ای‌بی‌سی: اسرائیل پذیرفته به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران حمله نکند

خلاصه

  • یک مقام آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت که علی‌رغم تیرگی روابط میان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، گفت‌وگوی آن‌ها در فضایی «صمیمانه» صورت گرفت و اعضای دولت بایدن احساس کردند که دولت اسرائیل به استدلال‌های آن‌ها برای تمرکز بر اهداف نظامی متعارف، و نه سایت‌های هسته‌ای یا تولید نفت، پاسخ مثبت داده است
  • روز چهارشنبه حزب‌الله ۲۰ موشک به سمت کریات شمونا و حدود ۴۰ موشک به منطقه حیفا شلیک کرد که بر اثر این حملات دو نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند
  • یک عضو کنست و هم‌حزبی بنیامین نتانیاهو گفت اسرائیل باید در حمله تلافی‌جویانه خود به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند
  • با تداوم بی‌خبری از وضعیت اسماعیل قا‌آنی، فرمانده سپاه قدس، ابراهیم جباری، مشاور فرمانده کل سپاه روز چهارشنبه گفت که او در «سلامت کامل» است و در روزهای آینده از خامنه‌ای نشان فتح دریافت می‌کند
  • ۳۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی، تجدیدنظر در «دکترین دفاعی» جمهوری اسلامی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای شدند. علی خامنه‌ای سال ۸۲ در فتوایی، سلاح اتمی را حرام اعلام کرده بود
  • روز سه‌شنبه حزب‌الله حملات کم‌سابقه‌ای به حیفا انجام داده و بیش از ۱۰۰ موشک به این شهر در شمال اسرائیل شلیک کرد که برخی از آن‌ها در مناطق شهری فرود آمدند و خساراتی در پی داشتند
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۰

    اسرائیل ۲ فرمانده حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد

    ارتش اسرائیل خبر داد که هواپیماهای جنگنده‌اش، احمد مصطفى الحاج علی و محمد علی حمدان، دو فرمانده حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

    بر اساس این گزارش، الحاج علی مسئول شلیک صدها راکت و موشک ضد تانک به شهر کریات شمونا بود.

    حمدان نیز فرمانده واحد ضدتانک در میس الجبل، در آن سوی مرز با کریات شمونا بود و به گفته ارتش، مسئولیت بسیاری از حملات را به مناطق شمالی اسرائیل بر عهده داشت.

    ارتش اسرائیل همچنین گفت طی روز و شب چهارشنبه، به انبارهای سلاح حزب‌الله در جنوب لبنان و بیروت حمله کرده است.

    ارتش افزود که پیش از حملات در بیروت، اقدامات مختلفی را برای محدود کردن آسیب به غیرنظامیان از جمله هشدارهای اولیه برای تخلیه انجام داد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۴

    نیروی دریایی ترکیه، شهروندان این کشور را از لبنان خارج کرد

    دو کشتی نظامی ارتش ترکیه، بیش از ۲ هزار شهروند ترکیه ای و تعدادی از اتباع سایر کشورها از جمله بلغارستان، رومانی و قزاقستان را از طریق بندر بیروت از این کشور خارج کرد.

    به گزارش رویترز، شماری از کسانی که برای این انتقال در بندر تجمع کرده بودند گفتند به دلیل نگرانی از امنیت خودشان و وخامت اوضاع امنیتی و مشکلات اقتصادی در لبنان ناچار شده‌اند محب زندگی و کار و کسب خود را ترک کنند.

    به گفته یک منبع در وزارت خارجه ترکیه به رویترز، انتظار می‌رود این کشتی‌ها پنجشنبه پس از حدود ۱۲ ساعت سفر دریایی به بندر مرسین در شرق دریای مدیترانه ترکیه برسند.

    بنا بر این گزارش، این کشتی بخشی از یک کاروان شامل شش کشتی هستند که بامداد چهارشنبه از بندر مرسین در جنوب ترکیه به راه افتادند و ۳۰۰ تُن تجهیزات بشردوستانه از جمله غذا، اقلام بهداشتی، وسایل آشپزخانه، چادر، تخت و پتو را برای ارائه به جنگ‌ز ده‌های لبنان به این کشور رساندند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۰

    سفیر آمریکا در سازمان ملل: اسرائیل باید «تشدید رنج» غیرنظامیان در غزه را متوقف کند

    لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، چهارشنبه در نشست شورای امنیت برای خاورمیانه از اسرائیل خواست فورا به «وضعیت فاجعه‌بار» غیرنظامیان در غزه رسیدگی کند. او با اشاره به اقدامات اسرائیل در ایجاد محدودیت برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه گفت اسرائیل باید «تشدید رنج» غیرنظامیان را متوقف کند.

    گرینفیلد، با اشاره به دستور تخلیه جدید اسرائیل برای شمال غزه، گفت «ایالات متحده از وضعیت شمال غزه نگران است و به ویژه نگران این است که غیرنظامیان فلسطینی جایی امن برای رفتن ندارند.»

    او در ادامه با اشاره به گزارش‌ها از وضعیت بحرانی در جنوب و مرکز غزه گفت «در حال حاضر، گزارش‌های ویران‌کننده‌ای از شرایط اسفبار در منطقه انسانی در جنوب و مرکز غزه وجود دارد، جایی که بیش از ۱.۵ میلیون غیرنظامی آواره شده‌اند. این شرایط فاجعه بار از ماه‌ها قبل پیش‌بینی شده بود و باید تغییر کند و اکنون ما از اسرائیل می‌خواهیم اقدامات فوری برای انجام این کار بردارد و من مجددا تاکید می‌کنم ایالات متحده می‌خواهد به غیرنظامیان فلسطینی، از جمله آن‌هایی که از شمال تخلیه شده‌اند، اجازه داده شود به محل زندگی خود بازگردند و آن‌جا بازسازی شود.»

    نماینده امریکا در سازمان ملل همچنین از اقدامات اخیر دولت اسرائیل برای محدود کردن ارسال کالا به غزه ابراز نگرانی کرد و گفت «محدودیت‌های بوروکراتیک جدید برای ورود کالاهای بشردوستانه از اردن و بسته شدن بیشتر گذرگاه‌های مرزی در هفته‌های اخیر تنها موجب تشدید رنج در غزه شده است.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۹.۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰

    ادامه حملات اسرائیل به حومه بیروت همزمان با حملات موشکی به اهدافی در سوریه

    به گزارش رسانه های محلی، منطقه ضاحیه در جنوب بیروت و همچنین شهرهای حمص و حماه در غرب سوریه شامگاه چهارشنبه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفتند.

    در سوریه هم به گزارش رویترز، یکی از حملات اسرائیل، یک کارخانه خودروسازی در شهرک صنعتی حسیا در سی کیلومتری جنوب حمص را هدف گرفت که به گفته سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، خسارت‌های مادی به بار آورده است.

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم از حمله به حومه جنوبی حما در غرب سوریه در شامگاه خبر داد.

    در همین حال، رسانه‌های منطقه از حمله به منطقه‌ الکسوه در جنوب غربی دمشق هم خبر داده‌اند.

    به گزارش العربیه، در این حمله پایگاه یکی از گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی، هدف قرار گرفته است.

    اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده هدف این حمله یک کارخانه رنگ سازی بوده است و هنوز مشخص نیست اسرائیل این حمله را انجام داده یا عامل حمله کشور دیگری است.

