بیش از ۳۰حمله‌ هوایی اسرائیل به جنوب بیروت و ادامه بی‌خبری از قاآنی و صفی‌الدین

خلاصه

  • به گزارش رسانه‌های لبنانی، ارتش اسرائیل در شامگاه شنبه و بامداد یک‌شنبه جنوب بیروت را هدف بیش از ۳۰ حمله هوایی سنگین قرار داد. ارتش اسرائیل گفت در این حمله‌ها انبارهای مهمات و زیرساخت‌های حزب‌الله را هدف قرار داده است
  • کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که احتمال دارد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله اسرائیل آسیب دیده باشد
  • نیویورک تایمز به نقل از سه مقام ایرانی گزارش داد اسماعیل قاآنی هفته گذشته برای دیدار با مقام‌های حزب‌الله و کمک به این گروه برای بازیابی خود، به بیروت رفته بود
  • یک منبع امنیتی لبنان به خبرگزاری رویترز گفت پس از حمله هوایی اسرائیل، ارتباط با هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، از روز جمعه قطع شده است
  • روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد ارتش این کشور خود را برای «یک عملیات بزرگ» در ایران آماده می‌کند
  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۰

    تداوم عملیات نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری

    به گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروهای اسرائیلی در شامگاه شنبه و بامداد یک‌شنبه به مناطق مختلف کرانه باختری، از جمله بیت‌لحم، روستای تل در نابلس و طوباس حمله کردند.

    روز شنبه ارتش اسرائیل و آژانس امنیت این کشور (شین بت) اعلام کردند ۱۲ تن از کشته‌شدگان در حمله هوایی اسرائیل به طولکرم در کرانه‌ باختری رود اردن، از اعضای حماس و جهاد اسلامی فلسطین بودند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۹

    پروازهای گسترده شناسایی اسرائیلی بر فراز لبنان

    رسانه‌های لبنان روز یکشنبه از پروازهای گسترده هواپیماهای شناسایی و پهپادهای اسرائیلی بر فراز صور و بنت جبیل خبر دادند.

    همزمان، ارتش اسرائیل خبر داد که دو موشک زمین‌ به زمین شلیک شده از لبنان را سرنگون کرده است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۸

    نیویورک تایمز: قاآنی هفته گذشته به بیروت رفته بود

    نیویورک تایمز شنبه ۱۵ مهر به نقل از سه مقام ایرانی که نامشان ذکر نشده گزارش داد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، هفته گذشته برای دیدار با مقام‌های حزب‌الله و کمک به این گروه برای بازیابی خود به بیروت رفته بود.

    پیش‌تر کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که احتمال دارد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله اسرائیل به بیروت آسیب دیده باشد.

    از سوی دیگر، یک منبع امنیتی لبنان نیز به خبرگزاری رویترز گفت که پس از حمله هوایی سنگین اسرائیل به بیروت، ارتباط با هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، از روز جمعه قطع شده است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۰

    اسرائیل انبارهای مهمات و زیرساخت‌های حزب‌الله را در بیروت هدف حمله هوایی قرار داد

    ارتش اسرائیل یک‌شنبه ۱۵ مهر اعلام کرد هواپیماهای جنگنده این کشور طی شب در چند حمله هدفمند تعدادی انبار مهمات و «زیرساخت‌های تروریستی» را در بیروت هدف قرار دادند.

    ارتش اسرائیل با اشاره به اینکه پیش از این حمله‌ها، بسیاری اقدام‌های پیشگیرانه را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان انجام داده بود، گفت حزب‌الله تسلیحات و سایت‌های تولیدات نظامی خود را زیر ساختمان‌های مسکونی در قلب بیروت ساخته است.

    ارتش اسرائیل بر ادامه «حمله‌های کوبنده» به توانایی‌های نظامی و زیرساخت‌های حزب‌الله در لبنان و آسیب‌ رساندن به آنها تاکید کرد.

    به گزارش رسانه‌های لبنان، اسرائیل در دور جدید حمله‌های خود، بیش از ۳۰ بار حومه جنوبی بیروت را هدف حمله‌های هوایی سنگین قرار داد. رسانه‌های منطقه گفتند این حمله‌ها در مقایسه با روزهای قبل بسیار شدیدتر بود.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۵

    اسرائیل سه پهپاد را که از سمت شرق مدیترانه پرتاب شده بودند، رهگیری کرد

    ارتش اسرائیل یک‌شنبه ۱۵ مهر اعلام کرد یک کشتی نیروی دریایی این کشور دو پهپاد را که از شرق مدیترانه به سمت اسرائیل شلیک شده بودند، رهگیری کرد.

    ارتش اسرائیل همچنین گفت نیروی هوایی این کشور نیز یک پهپاد را که از سمت شرق مدیترانه به سمت غوش دان، در سواحل مرکزی این کشور در مدیترانه شلیک شده بود رهگیری کرد.

    به گفته ارتش اسرائیل، این حمله‌ها هیچ آسیب جانی به همراه نداشتند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۴

    وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی درباره درگیری‌های غزه و لبنان گفت‌وگو کردند

    آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در تماسی با همتای عربستانی خود، فیصل بن فرحان، درباره تلاش‌ها برای رسیدگی به وضعیت اضطراری در لبنان، رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و کاهش تنش‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۱

    نفتالی بنت: اسرائیل برای سرنگونی جمهوری اسلامی به تاسیسات اتمی و مقامات ایران حمله کند

    نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، یک‌شنبه ۱۵ مهر گفت اسرائیل اکنون تا زمان باقی مانده با هدف نهایی سرنگون کردن جمهوری اسلامی، باید تاسیسات هسته‌ای، رهبران حکومت ایران و منافع اقتصادی اصلی تهران را هدف قرار دهد.

    بنت در پستی در ایکس با انتقاد از اظهارات جو بایدن که از اسرائیل خواسته است به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکند و حمله تلافی‌جویانه‌اش علیه جمهوری اسلامی «متناسب» باشد، گفت: «جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ سال است که اسرائیل را هدف ترور قرار داده است و با بازوهای اختاپوسی خود از جمله حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی، اسرائیل را احاطه کرده است. بازوهای اختاپوسی جمهوری اسلامی مردم بی‌گناه اسرائیل را کشته، سوزانده، ربوده و هدف تجاوز قرار داده‌اند.»

    بنت خاطرنشان کرد حزب‌الله حدود ۱۰ هزار راکت به اسرائیل شلیک کرده و ده‌ها غیرنظامی، از جمله کودکان را کشته است و از سوی دیگر جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه چند روز قبل ۱۹۰ موشک بالستیک به اسرائیل و مناطق مرکزی آن از جمله تل‌آویو شلیک کرد، در فروردین نیز ۳۵۰ پرتابه به اسرائیل پرتاب کرد.

