حملات منتسب به ارتش اسرائیل به مراکز نظامی در سوریه

خلاصه

  • نشریه بیلد به نقل از کارشناسان امنیتی آلمان نوشت «حمله انتقام‌جویانه ملاها» به اسرائیل در شرف وقوع بوده و یک جنگ بزرگ در راه است
  • دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد ۷ نفر، از جمله ۳ تن از شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، در حمله اسرائیل به نزدیکی فرودگاه شعیرات زخمی شدند
  • پولیتیکو به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت جمهوری اسلامی ممکن است درباره آغاز حمله‌ای بزرگ به اسرائیل تجدیدنظر کند
  • سازمان همکاری اسلامی ترور هنیه را تجاوز خطرناک به حاکمیت جمهوری اسلامی خواند
  • عراق از دستگیری پنج نفر از عوامل حمله اخیر به پایگاه عین‌الاسد، محل استقرار نظامیان آمریکایی، خبر داد
  • وزیر دفاع اسرائیل هشدار داد در صورت ادامه «تجاوزات» حزب‌الله، اسرائیل «با تمام توان» با این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی خواهد جنگید
  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۹.۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۵

    چند پرتابه از لبنان و نوار غزه به مناطق شمالی و ساحلی اسرائیل شلیک شد

    ارتش اسرائیل جمعه ۱۹ مرداد از شلیک چند راکت از لبنان و نوار غزه به مناطق شمالی و ساحلی اسرائیل خبر داد.

    طبق اعلام ارتش اسرائیل چند راکت از سمت لبنان به شهرک‌های کریات شمونا و مانارا در شمال اسرائیل شلیک شدند و در مناطق باز فرود آمدند. ارتش اسرائیل گفت این حمله‌ها هیچ آسیب جانی به همراه نداشتند.

    ارتش اسرائیل همچنین با اشاره به فعال شدن آژیرهای خطر در مناطق اشکلون و زیکیم در ساحل مدیترانه، اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک پرتابه را که از سمت نوار غزه پرتاب شده بود، رهگیری کرد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۹.۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۲

    ارتش اسرائیل ویدیویی از حمله به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان منتشر کرد

    ارتش اسرائیل جمعه ۱۹ مرداد ویدیویی از حمله هواپیماهای جنگنده اسرائیل به مراکز فرماندهی حزب‌الله در حانویه و زیرساخت‌های این گروه در عیتا‌الشعب در جنوب لبنان منتشر کرد.

    طبق اعلام ارتش اسرائیل، در حمله‌ هوایی به عیتا‌الشعب، پرتابگرهای راکتی که در روز پنج‌شنبه با آنها به منطقه جلیل در شمال اسرائیل حمله شده بود، هدف قرار گرفتند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۹.۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۴

    کانادا و استرالیا بر لزوم کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند

    وزیران دفاع استرالیا و کانادا در بیانیه‌ای مشترک با ابراز نگرانی درباره به تشدید تنش‌ها در مرز اسرائیل و لبنان و منطقه، بر حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و لزوم خویشتن‌داری طرف‌های درگیر تاکید کردند.

    این بیانیه همچنین خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه، حفاظت از غیرنظامیان، آزادی همه گروگان‌ها و افزایش مداوم جریان کمک‌ها برای رسیدگی به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه شد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۹.۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۶

    ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، پنج‌شنبه اعلام کرد نیروهای ایالات‌متحده طی ۲۴ ساعت گذشته دو موشک کروز ضد کشتی و یک ایستگاه کنترل زمینی حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را در یمن و یک شهپاد این گروه را در دریای سرخ منهدم کرده‌اند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۹.۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۳

    وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره وضعیت آماده‌باش نیروهای آمریکا گفت‌وگو کرد

    لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در تماس با همتای اسرائیلی خود درباره تغییرات در وضعیت آماده‌باش نیروهای آمریکا و «تعهد راسخ» این کشور به امنیت اسرائیل گفت‌وگو کرد.

    آستین گفت ورود هواپیماهای جنگنده اف-۲۲ رپتور به منطقه نشانگر تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از اقدام‌های تهاجمی و دفاع از اسرائیل و نیروهای آمریکا در خاورمیانه است.

    وزیر دفاع آمریکا همچنین بر ضرورت نهایی کردن توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها تاکید کرد.

