پزشکیان پیامد حمله به لبنان را سنگین خواند و حمایت از «جبهه مقاومت» را تکلیف شرعی دانست

خلاصه

  • دولت آلمان از همه طرف‌های درگیر در مناقشه خاورمیانه، به‌ویژه جمهوری اسلامی خواست تا از تشدید تنش‌ها پس از حمله موشکی اخیر در بلندی‌های جولان جلوگیری کنند
  • حمله به زمین فوتبال در روستایی در بلندی‌های جولان - تحت کنترل اسرائیل - در روز شنبه، ۱۲ کشته بر جای گذاشت
  • آمریکا و اسرائیل، حزب‌الله لبنان را مسئول این حمله دانسته‌اند
  • کابینه امنیتی اسرائیل به دولت اسرائیل اجازه داد تا درباره «نحوه و زمان‌بندی» واکنش اسرائیل به حمله روز شنبه به زمین فوتبال تصمیم‌گیری کند
  • به دنبال انتشار خبرهایی درباره مرگ دو نفر بر اثر حملات پهپادی به یک خودرو و یک موتورسیکلت در بین شهر‌های میس‌الجبل و شقرا در جنوب لبنان، گروه حزب‌الله کشته شدن دو نفر از نیروهای خود را تایید کرد
  • مقام ارشد دفاعی اسرائیل که نامش فاش نشده، به خبرگزاری رویترز گفت اسرائیل می‌خواهد به حزب‌الله صدمه بزند اما نمی‌خواهد منطقه را وارد یک جنگ تمام‌عیار کند
  • دو مقام اسرائیلی گفتند این کشور برای «یک جنگ احتمالا چند روزه» آماده می‌شود
  • به دنبال افزایش تنش در منطقه، آلمان، آمریکا، بلژیک، دانمارک، فرانسه و نروژ از اتباع خود خواستند هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند
  • روز دوشنبه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پروازهای خود به بیروت را تا پنجم ماه اوت تمدید کرد
  • شرکت ایرفرانس اعلام کرد وضعیت لبنان را به طور لحظه‌ای دنبال می‌کند و پروازهایش به بیروت را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه لغو کرده است
  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲

    پزشکیان در دیدار با نخاله: موضع ما در حمایت از فلسطین با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند

    مسعود پزشکیان، رییس دولت در جمهوری اسلامی، در دیدار با زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: «موضع جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند.»

    شماری از رهبران گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه، از جمله تعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در مراسم تحلیف پزشکیان حاضر خواهند بود.
    پزشکیان روز جمعه در دیدار با نخست‌وزیر سوریه و نعیم قاسم نیز بر حمایت جمهوری اسلامی از «جبهه مقاومت» تاکید کرد. او همچنین در گفتگویی تلفنی با امانوئل مکرون گفت حمله به لبنان پیامدهای سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹

    بریتانیا از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند

    در پی افزایش تنش میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل پس از حمله به مجدل شمس، دولت بریتانیا از شهروندانش خواست لبنان را ترک کرده و از سفر به این کشور خودداری کنند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳

    معاون رییس مجلس لبنان: اسرائیل می‌تواند با خودداری از حمله به بیروت مانع تشدید تنش شود

    الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان، گفت که اسرائیل می‌تواند با خودداری از حمله به بیروت پایتخت کشور و حومه آن، از خطر تشدید تنش جلوگیری کند.

    او به خبرگزاری رویترز گفت: «اگر آنها از حمله به غیرنظامیان اجتناب و از بیروت و حومه آن دوری کنند، حمله اسرائیل می‌تواند متناسب ارزیابی شود.»

    بوصعب از زمان حمله موشکی به مجدل شمس در روز شنبه به‌طور پیوسته با آموس هوخشتاین نماینده ویژه جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در تماس بوده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷

    رویترز به نقل از یک منبع ایرانی: آمریکا از روز شنبه سه بار به تهران پیام هشدار فرستاده است

    خبرگزاری رویترز، در گزارشی به نقل از یک منبع ایرانی که نامش اعلام نشده است، گزارش داد که آمریکا از روز شنبه و وقوع حمله موشکی به مجدل شمس، دست‌کم سه بار به رهبران جمهوری اسلامی پیام هشدا‌رآمیز فرستاده است.

    به گفته این منبع، آمریکا در پیام‌های خود تاکید کرده است که تشدید تنش‌ها به زیان همه طرف‌های درگیر است.

    مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به این گزارش و یا پیام‌های رد و بدل شده بین تهران و واشینگتن نشان نداده‌اند.