    بنت گفت بدون فن‌آوری پیشرفته اسرائیل، موشک‌های جمهوری اسلامی می‌توانست هزاران نفر را بکشد.

    نخست‌وزیر پیشین اسرائیل پرسید: «پس معنای پاسخ متناسب [از دیدگاه بایدن] چیست؟ آیا اسرائیل باید ایرانیان بی‌گناه را بکشد و بسوزاند و به آنها تجاوز کند؟ ما چنین کاری نمی‌کنیم. آیا اسرائیل باید ۱۰ هزار راکت را به سمت شهرهای ایران شلیک کند؟ ما این کار را هم نمی‌کنیم. در نتیجه اسرائیل می‌تواند با روشی بسیار کمتر از اقدامات جمهوری‌اسلامی، به حکومت ایران واکنش نشان دهد.»

    بنت با تاکید بر اینکه اسرائیل باید به تاسیسات هسته‌ای ایران و رهبران جمهوری اسلامی حمله کند و منافع اقتصادی اصلی حکومت ایران را هدف قرار دهد و آنها را فلج کند، گفت: «همه این اقدامات تنها کسری از چیزی است که جمهوری اسلامی بر سر اسرائیل آورده است. در نتیجه چنین اقداماتی واقعا متناسب نخواهند بود، بلکه در مقایسه با اقدامات تهران بسیار کمتر هم هستند.»

    او افزود: «هدف اصلی در نهایت باید این باشد که اسرائیل پیش از آنکه حکومت وحشی، فاسد و بی‌کفایت ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، جمهوری اسلامی را سرنگون کند. چنین اقدامی زمان می‌برد، اما واکنش این هفته باید چنین روندی را آغاز کند.»

    نفتالی بنت گفت: «اگر اسرائیل اکنون برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را از بین نبرد، معلوم نیست که چه زمانی بتواند این کار را انجام دهد. رژیم ملاها به اورانیوم غنی‌سازی شده با غلظت بالا برای ساختن ۱۰ بمب اتم دست‌ یافته است. جمهوری اسلامی اکنون به دنبال دستیابی به چاشنی‌های انفجاری بمب اتم است و جهان نیز نمی‌تواند چنین اقدامی را ردگیری کند.»

    او افزود: «این به این معنی است که یک روز از خواب بلند می‌شویم و می‌بینیم در یکی از بیابان‌های ایران یک بمب اتم آزمایش شده و خاورمیانه وارد یک کابوس اتمی شده است. اسرائیل توجیه و توانایی لازم را برای جلوگیری از چنین وضعی دارد و اکنون زمان اقدام است.»

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۵.۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۱

    اسرائیل به مراکز کنترل فرماندهی حماس و شبه‌نظامیان در مرکز نوار غزه حمله هوایی کرد

    ارتش اسرائیل یک‌شنبه ۱۵ مهر اعلام کرد هواپیماهای جنگنده این کشور به ساختمان مدرسه‌ای در دیرالبلح در مرکز نوار غزه که شبه‌نظامیان از آن به عنوان مرکز کنترل و فرماندهی استفاده می‌کردند، حمله کردند.

    هواپیماهای اسرائیل همچنین یک مرکز کنترل و فرماندهی حماس را در مسجدی در دیرالبح هدف قرار دادند.

    ارتش اسرائیل گفت پیش از این حمله‌ها با هدف کاهش آسیب به غیرنظامیان، اقدام‌های پیشگیرانه را انجام داده و از سلاح‌های نقطه‌زن و ارزیابی‌های اطلاعاتی استفاده کرده است.

    رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند در مسجدی که در دیرالبلح هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت، کمپ آوارگان جنگی نیز قرار داشت و در این حمله ۲۱ نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵

    اسرائیل در آستانه سالگرد حمله هفتم اکتبر، ارتش خود را به حالت آماده‌باش درآورد

    دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در اظهاراتی که از تلویزیون این کشور پخش شد گفت در آستانه سالگرد حمله هفتم اکتبر حماس، اسرائیل نیروهای خود را به حالت آماده‌باش درآورده است.

    هاگاری گفت ممکن است در سالگرد حمله هفتم اکتبر مرزهای اسرائیل مورد حمله قرار گیرد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۹

    وزیران خارجه آمریکا و قطر درباره تحولات لبنان و غزه گفت‌وگو کردند

    آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در تماس با همتای قطری خود، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت با هدف بازگرداندن غیرنظامیان در مرز اسرائیل و لبنان به خانه‌های خود تاکید کرد.

    وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که باید برای برقراری آتش‌بس در غزه تلاش‌ها ادامه یابد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴

    فالون، قانون‌گذار جمهوری‌خواه: سیاست دولت بایدن درآمد نفتی جمهوری اسلامی را افزایش داد

    پت فالون، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در ایکس نوشت در زمان دولت بایدن و هریس، درآمد سالیانه نفتی جمهوری اسلامی در مقایسه با چهار سال قبل، ۳۵ میلیارد دلار بیشتر شده است.

    فالون گفت: «این پول اضافه دشمنان آمریکا را قادر می‌سازد تا در سراسر جهان آشوب بیشتری ایجاد کنند. جهان دارد نتیجه رهبری ضعیف و سیاست خارجی شکست‌خورده [دولت بایدن و هریس] را می‌بیند.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶

    اسرائیل ضاحیه در جنوب بیروت را هدف حمله‌های سنگین قرار داد

    ارتش اسرائیل از ادامه حمله‌های هوایی خود به اهداف حزب‌الله در ضاحیه در جنوب بیروت خبر داد.

    طبق گزارش رسانه‌های منطقه‌ای، حمله‌های جدید اسرائیل به ضاحیه بسیار گسترده هستند. به گزارش رسانه‌های لبنان، اسرائیل در دور جدید حمله‌های خود، بیش از ۲۵ بار حومه جنوبی بیروت را هدف حمله‌های هوایی سنگین قرار داد.

    ارتش اسرائیل همچنین گفت حدود ۳۰ پرتابه از سمت لبنان به اسرائیل پرتاب شده‌اند که برخی از آنها در فضای باز افتادند و برخی دیگر رهگیری شدند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵

    «فرودگاه امام» خبرها درباره هشدار امنیت پرواز در غرب ایران را تکذیب کرد

    جواد صالحی، مدیرکل ارتباطات اطلاع رسانی و امور بین الملل «فرودگاه امام»، خبرها درباره هشدار امنیت پرواز، نوتام، برای غرب ایران در روز شنبه، ۱۴مهر، را رد کرد و گفت چنین هشداری صادر نشده است.

    پیش‌تر در زمان حمله موشکی سه‌شنبه ۱۰ مهر جمهوری اسلامی به اسرائیل، آسمان ایران برای پرواز هواپیماهای مسافربری همچنان باز بود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۷

    حمله اسرائیل به ۳ مکان متعلق به حزب‌الله در ضاحیه

    وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل به نقل از رسانه‌های لبنانی نوشت اسرائیل سه مکان متعلق به حزب‌الله را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد.