    رسانه‌های دولتی سوریه همچنین از وقوع انفجارهایی در شهر درعا در جنوب غربی سوریه خبر دادند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵

    هشدار شورای امنیت سازمان ملل به اسرائیل درباره قانون ضد آنروا در این کشور

    اعضای شورای امنیت سازمان ملل هم صدا به اسرائیل هشدار دادند طرح قانونی را که هدفش محدود کردن فعالیت‌های آنروا (آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) است، پیگیری نکند و خواستار احترام اسرائیل به فعالیت‌های آنروا و حفاظت از کارکنان آن شدند.

    آژانس آنروا در سال ۱۹۴۹ و برای حمایت از آوارگان فلسطینی تاسیس شد و همرمان فعالیت خود را چند کشور که میزبان آورگان فلسطینی بودند آغاز کرد.

    اسرائیل مدت‌هاست به فعالیت‌های آژانس آنروا معترض است و در یک ساله اخیر هم بدون ارائه مستندات کافی گفته است ۱۲ نفر از هزاران کارمند این آژانس، در حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل دست داشته‌اند.

    به گزارش گاردین، فراتر از آن اسرائیل مدت‌هاست با ادامه فعالیت این آژانس مخالف است، زیرا وجود آن به معنای تایید وضعیت فلسطینیان به عنوان آواره است.

    آنروا هم در مقابل اسرائیل را از جمله با اذیت و آزار و ضرب و شتم کارکنان آن، به ایجاد مانع عمدی بر سر راه کارهای بشردوستانه این آژانس متهم کرده است.

    در داخل اسرائیل هم در سال‌های گذشته چند بار دفتر مرکزی آنروا در اورشلیم هدف حمله کسانی قرار گرفته که با ادامه فعالیت آن مخالف هستند و دست‌کم دو بار آن را به آتش کشیده‌اند.

    بر اساس گزارش‌ها، کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل (کنست) یکشنبه دو لایحه را تصویب کرد که هدف آن‌ها پایان دادن به فعالیت‌ها و امتیازات آنروا در اسرائیل است.

    آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، تصویب این لوایح را به شدت محکوم کرد و خواستار کنار گذاشتن آن‌ها از روند قانونی شد.

    لیندا توماس-گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل، هم چهارشنبه ۱۸ مهر گفت ایالات متحده «با نگرانی عمیق» روند تصویب این لوایح قانونی در اسرائیل را که می‌تواند وضعیت حقوقی آنروا را تغییر دهد، دنبال می‌کند: «این قانون ممکن است مانع از توانایی این آژانس برای ارتباط با مقامات اسرائیلی شده و امتیازات و مصونیت‌هایی که برای سازمان‌ها و پرسنل سازمان ملل در سراسر جهان فراهم شده، از بین ببرد.»

    فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا در نشست شورای امنیت با اشاره به این‌که در ۱۲ ماه گذشته و در جریان جنگ غزه، ۲۲۶ نفر از کارکنان این آژانس کشته شده‌اند، هشدار داد: «مقامات ارشد اسرائیلی نابودی آنروا را به عنوان یکی از اهداف جنگ توصیف کرده‌اند است.»

    لازارینی با تاکید بر این‌که قوانین ارائه‌شده برای پایان دادن به فعالیت‌های آنروا آماده تصویب نهایی در کنست اسرائیل است، گفت «این قانون تلاش دارد حضور و عملیات آنروا در قلمرو اسرائیل را ممنوع کرده و امتیازات و مصونیت‌های آن را لغو کند، که نقض قوانین بین‌المللی است.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶

    بیانیه تلویزیون الجزیره در محکوم کردن حمله اسرائیل به خبرنگاران در نوار غزه

    مجموعه رسا‌نه‌ای الجزیره با صدور بیانیه‌ای، اسرائیل را به خاطر کشته شدن یکی از تصویربردارانش و مجروح شدن یک همکار دیگرش در حالی که در اردوگاه پناهندگان جبالیا در غزه مشغول کار رسانه‌ای بودند، محکوم کرد.

    بر اساس این بیانیه، این خبرنگاران در حالی‌که مشغول پوشش خبری حمله اسرائیل به این اردوگاه بودند هدف حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند که در نتیجه یک تصویربردار کشته شد و فادی الوحیدی، تصویربردار شبکه العربی الجزیره هم با شلیک گلوله به گردنش به شدت مجروح شد.

    الجزیره در این بیانیه تاکید کرده به شدت ادامه هدف قرار دادن خبرنگارانش توسط نیروهای اسرائیل را محکوم می‌کند: «این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که دو روز پیش نیز تصویربردار دیگر الجزیره، علی العطار، هدف قرار گرفت و همچنان در وضعیت بحرانی است و به دلیل محاصره اعمال‌شده بر این منطقه، از دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم محروم شده است.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳

    گزارش وال‌استریت ژورنال از کلافگی وزیر دفاع آمریکا به خاطر عدم هماهنگی اسرائیل با این کشور

    وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد وقتی یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به همتای آمریکایی خود، لوید آستین، خبر کشته شدن نصرالله را داد، لوید آستین در پاسخ به او گفت: «ببخشید، چه گفتی؟»

    بنا بر این گزارش، وزیر دفاع آمریکا در همان روز در دومین تماس از گالانت پرسید با توجه به اینکه اسرائیل پیش‌تر آمریکا را از چنین اقداماتی باخبر نمی‌کند، آیا این کشور آمادگی دارد در دفاع از خود «تنهایی» عمل کند؟

    این گزارش به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا افزود دلیل استیصال لوید آستین از هماهنگ نبودن اسرائیل با آمریکا در ارتباط با کشتن نصرالله این بود که بی‌خبر نگاه‌داشتن آمریکا باعث شده این کشور برای چینش نیروهای خود برای کمک احتمالی به اسرائیل در دفاع از خود و نیز حفاظت از نیروهای آمریکا در منطقه، وقت کافی نداشته باشد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶

    درخواست بایدن از نتانیاهو برای به حداقل ‌رساندن خسارت به غیرنظامیان در حملات به لبنان

    کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای، گزارشی از تماس تلفنی جو بایدن با بنیامین نتانیاهو منتشر کرده که در آن گفته شده رییس‌جمهور آمریکا در این تماس بر «ضرورت به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان، به‌ویژه در مناطق پرتراکم بیروت» تاکید کرده است.

    بر اساس این بیانیه‌، رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر بر «تعهد قاطع خود به امنیت اسرائیل» تاکید کرده و حمله موشکی بالستیک ایران علیه اسرائیل در اول اکتبر را به شدت محکوم کرده است.

    کاخ سفید می‌گوید جو بایدن همچنین بر لزوم دستیابی به یک توافق دیپلماتیک برای بازگشت امن غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی به خانه‌هایشان در دو طرف خط آبی تاکید کرد.

    بر اساس این بیانیه، رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرده اسرائیل حق دارد برای محافظت از شهروندان خود در برابر حزب‌الله، که در سال گذشته هزاران موشک و راکت به سمت اسرائیل شلیک کرده است، اقدامات لازم را انجام دهد.

    کاخ سفید گزارش داده در مورد غزه هم رهبران صحبت کردند و درباره ضرورت فوری از سرگیری دیپلماسی برای آزادسازی گروگان‌های نگهداری‌شده به دست حماس بحث کردند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴

    رهگیری یک پهپاد که به سوی خاک اسرائیل پرتاب شده بود

    ارتش اسرائیل از رهگیری یک پهپاد که به سوی خاک اسرائیل پرتاب شده بود، خبر داد.

    «مقاومت اسلامی عراق»، ائتلافی از گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی، اعلام کرد با پهپاد به «یک هدف مهم» در ایلات حمله کرده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹

    مشاور ارشد جو بایدن: یحیی سنوار زنده است

    برت مک گرک، مشاور ارشد جو بایدن در امور خاورمیانه اعلام کرد: «به اعتقاد ما یحیی سنوار زنده است.»

