رسانه‌های اسرائیلی: شوهر خواهر حسن‌ نصرالله، مسئول ارتباطات حزب‌الله، هدف قرار گرفت

خلاصه

  • اسکای‌نیوز عربی و وب‌سایت میدل‌ایست‌آی در گزارش‌هایی تاکید کردند اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس زنده است اما به دلیل مساله نفوذ و موضوع جاسوسی برای اسرائیل، تحت بازجویی قرار دارد
  • رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند وفیق صفا، مسئول هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله، هدف حمله اسرائیل به بیروت بوده است. رویترز گزارش داد صفا از این حمله جان سالم به در برده است
  • اسرائیل روز پنج‌شنبه به ساختمان یک مدرسه سابق در دیرالبلاح غزه حمله کرد که در جریان آن ۲۸ نفر کشته شدند. اسرائیل می‌گوید این ساختمان، مرکز فرماندهی و کنترل حماس بود
  • شبکه کان اسرائیل گزارش داد بایدن به نتانیاهو اعلام کرده با هدف قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای و نفتی جمهوری اسلامی در حمله تلافی‌جویانه احتمالی اسرائیل مخالف است
  • روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر ده‌ها راکت از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد
  • جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۲۰.۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۴

    آکسیوس: آمریکا و اسرائیل درباره نحوه حمله به جمهوری اسلامی به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند

    وب‌سایت آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی که نامشان را اعلام نکرد، گزارش داد که جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از گفت‌وگوی تلفنی روز چهارشنبه ۱۸ مهر، در مورد دامنه اقدامات تلافی‌جویانه برنامه‌ریزی شده اسرائیل علیه جمهوری اسلامی به تفاهم بیشتری رسیده و به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.

    این سایت به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی افزود که برنامه‌های فعلی اسرائیل هنوز کمی تهاجمی‌تر از آن چیزی است که کاخ سفید می‌خواهد.

    با این حال او نیز تایید کرد که شکاف بین ایالات متحده و اسرائیل بر سر ماهیت و دامنه حملات اسرائیل به جمهوری اسلامی کاهش یافته است.

    آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که ایالات متحده و اسرائیل در «مسیر درست» حرکت می‌کنند و اکنون واشینگتن نگرانی کمتری نسبت به برنامه‌های اسرائیل دارد.

    مقامات آمریکایی همچنین گفتند که روز چهارشنبه، قبل از تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو، تماس جداگانه‌ای میان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، برقرار شد.

    آکسیوس تماس سالیوان و درمر را مفصل‌ترین گفت‌وگوی بین ایالات متحده و اسرائیل در رابطه با برنامه‌های اسرائیل تا به امروز توصیف کرد.

    در همین حال مقامات اسرائیلی می‌گویند کابینه امنیتی اسرائیل پنج‌شنبه‌شب، ۱۹ مهر، برای جلسه توجیهی در مورد برنامه‌های حمله به ایران و تفاهم با دولت بایدن تشکیل جلسه داد.

    به نوشته آکسیوس، کابینه امنیتی احتمالا به نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل اجازه می‌دهد تا زمان حمله را تعیین کنند.

    گالانت ممکن است اوایل هفته آینده به واشینگتن سفر کند تا به مذاکرات با سالیوان و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، ادامه دهد.

    روز سه‌شنبه ۱۷ مهر، نتانیاهو سفر برنامه‌ریزی‌شده وزیر دفاع خود به واشینگتن را لغو کرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۴

    جمهوری اسلامی در نشست شورای امنیت خواستار برقراری فوری آتش‌بس در لبنان شد

    سعید ایروانی، سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در لبنان و پاسخگو کردن اسرائیل در ارتباط با جنگ غزه و لبنان شد.

    ایروانی با اشاره به لزوم توقف فوری جنگ اسرائیل در لبنان و فلسطین، تاکید کرد قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت باید فورا به اجرا درآید.

    سفیر جمهوری اسلامی با محکوم کردن حمایت نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی از «جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی» اسرائیل در لبنان و فلسطین، گفت: اسرائیل تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی است و اقدام‌های تهاجمی آن، منطقه را در آستانه جنگی تمام‌عیار قرار داده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶

    اسرائیل: لبنان باید از سلطه حزب‌الله و نفوذ جمهوری اسلامی آزاد شود

    دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت تاکید کرد که لبنان باید از سلطه حزب‌الله آزاد شود و جامعه جهانی موظف است با نفوذ جمهوری‌اسلامی در لبنان مخالفت کند.

    دانون خطاب به نماینده لبنان گفت: «شما در این نشست باید در کنار من نشسته باشید نه در کنار نماینده جمهوری اسلامی. چه بخواهید و چه نخواهید اسرائیل، لبنان و جهان آزاد در سمت مخالف جمهوری اسلامی هستند. آیا نمی‌خواهید کشور شما دوباره استقلال خود را به دست آورد؟»

    دنون با اشاره به تشدید درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان گفت اسرائیل از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل خواسته‌ است تا برای پرهیز از خطرهای موجود، موقتا پنج کیلومتر به سمت شمال مرزهای لبنان بروند.

    سفیر اسرائیل در پیامی به زبان عربی خطاب به مردم لبنان گفت: «لبنان به شما تعلق دارد نه به ایرانی‌ها. امروز دولت و ملت لبنان فرصتی عالی در اختیار دارند تا خود را از یوغ حزب‌الله و ظلم و تروریسم آن نجات و به نفوذ ویرانگر جمهوری اسلامی در مرزهای خود پایان دهند.»