    تصویر یک هواپیماهای جنگنده اف-۲۲ رپتور آمریکا
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰

    یونایتد ایرلاینز پروازهای خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورد

    شرکت یونایتد ایرلاینز اعلام کرد که پروازهای خود به تل آویو را برای آینده قابل پیش‌بینی به حالت تعلیق درآورده است و قصد دارد پروازهای خود را فقط در صورت اطمینان از ایمن بودن مشتریان و خدمه از سر بگیرد.

    بسیاری از خطوط هوایی در سراسر جهان در حال تجدید نظر در برنامه های خود برای اجتناب از حریم هوایی ایران و لبنان هستند. این شرکت‌ها همچنین پروازهای خود را به اسرائیل به دلیل نگرانی فزاینده از درگیری احتمالی گسترده‌تر در منطقه پس از کشته شدن اعضای ارشد گروه‌های شبه نظامی حماس و حزب الله لغو می‌کنند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۶

    درخواست آمریکا، قطر و مصر از اسرائیل و حماس برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس

    رهبران آمریکا، قطر و مصر در بیانیه‌ای مشترک از اسرائیل و حماس خواستند تا مذاکرات فوری آتش‌بس را روز ۲۵ مردادماه در قاهره یا دوحه از سربگیرند.

    در این بیانیه آمده است: «ماه‌ها برای رسیدن به چارچوب توافق کار کرده‌ایم؛ اکنون توافق روی میز قرار دارد و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است.»

    پس از صدور این بیانیه، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد این کشور در مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس در ۲۵ مرداد شرکت خواهد کرد.

    آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا، با استقبال از بیانیه مشترک رهبران آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه و آزادی گروگان‌ها، از همه طرف‌ها خواست با آن توافق کنند. او هشدار داد هرگونه تاخیر باعث باعث از دست رفتن جان‌های بیشتری می‌شود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰

    تحلیل

    بن سبطی، پژوهش‌گر: جمهوری اسلامی در فضای مجازی شهروندان اسرائیلی را به جاسوسی دعوت می‌کند

    بن سبطی، پژوهش‌گر مسائل ایران و اسرائیل در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت جمهوری اسلامی به طور مستقیم در فضای مجازی شهروندان اسرائیلی را به جاسوسی و تصویربرداری از مناطق خاص دعوت می‌کند.

    سبطی افزود جمهوری اسلامی تنها به دنبال جاسوسی از مراکز نظامی نیست و مناطق غیرنظامی و مراکز خرید را نیز مد نظر دارد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸

    ۵ زخمی در حمله اسرائیل به جنوب لبنان

    وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد ۵ غیرنظامی در حمله ارتش اسرائیل به منطقه حناویه زخمی شدند.

    روستای حناویه در نزدیکی شهر صور در جنوب لبنان واقع است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰

    خبرگزاری رسمی سوریه: ۴ سرباز در حملات اسرائیل به مراکز نظامی سوریه زخمی شدند

    خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد اسرائیل تعدادی از نقاط نظامی را در مرکز سوریه هدف قرار داد.

    بر اساس این گزارش، حملات اسرائیل منجر به زخمی شدن چهار سرباز و وارد آمدن خسارت مادی به منطقه شد.

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد ۷ نفر، از جمله ۳ تن از شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، در حمله اسرائیل به نزدیکی فرودگاه شعیرات زخمی شدند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴

    یک کشتی در نزدیکی سواحل یمن با آرپی‌جی هدف قرار گرفت

    مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد هشت نفر سوار بر دو قایق کوچک با نزدیک شدن به یک کشتی در نزدیکی سواحل یمن، به آن حمله کردند.

    بر اساس این گزارش، مهاجمان با آرپی‌جی این کشتی را هدف قرار دادند که به وقوع انفجاری در نزدیکی آن منجر شد.

    مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا افزود کشتی و خدمه آن در این حمله آسیبی ندیدند. جزییات بیشتری در مورد نام و مقصد این کشتی ارائه نشده است.

    هنوز گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

    از زمان آغاز مناقشه حماس و اسرائیل، حوثی‌های یمن با حمله به کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن، امنیت دریانوردی را در منطقه به خطر انداخته‌اند.

    تظاهرات حوثی‌های یمن در حمایت از فلسطین، صنعا، ۱۳ مرداد
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵

    گاردین: جمهوری اسلامی احتمالا درباره وسعت و چگونگی حمله به اسرائیل تجدید نظر کند

    روزنامه گاردین گزارش داد جمهوری اسلامی ممکن است در حال تجدید نظر درباره میزان گستردگی و چگونگی حمله تلافی‌جویانه خود علیه اسرائیل باشد.