    او افزود که سنوار «در تونلی در زیر غزه حضور دارد و احتمالا گروگان‌های اسرائیلی در مجاورت او نگهداری می‌شوند.»

    رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که در نوار غزه اعلامیه‌هایی پخش شده است که به یحیی سنوار، رهبر حماس، هشدار می‌دهند سرنوشت او همانند حسن نصرالله، رهبر کشته شده حزب‌الله و مقام‌های ارشد ترور شده حماس خواهد بود.

    در این اعلامیه آمده است: «هیچ تونلی آنقدر عمیق نیست، سنوار، از سید حسن بپرس...»

    اشاره این جمله به کشته شدن نصرالله در یکی از تونل‌های حزب‌الله است.

    همچنین تصویری از سنوار در نیمه بالایی یک ساعت شنی قرار دارد که نشان می‌دهد پایان او نزدیک است.

    چهره‌های رهبران ترور شده حماس همچون اسماعیل هنیه، محمد ضیف و صالح العاروری در نیمه پایین تصویر دیده می‌شوند.

    پیشتر ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، در گفتگو با اسکای نیوز استرالیا با اشاره به این‌که موساد و ارتش اسرائیل نمی‌دانند یحیی سنوار، رهبر حماس، زنده است یا مرده، گفت این بی‌اطلاعی به این دلیل است که آن‌ها نتوانسته‌اند سنوار را در چند هفته گذشته ردیابی کنند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲

    سکوت کاخ سفید درباره گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو بر سر جزییات حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی

    کاخ سفید ساعاتی پس از گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن، رییس‌جمهوری ایالات متحده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن به بحث دو طرف بر سر نحوه حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی هیچ اشاره‌ای نشده است.

    این درحالی است که شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش اعلام نشد، گزارش داد که «اگرچه نتانیاهو یک برنامه کاملا نهایی برای حمله تلافی‌جویانه ارائه نداد، اما اعضای دولت بایدن از سطح جزئیاتی که به اشتراک گذاشته شد رضایت نسبی داشتند و احساس کردند که دولت اسرائیل به استدلال‌های آن‌ها برای تمرکز بر اهداف نظامی متعارف، و نه سایت‌های هسته‌ای یا تولید نفت، پاسخ مثبت داده است.»

    در بیانیه کاخ سفید که عصر روز چهارشنبه، ۱۸ مهر، منتشر شد آمده است: «رییس‌جمهوری بر تعهد آهنین خود به امنیت اسرائیل تاکید کرد. او حمله موشکی ایران به اسرائیل در روز اول اکتبر را به صراحت محکوم کرد.»

    در بیانیه کاخ سفید گفته شده است:‌«در مورد لبنان، رییس‌جمهوری بر لزوم یک توافق دیپلماتیک برای بازگرداندن ایمن غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی به خانه‌هایشان در هر دو سوی مرز تاکید کرد. رییس‌جمهوری بر حق اسرائیل برای محافظت از شهروندانش در برابر حزب‌الله که تنها در سال گذشته هزاران موشک و راکت به اسرائیل شلیک کرده است، تاکید کرد و در عین حال خواستار به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان، به ویژه در مناطق پرجمعیت بیروت، شد.»

    در ادامه این بیانیه گفته شده است: «در مورد غزه، رهبران در مورد نیاز فوری به تجدید دیپلماسی برای آزادی گروگان‌های اگفت‌وگو کردند. رییس‌جمهوری همچنین در مورد وضعیت انسانی در غزه و ضرورت بازگرداندن دسترسی به شمال، از جمله با احیای فوری گذرگاهی از اردن، صحبت کرد. آنها توافق کردند که در روزهای آینده هم به‌طور مستقیم و هم از طریق تیم‌های امنیت ملی خود در تماس نزدیک باشند.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶

    ای‌بی‌سی: اسرائیل پذیرفته به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران حمله نکند

    یک مقام آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت که علی‌رغم تیرگی روابط میان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، گفت‌وگوی آن‌ها در فضایی «صمیمانه» صورت گرفت.

    او افزود که بخش عمده‌ای از این تماس به برنامه‌های اسرائیل برای انجام حملات تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی اختصاص داشت.

    مقام آمریکایی گفت اگرچه نتانیاهو یک برنامه کاملا نهایی برای حمله تلافی‌جویانه ارائه نداد، اما اعضای دولت بایدن از سطح جزئیاتی که به اشتراک گذاشته شد رضایت نسبی داشتند.

    بر اساس این اظهارات، اعضای دولت بایدن احساس کردند که دولت اسرائیل به استدلال‌های آن‌ها برای تمرکز بر اهداف نظامی متعارف، و نه سایت‌های هسته‌ای یا تولید نفت، پاسخ مثبت داده است.

    بر اساس این گزارش، دولت بایدن امیدوار بود پاسخ اسرائیل به حملات سپاه را مهار کند، اما تاکنون تلاش‌های دیپلماتیک او در منطقه تا حد زیادی خنثی شده است.

    این مقام آمریکایی مطلع از این تماس گفت اکثریت این گفت‌وگو صرف بحث در مورد برنامه‌های اسرائیل برای پاسخ به حمله جمهوری اسلامی شد، اما آینده عملیات اسرائیل علیه حزب‌الله در لبنان نیز به‌طور طولانی مورد بحث قرار گرفت.

    همزمان کاخ سفید در بیانیه خود درباره تماس تلفنی میان بایدن و بنیامین، به جزئیات گفت‌وگوی دو طرف در مورد نحوه حمله احتمالی اسرائیل به جمهوری اسلامی اشاره‌ای نکرد.

    کاخ سفید اعلام کرد که بایدن در این تماس تلفنی به صراحت حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل را محکوم کرده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹

    آمریکا هرگونه مذاکره با ایران برای دستیابی به آتش‌بس فراگیر در خاورمیانه را رد کرد

    متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گزارش‌ها مبنی بر آغاز گفت‌وگوهای مخفیانه آمریکا و کشورهای عربی با ایران برای یک آتش‌بس جامع با هدف آرام کردن یکباره تمام جبهه‌های جنگ در خاورمیانه را رد می‌کند.

    میلر در رابطه با گزارش خبری تلویزیون اسرائیل گفت: «هیچ کس در مورد چنین پیشنهادی با ایالات متحده تماس نگرفته است و ما در حال مذاکره با هیچ کشوری در مورد چنین پیشنهادی نیستیم.»

    او افزود: «من نمی‌توانم درباره یک پیشنهاد فرضی صحبت کنم که حتی مطمئن نیستم واقعا در واقعیت وجود داشته باشد.»

    او با این حال گفت: «بدیهی است که ما از پایان درگیری در سراسر منطقه استقبال می‌کنیم.»

    روز سه‌شنبه، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد آمریکا و کشورهای عربی مذاکرات پنهانی را با جمهوری اسلامی برای دستیابی به یک آتش‌بس جامع به‌منظور آرام کردن تمام جبهه‌های جنگ به‌طور هم‌زمان آغاز کرده‌اند.

    این گزارش اضافه کرد اسرائیل در حال حاضر در این ابتکار عمل دخیل نیست، اما مقام‌های ارشد اسرائیلی از آن مطلع شده‌اند.

    به گزارش این شبکه، مشخص نیست این تلاش‌ها چه تاثیری بر غزه خواهد داشت.