    دانون از همه کشورها خواست در کنار هم اعلام کنند که جمهوری اسلامی باید «دستان خون‌آلودش» را از لبنان دور کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۱

    والانیوز: اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو درباره حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی کاهش یافته است

    پایگاه خبری والانیوز به نقل از سه مقام ارشد آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد بایدن و نتانیاهو در مکالمه تلفنی اخیر خود، در رسیدن به تفاهم درباره ابعاد حمله تلافی‌جویانه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی به «پیشرفت قابل توجهی» دست یافتند.

    یک مقام ارشد اسرائیلی به والانیوز گفت اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو بر سر حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی کاهش یافته است اما واکنشی که اسرائیل برنامه‌ریزی کرده، هنوز کمی شدیدتر از آن چیزی است که کاخ سفید انتظار دارد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰

    آمریکا: حزب‌الله منافع خود را بر منافع مردم لبنان مقدم می‌داند

    رابرت وود، معاون نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در جلسه شورای امنیت درباره تحولات لبنان، از جامعه بین‌المللی خواست تلاش‌های خود را به «تقویت نهادهای حکومتی» در این کشور معطوف کنند.

    او گفت: «راه‌حل این بحران در تضعیف لبنان نیست، بلکه در یک لبنان قوی و واقعا مستقل نهفته است که از سوی یک نیروی امنیتی مشروع محافظت می‌شود.»

    وود جمهوری اسلامی را به تضعیف حاکمیت لبنان متهم کرد و افزود حزب‌الله منافع محدود خود را بر منافع مردم لبنان مقدم می‌داند.

    رابرت وود، معاون نماینده ایالات متحده در سازمان ملل
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰

    بریتانیا: حزب‌الله با پذیرش مسئولیت خود، به چرخه خشونت پایان دهد

    باربارا وودوارد، نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل متحد، در جلسه شورای امنیت برای بررسی تحولات لبنان تاکید کرد تنها دیپلماسی می‌تواند صلح و امنیت را برای اسرائیل و لبنان به ارمغان آورد.

    او با اشاره به افزایش تلفات غیرنظامیان و آواره شدن حدود یک چهارم جمعیت لبنان هشدار داد اوضاع در این کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

    وودوارد ضمن انتقاد از حملات موشکی حزب‌الله به شمال اسرائیل در یک سال گذشته افزود این گروه به جای به خطر انداختن جان شهروندان لبنان و اسرائیل، باید مسئولیت خود را برای پایان دادن به این چرخه خشونت بپذیرد.

    او از طرف‌های درگیر در این مناقشه خواست از غیرنظامیان محافظت کنند و به قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴

    شمار کشته‌شدگان در حملات اسرائیل به بیروت به ۲۲ تن رسید

    وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار کشته‌شدگان در دو حمله روز پنج‌شنبه اسرائیل به بیروت، به ۲۲ تن افزایش یافت.

    ۱۱۷ نفر نیز در این حملات زخمی شدند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴

    رویترز: شوهر خواهر نصرالله از حمله اسرائیل جان سالم به در برد

    رویترز به نقل از سه منبع امنیتی گزارش داد وفیق صفا، مسئول هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله و همسر خواهر حسن نصرالله، از حمله اسرائیل به مرکز بیروت جان سالم به در برده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸

    شبکه کان اسرائیل: بایدن با حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی جمهوری اسلامی مخالف است

    شبکه کان اسرائیل گزارش داد جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرده با هدف قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای و نفتی جمهوری اسلامی در حمله تلافی‌جویانه احتمالی اسرائیل مخالف است.

    بر اساس این گزارش، بایدن مطلع شده حمله اسرائیل به اهداف جمهوری اسلامی احتمالا از آنچه واشینگتن انتظار دارد، بزرگ‌تر خواهد بود.

    شبکه کان اسرائیل افزود نتانیاهو با درخواست بایدن برای پایان دادن به عملیات زمینی در لبنان پیش از نابودی حزب‌الله مخالفت کرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷

    حوثی‌های یمن: دو کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم

    یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌های یمن، اعلام کرد این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی دو کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داده است.

    نام این دو کشتی «المپیک اسپیریت» و «سن ژان» گزارش شده است.

    پس از شدت گرفتن مناقشه حماس و اسرائیل، حوثی‌ها حملات خود را به کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن آغاز کردند و امنیت دریانوردی را در منطقه در طول ماه‌‎های گذشته به خطر انداختند.

    تظاهرات حوثی‌های یمن در حمایت از فلسطین و حزب‌الله لبنان، صنعا، ۱۳ مهر

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴

    حمله هوایی اسرائیل به طولکرم در کرانه باختری

    ارتش اسرائیل اعلام کرد در حمله‌ای هوایی تعدادی «تروریست» را در طولکرم در کرانه باختری رود اردن هدف قرار داده است.

    شبکه خبری الجزیره هم به نقل از منابع پزشکی فلسطینی گزارش داد در حملات اسرائیل به نوار غزه در روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر، ۶۳ تن کشته شدند.