    ارتش اسرائیل پیش‌تر از غیرنظامیان ساکن در این منطقه خواسته بود از آن خارج شوند.

    حمله اسرائیل به اهداف حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت، ۱۴ مهر
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۵

    الجزیره از انفجارهایی مهیب در سوریه خبر داد

    شبکه الجزیره گزارش داد انفجارهایی مهیب در خاک سوریه رخ داده‌اند.

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد در پی حمله موشکی شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی به نزدیکی پایگاه آمریکا در منطقه الشدادی در روز پنج‌شنبه ۱۲ مهر، دو فرد وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴

    وای‌نت به نقل از منابع آمریکایی: نابودی تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی با یک حمله آسان نیست

    پایگاه خبری وای‌نت به نقل از منابعی در دولت جو بایدن گزارش داد نابود کردن تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی تنها با یک حمله «آسان نیست».

    این منابع افزودند اسرائیل آنچه را بخواهد، انجام خواهد داد اما تمایلی به درگیر شدن در یک جنگ منطقه‌ای ندارد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲

    حزب‌الله گزارش‌ها در خصوص قطع ارتباط با هاشم صفی‌الدین را تایید یا رد نکرد

    حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای به گزارش‌ها در خصوص قطع ارتباط این گروه با هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، در پی حمله اسرائیل به ضاحیه واکنش نشان داد.

    حزب‌الله تاکید کرد مواضع این گروه تنها از طریق «بیانیه‌های رسمی» اعلام می‌شود.

    بدین ترتیب، حزب‌الله از تایید یا رد گزارش‌ها در خصوص قطع ارتباط با صفی‌الدین خودداری کرد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳

    تحلیل

    حسین آقایی، تحلیل‌گر: تلاش تهران برای ایجاد بازدارندگی از طریق گروه‌های نیابتی بیهوده است

    حسین آقایی، تحلیل‌گر روابط بین‌الملل و امور استراتژیک، در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال به احتمال هدف قرار گرفتن اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، پرداخت و گفت اسرائیل بر اساس تغییرات عمده در دکترین امنیتی و نظامی خود، تصمیم به حدف فیزیکی فرماندهان ارشد «محور مقاومت» گرفته است.

    آقایی افزود تلاش حکومت ایران برای ایجاد بازدارندگی از طریق گروه‌های نیابتی خود بیهوده است.

    به گفته این تحلیل‌گر، جمهوری اسلامی حتی یک هم‌پیمان راهبردی در لحظه خطر ندارد و تنها با متوسل شدن به گروه‌های نیابتی، راه به جایی نخواهد برد.

    محور مقاومت عنوانی است که مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی برای گروه‌های مسلح مورد حمایت تهران در منطقه، نظیر حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله، حشد شعبی و حوثی‌های یمن استفاده می‌کنند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸

    ارتش اسرائیل خواستار تخلیه منطقه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت شد

    افیخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل، از غیرنظامیان ساکن در حومه جنوبی بیروت، به‌ویژه در منطقه برج البراجنه خواست این منطقه را ترک کنند.

    ادرعی از غیرنظامیان خواست تا شعاع دست‌کم ۵۰۰ متری از این منطقه فاصله بگیرند.

    به گفته او، ارتش اسرائیل قرار است علیه مواضع حزب‌الله در این منطقه دست به عملیات نظامی بزند.

    ویرانی‌های ناشی از حمله اسرائیل به منطقه الشیاح در حومه جنوبی بیروت، ۱۴ مهر
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷

    کانال ۱۲ اسرائیل: فرانسه خواستار پاسخ «عاقلانه» اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی است

    کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفت‌وگو با یسرائیل کاتز، همتای اسرائیلی خود، اعلام کرد پاریس حق اسرائیل را برای پاسخ‌ به حمله جمهوری اسلامی به رسمیت می‌شناسد.

    بارو در عین حال تاکید کرد فرانسه خواستار پاسخی «عاقلانه‌» از سوی اسرائیل است تا از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری شود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸

    تحلیل

    مهرزاد بروجردی، تحلیل‌گر: آمریکا نگران تبعات حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران است

    مهرزاد بروجردی، رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه علم و فن‌آوری میزوری، در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت اسرائیل در طول یک سال اخیر نشان داده برای تصمیم‌گیری در خصوص بسیاری از موارد، از ایالات متحده اجازه نمی‌گیرد.

    بروجردی افزود تحلیل‌گران وزارت دفاع آمریکا معتقدند حمله هوایی به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی ممکن است برنامه هسته‌ای تهران را با تاخیر مواجه کند اما قادر به نابودی آن نیست.

    او تاکید کرد واشینگتن نگران پیامدهای نظامی، اقتصادی و سیاسی حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی است و از تبعاتی همچون خروج تهران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) بیم دارد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸

    حمله ارتش اسرائیل به شمال نوار غزه

    شبکه الجزیره از عملیات ارتش اسرائیل در شمال نوار غزه خبر داد و نوشت اسرائیل از عصر شنبه، ۵۰ حمله را در نقاط مختلف این منطقه به انجام رسانده است.

    بر اساس این گزارش، بر اثر حمله اسرائیل در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه، تعدادی کشته و زخمی شدند.

    الجزیره افزود اسرائیل همچنین به اردوگاه آوارگان بلاطه در شرق نابلس در کرانه باختری رود اردن حمله کرده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۸

    ابراز نگرانی بریتانیا از گزارش‌ها درباره هدف قرار گرفتن تاسیسات پزشکی در لبنان

    دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، از برخی گزارش‌ها در خصوص هدف قرار گرفتن تاسیسات پزشکی و نیروهای امدادی در جریان حملات اسرائیل به لبنان ابراز نگرانی کرد.

    او افزود همه طرف‌های درگیر باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

    لمی تاکید کرد اولویت لندن برقراری آتش‌بس در منطقه و بازگشت غیرنظامیان به خانه‌های خود است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸

    ابراز تاسف مکرون از حمله زمینی اسرائیل به لبنان

    امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، اعلام کرد این کشور در ماه جاری میلادی میزبان یک کنفرانس بین‌المللی خواهد بود تا به جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای لبنان و تقویت امنیت در جنوب این کشور کمک کند.

    او همچنین از تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای حمله زمینی به لبنان ابراز تاسف کرد.

    مکرون افزود کشورهای فرانسوی‌زبان به‌طور یکپارچه خواهان کاهش تنش‌ها و برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در منطقه هستند.

    امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۳

    نتانیاهو: اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد

    بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت جمهوری اسلامی دو بار از خاک خود به اسرائیل حمله کرد، از جمله یکی از بزرگ‌ترین حملات بالستیک تاریخ جهان.

    او تاکید کرد: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و پاسخ دهد و چنین هم خواهد کرد.»

    نتانیاهو افزود: «هیچ کشوری در جهان چنین حمله‌ای به شهرها و شهروندان خود را نمی‌پذیرد.»

    او همچنین از تصمیم امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، برای لغو ارسال تسلیحات به اسرائیل انتقاد کرد و آن را «شرم‌آور» خواند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶

    شبکه کان: اسرائیل پاسخی قدرتمند و بزرگ به جمهوری اسلامی خواهد داد

    شبکه کان اسرائیل گزارش داد دولت این کشور تصمیم گرفته است پاسخی «قدرتمند و بزرگ» به حمله موشکی اخیر جمهوری اسلامی بدهد.

    این رسانه به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت مراحل آماده‌سازی برای این حمله با هماهنگی واشینگتن صورت می‌گیرد.

    این مقام اسرائیلی افزود همه سناریوها برای پاسخ به حکومت ایران روی میز قرار دارند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶

    کشته شدن ۴۴۰ عضو حزب‌الله از زمان آغاز عملیات زمینی اسرائیل در لبنان

    شبکه خبری العربیه گزارش داد اسرائیل به شهر ساحلی جیه در لبنان حمله کرده است.

    دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، اعلام کرد از زمان آغاز عملیات زمینی نیروهای این کشور در لبنان، حدود ۴۴۰ تن از اعضای حزب‌الله، از جمله ۳۰ فرمانده این گروه، کشته شده‌اند.

    او افزود: «خسارت شدید به حزب‌الله لبنان ادامه دارد و این برای رهبری جمهوری اسلامی دردناک است.»

    دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳

    ارتش اسرائیل: جنگنده‌های ما در حمله جمهوری اسلامی آسیب ندیدند

    دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، اعلام کرد نظامیان این کشور تاکنون دو هزار موضع حزب‌الله لبنان را نابود کرده‌اند.

    او گفت در میان این اهداف، ساختمان‌های نظامی و زیرساخت‌های زیرزمینی حزب‌الله دیده می‌شوند.

    هاگاری افزود حمله موشکی اخیر جمهوری اسلامی دو پایگاه هوایی نواتیم و تل‌نوف اسرائیل را هدف قرار داد اما این دو پایگاه هم‌اکنون با تمام ظرفیت، به کار خود ادامه می‌دهند.

    او تاکید کرد جنگنده‌های ارتش اسرائیل در این حمله آسیب ندیدند.

    سخنگوی ارتش اسرائیل افزود: «در مکان، زمان و روشی که در سطح سیاسی تعیین می‌شود، به جمهوری اسلامی پاسخ خواهیم داد.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸

    بایدن: هنوز با نتانیاهو درباره حمله احتمالی اسرائیل به جمهوری اسلامی صحبت نکرده‌ام

    جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، گفت هنوز با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در خصوص حمله تلافی‌جویانه احتمالی این کشور علیه جمهوری اسلامی صحبت نکرده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱

    رییس‌جمهوری اسرائیل: جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن مصمم به نابودی ما هستند

    اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهوری اسرائیل، گفت جمهوری اسلامی همچنان «تهدیدی مداوم» برای اسرائیل به شمار می‌رود.

    هرتزوگ افزود: «ایران و گروه‌های نیابتی تروریستی آن، از نفرت کور شده‌اند و مصمم به نابودی تنها کشور یهودی ما هستند.»

    رییس‌جمهوری اسرائیل هشدار داد این کشور هنوز عواقب حمله هفتم اکتبر حماس را «زندگی می‌کند».

    اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهوری اسرائیل
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱

    افزایش شمار مجروحان در لبنان به ۱۰ هزار نفر

    منابع پزشکی در لبنان گفتند از زمان شدت گرفتن تنش‌ها، شمار مجروحان در این کشور از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

    این منابع نسبت به احتمال هدف قرار گرفتن بیمارستان‌ها در لبنان و وقوع حوادثی همانند نوار غزه، ابراز نگرانی کردند.

    این منابع افزودند شدت حملات موجب شده امدادرسانی به مناطق درگیری‌ها ممکن نباشد.

    تخریب یک ساختمان در پی حمله اسرائیل به مرکز بیروت، ۱۴ مهر
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲

    روزنامه اسرائیل هیوم: ارتش خود را برای عملیاتی بزرگ در ایران آماده می‌کند

    روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد ارتش این کشور خود را برای «یک عملیات بزرگ» در ایران آماده می‌کند.

    بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل در «همه جبهه‌ها» اعلام آماده‌باش کرده است.

    اسرائیل هیوم به نقل از منابع نظامی این کشور نوشت اسرائیل اکنون در «رویارویی مستقیم» با جمهوری اسلامی قرار دارد.

    به گفته این روزنامه، انتظار می‌رود متحدان اسرائیل در حمله تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی، «همکاری قابل توجهی» از خود نشان دهند.

    منابع نظامی اسرائیل در همین رابطه گفتند: «غرب عزم ما را درک می‌کند؛ آنچه از سوی ایران اتفاق افتاد، نمی‌تواند نادیده گرفته شود.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷

    رییس ستاد کل ارتش اسرائیل: به حزب‌الله اجازه نفس کشیدن نمی‌دهیم

    هرزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، گفت: «به حزب‌الله اجازه نفس کشیدن نمی‌دهیم.»

    هالوی تاکید کرد حملات ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله «بی‌وقفه» ادامه خواهد داشت.

    رییس ستاد کل ارتش اسرائیل افزود: «ما باید به اعمال فشار و ایجاد آسیب‌های بیشتر و پایدار به حزب‌الله ادامه دهیم.»

    هرزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱

    حزب‌الله: یک شرکت صنایع نظامی اسرائیل را در عکا هدف قرار دادیم

    حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک شرکت مرتبط با صنایع نظامی اسرائیل را در شهر عکا در شمال این کشور هدف قرار داده است.

    حزب‌الله افزود این حمله با تعدادی راکت انجام گرفته است.

    وب‌سایت تایمز اسرائیل هم از شنیده شدن آژیر هشدار حملات راکتی در صفد و تعدادی دیگر از مناطق شمالی اسرائیل خبر داد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۲

    ادامه حملات ارتش اسرائیل به صور، یارون و مارون الراس در جنوب لبنان

    شبکه خبری العربیه از حملات اسرائیل به شهر صور در جنوب لبنان و وقوع آتش‌سوزی در این شهر خبر داد.

    العربیه افزود درگیری‌ها با مسلسل، توپخانه و موشک میان اعضای حزب‌الله و نظامیان اسرائیلی در شهر یارون در جنوب لبنان ادامه دارد.

    بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی در حال تلاش برای ورود به دو شهر مارون الراس و یارون هستند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶

    عراقچی: پاسخ ما به حمله احتمالی اسرائیل قوی‌تر خواهد بود

    عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه ۱۴ مهر در دمشق تهدید کرد: «واکنش ما به هر حمله‌ای از سوی اسرائیل کاملا روشن است؛ برای هر عملی یک عکس‌العمل متناسب و مشابه از سوی ایران خواهد بود و حتی قوی‌تر. ما این را در این گذشته ثابت کرده‌ایم.»

    او افزود: «آن‌ها می‌توانند اراده ما را یک بار دیگر آزمایش کنند.»

    عراقچی تاکید کرد: «دولت جمهوری اسلامی همچنان به روابط خوب خود با دولت سوریه ادامه خواهد داد.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲

    تحلیل

    حسن هاشمیان، تحلیل‌گر: احتمال می‌رود قاآنی پس از کشته شدن نصرالله به بیروت رفته باشد

    حسن هاشمیان، تحلیل‌گر جهان عرب، در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، اسماعیل قاآنی، به‌عنوان جانشین او در نیروی قدس سپاه، بر امور سوار نبود و حسن نصرالله عملا گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی را اداره می‌کرد.

    هاشمیان افزود به همین دلیل احتمال می‌رود پس از کشته شدن نصرالله، قاآنی برای رسیدگی به امور مربوط به گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی، به بیروت رفته باشد.

    به گفته این تحلیل‌گر، نیروی هوایی اسرائیل اجازه نزدیک شدن به محل حمله به ضاحیه را نمی‌دهد و با توجه به حجم گسترده خرابی‌ها، هنوز خبری از اجساد افراد حاضر در مقر حزب‌الله نیست.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹

    وب‌سایت خبری تابناک: قاآنی کجاست؟

    وب‌سایت خبری تابناک در مطلبی با عنوان «سردار قاآنی کجاست؟»، خواستار موضع‌گیری مسئولان جمهوری اسلامی در خصوص وضعیت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شد.

    تابناک نوشت: «در صورتی که قاآنی در سلامت باشد، منتشر شدن یک فیلم از او در رسانه‌ها می‌تواند بهترین راه برای اطمینان از سلامت او بوده و موضوع را روشن‌تر کند.»

    این رسانه افزود غیبت قاآنی در نماز جمعه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در روز ۱۳ مهر «چمشگیر» بود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲

    اشکان صفایی، خبرنگار: گزارش‌ها درباره حضور قاآنی در محل حمله اسرائیل افزایش یافته است

    اشکان صفایی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال، گفت گزارش‌ها در خصوص حضور اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در مقر حزب‌الله در زمان حمله هوایی اسرائیل افزایش یافته است.

    صفایی افزود تاکنون کانال ۱۲ اسرائیل و رسانه‌های نزدیک به اپوزیسیون سوریه از احتمال حضور قاآنی در این محل سخن گفته‌اند و شبکه الحدث نیز از حضور تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه در مقر حزب‌الله در زمان حمله اسرائیل خبر داده است.

    به گفته صفایی، سپاه پاسداران هنوز به صورت رسمی به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸

    فرمانده سنتکام وارد اسرائیل شد

    مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، وارد اسرائیل شد.

    رسانه‌ها پیش‌تر هدف از سفر او را گفت‌وگو درباره حمله تلافی‌جویانه احتمالی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ذکر کرده بودند.

    حکومت ایران شامگاه ۱۰ مهر با حدود ۲۰۰ موشک بالستیک خاک اسرائیل را هدف قرار داد. این دومین حمله مستقیم جمهوری اسلامی به اسرائیل به شمار می‌رود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱

    ارتش اسرائیل: ۱۲ تن از کشته‌شدگان در حمله به طولکرم از اعضای حماس و جهاد اسلامی بودند

    ارتش اسرائیل و آژانس امنیت این کشور (شین بت) اعلام کردند ۱۲ تن از کشته‌شدگان در حمله هوایی اسرائیل به طولکرم در کرانه‌ باختری رود اردن، از اعضای حماس و جهاد اسلامی فلسطین بودند.

    وزارت بهداشت فلسطین شمار کشته‌شدگان این حادثه را که شامگاه پنج‌شنبه رخ داد، ۱۸ نفر اعلام کرده است.

    گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، روز جمعه ۱۳ مهر تایید کرد زهی یاسر عبدالرازق اوفی، از فرماندهان حماس، در حمله اسرائیل به طولکرم به همراه هفت نیروی دیگر کشته شدند.

    اسرائیل می‌گوید اوفی در حال برنامه‌ریزی برای انجام عملیاتی در سالگرد حمله هفتم اکتبر بود.

    وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت دو کودک فلسطینی هفت و هشت ساله نیز در میان قربانیان حمله هوایی به طولکرم بودند.

    مراسم تشییع جسد فلسطینیان کشته‌شده در حمله اسرائیل به طولکرم، ۱۳ مهر
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲

    عراقچی در سوریه با رهبران گروه‌های مسلح فلسطینی دیدار کرد

    رسانه‌های حکومتی در ایران گزارش دادند عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در جریان سفر خود به سوریه، با «دبیران کل و مسئولان گروه‌های مقاومت فلسطینی» دیدار کرد.

    این دیدار در محل سفارت جمهوری اسلامی در دمشق انجام گرفت.

    عراقچی در این دیدار تاکید کرد تهران به «پشتیبانی همه جانبه از مقاومت در منطقه» علیه اسرائیل ادامه خواهد داد.

    جبهه مقاومت عنوانی است که مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی برای گروه‌های مسلح مورد حمایت تهران در منطقه، نظیر حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله، حشد شعبی و حوثی‌های یمن استفاده می‌کنند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳

    حمله اسرائیل به مقرهای اطلاعاتی حزب‌الله در بیروت

    ارتش اسرائیل اعلام کرد جت‌های جنگنده آن به‌صورت «هدفمند» به مقرها و زیرساخت‌های ستاد اطلاعات حزب‌الله در بیروت حمله کردند.

    ارتش اسرائیل افزود برای کاستن از تلفات غیرنظامی در لبنان، از تسلیحات نقطه‌زن بهره برده و به غیرنظامیان برای تخلیه مناطق مورد نظر پیش از عملیات، اطلاع‌رسانی کرده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷

    وزیر اقتصاد لبنان: عواقب کوتاه‌مدت و بلندمدت جنگ برای ما وحشتناک است

    امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان، در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت مناقشه اخیر خسارات سنگینی به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

    سلام افزود عواقب کوتاه‌مدت و بلندمدت جنگ برای لبنان «وحشتناک» خواهد بود.