    مسعود پزشکیان، رییس دولت در جمهوری اسلامی روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی با امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه هشدار داد که حمله به لبنان پیامدهای سنگینی برای اسرائیل به دنبال خواهد داشت.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸

    تلاش آمریکا برای قانع کردن اسرائیل به حمله محدود به حزب‌الله لبنان

    خبرگزاری رویترز به نقل از پنج منبع مطلع که نامشان را اعلام نکرده، گزارش داد که ایالات متحده یک اقدام دیپلماتیک را برای جلوگیری از حمله اسرائیل به بیروت پایتخت لبنان یا زیرساخت‌های مهم غیرنظامی این کشور در پاسخ به حمله موشکی مرگبار به مجدال شمس رهبری می‌کند.

    به گفته این منابع، کوشش‌های دیپلماتیک سریعی برای محدود کردن پاسخ اسرائیل و ترغیب این کشور به خودداری از هدف قرار دادن بیروت، حومه‌های جنوبی شهر که مرکز حزب‌الله است، یا زیرساخت‌های کلیدی مانند فرودگاه‌ها و پل‌ها در جریان است.

    رویترز به نقل از این افراد که در جریان تلاش‌های دیپلماتیک دو روز گذشته بوده‌اند، گزارش داده که هدف از این تلاش ها دستیابی به رویکردی مدون مشابه با رویکردی است که شامل پاسخ اسرائیل به حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی بود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲

    پزشکیان: پشتیبانی از جبهه مقاومت تکلیف شرعی است

    مسعود پزشکیان، رییس دولت در جمهوری اسلامی، روز دوشنبه در دیدار نعیم قاسم، قائم مقام حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت:«پشتیبانی از جبهه مقاومت تکلیف شرعی و از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود»

    نعیم قاسم، برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان به تهران سفر کرده است.

    رسانه‌های حکومتی در ایران همچنین خبر داده‌اند که اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، به همراه اعضای ارشد این گروه، در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان شرکت خواهد کرد.

    پیش‌تر اعلام شده بود رهبران گروه‌های نیابتی مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه، در مراسم تحلیف حضور خواهند داشت.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵

    مکرون: جمهوری اسلامی باید با توقف حمایت از گروه‌های بی‌ثبات‌کننده از تشدید تنش جلوگیری کند

    کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی به مسعود پزشکیان، رئیس جدید دولت در جمهوری اسلامی گفته است که تهران برای جلوگیری از تشدید تنش‌های لبنان و اسرائیل باید با توقف حمایت از بازیگران بی‌ثبات‌کننده نقش خود را ایفا کند.
    رسانه‌های جمهوری اسلامی پیشتر در خبری از این گفت‌وگوی تلفنی گزارش داده بودند که پزشکیان به مکرون هشدار داده است که حمله به لبنان پیامدهای سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶

    دفتر نخست‌وزیر اسرائیل با رد اتهامات حماس، این گروه را مانع دستیابی به آتش‌بس دانست

    دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با انتشار بیانیه‌ای گروه حماس را متهم کرد که مانع از دستیابی به توافق می‌شود.

    پیشتر حماس اسرائیل را متهم کرده بود که با افزودن شرایط و خواسته‌های جدید به پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت آمریکا از برقراری آتش‌بس جلوگیری می‌کند.

    در بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل تاکید شده است: «اسرائیل نه خواستار تغییری شده و نه شرطی به این پیشنهاد اضافه کرده است. کاملا برعکس، تا این لحظه حماس خواستار ۲۹ تغییر شده و به پیشنهاد اولیه پاسخ نداده است.»


  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸

    گفتگوی تلفنی وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل

    لوید آستین و یوآو گالانت، وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل، روز دوشنبه تلفنی درباره حمله مجدل شمس، مقابله با تهدیدهای گروه‌های تروریستی مورد حمایت جمهوری اسلامی و همچنین آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کردند.

    جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز پیشتر گفته بود که اسرائیل حق دارد به حمله موشکی اسرائیل به مجدل شمس پاسخ دهد اما انتظار ندارد که این پاسخ به جنگی همه‌جانبه منجر شود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۲

    کانادا: حزب‌الله مسئول حمله موشکی به مجدل شمس است

    ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، بار دیگر حمله موشکی روز شنبه به مجدل شمس را محکوم کرد و گفت براساس ارزیابی این کشور، حزب‌الله لبنان که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، مسئول این حمله است.