    تخریب گسترده ساختمان‌ها در نزدیکی طولکرم، کرانه باختری، ۲۹ شهریور
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵

    هلال احمر ایران: اسرائیل به بیمارستان صحرایی ایران در مرز لبنان و سوریه حمله کرد

    پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر ایران، اعلام کرد اسرائیل در حمله‎‌ای هوایی «بیمارستان صحرایی» هلال احمر ایران را در منطقه مرزی میان سوریه و لبنان هدف قرار داده است.

    او گفت این حادثه بامداد پنج‌شنبه ۱۹ مهر به وقوع پیوست.

    کولیوند افزود: «این بیمارستان ۵۶ تخت خوابی محل نگهداری کمک‌های غذایی، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بود.»

    به گفته رییس جمعیت هلال احمر ایران، هیچ امدادگری در این رویداد آسیب ندید اما این مرکز در آتش سوخت و کاملا تخریب شد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷

    ۱۱ کشته و ۴۸ زخمی در دو حمله اسرائیل به بیروت

    شبکه خبری العربیه گزارش داد بنا بر اعلام رسمی مقام‌های لبنانی، ۱۱ نفر در دو حمله ارتش اسرائیل به بیروت کشته شدند.

    این حملات همچنین ۴۸ زخمی بر جای گذاشت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶

    ارتش اسرائیل خواستار تخلیه ۲ منطقه در حومه جنوبی بیروت شد

    افیخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل، از غیرنظامیان ساکن در دو منطقه در ضاحیه بیروت خواست این مناطق را ترک کنند.

    او در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت دو ساختمان متعلق به حزب‌الله در این مناطق از سوی ارتش اسرائیل هدف قرار خواهند گرفت.

    ادرعی از غیرنظامیان خواست تا شعاع دست‌کم ۵۰۰ متری از این ساختمان‌ها فاصله بگیرند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸

    کشته شدن ۳ نظامی اسرائیلی در شمال نوار غزه

    ارتش اسرائیل اعلام کرد سه نظامی این کشور در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه جان خود را از دست دادند.

    وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت این سه نفر از اعضای ذخیره ارتش این کشور بودند.

    بدین ترتیب، شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده پس از آغاز عملیات زمینی ارتش این کشور در نوار غزه به ۳۵۳ تن رسید.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹

    ۲ کشته و ۹ زخمی در حمله اسرائیل به بیروت

    خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی نوشت در حمله اسرائیل به مرکز بیروت، دست‌کم دو نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

    کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد وفیق صفا، مسئول هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله، هدف حمله اسرائیل به بیروت بوده است.

    صفا همسر خواهر حسن نصرالله، دبیرکل پیشین حزب‌الله، است.

    او در سال ۲۰۱۹ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱

    هشدار روسیه به شهروندان خود در ایران برای رعایت تدابیر امنیتی

    سفارت روسیه در تهران روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر در بیانیه‌ای با اشاره به «احتمال حمله تلافی‌جویانه اسرائیل علیه ایران»، به شهروندان خود در این کشور توصیه کرد که «با دقت تدابیر امنیتی را رعایت کنند».

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰

    ادامه واکنش‌ها به هدف قرار گرفتن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان

    جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تیراندازی ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد مستقر در لبنان (یونیفل) را غیر قابل قبول خواند و آن را محکوم کرد.

    فرانسه هم اعلام کرد این کشور منتظر توضیح اسرائیل در مورد تیراندازی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰

    یونیسف: دور دوم واکسیناسیون فلج اطفال در غزه از ۲۳ مهر آغاز می‌شود

    صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) خبر داد که دومین کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در غزه، از روز ۲۳ مهر آغاز خواهد شد.

    این واکسیانسیون قرار است برای ۵۹۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در نوار غزه انجام شود.

    کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه‌ای گفت توقف‌های بشردوستانه در جنگ، در مورد هر منطقه از غزه مورد توافق قرار گرفته و ضروری است که این بازه‌های زمانی از سوی همه طرف‌ها رعایت شود. چراکه بدون آن، واکسیناسیون کودکان ممکن نیست.

    اسرائیل هنوز در مورد این بیانیه اظهارنظری نکرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

    اسپانیا و ایتالیا تیراندازی اسرائیل به پایگاه یونیفل در لبنان را محکوم کردند

    وزارت خارجه اسپانیا تیراندازی اسرائیل به پایگاه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) را محکوم کرد.

    وزیر دفاع ایتالیا نیز تیراندازی به مقر یونیفل در جنوب لبنان را «غیرقابل تحمل» خواند و گفت اعتراض خود را به همتای اسرائیلی‌اش و سفیر اسرائیل در ایتالیا منتقل کرده است.

    رویترز بعد از ظهر پنج‌شنبه پیش به نقل از منابعی خبر داد که نیروهای اسرائیل به سه موضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان تیراندازی کرده‌اند.

    این منابع افزودند یکی از مکان‌هایی که مورد حمله قرار گرفته، پایگاه اصلی یونیفل در ناقوره بوده است.

    سخنگوی سازمان ملل خبر داد که دو نیروی یونیفل بر اثر شلیک یک تانک ارتش اسرائیل مجروح شدند.

    ارتش اسرائیل هنوز درباره این حمله اظهارنظری نکرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰

    کشورهای حاشیه خلیج فارس دنبال منصرف کردن اسرائیل از حمله به سایت‌های نفتی ایرانند

    رویترز به نقل از منابعی خبر داد که کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال گفت‌و‌گو با آمریکا برای منصرف کردن اسرائیل از حمله به سایت‌های نفتی ایران هستند.