    گاردین افزود جمهوری اسلامی در روزهای اخیر تحت فشارهای دیپلماتیک قابل توجه قرار داشته تا از تلفات غیرنظامی در حمله احتمالی خود به اسرائیل جلوگیری کند.

    این روزنامه با اشاره به عدم حمایت صریح کشورهای اسلامی از پاسخ نظامی حکومت ایران به اسرائیل نوشت به نظر نمی‌رسد چنین موضعی تهران را از تصمیم خود برای هدف قرار دادن اسرائیل منصرف کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳

    تحلیل

    شوکریا برادوست، پژوهش‌گر: حمله گسترده به اسرائیل موجودیت جمهوری اسلامی را به خطر می‌اندازد

    شوکریا برادوست، پژوهش‌گر امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت هرچند جمهوری اسلامی می‌داند باید به دنبال اقدامی متفاوت از حمله فروردین‌ماه به اسرائیل باشد، اما چنین اقدامی موجودیت حکومت ایران را به خطر خواهد انداخت.

    برادوست افزود جمهوری اسلامی در صورت عقب‌نشینی از موضع خود در خصوص حمله به اسرائیل، جایگاه خود را نزد گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه از دست خواهد داد.

    به گفته این پژوهش‌گر، حمله وسیع حزب‌الله به اسرائیل با پاسخ «نامتناسب» این کشور رو‌به‌رو خواهد شد و لبنان را درگیر جنگ خواهد کرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲

    وقوع چند انفجار در نزدیکی یک فرودگاه نظامی در حمص سوریه

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه از وقوع انفجارهایی در منطقه شعیرات در حومه شرقی حمص خبر داد.

    بر اساس این گزارش، این انفجارها احتمالا ناشی از حمله اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه نظامی شعیرات بوده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱

    تحلیل

    هوشنگ حسن‌یاری، کارشناس: تهران از ورود آمریکا به درگیری‌‌های نظامی در منطقه هراس دارد

    هوشنگ حسن‌یاری، کارشناس مسائل نظامی در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت جمهوری اسلامی هم از سوی نیروهایی در داخل ایران و هم از سوی گروه‌های نیابتی خود تحت فشار است تا به اقدامات اسرائیل پاسخ نظامی دهد.

    حسن‌یاری افزود حکومت ایران در حمله به اسرائیل تعلل به خرج می‌دهد زیرا از ورود آمریکا به درگیری‌های نظامی هراس دارد.

    به گفته این تحلیل‌گر، وارد شدن ایالات متحده به رویارویی تهران و اسرائیل، می‌تواند به معنای «آغاز پایان جمهوری اسلامی» باشد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶

    وال استریت ژورنال از هشدار آمریکا به جمهوری اسلامی در خصوص حمله به اسرائیل خبر داد

    یک مقام آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفت واشینگتن پیام‌های روشنی به جمهوری اسلامی ارسال کرده که در صورت حمله تلافی‌جویانه بزرگ علیه اسرائیل، ممکن است ضربه ویرانگری را متحمل شود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶

    سفر مجدد فرمانده سنتکام به اسرائیل

    پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو منبع مطلع نوشت مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز پنج‌شنبه ۱۸ مرداد به اسرائیل سفر کرد.

    هدف از این سفر ادامه همکاری‌ها میان ایالات متحده و اسرائیل در برابر حملات احتمالی حزب‌الله و جمهوری اسلامی عنوان شده است.

    این دومین سفر کوریلا به اسرائیل در این هفته است. فرمانده سنتکام روز ۱۵ مرداد نیز در سفر به اسرائیل، با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرده بود.

    مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱

    حزب‌الله کشته شدن یکی دیگر از اعضای خود را تایید کرد

    حزب‌الله لبنان روز پنج‌شنبه ۱۸ مرداد با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن یکی دیگر از اعضای خود را تایید کرد.

    حزب‌الله عضو کشته شده خود را عاطف السید اهل منطقه عیترون در جنوب لبنان معرفی کرد.

    او پیش‌تر در درگیری‌های مرز لبنان و اسرائیل زخمی شده بود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱

    تحلیل

    کامران متین، تحلیل‌گر: سنوار عامل آشتی حماس و جمهوری اسلامی پس از جنگ سوریه بود

    کامران متین، استاد روابط بین‌الملل در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت یحیی سنوار نقش مهمی در آشتی دادن حماس و جمهوری اسلامی پس از جنگ سوریه ایفا کرده بود.

    متین افزود سنوار معتقد بود حکومت ایران می‌تواند مهم‌ترین پشتیبان حماس باشد.