    در حمله موشکی به مجدل شمس ۱۲ کودک کشته شدند. حزب‌الله مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

    ملانی جولی در پست خود نوشت:« ما از امنیت اسرائیل حمایت می‌کنیم و در مقابل تهدیدهای گروه تروریستی حزب‌الله در کنار این کشور می‌ایستیم.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹

    لاپید: نتانیاهو نخست‌وزیری ضعیف است که کنترلش بر دولت را از دست داده است

    یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل با انتقاد از حمله راستگرایان افراطی به یک پایگاه ارتش، گفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیری ضعیف است که کنترلش بر دولت خود را از دست داده است.

    او افزود:« «این یک شورش نیست. این یک کودتای گروهی شبه نظامی مسلح علیه نخست وزیر ضعیفی است که قادر به کنترل دولت خود نیست.»

    در پی حمله نیروهای افراط‌گرای اسرائیلی به پایگاه ارتش در بیت لید، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر خواستار حفظ آرامش شد.

    ۹ سرباز اسرائیلی که به سوءاستفاده از یک زندانی فلسطینی متهم و به همین دلیل بازداشت شده‌اند، در این پایگاه نگهداری می‌شوند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶

    ارتش اسرائیل از سرنگون کردن یک پهپاد خبر داد

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور اوایل روز دوشنبه یک پهپاد پرتاب شده از لبنان را بر فراز آب‌های سرزمینی اسرائیل در شمال اسرائیل سرنگون کرد.

    نیروی دریایی در روزهای اخیر نیز یک پهپاد دیگر حزب‌الله را که گمان می‌رود به سوی زیرساخت‌های دریایی اسرائیل در حرکت بود، سرنگون کرد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶

    وزیر دارایی اسرائیل: برای حفظ امنیت شمال، راهی جز اشغال دوباره جنوب لبنان وجود ندارد

    بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، در یک سخنرانی در اورشلیم گفت:« برای بازگرداندن امنیت به شمال اسرائیل، هیچ راهی جز اشغال مجدد جنوب لبنان وجود ندارد.»

    او گفت نوار امنیتی که الان در خاک اسرائیل وجود دارد، باید دوباره در خاک لبنان ایجاد شود.

    اسرائيل از اوايل دهه ۱۹۸۰ تا ماه مه ۲۰۰۰، بخشی از جنوب لبنان را در اشغال خود داشت.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲

    حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو دیگر در لبنان

    رسانه های لبنانی از حمله پهپادی دیگر اسرائیل به یک خودرو در شهرک کفر رمان در جنوب این کشور خبر دادند.

    بر اساس گزارش‌ها در این حمله دست کم چهار نفر مجروح شدند.

    ساعاتی پیش نیز رسانه‌ها از یک حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در شهرک کونین در جنوب لبنان خبر داده بودند.

    هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است. در ماه‌های اخیر بسیاری از فرماندهان و نیروهای حزب‌الله لبنان در حملات پهپادی اسرائیل به خودروهای حامل آنها کشته شدند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷

    آمریکا: اسرائیل حق دارد به حمله روز شنبه حزب‌الله پاسخ دهد

    جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت که اسرائیل حق دارد پس از حمله موشکی روز شنبه به بلندی‌های جولان به حزب‌الله پاسخ دهد، اگرچه آمریکا معتقد نیست که نیازی به تشدید تنش باشد.

    او همچنین گفت که حادثه جولان نباید بر مذاکرات جاری برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها تأثیر بگذارد.


  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰

    هشدار پزشکیان به مکرون: حمله به لبنان پیامدهای سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت

    مسعود پزشکیان، رییس دولت در جمهوری اسلامی، روز دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، گفت: «حمله احتمالی اسرائیل به لبنان پیامدهای سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت.»

    او در این گفتگو در عین حال به روابط تهران و پاریس اشاره کرد و گفت:«آماده ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترکیم.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴

    حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان

    رسانه‌های لبنان روز دوشنبه از وقوع یک حمله پهپادی به یک خودرو در جنوب لبنان خبر دادند.

    هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است. اسرائیل بسیاری از فرماندهان و نیروهای حزب‌الله را با حملات پهپادی به خودروهای حامل آنها کشته است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰

    ارسال پیام به لبنان در مورد اجتناب‌ناپذیر بودن حمله اسرائیل

    الحدث به نقل از یک منبع رسمی خبر داد دولت لبنان پیامی در مورد اجتناب‌ناپذیر بودن و قریب‌الوقوع بودن حمله اسرائیل دریافت کرده است.