    یکی از مقامات ارشد اسرائیلی گفت: «ما در حال حاضر در موضع قدرت هستیم، آتش‌بس بر اساس شرایط ما خواهد بود، از جمله عقب‌نشینی [حزب‌الله] و برچیدن همه سایت‌های نظامی حزب‌الله در مناطق نزدیک مرز.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸

    سفیر اسرائیل در سازمان ملل: از حمایت آمریکا قدردانی می‌کنیم

    سفیر اسرائیل در سازمان ملل تماس تلفنی جو بایدن و بنیامین نتانیاهو را «مثبت» خواند.

    او گفت: «ما از حمایت آمریکا قدردانی می‌کنیم.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶

    تاکید دوباره بایدن بر حمایت از اسرائیل

    جو بایدن در کنفرانس ویدیویی با خاخام‌های یهودی-آمریکایی گفت: «همانطور که هفته گذشته دیدید، آمریکا به‌طور کامل از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر جمهوری اسلامی و همه نیروهای نیابتی آن حمایت می‌کند.»

    بایدن و نتانیاهو روز چهارشنبه به مدت ۳۰ دقیقه با یکدیگر صحبت کردند و کاخ سفید اعلام کرد که این گفت‌وگو صریح و سازنده بود.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳

    اسرائیل از افشای جزئیات پاسخ به حمله جمهوری اسلامی، به دولت بایدن خودداری کرده

    وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که اسرائیل تاکنون از افشای جزئیات برنامه‌های خود برای پاسخ به حمله جمهوری اسلامی، به دولت بایدن خودداری کرده است.

    پیشتر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی از هفته گذشته درباره واکنش اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌اند، روز چهارشنبه نیز رهبران دو کشور صحبت کردند و رایزنی درباره این موضوع ادامه خواهد داشت.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۷

    کاخ سفید: بحث درباره واکنش اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی ادامه دارد

    سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی از هفته گذشته درباره واکنش اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌اند، روز چهارشنبه نیز رهبران دو کشور صحبت کردند و رایزنی درباره این موضوع ادامه خواهد داشت.

    او افزود که بایدن و نتانیاهو به مدت ۳۰ دقیقه با یکدیگر صحبت کردند و این گفت‌وگو صریح و سازنده بود.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵

    تلاش‌ واشینگتن برای تخلیه آمریکایی‌ها از لبنان

    کارین ژان پی‌یر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده در تلاش است تا آمریکایی‌ها را قبل از حمله احتمالی اسرائیل به جمهوری اسلامی از لبنان خارج کند.

    ژان پی‌یر گفت که سفارت آمریکا در بیروت برای کمک‌رسانی به شهروندان آمریکایی باز خواهد بود.

    سخنگوی کاخ سفید افزود تا زمانی که فرودگاه بیروت باز باشد، به ارائه فرصت‌های روزانه برای خروج شهروندان آمریکایی ادامه خواهیم داد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰

    گروه‌های مسلح وابسته به جمهوری اسلامی مقرهای خود در عراق و سوریه را تخلیه کردند

    العربیه خبر داد که گروه‌های مسلح وابسته به جمهوری اسلامی به دلیل احتمال حمله اسرائیل مقرهای خود در بغداد را تخلیه کردند.

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد که شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی از ملیت‌های غیرسوری به دلیل نگرانی از پاسخ احتمالی اسرائیل، مقرهای خود را در مناطق البادیه و دیرالزور تخلیه کردند.

    این شبه‌نظامیان، که شامل نیروهای افغان و عراقی بودند، مقرها را به سوری‌ها تحویل داده و اعلام کردند که به ماموریتی برای پیوستن به حزب‌الله لبنان و مبارزه علیه اسرائیل رفته‌اند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴

    تلویزیون اسرائیل: تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در فضایی مثبت انجام شد

    کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع اسرائیلی نوشت که تماس تلفنی جو بایدن و بنیامین نتانیاهو در فضایی مثبت انجام شد و محور این گفت‌وگو بر پاسخ اسرائیل به ایران متمرکز بود.

    این رسانه اسرائیلی افزود که بایدن طی تماس با نتانیاهو گفت که اسرائیل باید برنامه‌ریزی برای مرحله پس از جنگ در شمال را آغاز کند.

    تاکنون، نه کاخ سفید و نه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، گزارشی از محتوای این تماس تلفنی منتشر نکرده‌اند.

    این تماس اولین تماس بین رهبران دو کشور از اواخر ماه اوت بود.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲

    مجسمه قاسم سلیمانی در «باغ ایران» تخریب شد

    ویدیوی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی پس از به دست گرفتن کنترل روستای مارون الراس در نزدیکی مرز لبنان با اسرائیل، مجسمه قاسم سلیمانی را در «باغ ایران» با لودر تخریب کردند.

    هیات جمهوری اسلامی برای بازسای جنوب لبنان، باغ ایران را در چهارصد متری مانده به مرز اسرائیل در منطقه مرزی بوابه فاطمه در کفرکلا در جنوب لبنان واقع شده، با بودجه زیادی ساخت.

    تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که در همین منطقه علاوه بر قاب تصاویر روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای، مجسمه‌ای از قاسم سلیمانی نصب شده بود که با دستش اسرائیل را نشان می‌داد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵

    آرش آرامش:آمریکا انتظار دارد اسرائیل در مورد حمله به جمهوری اسلامی با واشینگتن هماهنگ باشد

    آرش آرامش، حقوق‌دان و کارشناس امنیت ملی به ایران اینترنشنال گفت که ایالات متحده به عنوان بزرگترین حامی سیاسی و تسلیحاتی اسرائیل، انتظار دارد که در مورد حمله به جمهوری اسلامی، اسرائیل با واشینگتن هماهنگی داشته باشد.

    او افزود که چنین هماهنگی برای حافظت از منافع، سربازان و متحدان آمریکا در منطقه در صورت واکنش جمهوری اسلامی است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴

    عراقچی عازم قطر شد

    عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی پس از پایان دیدارهای خود با مقامات عربستان سعودی، عازم قطر شد.

    این دومین سفر عراقچی به قطر طی روزهای اخیر است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۳

    وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما در ایران مرگبار، دقیق و غافلگیرکننده خواهد بود

    یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل درباره پاسخ این کشور به حمله موشکی سپاه اعلام کرد: «حمله ما در ایران مرگبار، دقیق و غافلگیرکننده خواهد بود.»

    او افزود: «آن‌ها متوجه نخواهند شد که چه اتفاقی افتاده است.»

    گالانت در ویدیویی که روز چهارشنبه در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد، حمله موشکی اخیر سپاه به اسرائیل را شکست خورده توصیف کرد.

    او گفت: «هرکس به ما حمله کند صدمه خواهد دید و بهای آن را خواهد پرداخت. حمله ما مرگبار، دقیق و بالاتر از همه تعجب‌آور خواهد بود، آنها متوجه نمی‌شوند که چه اتفاقی افتاده و چگونه اتفاق افتاده است. آنها نتیجه را خواهند دید.»

    او درباره حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت که «تهاجمی بود، اما آنها شکست خوردند زیرا دقیق نبودند.»

    گالانت تاکید کرد که نیروی هوایی ارتش اسرائیل در این حمله آسیبی ندیده و همه باندها در حال عملیات هستند، به هیچ هواپیمای آسیبی نرسیده و به سربازان و غیرنظامیان نیز آسیب نرسیده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷

    تداوم حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله در لبنان

    ارتش اسرائیل خبر داد که در ۱۰ روز گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ حمله هوایی را در جنوب لبنان انجام داده است.

    پیشتر در روز سه‌شنبه حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با نیروهای زمینی اسرائیل در مناطق مرزی بلیده در جنوب شرقی و لبونه در جنوب غربی درگیر شده است.