    به گفته این تحلیل‌گر، حماس با انتصاب سنوار به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی خود به اسرائیل این پیام را داد که کشتن هنیه تغییری در خط مشی این گروه ایجاد نخواهد کرد.

    متین اضافه کرد این برای اولین بار است که فردی از داخل نوار غزه رهبری سیاسی و نظامی حماس را هم‌زمان بر عهده دارد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷

    وزیر دفاع اسرائیل: کسانی که با آتش بازی می‌کنند، باید در انتظار نابودی باشند

    یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در پیامی خطاب به مردم لبنان نوشت اسرائیل برای ساکنان هر دو سوی مرزهای شمالی خود «صلح، رفاه و ثبات» می‌خواهد و به همین دلیل، «به هیچ وجه» به حزب‌الله اجازه نخواهد داد تا این منطقه را به بی‌ثباتی بکشاند.

    گالانت در پیام خود هشدار داد در صورت ادامه «تجاوز» حزب‌الله، اسرائیل «با تمام توان خود» با این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی خواهد جنگید.

    او افزود: «کسانی که با آتش بازی می‌کنند، باید در انتظار نابودی باشند.»

    یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل
  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶

    گزارش العربیه از سفر مخفیانه رییس ستاد کل ارتش سوریه به تهران

    شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه، از سفر مخفیانه رییس ستاد کل ارتش سوریه به تهران به منظور تقویت روابط با جمهوری اسلامی خبر داد.

    به گفته العربیه، این مقام ارشد سوری در اواسط ماه ژوئیه موافقت دمشق را با پرتاب پهپاد از خاک سوریه به سوی اسرائیل اعلام کرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹

    نخست‌وزیر ایتالیا در گفت‌وگو با پزشکیان: کاهش تنش‌ها در منطقه ضروری است

    جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا در تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان، رییس دولت جمهوری اسلامی بر «ضرورت جلوگیری از گسترش درگیری‌های جاری» در منطقه تاکید کرد.

    بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری ایتالیا، ملونی از تهران خواست از تشدید بیشتر تنش‌ها خودداری کند تا مسیر گفت‌و‌گو مجددا باز شود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰

    آمریکا از ورود جنگنده‌های «اِف-۲۲ رپتور» به خاورمیانه خبر داد

    سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، از ورود جنگنده‌های «اِف-۲۲ رپتور» به منطقه تحت مسئولیت این فرماندهی خبر داد.

    سنتکام افزود این اقدام بخشی از تغییرات در موقعیت نیروهای آمریکایی در منطقه است که با هدف کاهش تنش‌ها از سوی جمهوری اسلامی یا نیروهای نیابتی آن انجام می‌گیرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵

    تحلیل

    شاهین مدرس، تحلیل‌گر: جمهوری اسلامی احتمالا به گزینه نظامی محدود علیه اسرائیل اکتفا می‌کند

    شاهین مدرس، کارشناس روابط بین‌الملل و تحلیل‌گر مطالعات امنیتی در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت جمهوری اسلامی از نظر منطقه‌ای با این واقعیت روبه‌رو شده که حمله به اسرائیل و تحمیل تلفات به آن، با واکنش شدید اسرائیل مواجه خواهد شد.

    مدرس افزود این احتمال وجود دارد که حکومت ایران در پی مواجهه با این واقعیت منطقه‌ای، به دنبال یک گزینه نظامی محدود علیه اسرائیل برود.

    به گفته این تحلیل‎‌گر، تهران در نشست شورای امنیت و جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی، به دنبال گرفتن امتیاز از آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه بود اما آن‌ها «حاضر به باج دادن به جمهوری اسلامی نشدند».

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

    شین‌بت: جمهوری اسلامی از حساب‌های جعلی مجازی برای استخدام جاسوسان اسرائیلی استفاده می‌کند

    شین‌بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، تصاویری از برخی حساب‌های ایجاد شده از سوی جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی را منتشر کرد که در تلاش برای استخدام شهروندان این کشور برای «انجام ماموریت‌هایی علیه امنیت کشور» بودند.

    به گفته شین‌بت، این افراد ایرانی از طریق شبکه‌های اجتماعی با اسرائیلی‌ها تماس می‌گرفتند و سعی می‌کردند آن‌ها را به کار بگیرند.

    پروفایل‌هایی که از سوی این سازمان شناسایی شده‌اند، شامل کاربرانی در تلگرام، کانال‌ها و حساب‌های ربات با نام‌های کاربری خاصی بوده‌اند.