    بر اساس این گزارش، لبنان از میانجی‌ها خواسته برای محدود کردن این حمله و عدم حمله به بیروت و مناطق مسکونی تلاش کنند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹

    سفر اسماعیل هنیه به تهران در میانه افزایش تنش‌ها در منطقه

    رسانه‌های ایران خبر دادند اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، به همراه اعضای ارشد این گروه، در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان شرکت خواهد کرد.

    پیش‌تر اعلام شده بود رهبران گروه‌های نیابتی مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه، در مراسم تحلیف حضور خواهند داشت.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴

    نتانیاهو یهودیان و دروزی‌ها را برادر خواند و از پاسخ خشن به حزب‌الله سخن گفت

    بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه از زمین فوتبال مجدل شمس بازدید کرد و متعهد شد که پاسخی سخت به حمله موشکی روز شنبه حزب‌الله لبنان بدهد.

    در جریان حمله موشکی که حزب‌الله لبنان حاضر نشده مسئولیت آن را بپذیرد، ۱۲ کودک کشته شدند.

    نتانیاهو هنگام بازدید از این زمین فوتبال گفت: «حزب‌الله با حمایت جمهوری اسلامی، یک موشک ایرانی به اینجا پرتاب کرد که جان ۱۲ روح پاک را گرفت. ۱۲ دختر و پسر که اینجا فوتبال بازی می‌کردند و متأسفانه نتوانستند به پناهگاه برسند. ما خانواده‌هایی را که رنج وصف‌ناپذیری را از سر می‌گذرانند، در آغوش می‌گیریم.»

    او افزود: «این بچه‌ها بچه‌های ما هستند، همه بچه‌های همه ما هستند. اسرائیل نمی‌خواهد و نمی‌تواند اجازه دهد که از این موضوع به سادگی بگذریم. ما پاسخ خواهیم داد و این پاسخ خشن خواهد بود.»

    نتانیاهو با گذاشتن تاج گلی در محل کشته شدن کودکان دروزی، گفت:«یهودیان و دروزی‌ها برادر یکدیگر هستند. ما عهد زندگی داریم، اما متأسفانه این پیمان لحظات سوگواری و اندوه را نیز دربرمی‌گیرد. ما شما را در آغوش می‌گیریم.»

    او از جامعه دروزی‌ها خواست که امید خود را از دست ندهند. نتانیاهو افزود که اسرائیل متعهد می‌شود که «امروز، فردا و برای همیشه» در کنار دروزی‌ها خواهد بود.

    در حالی که رهبر معنوی دروزی‌های اسرائیل و برخی دیگر از روسای محلی مجدل شمس، نتانیاهو را همراهی می‌کردند، جمعیت سوگوار محلی با سردادن شعار از نخست‌وزیر اسرائیل خواستند که این محل را ترک کند. شماری از معترضان پلاکاردهایی در دست گرفته بودند که در آنها بنیامین نتانیاهو «جنایتکار جنگی» خوانده شده بود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲

    رویترز: پاسخ اسرائیل به حزب‌الله به جنگی همه‌جانبه منجر نخواهد شد

    رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که پاسخ اسرائیل به حمله حزب الله به مجدل شمس به یک جنگ همه جانبه منجر نخواهد شد.

    روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که این پاسخ محدود اما قابل توجه خواهد بود

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱

    تعلیق پرواز شرکت هواپیمایی اردن به بیروت

    تلویزیون اردن با استناد به بیانیه شرکت هواپیمایی سلطنتی این کشور در روز دوشنبه گزارش داد که این شرکت پروازهای خود به بیروت را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به حالت تعلیق درآورد.

    بر اساس این بیانیه، این شرکت هواپیمایی به ارزیابی خود در مورد پروازهای برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد داد.

    • روز دوشنبه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پروازهای خود به بیروت را تا پنجم ماه اوت تمدید کرد.
    • شرکت ایرفرانس اعلام کرد وضعیت لبنان را به طور لحظه‌ای دنبال می‌کند و پروازهایش به بیروت را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه لغو کرده است.
  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴

    گزارش‌ها از جابه‌جایی موشک‌های دقیق حزب‌الله

    آسوشیتدپرس خبر داد که حزب‌الله از ترس حمله احتمالی اسرائیل، جابه‌جایی موشک‌های دقیق خود را آغاز کرده است.