    بر اساس این گزارش، این کشورها نگران‌اند که در این صورت، تاسیسات نفتی آنان نیز مورد حمله نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵

    خامنه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی در لبنان و همسرش انگشتر هدیه داد

    محسن قمی، معاون دفتر خامنه‌ای در امور بین الملل، از مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی در لبنان عیادت کرد.

    امانی که در پی انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان مجروح شده، نوشت که قمی به نمایندگی از خامنه‌ای دو «انگشتر عقیق متبرک به دعای» خود به او و همسرش هدیه داده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵

    خبر فوری
    اسکای‌نیوز عربی: اسماعیل قاآنی زنده اما تحت بازجویی است

    اسکای‌نیوز عربی و وب‌سایت میدل‌ایست‌آی، نزدیک به قطر، روز پنج‌شنبه در گزارش‌هایی، تاکید کردند اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس زنده است اما به دلیل مساله نفوذ، تحت بازجویی قرار دارد.

    اسکای‌نیوز عربی به نقل از «منابع ایرانی» نوشت قاآنی، به ظن هک شدن وسایل ارتباطی‌اش، تحت بازجویی و تحقیقاتی در زمینه «نفوذ» قرار دارد.

    این رسانه به محل این بازجویی‌ها و تحقیقات اشاره نکرد اما افزود که رییس دفتر قاآنی، مظنون به جاسوسی برای اسرائیل است.

    به گفته این منابع، قاآنی در جریان تحقیقات دچار «حمله قلبی» شده و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

    وب‌سایت میدل‌ایست‌آی، نزدیک به قطر نیز روز پنج‌شنبه به نقل از «منابع متعدد» خود نوشت که فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران زنده و سالم اما «تحت نظر وبازجویی» است چرا که جمهوری اسلامی در حال بررسی نقص‌های امنیتی بزرگ داخلی خود است.

    آخرین‌ بار که تصویری از فرمانده قدس سپاه دیده شد، هشتم مهر ۱۴۰۳ بود که قاآنی برای ادای احترام در ماجرای کشته شدن حسن نصرالله، دبیر‌کل گروه حزب‌الله لبنان، به دفتر این گروه در تهران رفت.

    به گفته میدل‌ایست‌آی، سپاه پاسداران از آن زمان، تحقیقات خود را درباره چگونگی نفوذ اسرائیل به رهبری حزب‌الله و شناسایی محل و زمان حضور نصرالله آغاز کرده است.

    این رسانه به نقل از ۱۰ منبع در تهران، بیروت و بغداد، از جمله شخصیت‌های ارشد شیعه و منابع نزدیک به حزب‌الله و سپاه پاسداران، نوشت که در جریان این تحقیقات، حتی قاآنی و تیمش در قرنطینه و بازجویی هستند.

    اسرائیل در دو ماه گذشته چندین رهبر ارشد محور موسوم به مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی را کشته است.

    با این ‌حال بر اساس گزارش میدل‌ایست‌آی، احتمال نفوذ اسرائیل در میان فرماندهان ارشد جمهوری اسلامی زمانی شدت گرفت که هاشم صفی‌الدین، جانشین مورد انتظار نصرالله، روز ۱۳ مهر در یک حمله هوایی قدرتمند دیگر اسرائیل به پایگاه زیرزمینی مخفی حزب‌الله کشته شد.

    به گفته منابع این رسانه، صفی‌الدین هنگام حمله در جلسه شورای حزب‌الله که شامل بالاترین مقامات این حزب است، حضور داشت.

    او تنها چند دقیقه پس از ورود به جلسه، مورد حمله‌ای قرار گرفت که به حدی قدرتمند بود که چهار ساختمان مسکونی بزرگ را ویران کرد.

    میدل‌ایست‌آی نوشت تحقیقات جمهوری اسلامی در مورد شرایط مرگ نصرالله، همچنین روی آخرین تحرکات عباس نیلفروشان، از فرماندهان نیروی قدس متمرکز است که همراه با نصرالله کشته شد.

    دو منبع نزدیک به حزب‌الله و منابع عراقی آشنا به رویدادها به میدل‌ایست‌آی گفتند که نصرالله شب قبل از قتلش در خارج از حومه جنوبی بیروت بوده اما به این منطقه بازگشته تا با نیلفروشان و چند تن از رهبران گروهش در اتاق عملیات محافظت‌شده معمول خود دیدار کند.

    نیلفروشان که آن شب از تهران به بیروت پرواز کرده بود، از هواپیما به‌طور مستقیم به اتاق عملیات منتقل شد و پیش از نصرالله به آنجا رسید.

    حمله‌ای که جلسه را هدف قرار داد بلافاصله پس از ورود نصرالله به اتاق رخ داد.

    یک منبع نزدیک به حزب‌الله درباره لو رفتن محل این جلسه، به میدل‌ایست‌آی گفت: «این نفوذ ۱۰۰ درصد مربوط به طرف‌های ایرانی بود و در این مورد هیچ شکی وجود ندارد.»

    منابع نزدیک به حزب‌الله به میدل‌ایست‌آی گفتند که قاآنی در لبنان بود و انتظار می‌رفت که به دعوت صفی‌الدین در روز حمله هوایی به جلسه شورای حزب‌الله شرکت کند اما به‌طور ناگهانی عذرخواهی کرد و قبل از شروع جلسه از حضور در آن انصراف داد.