    رسانه‌های لبنان نیز در گزارش‌هایی جداگانه، از حملات اسرائیل به مناطق شوف و جویا در جنوب این کشور خبر دادند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹

    یک فرمانده «گردان شهدای الاقصی» در نابلس کرانه باختری کشته شد

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که در عملیات خود در نابلس کرانه باختری، پنج شبه‌نظامی تحت تعقیب، از جمله یک فرمانده «گردان شهدای الاقصی» کشته شدند.

    پیشتر وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که چهار فلسطینی در شهر نابلس در کرانه باختری در حمله نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴

    عراقچی با ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد

    عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در ادامه دیدارهای خود با مقامات عربستان سعودی، با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

    روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد جمهوری اسلامی نوشت تهران به کشورهای خلیج فارس گفته که اگر اجازه دهند حریم هوایی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار گیرد، این اقدام «غیرقابل قبول» خواهد بود.

    این مقام ارشد ایرانی افزود که چنین اقدامی با واکنش مواجه خواهد شد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱

    بایدن و نتانیاهو درباره پاسخ اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی تلفنی گفت‌وگو کردند

    دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به تایمز اسرائیل گفت که تماس تلفنی بین نتانیاهو و جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون او پس از ۵۰ دقیقه پایان یافت.

    هنوز هیچ جزئیاتی درباره این گفت‌وگو منتشر نشده، اما قبل از آن گزارش شده بود که موضوع پاسخ اسرائیل به حمله موشکی سپاه محور این گفت‌وگو است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷

    نتانیاهو و بایدن چهارشنبه تلفنی گفت‌وگو خواهند کرد

    دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که او روز چهارشنبه با جو بایدن رییس جمهور آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو خواهد کرد.

    بر اساس گزارش‌ها، بایدن و نتانیاهو درباره طرح اسرائیل برای تلافی حمله موشکی جمهوری اسلامی گفت‌و‌گو خواهند کرد.

    خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت که انتظار می‌رود کامالا هریس معاون رییس‌جمهور آمریکا به تماس بایدن با نتانیاهو بپیوندد.

    دفتر وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که یوآو گالانت، سفر خود به آمریکا را که قرار بود روز سه‌شنبه انجام شود به بعد از گفت‌و‌گوی نتانیاهو و بایدن موکول کرده است.

    این دفتر گفت که نتانیاهو، سفر گالانت را به آمریکا تایید کرده بود اما به درخواست نخست‌وزیر، این سفر به تاخیر افتاده است.

    با این‌حال، مقام‌های نزدیک به نتانیاهو به شبکه کان اسرائیل گفته‌اند که نتانیاهو هیچ سفری را لغو نکرده، زیرا هرگز آن را تایید نکرده بود.

    آنها گفتند: «گالانت تصمیم گرفته بود با نظر و میل خودش به آمریکا سفر کند.»

    اکسیوس خبر داده بود نتانیاهو از قبل خبر داشت که چهارشنبه با بایدن گفت‌وگو می‌کند اما پس از مشاجره با یوآو گالانت، به او گفت تا زمانی که بایدن تماس نگیرد، سفر وزیر دفاع اسرائیل را به آمریکا لغو می‌کند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶

    شهروندان ترکیه با کشتی لبنان را ترک کردند

    نزدیک به دو هزار شهروند و اعضای خانواده اتباع ترکیه روز چهارشنبه با دو کشتی نیروی دریایی این کشوره بیروت را ترک کردند و از لبنان خارج شدند.

    این اقدام در شرایطی صورت گرفته که ترس از امنیت این شهروندان با وجود حملات اسرائیل علیه شبه‌نظامیان حزب‌الله افزایش یافته است.

    این افراد همچنین در لبنان دچار مشکلات اقتصادی شده بودند.

    کشتی‌های ترکیه ابتدا کمک‌های بشردوستانه را در بیروت تخلیه کردند.

    وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آنها حدود سیصد تن کمک بشردوستانه را حمل می‌کردند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹

    سفارت ایران در لندن سخنان اخیر رییس سرویس امنیتی ام‌آی۵ را «توهین‌آمیز» خواند

    سفارت ایران در لندن سخنان رییس سرویس امنیتی ام‌آی۵ مبنی بر ۲۰ توطئه بالقوه کشنده ترور و خرابکاری علیه مخالفان جمهوری اسلامی در بریتانیا در دو سال گذشته را «اتهامات بی‌اساس و توهین‌آمیز» خواند.

    کن مک‌کالوم، رییس سرویس امنیتی ام‌آی۵، اعلام کرد سازمانش طی دو سال گذشته ۲۰ توطئه بالقوه کشنده را که مورد حمایت جمهوری اسلامی بوده مختل کرده است. او گفت تهران با استفاده از واسطه‌ها و گروه‌های جنایتکار، توطئه‌های ترور و خرابکاری علیه مخالفان در بریتانیا را افزایش داده است.

    رییس سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا (ام‌ای۵) در گزارشی هشدار داد اگر تهران احساس کند که بریتانیا از نظر سیاسی یا نظامی در حمایت از اسرائیل درگیر شده است، ممکن است این توطئه‌ها را به دیگر اهداف در بریتانیا متمرکز کند؛ به‌ویژه با توجه به تنش‌های اخیر در خاورمیانه و حملات موشکی اخیر به اسرائیل، این احتمال می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

    رییس ام‌ای‌۵ با اشاره به جنگ جاری اسرائیل با حماس در غزه و حزب‌الله در لبنان گفت این مساله به‌طور مستقیم باعث افزایش توطئه‌های تروریستی در بریتانیا نشده، اما مشکلاتی در نظم عمومی، امنیت جامعه و افزایش جرایم ناشی از نفرت را به همراه داشته و پلیس مجبور شده با آنها برخورد کند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸

    روسیه: سازماندهی حزب‌الله با وجود حملات اسرائیل از بین نرفته است

    وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که حزب‌الله هنوز سازماندهی‌شده است و با وجود حملات اسرائیل زنجیره فرماندهی خود را از دست نداده است.

    ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: «بر اساس ارزیابی‌های ما، حزب‌الله، از جمله شاخه نظامی، زنجیره فرماندهی خود را از دست نداده و سازماندهی خود را نشان می‌دهد».

    او افزود که کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده و بریتانیا، با حمایت از اسرائیل به درگیری در خاورمیانه دامن می‌زنند.

    روسیه همچنین اسرائیل را به خاطر حمله‌هایش به سوریه مورد انتقاد قرار داد.

    زاخارووا گفت: «یک بار دیگر، اسرائیل با حمله موشکی به یک آپارتمان چند طبقه در منطقه پرجمعیت دمشق، حاکمیت سوریه را به شدت نقض کرده است.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵

    دفتر وزیر دفاع اسرائیل درباره لغو سفر او به آمریکا توضیح داد

    دفتر وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که یوآو گالانت، سفر خود به آمریکا را که قرار بود روز سه‌شنبه انجام شود به بعد از گفت‌و‌گوی نتانیاهو و بایدن موکول کرده است.

    این دفتر گفت که نتانیاهو، سفر گالانت را به آمریکا تایید کرده بود اما به درخواست نخست‌وزیر، این سفر به تاخیر افتاده است.

    با این‌حال، مقام‌های نزدیک به نتانیاهو به شبکه کان اسرائیل گفته‌اند که نتانیاهو هیچ سفری را لغو نکرده، زیرا هرگز آن را تایید نکرده بود.

    آنها گفتند: «گالانت تصمیم گرفته بود با نظر و میل خودش به آمریکا سفر کند.»