    روز یکشنبه نیز دو منبع امنیتی به رویترز گفتند که حزب‌الله در حالت آماده‌باش قرار دارد و با وجود احتمال حمله از سوی اسرائیل، به طور پیشگیرانه برخی از مکان‌های کلیدی خود در جنوب لبنان و دره بقاع شرقی را تخلیه کرده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸

    بنیامین نتانیاهو وارد مجدل شمس شد

    بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، وارد روستای مجدل شمس در بلندی‌های جولان تحت کنترل اسرائیل شد.

    دفتر نتانیاهو پس از دیدار او از این روستا در بیانیه‌ای نوشت که اسرائیل به این حمله پاسخ خواهد داد و پاسخ این کشور «سخت خواهد بود.»

    روز شنبه، حمله‌ای به یک زمین فوتبال در این روستا باعث کشته شدن ۱۲ نفر شد.

    آمریکا و اسرائیل، حزب‌الله لبنان را مسئول این حمله دانسته‌اند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳

    واکنش روزنامه کیهان به حمله موشکی حزب‌الله به روستای مجدل شمس

    روزنامه کیهان در واکنش به حمله موشکی حزب‌الله به روستای مجدل شمس در منطقه جولان، این حادثه را ناشی از اشتباه محاسباتی اسرائیل دانست.

    جابر رجبی، فعال و تحلیل‌گر سیاسی به ایران‌اینترنشنال گفت که اکنون کسی شک ندارد حزب‌الله مسوول این حمله بوده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷

    وزیر امور خارجه ایتالیا با همتایان اسرائیلی و لبنانی خود گفت‌وگو کرد

    آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه با همتایان اسرائیلی و لبنانی خود درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از یک جنگ جدید در خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

    تاجانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شکستن مارپیچ خشونت ممکن است.»

    او به یک شبکه تلویزیونی ایتالیا گفت: «اگر حزب‌الله به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل که جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل و حزب‌الله در جنوب لبنان را متوقف کرد احترام بگذارد، می‌توان از حمله اسرائیل جلوگیری کرد.»

    دولت ایتالیا از طریق حضور نیروهای این کشور در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان، متعهد به صلح در منطقه شده است.

    ایتالیا که در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه هفت را بر عهده دارد، یکی از کمک‌کنندگان اصلی به این نیروهاست.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵

    تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به بیروت تمدید شد

    روز دوشنبه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پروازهای خود به بیروت را تا پنجم ماه اوت تمدید کرد.

    شرکت ایرفرانس نیز اعلام کرد وضعیت لبنان را به طور لحظه‌ای دنبال می‌کند و پروازهایش به بیروت را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه لغو کرده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹

    آلمان از جمهوری اسلامی خواست از تشدید تنش در منطقه خودداری کند

    دولت آلمان از همه طرف‌های درگیر در مناقشه خاورمیانه، به‌ویژه جمهوری اسلامی، خواست تا از تشدید تنش‌ها پس از حمله موشکی اخیر در بلندی‌های جولان جلوگیری کنند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه هشتم مرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که برلین «با قطعیت» معتقد است حمله مرگبار به زمین فوتبال کودکان در بلندی‌های جولان به وسیله حزب‌الله لبنان انجام شده که مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

    او افزود: «اقدامات اخیر شبه‌نظامیان حوثی مستقر در یمن که ایران نیز از آن‌ها حمایت می‌کند، به بی‌ثباتی در منطقه در هفته‌های اخیر کمک زیادی کرده است.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۸.۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶

    کشته شدن ۲ عضو حزب‌الله در حملات پهپادی در جنوب لبنان

    به دنبال انتشار خبرهایی درباره مرگ دو نفر بر اثر حملات پهپادی به یک خودرو و یک موتورسیکلت در بین شهر‌های میس‌الجبل و شقرا در جنوب لبنان، گروه حزب‌الله کشته شدن دو نفر از نیروهای خود به نام‌های عباس حجازی و عباس محمد سلامی را تایید کرد.

    رسانه‌های لبنان پیش از این خبر دادند یک خودرو و یک موتورسیکلت در مناطقی در جنوب این کشور، هدف حمله پهپادی اسرائیل قرار گرفته‌اند.

    یک مقام دفاعی اسرائیلی اعلام کرد این کشور در واکنش به حمله موشکی به یک زمین فوتبال کودکان در بلندی‌های جولان در روز شنبه، بدون آن که قصد داشته باشد جنگی همه‌جانبه را با گروه حزب‌الله لبنان آغاز کند، به این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی ضربه خواهد زد.

    متن کامل این خبر را اینجا بخوانید