    به گفته او، شدت گرفتن تنش‌ها بخش گردشگری لبنان را از کار انداخته است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷

    سازمان ملل: تاکنون ۲۸۵ هزار نفر لبنان را ترک کرده‌اند

    دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد در پی شدت گرفتن درگیری‌ها در لبنان، ۲۸۵هزار نفر این کشور را ترک کرده‌اند.

    هم‌زمان، رسانه‌ها گزارش دادند آتش‌باری متقابل میان حزب‌الله و اسرائیل همچنان ادامه دارد.

    ارتش اسرائیل خبر داد روز شنبه ۱۴ مهر ۶۰ راکت از لبنان به منطقه الجلیل در شمال اسرائیل شلیک شده است. این حملات به زخمی شدن سه نفر در روستای دیرالاسد انجامید.

    ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد مجددا مقرهای اطلاعاتی حزب‌الله در بیروت را هدف قرار داده است.

    حمله اسرائیل به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت، ۱۴ مهر
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۹

    فرانسه تحویل سلاح به اسرائیل برای استفاده در غزه را متوقف می‌کند

    امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور تحویل سلاح به اسرائیل برای استفاده در غزه را متوقف می‌کند.

    این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه ادامه دارد.

    ارتش اسرائیل شنبه اعلام کرد هواپیماهای جنگنده این کشور به ساختمان یک مدرسه در نوار غزه که حماس از آن به عنوان مقر کنترل و فرماندهی خود استفاده می‌کرد، حمله کردند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳

    خبر فوری
    ارتباط با جانشین احتمالی نصرالله از روز جمعه قطع شده است

    یک منبع امنیتی لبنان به خبرگزاری رویترز گفت که پس از حمله هوایی سنگین اسرائیل به بیروت، ارتباط با هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، دبیر‌کل کشته شده حزب‌الله لبنان از روز جمعه قطع شده است.

    اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه حمله بزرگی را به یک پناهگاه زیرزمینی در حومه جنوبی بیروت انجام داد.

    آکسیوس به نقل از سه مقام اسرائیلی اعلام کرد صفی‌الدین در این حمله هدف قرار داده شده است.

    رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنانی نوشت حملات مداوم اسرائیل به حومه جنوبی بیروت -‌معروف به ضاحیه‌- از روز جمعه، نیروهای امدادی را از جست‌وجوی محل حمله باز داشته است.

    حزب‌الله پس از این حمله تاکنون هیچ اظهارنظری درباره صفی‌الدین نکرده است.

    یک سرهنگ اسرائیلی روز جمعه گفت که ارتش همچنان در حال ارزیابی حملات هوایی پنج‌شنبه شب است که به گفته او، مقر اطلاعات حزب‌الله را هدف قرار داد.

    کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد احتمال دارد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در این حمله اسرائیل به بیروت آسیب دیده باشد.

    قاآنی ۶۷ ساله، ژانویه سال ۲۰۲۰ و پس از کشته شدن قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکا در بغداد، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد.

    در گزارش کانال ۱۲ تاکید شده است کشته شدن قاآنی قابل تایید نیست.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰

    بشار اسد: پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل قدرتمند بود

    بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در دیدار با عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، با اشاره به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت: «پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل، پاسخی قدرتمند بود.»

    او افزود که این حمله «درسی به اسرائیل داد مبنی بر اینکه محور مقاومت قادر به بازدارندگی در برابر دشمن است.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰

    حملات سنگین اسرائیل به منطقه ضاحیه، پایگاه حزب‌الله در جنوب بیروت

    رسانه‌های لبنانی می‌گویند بعد‌ از‌ ظهر امروز، ارتش اسرائیل در طول ۲۰ دقیقه، شش بار به ضاحیه حمله کرده است.

    هم‌زمان، رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند ارتش اسرائیل با کمک شاباک، دو عضو شاخه نظامی حماس را در لبنان کشته است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱

    موج جدید حملات راکتی حزب‌الله به شمال اسرائیل

    در جدیدترین موج حملات راکتی حزب‌الله به شمال اسرائیل، ۳۰ راکت شلیک شد.

    بیشتر راکت‌ها رهگیری شدند اما شماری از آن‌ها در شهر کرمیئل و نیز روستای عرب‌نشین دیر‌الاسد به زمین خوردند که سه نفر در دیرالاسد به شکل سطحی زخمی شدند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰

    خطوط هوایی امارات، مسافران را از حمل پیجر و واکی‌تاکی در پروازهای خود منع کرد

    به دنبال انفجار پیجرها و وسایل ارتباطی اعضای حزب‌الله لبنان، خطوط هوایی امارات مسافران را از حمل پیجر و واکی‌تاکی در پروازهای خود منع کرد.

    دستگاه‌های ارتباط بی‌سیم «پیجر» اعضای حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور منفجر شدند.

    یک روز بعد و در روز چهارشنبه هزاران رادیوی دستی (‌واکی تاکی) اعضای حزب‌الله منفجر شد و بر اثر آن دست‌کم ۴۵۰ نفر زخمی و ۱۴ تن کشته شدند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

    خبر فوری
    رسانه‌های اسرائیلی از احتمال کشته یا زخمی شدن اسماعیل قاآنی در حمله اسرائیل خبر دادند

    کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد احتمال دارد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله اسرائیل به بیروت آسیب دیده باشد.

    بر اساس این گزارش، این ظن وجود دارد که قاآنی در محل بمباران اخیر اسرائیل در جنوب بیروت بوده باشد.

    هدف اصلی این حمله هاشم صفی‌الدین، رییس شورای اجرایی حزب‌الله و حسین الهزیمه، رییس اطلاعات این سازمان بوده است.

    قاآنی ۶۷ ساله، ژانویه سال ۲۰۲۰ و پس از کشته شدن قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکا در بغداد، به فرماندهی نیروی قدس منصوب شد.

    در گزارش کانال ۱۲ تاکید شده است که کشته شدن قاآنی قابل تایید نیست.

    او از شش روز قبل از این حمله و پس از کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در لبنان بوده است.

    بر اساس این گزارش، قاآنی و مشاورش (احسان) از مظنونان جاسوسی برای اسرائیل بوده‌اند و اخیرا در این زمینه تحت تحقیق و بازجویی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند.

    از سوی دیگر اسکای‌نیوز عربی به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیل خبر داد که صفی‌الدین احتمالا در حمله روز پنج‌شنبه اسرائیل کشته شده است.

    تلویزیون الجدید لبنان و خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی لبنانی نوشتند که از زمان حمله اسرائیل، هر گونه ارتباط میان اعضای حزب‌الله و صفی‌الدین از بین رفته و از سرنوشت او خبری در دست نیست.