    یک منبع نزدیک به حزب‌الله گفت: «قاآنی به این جلسه دعوت شده بود و باید در آن حضور می‌داشت.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵

    شلیک تانک اسرائیلی، ۲ نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را زخمی کرد

    سخنگوی سازمان ملل خبر داد که دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) بر اثر شلیک یک تانک ارتش اسرائیل مجروح شدند.

    رویترز بعد از ظهر پنج‌شنبه پیش به نقل از منابعی خبر داد که نیروهای اسرائیل به سه موضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان تیراندازی کرده‌اند.

    این منابع افزودند یکی از مکان‌هایی که مورد حمله قرار گرفته، پایگاه اصلی یونیفل در ناقوره بوده است.

    ارتش اسرائیل هنوز درباره این حمله اظهارنظری نکرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

    ۵۰ راکت از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که ۵۰ راکت از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده و آژیرهای هشدار را در عکا، نهاریا و دیگر شهرهای غرب جلیل به صدا درآورده است.

    تاکنون گزارشی از تلفات انسانی در این حمله منتشر نشده است.

    در حملات قبلی، یکی از موشک‌های حزب‌الله به منطقه‌ای در شهر جنین در کرانه باختری برخورد و چند نفر را زخمی کرده بود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵

    آژیر حمله موشکی در شهرهای ساحلی شمال اسرائیل به صدا درآمد

    بعد از ظهر روز پنج‌شنبه آژیرهای هشدار موشکی در شهرهای ساحلی شمالی اسرائیل همچون نهاریا و عکا به صدا درآمدند.

    تاکنون گزارشی از جراحت یا خسارت منتشر نشده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰

    احضار سفیر اسرائیل در رم به دلیل حمله به پایگاه‌های ایتالیا در جنوب لبنان

    وزیر دفاع ایتالیا، سفیر اسرائیل در رم را برای ارائه توضیح درباره حمله به پایگاه‌های ایتالیا در جنوب لبنان احضار کرد.

    رویترز ساعتی پیش به نقل از منابعی خبر داد که نیروهای اسرائیل روز پنج‌شنبه به سه موضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان تیراندازی کردند.

    این منابع افزودند یکی از مکان‌هایی که مورد حمله قرار گرفته، پایگاه اصلی یونیفل در ناقوره بوده است.

    دولت ایتالیا از طریق حضور نیروهای این کشور در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان، متعهد به صلح در منطقه شده است.

    ایتالیا که در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه هفت را بر عهده دارد، یکی از کمک‌کنندگان اصلی به این نیروهاست.

    ارتش اسرائیل هنوز درباره حمله به مواضع یونیفل اظهارنظری نکرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰

    خالد مشعل: «ایران» اسماعیل هنیه را در تهران کشت

    خالد مشعل، مقام ارشد گروه حماس، روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه قطری العربی گفت «ایران» اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس را در تهران کشته است.

    سایت وای‌نت روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت که کاربران فلسطینی، این سخنان خالد مشعل را به سرعت در رسانه‌های اجتماعی بازنشر و این ایده را مطرح کردند که نه اسرائیل، بلکه جمهوری اسلامی پشت ترور هنیه قرار داشته است.

    مشعل گفته است که هنیه در سرزمین ایران کشته شده و ایران حق داره از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

    به این ترتیب منظور او دست داشتن جمهوری اسلامی در قتل هنیه نبوده است و دچار «اشتباه لفظی» شده است.

    به نوشته وای‌نت، کاربران فلسطینی تاکید کردند این سخن مشعل فراتر از یک لغزش زبانی است و آن‌ها اصلا از این موضوع غافل‌گیر نشده‌اند.

    وای‌نت اظهارنظر یک کاربر فلسطینی را در این زمینه بازنشر کرد که نوشته است: «خداوند خالد مشعل را وادار کرد حقیقت را بگوید.»

    از زمان ترور اسماعیل هنیه در تاریخ ۱۰ مرداد که در اقامتگاهی متعلق به سپاه پاسداران در تهران کشته شد، نظریه‌های زیادی در مورد چگونگی کشتن او مطرح شده است.

    هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رییس‌ دولت چهاردهم به تهران آمده بود.

    این اولین بار نیست اظهارات مشعل، خبرساز و واکنش‌برانگیز می‌شود.

    او در سالگرد حمله هفتم اکتبر، گفت که تلفات حماس «تاکتیکی» بوده در حالی که تلفات اسرائیل «استراتژیک» است.

    مشعل در مصاحبه روز چهارشنبه خود نیز این اصطلاحات را تکرار کرد و تمام دستاوردهای اسرائیل در جنگ را «تاکتیکی» توصیف کرد.

    او گفت اسرائیل «تلفات استراتژیک» را به‌ویژه در عرصه بین‌المللی متحمل شده است.

    این اظهارات، خشم بسیاری را برانگیخت.

    اشرف العجرمی، وزیر سابق امور اسرا و آوارگان در دولت فلسطینی، نوشت: «این لغزش زبان نیست بلکه بازتاب واقعی ایدئولوژی و تفکر حماس و جنبش اخوان‌المسلمین است. این نشان‌دهنده درک این جنبش از مردم است. برای جنبش‌های اسلامی بنیادگرا از جمله حماس، وطن ارزشی ندارد.»