    اکسیوس خبر داده بود نتانیاهو از قبل خبر داشت که چهارشنبه با بایدن گفت‌وگو می‌کند اما پس از مشاجره با یوآو گالانت، به او گفت تا زمانی که بایدن تماس نگیرد، سفر وزیر دفاع اسرائیل را به آمریکا لغو می‌کند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵

    اسرائیل یک موشک بالستیک شلیک شده از سوی جمهوری اسلامی را نمایش داد

    اسرائیل روز چهارشنبه یکی از موشک‌های بالستیکی را که در جریان حمله موشکی جمهوری اسلامی در دهم مهر رهگیری کرده بود، به نمایش گذاشت.

    در این حمله، جمهوری اسلامی در تلافی کشته شدن رهبران ارشد حماس و حزب‌الله، حدود ۱۸۰ موشک بالستیک به سوی اسرائیل شلیک کرد.

    نداف شوشانی، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «این موشک بالستیک یک کلاهک به وزن یک تُن دارد. من درباره یک تُن مواد منفجره صحبت می‌کنم که به سوی غیرنظامیان اسرائیلی نشانه رفته است. این نوع موشک، اگر به یک ساختمان مسکونی برخورد کند، می‌تواند صدها غیرنظامی را بکشد.»

    او اضافه کرد: «ما در برابر این تجاوز پاسخ خواهیم داد، در زمان و مکانی که خودمان تصمیم می‌گیریم.»

    ارتش همچنین سلاح‌ها و مهماتی را که گفته می‌شود از حزب‌الله در جریان عملیات زمینی اسرائیل در لبنان گرفته شده، به نمایش گذاشت.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵

    حزب‌الله شلیک موشک به کریات شمونا را حمله به «محل تجمع نظامیان دشمن» خواند

    حزب‌الله مسئولیت شلیک موشکی که منجر به کشته شدن یک مرد و یک زن در کریات شمونا شد را بر عهده گرفت و گفت که تجمعی از «نیروهای نظامی دشمن اسرائیلی» را در این شهر مرزی که عمدتا تخلیه شده، هدف قرار داده است.

    رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که قربانیان یک زوج در دهه ۴۰ عمرشان بودند که برای قدم زدن با سگ‌هایشان بیرون رفته بودند.

    خدمات آتش‌نشانی و امداد اسرائیل اعلام کرد که برخورد موشک‌ها باعث آتش‌سوزی در چندین ساختمان در این شهر شده و پنج تیم در حال تلاش برای خاموش کردن حریق هستند.

    بر اساس گزارش ارتش اسرائیل، روز چهارشنبه حدود ۲۰ موشک از لبنان به سمت کریات شمونا شلیک شد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵

    ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه به چند سایت حزب‌الله در بیروت و انبارهای پهپادی آن حمله کرد

    ارتش اسرائیل گفت در حملات هوایی روز سه‌شنبه به جنوب لبنان، چندین انبار پهپاد متعلق به حزب‌الله منهدم شده است.

    به گفته ارتش اسرائیل، این انبارها هم در زیر زمین و هم روی زمین قرار داشتند.

    در این حملات همچنین، پرتاب‌کننده‌های پهپاد که قرار بود از سوی حزب‌الله استفاده شوند نیز هدف قرار گرفتند.

    در حمله جداگانه‌ای در طول شب سه‌شنبه، هواپیماهای جنگنده اسرائیل یک کارخانه تولید سلاح حزب‌الله در بیروت و یک مرکز فرماندهی وابسته به بخش اطلاعات این گروه را هدف قرار دادند.

    ارتش اسرائیل گفت پیش از این حمله، به غیرنظامیان در منطقه هشدار داده بود.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰

    ۲ کشته و ۵ زخمی در حمله موشکی حزب‌الله به حیفا و کریات شمونا

    رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند یک زن و یک مرد بر اثر حمله راکتی حزب‌الله به کریات شمونا در روز چهارشنبه، کشته شدند.

    به گفته ارتش اسرائیل، حدود ۲۰ موشک از لبنان به سمت این شهر شلیک شده است.

    در جریان حمله راکتی به منطقه حیفا نیز پنج نفر بر اثر برخورد ترکش زخمی شدند.

    ارتش اسرائیل گفت روز چهارشنبه حدود ۴۰ موشک به این منطقه شلیک شد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰

    نماینده مجلس: ساخت سلاح هسته‌ای برای تامین امنیت ملی لازم است

    محمدرضا صباغیان، نماینده بافق در مجلس به سایت دیده‌بان ایران گفت: «برای ایجاد توان بازدارندگی و تامین امنیت ملی ایجاد امکان ساخت سلاح هسته‌ای لازم است.»

    او افزود: «وقتی داشتن سلاح هسته‌ای برای اسرائیل امکان‌پذیر باشد، ایران هم باید برای دفاع از خود به سمت سلاح هسته‌ای برود.»

    پیش از صباغیان، حسنعلی اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم از امضای نامه‌ای از سوی ۳۹ نفر از نمایندگان خطاب به شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت آن‌ها خواهان تجدیدنظر در «دکترین دفاعی» جمهوری اسلامی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای شده‌اند.

    او روز چهارشنبه ۱۸ مهر تاکید کرد که چون امروز دیگر هیچ سازمان بین‌المللی و حتی کشورهای مدعی اروپایی و آمریکایی نمی‌توانند اسرائیل را «کنترل کنند»، بنابراین جمهوری اسلامی باید با ساخت سلاح هسته‌ای، «بازدارندگی دفاعی» ایجاد کند.

    این نماینده مجلس درباره فتوای سال ۸۲ علی خامنه‌ای مبنی بر حرام بودن سلاح اتمی هم گفت این فتوا «محفوظ است» اما «زمان و مکان در تغییر احکام دخالت دارد».

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

    شلیک ۴۰ موشک از لبنان به حیفا در روز چهارشنبه

    ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در حمله جدید حزب‌الله در روز چهارشنبه، حدود ۴۰ موشک از لبنان به منطقه حیفا شلیک شده است.

    برخی از این موشک‌ها منهدم شده‌اند، اما چندین برخورد نیز در این منطقه شناسایی شده است.

    دست‌کم دو نفر به دلیل برخورد ترکش زخمی شدند.

    سایت خبری وای‌نت گزارش داد که برخورد یکی از این موشک‌ها در منطقه کریات بیالیک باعث قطعی برق شده است.

    روز سه‌شنبه در حمله‌ای بی‌سابقه، حزب‌الله بیش از ۱۰۰ موشک به سوی حیفا پرتاب کرد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵

    حزب‌الله از درگیری زمینی با نیروهای اسرائیلی خبر داد

    حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با نیروهای زمینی اسرائیل در مناطق مرزی بلیده در جنوب شرقی و لبونه در جنوب غربی درگیر شده است.

    رسانه‌های لبنان نیز در گزارش‌هایی جداگانه، از حملات اسرائیل به مناطق شوف و جویا در جنوب این کشور خبر دادند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵

    نشست فتح و حماس در قاهره آغاز شد

    رسانه‌های مصر روز چهارشنبه خبر دادند که نشست فتح و حماس در قاهره آغاز شده است.

    هدف از این نشست، دستیابی به توافقی برای پایان دادن به اختلافات داخلی گروه‌های فلسطینی و دستیابی به چشم‌اندازی برای مدیریت غزه پس از جنگ ذکر شده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

    صادرات ترکیه به غزه و کرانه باختری در سال جاری میلادی ۶ برابر بیشتر شد

    داد‌ه‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به غزه و کرانه باختری در ۹ ماه اول سال جاری با شش برابر افزایش به بیش از ۵۷۰ میلیون دلار رسیده است.

