنایتکاران در نیویورک آزادند تا جنایات خشونت‌آمیز بیشتری را علیه شهروندان بی‌گناه مرتکب شوند.»

    او افزود: این حکم در دادگاه تجدیدنظر لغو خواهد شد و تنها به عنوان تلاشی برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ صادر شده است. دموکرات‌های حزبی رادیکال پشت این سوء استفاده از سیستم قضایی ما پیروز نخواهند شد. رأی دهندگان این موضوع را در پنجم نوامبر حل و فصل خواهند کرد.»


  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۵

    کارزار انتخاباتی جو بایدن: تهدید ترامپ برای دموکراسی ما هرگز تا این حد بزرگ نبوده است

    کارزار انتخاباتی جو بایدن و کامالا هریس با انتشار بیانیه‌ای گفت:«تهدیدی که ترامپ برای دموکراسی ما ایجاد می‌کند هرگز بزرگ‌تر از این نبوده است. او یک کارزار انتقام‌جویانه راه انداخته و متعهد شده که از «روز اول» یک دیکتاتور باشد. او خواستار پایان دادن به قانون اساسی ما است تا بتواند قدرت را دوباره به دست آورد و آن را حفظ کند. دوره دوم ترامپ به معنای هرج و مرج، سلب آزادی آمریکایی‌ها و دامن زدن به خشونت سیاسی است. مردم آمریکا در نوامبر امسال دست رد به سینه ترامپ خواهند زد.»


  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۸

    سناتور تیم اسکات: جو بایدن! تو اخراجی، ما مردم در کنار دونالد ترامپ ایستاده‌ایم

    تیم اسکات، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی، نیز به تندی از حکم هیات منصفه دادگاه کیفری نیویورک انتقاد کرد و در پستی در شبکه ایکس نوشت: «بی‌عدالتی مطلق سیستم قضایی ما را از بین می‌برد. به وضوح به من گوش دهید: شما نمی‌توانید مردم آمریکا را ساکت کنید. شما نمی‌توانید ما را از رای دادن به تغییر بازدارید. جو بایدن! تو اخراجی، ما مردم در کنار دونالد ترامپ ایستاده‌ایم.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۲

    دسنتیس: حکم امروز نشانه اوج وابستگی یک روند قانونی به اراده سیاسی بازیگران درگیر است

    ران دسنتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، در واکنش به مجرم شناخته شدن دونالد ترامپ از سوی هیات منصفه دادگاه کیفری نیویورک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«حکم امروز نشان‌دهنده اوج وابستگی یک روند قانونی به اراده سیاسی بازیگران درگیر است: یک دادستان چپ، یک قاضی طرفدار و هیات منصفه‌ای که منعکس‌کننده یکی از لیبرال‌ترین مناطق در آمریکا است. همه آنها در تلاش هستند تا دونالد ترامپ را بگیرند.

    او افزود:«اغلب گفته می‌شود که هیچ کس بالاتر از قانون نیست، اما این نیز درست است که هیچ کس پایین‌تر از قانون نیست. اگر متهم دونالد ترامپ نبود، این پرونده هرگز مطرح نمی‌شد، قاضی هرگز احکام مشابهی را صادر نمی‌کرد و هیات منصفه هرگز حکم به مجرم بودن متهم نمی‌داد. در آمریکا، حاکمیت قانون باید به شکلی یکنواخت اعمال شود، نه اینکه اسیر برنامه‌های سیاسی برخی دادگاه‌های نمایشی شود.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱.۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۷

    فرزند ترامپ: دادگاه حتی تلاش نمی‌کند که دخالت خود در انتخابات را مخفی کند

    دونالد ترامپ جونیور، فرزند ترامپ، در ایکس با اشاره به اینکه زمان اعلام حکم دادگاه پدرش در روز ۲۱ تیر تنها چهار روز پیش از برگزاری مجمع ملی جمهوری خواهان است گفت: «آنها حتی تلاش نمی‌کنند که دخالتشان در انتخابات را پنهان کنند.»

    در مجمع ملی جمهوری خواهان، این حزب احتمالا ترامپ را به عنوان نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱

    دیوید ونس، سناتور جمهوری‌خواه: دموکرات‌ها با کمک قاضی علیه ترامپ جرم جعل کردند

    جیمز دیوید ونس، سناتور جمهوری‌خواه، تصمیم دادگاه نیویورک در مجرم خواندن ترامپ را «وهن حاکمیت قانون و قانون اساسی» آمریکا خواند و گفت دموکرات‌ها با کمک یک قاضی که از حامیان مالی ستاد انتخاباتی بایدن است و تمام روند دادگاه را برای رسیدن به مقاصد خود دستکاری کرده، یک جرم جعلی ایجاد کردند تا ترامپ را گرفتار کنند.