    او افزود: «هر مکانی که بتوان امارت اسلامی را تاسیس کرد، وطن است؛ چه فلسطین باشد، چه غزه، افغانستان یا هر جای دیگر. مردم برای آن‌ها پروژه‌اند. آنچه اهمیت دارد، بقای کسانی است که این تفکر را حمل می‌کنند. این در اظهارات مکرر رهبران حماس منعکس شده است.»

    محمود الهباش، مشاور ارشد محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هم پرسید: «چگونه مرگ حدود ۵۰ هزار فلسطینی تلفات تاکتیکی است؟ پس تلفات استراتژیک چیست؟»

    شوقی غنام، یک استاد دانشگاه اهل غزه نیز در ایکس نوشت: «نابودی یک ملت تلفات تاکتیکی نیست. حفظ یک ملت برای آینده، یک دارایی استراتژیک است و ناتوانی در انجام این کار، تلفات استراتژیک است.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵

    آلمان تجهیزات نظامی بیشتری به اسرائیل صادر می‌کند

    صدراعظم آلمان اعلام کرد که این کشور تجهیزات نظامی بیشتر به اسرائیل صادر می‌کند.

    پیش از این رسانه‌ها خبر داده بودند که درخواست تعدادی از شرکت‌ها برای صادرات اسلحه به اسرائیل از سوی دولت مورد بررسی قرار نگرفته است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰

    افزایش شمار کشته‌شدگان حمله اسرائیل به یک مدرسه سابق به ۲۸ نفر

    رویترز خبر داد که در جریان حمله اسرائیل به یک مدرسه سابق در دیرالبلاح نوار غزه، ۲۸ نفر کشته شدند.

    پیش‌تر تعداد کشته‌شدگان ۱۳ نفر اعلام شده بود.

    گفته می‌شود این مدرسه سابق، محل اسکان آوارگان فلسطینی است.

    ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حمله دقیقی علیه «تروریست‌ها» انجام داده است که در یک مرکز فرماندهی و کنترل واقع در یک مدرسه مستقر بودند.

    در بیانیه ارتش آمده است: «این نمونه دیگری از سوءاستفاده سیستماتیک سازمان تروریستی حماس از زیرساخت‌های غیرنظامی است که نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.»

    حماس این اتهامات را رد کرده است.

    امدادگران اعلام کردند که ۵۴ نفر دیگر در این مدرسه سابق زخمی شده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱

    رویترز: اسرائیل به مواضع نیروهای حافظ صلح در لبنان تیراندازی کرد

    رویترز به نقل از منابعی خبر داد که نیروهای اسرائیل روز پنج‌شنبه به سه موضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان تیراندازی کردند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵

    شلیک چند راکت از لبنان به سوی شمال اسرائیل

    رسانه‌های اسرائیلی از شلیک چند راکت از سوی لبنان به شمال اسرائیل خبر دادند.

    این حملات راکتی آژیر خطر را در شماری از شهرهای شمالی اسرائیل به صدا درآورد.

    هنوز گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی منتشر نشده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰

    ۱۳ نفر در حمله اسرائیل به یک مدرسه سابق در غزه کشته شدند

    رویترز و خبرگزاری فرانسه خبر دادند که دست‌کم ۱۳ نفر در حمله اسرائیل به یک مدرسه سابق در دیرالبلح نوار غزه کشته شدند.

    بر اساس گزارش رسانه‌ها، از این مدرسه به عنوان محل اسکان آوارگان استفاده می‌شد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵

    الحدث: ارتش لبنان مسئولیت فرودگاه بیروت را بر عهده می‌گیرد

    الحدث خبر داد که ارتش لبنان مسئولیت کنترل و مدیریت فرودگاه رفیق حریری بیروت را بر عهده می‌گیرد.

    وزارت راه لبنان که تاکنون مسئولیت فرودگاه را بر عهده داشت، تحت کنترل هم‌پیمانان حزب‌الله است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵

    هدف تیراندازی در سوئد، دفتر یک شرکت پیمانکار دفاعی اسرائیلی است

    رسانه ملی سوئد جزییات بیشتری از تیراندازی در نزدیکی هدفی اسرائیلی در شهر گوتنبرگ ارائه داد.

    به گفته این رسانه، هدف تیراندازی، دفتر شرکت «البیت سیستمز»، پیمانکار دفاعی اسرائیلی است.

    پلیس سوئد روز پنج‌شنبه اعلام کرد در حال تحقیق درباره تیراندازی در نزدیکی هدفی اسرائیلی در شهر گوتنبرگ است.

    به گفته پلیس، یک مظنون جوان دستگیر شده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰

    النهار: روسیه به حزب‌الله پهپاد داده است

    روزنامه لبنانی النهار خبر داد که روسیه به حزب‌الله پهپاد داده است.

    به گفته النهار، روسیه همچنین نیروهای حزب‌الله را برای چگونگی استفاده از این پهپادها آموزش می‌دهد.

    روز پنج‌شنبه همچنین سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که گسترش دامنه جغرافیایی درگیری در خاورمیانه به لبنان، پیامدهای فاجعه‌باری برای منطقه دارد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵

    نخست‌وزیر لبنان: تلاش‌های دیپلماتیک در مورد وضعیت منطقه شدت گرفته است

    نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفت که تلاش‌های دیپلماتیک در مورد وضعیت خاورمیانه در ساعات گذشته و در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل تشدید شده است.