    این در حالی است که ترکیه صادرات به اسرائیل را از پنج ماه پیش متوقف کرده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰

    نیروی قدس: در حمله سه‌شنبه شب اسرائیل به سوریه، هیچ مستشار سپاهی کشته نشد

    روابط عمومی نیروی قدس سپاه پاسداران اعلام کرد که هیچ‌یک از نیروهای سپاه در حمله سه‌شنبه شب اسرائیل در سوریه کشته نشدند و در ساختمان مورد حمله نیز حضور نداشتند.

    ابراهیم جباری، مشاور فرمانده کل سپاه هم روز چهارشنبه در حملات شب گذشته سوریه هیچ ایرانی حضور نداشته است.

    شامگاه سه‌شنبه حمله هوایی منسوب به اسرائیل به ساختمانی مسکونی در غرب دمشق در پایتخت سوریه انجام گرفت که در آن ۹ نفر کشته شدند.

    کانال ۱۲ اسرائیل گفت این مکان، محل تردد اعضای ارشد سپاه بوده است.

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم پیش‌تر خبر داده بود این ساختمان در منطقه المزه محل ملاقات‌های اعضای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان بوده است.

    المزه محل اقامتگاه‌های امنیتی و سفارتخانه‌ها از جمله سفارت جمهوری اسلامی است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۰

    مشاور فرمانده کل سپاه: قاآنی سالم است و به زودی از خامنه‌ای نشان فتح می‌گیرد

    ابراهیم جباری، مشاور فرمانده کل سپاه گفت که اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس «در سلامت کامل» است.

    او گفت که قاآنی در روزهای آینده از خامنه‌ای نشان فتح دریافت می‌کند.

    روز ۱۵ مهر در مراسم اعطای نشان فتح خامنه‌ای به امیرعلی حاجی‌‌‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، قاآنی غایب بود.

    قاآنی در نماز جمعه ۱۳ مهر علی خامنه‌ای نیز حضور نداشت.

    آخرین‌ بار که تصویری از فرمانده قدس سپاه دیده شد، هشتم مهر ۱۴۰۳ بود که قاآنی برای ادای احترام در ماجرای کشته شدن حسن نصرالله، دبیر‌کل گروه حزب‌الله لبنان، به دفتر این گروه در تهران رفت.

    روز ۱۵ مهر، ایرج مسجدی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه، در همایش «تجلیل از موکب‌داران و خادمان اربعین حسینی» درباره سلامتی قاآنی گفت: «بسیاری از ما می‌پرسند که سردار قاآنی چه شد؟ ایشان در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت هستند.»

    او در ادامه با اشاره به این که «برخی می‌گویند که بیانیه بدهید»، گفت: «چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی انجام شود.»

    با تداوم بی‌خبری از وضعیت قاآنی، برخی رسانه‌های خارجی این احتمال را مطرح کردند که او در حمله اسرائیل به بیروت آسیب دیده یا کشته شده است.

    هدف اصلی این حمله هاشم صفی‌الدین، رییس شورای اجرایی حزب‌الله و حسین الهزیمه، رییس اطلاعات این سازمان بود که از این دو نفر نیز اکنون خبر و اطلاع دقیقی در دست نیست.

    یک منبع امنیتی لبنان به خبرگزاری رویترز گفته بود پس از حمله هوایی سنگین اسرائیل به بیروت، ارتباط با صفی‌الدین از روز ۱۳ مهر قطع شده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۵

    خبر فوری
    مرگ یک سرباز سوری در حمله اسرائیل به غرب سوریه

    سانا، خبرگزاری دولتی سوریه از حمله اسرائیل به نزدیکی شهر قنیطره در نزدیکی مرز اسرائیل و سوریه خبر داد.

    سانا به نقل از یک منبع پلیس گزارش داد که در این حمله، یکی از نیروهای امنیتی سوریه کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۵

    بازداشت خبرنگار روزنامه بیلد آلمان در بیروت به دلیل مصاحبه با تلویزیون اسرائیل

    روزنامه بیلد آلمان خبر داد که پل رونزایمر، خبرنگار این رسانه در بیروت و تیم خبری همراهش روز هفتم مهر و یک روز پس از کشته شدن حسن نصرالله، از سوی نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شده بودند.

    بیلد گفت این خبرنگار و همراهانش از سوی نیروهای سرویس اطلاعات نظامی لبنان بازداشت، با دستبند و چشم‌بند به مکان نامعلومی منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.

    یک روز بعد این افراد با مداخله سفارت آلمان در بیروت آزاد اما مجبور به ترک لبنان شدند.

    رسانه‌های عبری هم گفتند که بازداشت خبرنگار روزنامه بیلد آلمان یک روز پس از مصاحبه زنده او با شبکه کان اسرائیل انجام شد.

    این مصاحبه، اولین پخش زنده از بیروت در تلویزیون اسرائیل از زمان خروج ارتش این کشور از لبنان در سال ۱۹۸۲ است.

    تصویری از مصاحبه خبرنگار بیلد (سمت راست) با شبکه کان اسرائیل
  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۵

    ۳۹ نماینده مجلس خواستار تجدیدنظر در «دکترین دفاعی» جمهوری اسلامی و ساخت سلاح هسته‌ای شدند

    حسنعلی اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از امضای نامه‌ای از سوی ۳۹ نفر از نمایندگان خطاب به شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت آن‌ها خواهان تجدیدنظر در «دکترین دفاعی» جمهوری اسلامی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای شده‌اند.

    او روز چهارشنبه ۱۸ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا تاکید کرد که چون امروز دیگر هیچ سازمان بین‌المللی و حتی کشورهای مدعی اروپایی و آمریکایی نمی‌توانند اسرائیل را «کنترل کنند»، بنابراین جمهوری اسلامی باید با ساخت سلاح هسته‌ای، «بازدارندگی دفاعی» ایجاد کند.

    این نماینده مجلس درباره فتوای سال ۸۲ علی خامنه‌ای مبنی بر حرام بودن سلاح اتمی هم گفت این فتوا «محفوظ است» اما «زمان و مکان در تغییر احکام دخالت دارد».

    اخلاقی امیری درباره مبانی فقهی در زمینه تغییر حکم ساخت سلاح هسته‌ای، به سایت دیده‌بان ایران گفت: «حفظ نظام بالاترین مصلحت و اوجب واجبات است.»

    درخواست این ۳۹ نماینده برای ساخت سلاح هسته‌ای در شرایطی مطرح می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته همواره با استناد به فتوای خامنه‌ای، بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده بودند.

    در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از قصد احتمالی اسرائیل برای حمله تلافی‌جویانه به تاسیسات هسته‌ای ایران منتشر شده است.

    پی‌یر پولی‌ویر، رهبر حزب محافظه‌کار کانادا نیز روز سه‌شنبه گفت اگر اسرائیل با حمله‌اش مانع از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای شود، هدیه بزرگی به بشریت داده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۰

    اسرائیل روز سه‌شنبه به بیش از ۲۳۰ سایت حزب‌الله و حماس حمله کرد

    ارتش اسرائیل گفت نیروی هوایی این کشور در روز سه‌شنبه، بیش از ۲۳۰ هدف را در نوار غزه و لبنان هدف قرار داده است.

    این اهداف شامل ۱۸۵ سایت حزب‌الله در لبنان و حدود ۴۵ سایت حماس در غزه بود.

    این سایت‌ها شامل محل تجمع گروه‌های عملیاتی، پست‌های دیده‌بانی، شلیک‌کننده‌های موشک و انبارهای تسلیحات می‌شدند.