    او افزود: «این عدالت نیست، بلکه دخالت در انتخابات است.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹

    حکم دادگاه ترامپ ۲۱ تیر اعلام می‌شود

    خوان مرچان، قاضی دادگاه ترامپ، زمان اعلام حکم رییس‌جمهوری پیشین آمریکا را ۲۱ تیر اعلام کرد. این حکم چهار روز پیش از برگزاری مجمع ملی جمهوری‌خواهان که احتمالا طی آن ترامپ به عنوان نامزد این حزب معرفی خواهد شد، اعلام می‌شود.

    هر یک از اتهاماتی که ترامپ در آنها مجرم شناخته شده، می‌تواند تا چهار سال زندان به همراه داشته باشد.

    قاضی پرونده می‌تواند به جای حکم زندان، علیه ترامپ حکم حبس خانگی یا حبس مشروط صادر کند. تا زمان پایان روند تجدیدنظر که احتمالا تا پس از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر به طول می‌انجامد، حکم دادگاه قطعی نخواهد شد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵

    ستاد انتخاباتی جو بایدن: تنها راه جلوگیری از ورود ترامپ به کاخ سفید، صندوق رای است

    مایکل تایلر، سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن، حکم دادگاه نیویورک در مجرم شناختن دونالد ترامپ را نشانگر این دانست که «هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.»

    او در عین حال با اشاره به اینکه این تصمیم دادگاه در رقابت‌های انتخاباتی تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد گفت: «تنها یک راه برای جلوگیری از ورود دوباره ترامپ به کاخ سفید وجود دارد و آن هم صندوق‌های رای است.»

     

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴

    مهم‌ترین شاهدان دادگاه ترامپ چه کسانی بودند؟

    در جریان برگزاری دادگاه معروف به «حق‌السکوت»، مایکل کوهن وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ علیه او شهادت داد که او به دستور ترامپ مبلغ ۱۳۰ هزار به استورمی دنیلز پرداخت کرده است و ترامپ بعدا این مبلغ را به او بازگردانده است.

    وکلای مدافع ترامپ، با ارجاع به سوابق مایکل کوهن، او را یک «دروغگو» خواندند و گفتند که دادگاه نمی‌تواند با استناد به سخنان یک فرد که به دروغگویی معروف است، برگزار شود.

    دادگاه این اعتراض را رد کرد.

    دیوید پکر، ناشر سابق نشنال انکوایرر، نیز در دادگاه جنایی دونالد ترامپ شهادت داد که او برای کمک به نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، اجازه انتشار خبرها در مورد رابطه ادعایی جنسی ترامپ را نداد با اینکه می‌دانست این خبر باعث افزایش فروش نشریه خواهد شد.

    اما جنجالی‌ترین شاهد، استورمی دنیلز ۴۴ ساله بود که نام واقعی او استفانی کلیفورد است.

    او نه تنها در دادگاه به شرح جزییات رابطه جنسی خود با ترامپ پرداخت بلکه به نکاتی از روابط شخصی و زندگی خصوصی ترامپ و همسرش نیز اشاره کرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۷

    مایک جانسون: امروز روزی شرم‌آور در تاریخ آمریکا است

    مایک جانسون، رییس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به مجرم شناخته شدن دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده از سوی هیات منصفه دادگاه کیفری نیویورک، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«امروز، روزی شرم‌آور در تاریخ آمریکا است.»

    جانسون پیش از این نیز برای نشان دادن حمایت خود از ترامپ در محل دادگاه کیفری نیویورک حاضر شده بود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲

    سناتور تام کاتن:دموکرات‌ها از سیستم حقوقی به عنوان سلاحی علیه حاکمیت قانون استفاده می‌کنند

    تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه، از تصمیم دادگاه نیویورک در مجرم شناختن ترامپ ابراز خشم کرد و گفت دموکرات‌ها از سیستم حقوقی آمریکا به عنوان سلاح استفاده می‌کنند تا حاکمیت قانون را از بین ببرند و آمریکا را به یک جمهوری ضعیف ناپایدار تبدیل کنند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳

    مجری تلویزیونی نزدیک به ترامپ: حکم دادگاه ترامپ را متوقف نخواهد کرد

    تاکر کارلسون، مجری تلویزیونی نزدیک به دونالد ترامپ در واکنش به اعلام نظر هیات منصفه دادگاه ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«جهان سوم را وارد کنید، جهان سومی شوید. این تنها چیزی است که ما دیدیم. این امر ترامپ را متوقف نخواهد کرد.»

    کارلسون افزود: «او اگر کشته نشود، در انتخابات پیروز خواهد شد. اما این دادگاه پایان عادلانه‌ترین سیستم قضایی جهان را نشان می‌دهد. هر کس از این حکم دفاع کند برای شما و خانواده شما خطرناک است.»