    او از تلاش‌های آمریکا و فرانسه با هدف آتش‌بس میان لبنان و اسرائیل برای یک دوره خاص خبر داد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۵

    اسرائیل از رهگیری و سرنگونی پهپاد پرتاب شده از سوی غزه خبر داد

    ارتش اسرائیل اعلام کرد یک پهپاد کوچک که از غزه به سمت اسرائیل پرتاب شده بود را سرنگون کرده است.

    این ارتش افزود که پهپاد مورد اشاره تحت نظر بوده و در حین عبور از مرز مورد هدف قرار گرفته است.

    در این حادثه هیچ‌کس آسیب ندیده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۰

    پلیس سوئد از بررسی حادثه تیراندازی در نزدیکی یک هدف اسرائیلی خبر داد

    پلیس سوئد اعلام کرد که در حال بررسی تیراندازی در نزدیکی یک هدف اسرائیلی در شهر گوتنبرگ است.

    هیچ گزارشی از تلفات جانبی این تیراندازی منتشر نشده است.

    پلیس افزود که یک مظنون در محل حادثه دستگیر شده و تحقیقات اولیه در مورد اقدام به قتل و جرایم مربوط به استفاده از سلاح‌های سنگین آغاز شده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۰

    کابینه اسرائیل درباره حمله تلافی‌جویانه به ایران تشکیل جلسه می‌دهد

    کابینه اسرائیل قرار است امروز (پنج‌شنبه ۱۹ مهر) درباره حمله تلافی‌جویانه به ایران تشکیل جلسه بدهد.

    در این جلسه قرار است مسئولیت تعیین موعد واکنش به حمله جمهوری اسلامی بر عهده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گذاشته شود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۵

    اسرائیل در روز چهارشنبه ۱۱۰ حمله هوایی علیه اهداف حزب‌الله در لبنان انجام داد

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی روز چهارشنبه بیش از ۱۱۰ حمله هوایی علیه اهداف حزب‌الله در لبنان انجام داده و به زیرساخت‌های زمینی و زیرزمینی این گروه حمله کرده است.

    بر اساس این گزارش، نیروهای زمینی و هوایی ارتش در جنوب لبنان با تعداد زیادی از نیروهای حزب‌الله درگیر شده و آن‌ها را از بین بردند.

    نیروهای اسرائیلی همچنین سلاح‌هایی از جمله راکت و موشک‌های ضدتانک حزب‌الله را کشف و منهدم کردند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۵

    عباس عراقچی: خواهان جنگ نیستیم اما برای هر سناریویی آماده‌ایم

    عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی طی سفرش به قطر در مصاحبه با الجزیره گفت: «با اینکه به‌دنبال جنگ و تشدید تنش نیستیم اما برای هرگونه سناریویی آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها می‌توانند عزم و اراده ما را محک بزنند.»

    او افزود: «در صورتی که به ما حمله شود آن را به دقت بررسی کرده و پاسخ متناسب خواهیم داد.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰

    ده‌ها موشک از لبنان به سوی شمال اسرائیل شلیک شد

    روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر ده‌ها راکت از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد.

    برخی از این راکت‌ها رهگیری شدند، اما برخی دیگر به داخل اسرائیل اصابت کردند.

    بر اساس گزارش وای‌نت، یکی از راکت‌ها به خانه‌ای در منطقه مارگالیوت برخورد کرد اما تلفات جانی در پی نداشت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۵

    معاون سیاسی دفتر خامنه‌ای: احتمال تغییر در سیاست‌های راهبردی هسته‌ای مطرح شده است

    رسول سنائی‌راد، معاون سیاسی دفتر خامنه‌ای، با اشاره به احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: «اصابت قرار دادن مراکز اتمی در معادلات حین و بعد از جنگ می‌تواند اثرگذار باشد.»

    او افزود: «کما اینکه برخی از سیاسیون احتمال تغییر در سیاست‌های راهبردی هسته‌ای را مطرح کرده‌اند.»

    روز چهارشنبه ۳۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی، تجدیدنظر در «دکترین دفاعی» جمهوری اسلامی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای شدند.

    با آنکه علی خامنه‌ای سال ۸۲ در فتوایی، سلاح اتمی را حرام اعلام کرده بود، این نمایندگان از تغییرپذیر بودن چنین فتوایی گفتند و تاکید کردند ساخت سلاح هسته‌ای، موجب بازدارندگی در برابر اسرائیل می‌شود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۵

    بمب کنار جاده‌ای ارتش شاهنشاهی ایران در دست حزب‌الله

    ارتش اسرائیل ویدیویی منتشر کرد که تسلیحات کشف‌شده از حزب‌الله لبنان را نشان می‌دهد.

    این تسلیحات شامل بمب‌ کنار جاده‌ای ساخت صنایع نظامی ارتش شاهنشاهی ایران است.

    سخنگوی فارسی‌زبان ارتش اسرائیل در این ویدیو با طعنه گفت: «آیا برای حمایت از گروه‌های نیابتی‌تان از تسلیحات ۵۰ ساله استفاده می‌کنید؟»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۵

    آژانس دریایی بریتانیا: حمله به یک کشتی در سواحل یمن، به آن خسارت زد

    خبرگزاری فرانسه ساعتی پیش گزارش داد که یک کشتی در دریای سرخ مورد اصابت یک «پرتابه ناشناس» قرار گرفته و آسیب دیده است.