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش همچنان با عناصر حزب‌الله در جنوب لبنان درگیرند و در روز سه‌شنبه چندین فرد مسلح را در نبردهای نزدیک و حملات هوایی کشته‌اند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۰

    تهران: بریتانیا به‌جای طرح اتهام بی‌اساس علیه ما، جلوی جنایات اسرائیل را بگیرد

    اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، سخنان رییس سرویس امنیت داخلی بریتانیا (ام‌آی۵) مبنی بر ۲۰ توطئه بالقوه کشنده ترور و خرابکاری علیه مخالفان حکومت ایران در بریتانیا طی دو سال گذشته را رد کرد.

    بقایی گفت: «این ادعا‌ها طی دو سال گذشته بدون کوچک‌ترین مدرک و سندی مطرح شده و قابل پذیرش نیست.»

    کن مک‌کالوم، رییس ام‌آی۵ روز سه‌شنبه ۱۷ مهر گفت که تهران با استفاده از واسطه‌ها و گروه‌های جنایتکار، توطئه‌های ترور و خرابکاری علیه مخالفان در بریتانیا را افزایش داده است.

    سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت مقام‌های بریتانیایی به‌طور مکرر از واژه «بالقوه» در توصیف «اتهام‌های ساختگی علیه ایران» استفاده می‌کنند.

    او اقدام نهادهای امنیتی بریتانیا را در «اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی» در راستای سیاست «دشمن‌سازی مصنوعی» خواند و گفت این کار «تحریف افکار عمومی» از نقش لندن در استمرار «نسل‌کشی فلسطینیان و جنگ‌افروزی» اسرائیل در منطقه است.

    بقایی خطاب به مقام‌های بریتانیایی گفت: «به جای طرح اتهام‌های بی‌اساس و مباحث گمراه‌کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغال‌گر استفاده کنید.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۵

    پخش بروشورهایی در غزه خطاب به یحیی سنوار: هیچ تونلی آنقدر عمیق نیست

    رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که در نوار غزه اعلامیه‌هایی پخش شده است که به یحیی سنوار، رهبر حماس، هشدار می‌دهند سرنوشت او همانند حسن نصرالله، رهبر کشته شده حزب‌الله و مقام‌های ارشد ترور شده حماس خواهد بود.

    در این اعلامیه آمده است: «هیچ تونلی آنقدر عمیق نیست، سنوار، از سید حسن بپرس...»

    اشاره این جمله به کشته شدن نصرالله در یکی از تونل‌های حزب‌الله است.

    همچنین تصویری از سنوار در نیمه بالایی یک ساعت شنی قرار دارد که نشان می‌دهد پایان او نزدیک است.

    چهره‌های رهبران ترور شده حماس همچون اسماعیل هنیه، محمد ضیف و صالح العاروری در نیمه پایین تصویر دیده می‌شوند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۰

    نماینده کنست: اسرائیل باید به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کند

    موشه سعاده، عضو کنست گفت اسرائیل باید در حمله تلافی‌جویانه خود به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

    سعاده عضو حزب لیکود است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، رهبری آن را بر عهده دارد.

    او در یک مصاحبه رادیویی گفت: «فکر می‌کنم نخست‌وزیر باید آنچه را که به نفع دولت اسرائیل است انجام دهد. او اکنون یک فرصت تاریخی منحصربه‌فرد دارد تا در تاریخ به‌عنوان مدافع اسرائیل و غرب شناخته شود و تنها کاری که باید انجام دهد حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. این همان کاری است که باید انجام شود.»

    این نماینده کنست اضافه کرد: «فکر کنید اگر ایران در حمله اخیر به‌جای موشک‌های بالستیک، بمب اتمی داشت چه اتفاقی می‌افتاد؟ مردم اسرائیل چه می‌کردند؟ ذخیره آب و پناهگاه‌های بمب هم کمکی نمی‌کرد.»

    سعاده چنین حمله‌ای به ایران را «ممکن» اما «پیچیده» خواند و گفت هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران نیازمند هماهنگی با ایالات متحده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰

    شلیک ۲ موشک به نزدیکی حیفا

    ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۱۸ مهر اعلام کرد که ساعتی پیش، دو موشک پرتاب شده از لبنان را با موفقیت بر فراز منطقه کرمل در شمال اسرائیل رهگیری کرده است.

    این حمله موشکی، آژیرهای خطر را در منطقه ساحلی شمالی اسرائیل همچون قیصریه، زخرون یعقوب و شهرهای اطراف در جنوب حیفا به صدا درآوردند.

    در این حمله تلفات یا خساراتی گزارش نشده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸.۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۰

    مروری بر تحولات منطقه در روز سه‌شنبه

    روز سه‌شنبه ۱۷ مهر برابر با نخستین سالگرد هشت اکتبر و آغاز موشک‌پرانی حزب‌الله به اسرائیل بود. بنا بر اعلام وزارت بهداشت لبنان، در این مدت دست‌کم دو هزار و ۱۱۹ نفر در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

    در این روز حزب‌الله حملات کم‌سابقه‌ای به حیفا در شمال اسرائیل انجام داد.

    دست‌کم ۱۳۵ موشک از سوی لبنان به سوی حیفا و طبریه شلیک شد که اکثر آن‌ها از سوی اسرائیل رهگیری شدند اما برخی نیز در مناطق شهری فرود آمدند و خساراتی به بار آوردند.

    حملات گسترده به حیفا هم‌زمان با سخنرانی نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله انجام شد.

    قاسم در این سخنرانی گفت با وجود «ضربات دردناک» اسرائیل، این گروه هنوز تواناست و به زودی جانشین حسن نصرالله، دبیر‌کل کشته شده خود را نیز معرفی می‌کند.

    ارتش اسرائیل خبر داد شامگاه دوشنبه لشکر چهارم خود را برای عملیات زمینی به جنوب لبنان اعزام کرده است و افزود یکی از لشکرهایش طی هفته اخیر، ۲۰۰ نیروی حزب‌الله را کشته‌اند.

    هم‌زمان با این رویدادها، گمانه‌زنی و اظهار نگرانی مقام‌ها و رسانه‌ها درباره حمله تلافی‌جویانه احتمالی اسرائیل به ایران نیز در جریان بود.

    کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز سه‌شنبه گزارش داد آمریکا و کشورهای عربی مذاکرات پنهانی را با جمهوری اسلامی برای دست‌یابی به یک آتش‌بس جامع به‌منظور آرام کردن تمام جبهه‌های جنگ به‌طور هم‌زمان آغاز کرده‌اند.

    ویلیام برنز، رییس سی‌آی‌ای در یک سخنرانی هشدار داد جامعه اطلاعاتی آمریکا اعتقاد دارد نه اسرائیل و نه ایران به دنبال «جنگ تمام‌عیار» نیستند اما خطر اشتباه محاسباتی بسیار بالاست.

    از سوی دیگر، بنا بر آن‌چه سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد دولت بایدن حمایت خود را از آتش‌بس فوری در لبنان کنار گذاشته و به طور علنی از حمله زمینی اسرائیل حمایت می‌کند.

    آکسیوس هم به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داده جو بایدن قرار است صبح روز چهارشنبه ۱۸ مهر در تماسی مهم با بنیامین نتانیاهو، درباره برنامه‌های اسرائیل برای حمله به ایران و همچنین جنگ غزه و لبنان گفت‌وگو کند.

    مشروح رویدادهای مرتبط با تنش‌های منطقه‌ای در روز سه‌شنبه را در این‌جا بخوانید.

    حمله موشکی گسترده حزب‌الله به حیفا، ۱۷ مهر

ویدیوهای مرتبط