    به دنبال هدف قرار گرفتن نصرالله و تا زمان تایید کشته شدن او نیز همین گزاره از سوی منابع آگاه مطرح می‌شد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷

    والانیوز به نقل از منابع اسرائیلی: ارتش برای حمله جدی به ایران آماده می‌شود

    سایت والانیوز به نقل از منابع ارتش اسرائیل خبر داد این کشور «برای حمله جدی به ایران» آماده می‌شود.

    والانیوز نوشت این حمله احتمالی «قابل توجه» خواهد بود و «نه یک رویداد جانبی».

    طبق این گزارش، توصیه ارتش این است که اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی به صورت مستقیم و معنادار پاسخ دهد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷

    عراقچی با بشار اسد دیدار کرد

    عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه ۱۴ مهر با بشار اسد، رییس‌ دولت سوریه، در دمشق دیدار کرد.

    او در این دیدار گفت: ««بر اعتماد به قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین در برابر کشتار و ویرانگری اسرائیل و نیز ضرورت هماهنگی با تمام کشورهای حامی برای توقف این تجاوزات تاکید داریم.»

    بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا)، دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

    عراقچی همچنین با محمد غازی الجلالی، نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷

    تلاش جمهوری اسلامی برای ارسال تسلیحات از سوریه به لبنان

    بر اساس گزارش رسانه‌‌های اسرائیلی، جمهوری اسلامی در دو هفته گذشته تلاش خود را برای ارسال تسلیحات از سوریه به لبنان افزایش داده است.

    اشکان صفایی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال در اسرائیل، خبر داد که بنا بر اعلام ارتش این کشور، در هفته‌های گذشته بیش از نیمی از تسلیحات حزب‌الله شامل موشک‌های دوربرد و کوتاه‌برد نابود شده‌اند.

    او افزود چنین میزان خسارتی به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله، جمهوری اسلامی را بر آن داشته تا برای این گروه تحت حمایت خود، سلاح بیشتری بفرستد.

    صفایی درباره مسیر و نحوه ارسال این تسلیحات به لبنان نیز گفت: «بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، جمهوری اسلامی در حال انتقال تسلیحات از انبارهای خود در عراق و سوریه به لبنان است.»

    او افزود دلیل چنین اقدامی این است که هیچ راهی برای ارسال مستقیم تسلیحات از تهران به لبنان وجود ندارد.

    پیش‌تر گزارش‌هایی درباره مجبور کردن یک هواپیمای ایرانی به مقصد سوریه یا لبنان برای تغییر مسیر خود و بازگشت به ایران منتشر شده بود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷

    افزایش توطئه‌های قتل و آدم‌ربایی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل در غرب

    خبرگزاری رویترز از افزایش توطئه‌های قتل و آدم‌ربایی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل در غرب خبر داد و نوشت که از سال ۲۰۲۰ دست‌کم ۳۳ مورد اقدام به ترور یا آدم‌ربایی از سوی افراد مرتبط با جمهوری اسلامی در کشورهای غربی رخ داده است.

    این خبرگزاری در گزارشی مبتنی بر بررسی اسناد دادگاه‌ها و اظهارات مقام‌های کشورهای غربی یا اسرائیل نوشت که با تشدید درگیری ایران و اسرائیل، تهران غرب را با موجی از حملات و آدم‌ربایی علیه اهدافی در اروپا و ایالات متحده نشانه گرفته است.

    بر اساس این گزارش، واشینگتن و متحدانش از افزایش شدید چنین توطئه‌هایی مرتبط با جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر خبر داده‌اند.

    رویترز با بررسی اسناد دادگاه و اظهارات عمومی مقام‌های دولتی دریافت که از جمله اهداف اخیر جمهوری اسلامی، ساختمانی بوده است که مرکز یهودی و رستوران یهودیان در مرکز شهر آتن، پایتخت یونان را در خود جای داده.

    یک پاکستانی به نام سید فخار عباس از محل اقامت خود در ایران، یکی از آشنایان قدیمی خود را که در یونان زندگی می‌کرده، استخدام کرده و به او دستور داده است تا به این مرکز حمله کند.

    عباس گفته است برای گروهی کار می‌کرده که برای هر قتل حدود ۱۵ هزار یورو به او می‌پرداخت.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۲

    خبر فوری
    ارتش اسرائیل: یک مرکز فرماندهی حزب‌الله را در داخل مسجدی در جنوب لبنان هدف قرار دادیم

    ارتش اسرائیل اعلام کرد یک مرکز فرماندهی حزب‌الله را که در مسجدی در محوطه بیمارستانی در جنوب لبنان مخفی بود، هدف قرار داده است.

    اطلاعیه ارتش اسرائیل در این زمینه افزود که این مرکز در جریان «یک حمله پهپادی دقیق و مبتنی بر اطلاعات»، در مسجدی در بنت جبیل در جنوب لبنان و در مجاورت بیمارستان صلاح غندور هدف گرفته شده است.

    به گفته ارتش اسرائیل، نیروهای حزب‌الله از این اتاق فرماندهی «برای طراحی و اجرای اقدامات تروریستی علیه نیروهای ارتش اسرائیل و دولت اسرائیل» استفاده می‌کردند.

    ارتش اسرائیل تاکید کرد که قبل از انجام این حمله، پیام‌هایی متنی برای ساکنان ارسال کرده و با فراخواندن مقامات روستاهای مجاور، «خواهان توقف فوری تمام اقدامات تروریستی در بیمارستان» شده است.

    کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل نیز از گسترش عملیات زمینی در لبنان خبر داد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۷

    تداوم انتقادهای ترکیه از عملیات اسرائیل در لبنان

    مقام‌های ترکیه به انتقادهای خود از عملیات نظامی اسرائیل در لبنان ادامه دادند.

    رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه گفت: «بدخواهان قصدشان فقط لبنان و کرانه باختری نیست و این موضوع را گسترش خواهند داد. ما اجازه نخواهیم داد نقشه جدیدی برای تجزیه خاورمیانه کشیده شود.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳

    نماینده تهران: موشک‌های فوق پیشرفته جمهوری اسلامی آماده شلیک است

    زینب قیصری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره حمله احتمالی اسرائیل به اهدافی در ایران گفت: «تمامی موشک‌های فوق پیشرفته جمهوری اسلامی آماده شلیک است.»

    این در حالی است که در جریان دومین حمله سپاه پاسداران به اسرائیل، موشک‌های شلیک شده تا ۹۰ درصد به هدف اصابت نکردند.

    ارزش این موشک‌ها ۷۹ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

    این رقم به‌علاوه قیمت موشک‌های «وعده صادق-۱» به حدود ۱۳۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ یعنی به ازای هر ایرانی، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرج این موشک‌ها شده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۶

    پروازهای برنامه‌ریزی‌شده استرالیا برای خارج کردن افراد از بیروت

    پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، از خروج یک پرواز چارتر تحت حمایت دولت استرالیا با ۲۲۹ مسافر از فرودگاه بیروت خبر داد.