    به گفته آژانس دریایی بریتانیا، این حادثه پس از ماه‌ها حمله از سوی حوثی‌های یمن رخ داده است.

    این آژانس که از سوی نیروی دریایی بریتانیا اداره می‌شود، گفت: «فرمانده کشتی گزارش داده که کشتی با پرتابه‌ای ناشناس هدف قرار گرفته و آسیب دیده، اما هیچ آتش‌سوزی یا تلفاتی گزارش نشده است.»

    این کشتی که نام آن فاش نشده، همچنین از وقوع دو انفجار دیگر در نزدیکی خود خبر داد.

    کشتی مورد اشاره در حدود ۱۳۰ کیلومتری جنوب‌غربی الحدیده که تحت کنترل حوثی‌هاست، هدف حمله قرار گرفته بود.

    آژانس دریایی بریتانیا تاکید کرد: «گزارش شده که خدمه کشتی در امان هستند. به کشتی‌ها توصیه می‌شود با احتیاط حرکت کرده و هر گونه فعالیت مشکوکی را گزارش کنند.»

    حوثی‌ها که بخشی از «محور مقاومت» گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی هستند، از اواخر آبان سال گذشته و در حمایت از فلسطینی‌ها در جریان جنگ اسرائیل و حماس، کشتی‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۰

    یک سرباز اسرائیلی در جریان جنگ زمینی در لبنان کشته شد

    ارتش اسرائیل از کشته شدن یک سرباز در جریان جنگ زمینی با حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد.

    تعداد سربازان کشته شده اسرائیل در جنگ زمینی در لبنان به ۱۲ نفر افزایش یافت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۰

    اسرائیل ۲ فرمانده حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد

    ارتش اسرائیل خبر داد که هواپیماهای جنگنده‌اش، احمد مصطفى الحاج علی و محمد علی حمدان، دو فرمانده حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

    بر اساس این گزارش، الحاج علی مسئول شلیک صدها راکت و موشک ضد تانک به شهر کریات شمونا بود.

    حمدان نیز فرمانده واحد ضدتانک در میس الجبل، در آن سوی مرز با کریات شمونا بود و به گفته ارتش، مسئولیت بسیاری از حملات را به مناطق شمالی اسرائیل بر عهده داشت.

    ارتش اسرائیل همچنین گفت طی روز و شب چهارشنبه، به انبارهای سلاح حزب‌الله در جنوب لبنان و بیروت حمله کرده است.

    ارتش افزود که پیش از حملات در بیروت، اقدامات مختلفی را برای محدود کردن آسیب به غیرنظامیان از جمله هشدارهای اولیه برای تخلیه انجام داد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۵

    مروری بر تحولات منطقه در روز چهارشنبه

    درگیری‌ها میان حزب‌الله و اسرائیل و گمانه‌زنی‌ها درباره ابعاد و چگونگی حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران روز روز چهارشنبه ۱۸ مهر نیز همچنان در اوج قرار داشت.

    روز چهارشنبه حزب‌الله ۲۰ موشک به سمت کریات شمونا و حدود ۴۰ موشک به منطقه حیفا شلیک کرد که بر اثر این حملات دو نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند

    در این روز همچنین جو بایدن و بنیامین نتانیاهو درباره حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی تلفنی گفت‌وگو کردند.

    کاخ سفید ساعاتی پس از این گفت‌وگو، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن به بحث دو طرف بر سر جزییات و نحوه حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی هیچ اشاره‌ای نشده بود.

    شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش اعلام نشد، گزارش داد که «اگرچه نتانیاهو یک برنامه کاملا نهایی برای حمله تلافی‌جویانه ارائه نداد، اما اعضای دولت بایدن از سطح جزییاتی که به اشتراک گذاشته شد رضایت نسبی داشتند».

    به گفته این مقام آمریکایی، اعضای دولت بایدن احساس می‌کنند که دولت اسرائیل به استدلال‌های آن‌ها برای تمرکز بر اهداف نظامی متعارف، و نه سایت‌های هسته‌ای یا تولید نفت، پاسخ مثبت داده است.

    ساعاتی پیش از این گفت‌وگو، یک عضو کنست و هم‌حزبی بنیامین نتانیاهو گفته بود اسرائیل باید در حمله تلافی‌جویانه خود به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

    روز چهارشنبه همچنین ۳۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی، تجدیدنظر در «دکترین دفاعی» جمهوری اسلامی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای شدند و گفتند این کار موجب بازدارندگی در برابر اسرائیل می‌شود.

    این در حالی است که علی خامنه‌ای سال ۸۲ در فتوایی، سلاح اتمی را حرام اعلام کرده بود.

    روز چهارشنبه همچنین باوجود ادامه‌دار شدن موضوع بی‌خبری از وضعیت اسماعیل قا‌آنی، فرمانده سپاه قدس، ابراهیم جباری، مشاور فرمانده کل سپاه روز چهارشنبه گفت که او در «سلامت کامل» است و در روزهای آینده از خامنه‌ای نشان فتح دریافت می‌کند.

    مشروح رویدادهای روز چهارشنبه را درباره تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای در این‌جا بخوانید.

    آتش گرفتن چند خانه پس از حمله موشکی حزب‌الله به حیفا، چهارشنبه ۱۸ مهر

ویدیوهای مرتبط