    مایکل فلین که در آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تنها برای ۲۴ روز مشاور امنیت ملی او بود، در واکنش به پست تاکر کارلسون نوشت:«آنها دنبال ترامپ یا شما یا من نیستند، آنها دنبال آمریکا هستند. آنها می‌خواهند بر آمریکا و همه آمریکایی‌ها مسلط شوند. این کاری است که کمونیست‌ها انجام می‌دهند.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳

    استورمی دنیلز کیست و چه رابطه‌ای با ترامپ داشت؟

    استورمی دنیلز با نام اصلی استفانی کلیفورد، ۴۴ ساله و اهل بتن روژ ایالت لوئیزیاناست. او شهرتش را مدیون دو دهه بازی در فیلم‌های پورن است و در بسیاری از فیلم‌های پورن بازی یا کارگردانی کرده است.

    دنیلز می‌گوید که در ژوییه سال ۲۰۰۶ و در جریان رقابت‌های گلف افراد سرشناس در رودخانه تاهو در ایالت نوادا، با ترامپ آشنا شده. طبق روایت دنیلز، ترامپ او را به شام دعوت کرده و آن دو در سوئیت هتل با هم شام خوره‌ادند. ترامپ در آن ملاقات به او شماره‌ای از یک مجله گلف (با عکس خودش روی جلد) را نشان دنیلز داده است و او هم با آن مجله چند ضربه به باسن ترامپ زده است.

    او گفت که همانجا ترامپ از او پرسیده که آیا دنیلز می‌خواهد در برنامه «سلبریتی اپرنتیس» او ظاهر شود یا نه.

    دنیلز گفت که ترامپ به او گفته که زن خاصی است و او را یاد دخترش می‌اندازد که «باهوش و زیبا» است و چند بار گفته از دنیلز خوشش می‌آید.

    دنیلز می‌گوید که در جایی از صرف شام و معاشرت، به روشویی رفته و وقتی برگشته دیده که ترامپ درازکش روی لبه تخت است.

    طبق گفته دنیلز او در جا فهمیده که خودش را به دردسر انداخته و با خودش فکر کرده که: «بفرما! نباید تنهایی به اتاق کسی می‌رفتم.»

    دنیلز و ترامپ آن شب با هم رابطه جنسی برقرار کرده‌اند و به گفته دنیلز، رابطه با رضایت طرفین بوده است.

    او گفت که ترامپ طی سال آتی به او تلفن می‌زده و او را دوباره در ژوییه ۲۰۰۷ در هتل بورلی هیلز در لس‌آنجلس ملاقات کرده تا از او درباره حضور احتمالی در برنامه «سلبریتی اپرنتیس» جویا شود.

    به گفته دنیلز، ترامپ در آن دیدار می‌خواسته دوباره در هتل با او رابطه جنسی برقرار کند که دنیلز قبول نکرده و ترامپ هم یک ماه بعد به او زنگ زده و گفته نتوانسته جایی برای او در برنامه «سلبریتی اپرنتیس» پیدا کند.

    بیشتر بخوانید

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳

    جان بولتون: جمهوری‌خواهان برای نامزد نکردن یک مجرم آخرین فرصت را دارند

    جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، مجرم شناخته شدن دونالد ترامپ را بسیار نگران‌کننده و هشداردهنده خواند و گفت: حزب جمهوری‌خواه اکنون برای تغییر مسیر و نامزد نکردن یک مجرم محکوم به عنوان رییس‌جمهوری، آخرین فرصت را دارد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰.۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲

    دونالد ترامپ در پرونده جعل سوابق تجاری برای پرداخت حق‌السکوت مجرم شناخته شد

    هیات منصفه دادگاهی در نیویورک دونالد ترامپ را به اتهام جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن، در ۳۴ فقره مجرم شناخت. ترامپ اولین رییس جمهوری آمریکا است که در دادگاهی کیفری محاکمه و مجرم شناخته می‌شود.

    دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا در واکنش به نظر هیات منصفه که روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد، او را در تمامی موارد اتهامی مجرم شناخت گفت:« مایه شرمساری است. این یک دادگاه تقلبی و جعلی بود که یک قاضی متخاصم و فاسد آن را اداره می‌کرد.»

    ترامپ افزود:« این یک محاکمه شرم‌آور بود و مردم می‌دانند که چه اتفاقی افتاده است. من مردی کاملا بی‌گناه هستم و برای کشورمان می‌جنگم.»

    او دولت جو بایدن، رییس‌جمهوری دموکرات، را به تلاش برای آسیب رساندن به حریف خود متهم کرد و گفت:« من فکر می‌کنم که این فقط یک لکه ننگ است. ما تا انتها به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا کشورمان در وضعیتی جهنمی گرفتار شده است. دیگر همان کشور را نداریم، ما ملتی در حال انحطاط هستیم و در حال حاضر، میلیون‌ها نفر راهی زندان‌ها و موسسات روانی می‌شوند.»

    رییس‌جمهوری سابق آمریکا افزود:« کشور ما را تصرف کرده‌اند. کشوری داریم که به دردسر بزرگی افتاده است. قاضی از همان روز اول هرگز نباید اجازه برگزاری این دادگاه را می‌داد. هرگز. ما برای قانون اساسی خود مبارزه خواهیم کرد.»