    بر اساس اعلام وزیر امور خارجه استرالیا، قرار است یک پرواز دیگر اواخر امروز انجام شود و دو پرواز دیگر برای فردا برنامه‌ریزی شده‌اند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۴

    گزارش‌ها از کشته شدن هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی نصرالله

    برخی رسانه‌های اسرائیلی و عربی از کشته شدن هاشم صفی‌الدین و تمامی همراهانش در حمله اسرائیل خبر دادند.

    روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد بر اساس برآوردها، تمامی افرادی که در مقر اطلاعات حزب‌الله در زمان حمله حضور داشتند، جان خود را از دست داده‌اند.

    این مقر در حومه جنوبی بیروت، شامگاه پنج‌شنبه با ده‌ها تن بمب هدف قرار گرفت.

    العربیه به نقل از منابع خود نوشت که اسرائیل تایید کرده است صفی‌الدین و تمامی همراهان او در پی حملات هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در شامگاه پنج‌شنبه کشته شده‌اند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۰

    کشته شدن دو سرباز اسرائیلی در حمله گروه مسلح مقاومت اسلامی عراق

    وای‌نت خبر داد که پس از کشته شدن دو سرباز اسرائیلی بر اثر حملات پهپادی گروه «مقاومت اسلامی عراق»، اسرائیل در حال بررسی چگونگی واکنش به حملات گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در عراق است.

    شامگاه جمعه، ارتش اسرائیل اعلام کرد در جریان حمله پهپادی از عراق دو سرباز ۱۹ ساله کشته و بیش از ۲۰ سرباز دیگر زخمی شدند.

    پس از آن، گروه مسلح مقاومت اسلامی در عراق با انتشار فیلمی، کشتن دو سرباز اسرائیلی را تایید کرد.

    این اولین حمله با خسارات جانی از سوی گروه‌های مسلح عراقی تحت حمایت جمهوری اسلامی در جنگ علیه اسرائیل محسوب می‌شود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۸

    عراقچی در دمشق: اسرائیل زبانی جز زبان جنگ نمی‌فهمد

    عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در سفر به دمشق، پایتخت سوریه، گفت که اسرائیل «زبانی جز زبان زور و جنگ» نمی‌فهمد.

    پیش از این و در روز شنبه، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که عراقچی برای بررسی تحولات منطقه و روابط دوجانبه با سوریه، از بیروت به دمشق می‌رود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۴

    علی لاریجانی: جنگ با اسرائیل پنجاه پنجاه است

    علی لاریجانی، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی، درباره حمله به اسرائیل گفت: «جنگ هیچ‌وقت چیز خوبی برای منطقه نیست مگر انسان مجبور باشد این کار را بکند.»

    او درباره احتمال جنگ جمهوری اسلامی با اسرائیل افزود: «نمی‌توانم الان قضاوت کنم. پنجاه پنجاه است.»

    به گفته او، خامنه‌ای اسرائیل را «سر یک دو‌راهی» قرار داده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۳

    وزیر امور خارجه اسرائیل به خامنه‌ای: نیابتی‌هایت را بردار و لبنان را ترک کن

    اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، در حساب ایکس خود با انتشار عکس حسن نصرالله، دبیر‌کل کشته شده حزب‌الله لبنان و هاشم صفی‌الدین، گزینه جانشینی او که گفته می‌شود در حملات سنگین اسرائیل به لبنان کشته شده است، به زبان فارسی خطاب به خامنه‌ای نوشت: «نیابتی‌های‌ خود را بردار و لبنان را ترک کن».

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۲

    فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا به اسرائیل می‌رود

    رسانه‌های اسرائیل خبر دادند فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، امشب یا فردا وارد این کشور خواهد شد.

    بر اساس گزارش این رسانه‌ها، به نظر می‌رسد هدف از این سفر هماهنگی برای واکنش به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل است.

    یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل به دولت جو بایدن هیچ تضمینی مبنی بر عدم حمله به تاسیسات اتمی ایران نداده است.

    در پی گزارش‌ها از احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی یا پالایشگاه‌های ایران، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، به عسلویه سفر کرد.

    او گفت می‌خواهد «در این روزهای خاص»، قوت قلب کارکنان این تاسیسات باشد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۴

    هشدار پلیس آلمان در سالگرد حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل

    اتحادیه پلیس آلمان در سالگرد هفتم اکتبر نسبت به شورش‌های احتمالی هشدار داد و اعلام کرد که پلیس با قاطعیت و جدیت با خشونت‌طلبان برخورد خواهد کرد.


  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۱

    سعيد عطاالله، یکی از فرمانده‌هان شاخه مسلح حماس در شمال لبنان کشته شد

    سعيد عطاالله، از فرمانده‌هان گردان‌های القسام، شاخه مسلح حماس، در حمله‌ای به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شمال لبنان کشته شد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، او به همراه سه عضو خانواده‌اش در حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر طرابلس در شمال لبنان، وابسته به حماس، کشته شد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۷

    احضار سفیر جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه استرالیا

    وزارت امور خارجه استرالیا، روز‌ جمعه چهارم اکتبر برابر با سیزدهم مهر ماه، احمد صادقی، سفیر جمهوری اسلامی در این کشور را به دلیل انتشار پستی در ستایش سید حسن نصرالله، رهبر کشته شده گروه حزب‌الله در حساب ایکس، احضار کرد.

    این دومین بار در سه ماه گذشته است که سفیر جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه استرالیا احضار می‌شود.

    صادقی یک روز پس از کشته شدن نصرالله، او را «شخصیتی بزرگ و رهبری بی‌نظیر» توصیف کرد.

    بنا بر گزارش‌های منتشر شده از وزارت امور خارجه استرالیا، بعد از احضار سفیر جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه، «تعهد او به احترام به قوانین استرالیا و دوری از امور داخلی» یادآوری شد.

    بعد‌از‌ظهر پنج‌شنبه، ائتلاف مخالفان دولت فدرال استرالیا، از دولت این کشور خواست تا صادقی را عنصر نامطلوب معرفی و از استرالیا اخراج کند.

    صادقی پیش از این و در ماه اوت سال جاری میلادی، با انتشار پستی در حساب ایکس‌ خود، خواستار نابودی اسرائیل تا سال ۲۰۲۷ میلادی شده بود و از اسرائیلی‌ها به عنوان «طاعون صهیونیستی» یاد کرده بود.

    این اظهارات او، با محکومیت آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر و‌ پنى وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا مواجه شد و صادقی به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۴.۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۴

    تحولات درگیری‌های خاورمیانه در روز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

    تحولات درگیر‌ی‌های خاورمیانه در روز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ را در این لایو بلاگ ایران‌اینترنشنال بخوانید.

ویدیوهای مرتبط