    شین‌بت اعلام کرد که در چندین گروه، پست‌هایی از سوی حسابی به نام IRAN INTELLIGENCE SERVICE منتشر شده که پیشنهادات شغلی «جالب و هیجان‌انگیز» و با حقوق بالا ارائه می‌داد.

    در پست‌ها، لینک‌هایی وجود داشت که متقاضیان می‌بایست اطلاعات شخصی خود را در آن وارد می‌کردند.

    اسرائیل پیش‌تر هم گزارش‌هایی درباره تلاش جمهوری اسلامی برای استخدام جاسوس در این کشور منتشر کرده بود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵

    اردوغان: اسرائیل با ترور اسماعیل هنیه نشان داد که قصد آتش‌بس ندارد

    رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت که اسرائیل با ترور اسماعیل هنیه «نشان داد که قصد آتش‌بس ندارد».

    اردوغان گفت اسرائیل با حملات خود در لبنان و غزه «در تلاش است تنش را در منطقه افزایش دهد».

    او تاکید کرد: «جامعه جهانی باید برای توقف تجاوزات اسرائیل که در روزهای اخیر افزایش یافته است گام‌های موثری بردارد.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

    عراق از بازداشت ۵ عامل حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد خبر داد

    فرماندهی عملیات مشترک عراق از دستگیری پنج نفر از عوامل حمله اخیر به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد خبر داد.

    شامگاه دوشنبه ۱۵ مرداد و در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای، حمله‌ای راکتی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق انجام شد.

    در جریان این حمله، دست‌کم پنج پرسنل ایالات متحده زخمی شدند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵

    ۲۳ راکت از لبنان به سوی اسرائیل شلیک شد

    عصر روز پنج‌شنبه و به فاصله نیم ساعت، دو سری حمله راکتی به اسرائیل از سوی لبنان انجام گرفت.

    در نوبت نخست، ۱۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شد که به گفته ارتش اسرائیل، همگی در مناطق باز نزدیک کیبوتص کابری فرود آمدند.

    در دور دوم رگبار راکتی از سوی لبنان، هشت موشک در مناطق باز نزدیک منطقه شلومی سقوط کرد.

    این حملات تاکنون تلفات یا جراحتی در پی نداشته است.

    ارتش اسرائیل گفت محل شلیک‌ها را گلوله‌باران خواهد کرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

    نروژ رییس هیات نمایندگی اسرائیل در کشورش را احضار کرد

    اسپن بارث ایدِه، وزیر خارجه نروژ خبر داد که رییس هیات نمایندگی اسرائیل در این کشور را احضار و به لغو اعتبارنامه دیپلمات‌های نروژی اعتراض کرده است.

    او گفت دولت نروژ اکنون در حال ارزیابی اقدامات دیگری است که انجام خواهد داد.

    اسرائیل ساعاتی پیش اعتبارنامه دیپلماتیک هشت دیپلمات نروژی مستقر در تل‌آویو را لغو و اعلام کرد که ویزای آنان نیز تا سه ماه دیگر لغو می‌شود.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰

    رهبر حوثی‌ها: تاخیر در پاسخ محور مقاومت به اسرائیل، مساله‌ای تاکتیکی است

    عبدالملک الحوثی، رهبر حوثی‌ها، در یک سخنرانی گفت که تاخیر در پاسخ محور مقاومت به «تنش‌آفرینی اسرائیل» صرفا مساله‌ای تاکتیکی است.

    او افزود که هدف از تاخیر این است که «پاسخ موثر باشد».

    الحوثی گفت: «آمریکا و اروپا و تعدادی از کشورهای عربی تلاش می‌کنند ما را از واکنش منصرف کنند. اما ترس یا اعمال فشار باعث منصرف شدن ما نمی‌شود.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵

    نماینده پارلمان آلمان خواهان اجرای اصل بازدارندگی در مقابل جمهوری اسلامی شد

    ودریش کیزه وتر، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان گفت جمهوری اسلامی به صراحت خواهان نابودی اسرائیل است و افزود: «ما باید اصل بازدارندگی را اجرا کنیم.»

    او گفت آلمان باید این امید را کنار بگذارد که جمهوری اسلامی ممکن است از تسلیحات هسته‌ای صرف‌نظر کند.

    این نماینده پارلمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی تنها چند هفته تا تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای فاصله دارد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵

    سازمان همکاری اسلامی ترور هنیه را تجاوز خطرناک به حاکمیت جمهوری اسلامی خواند

    نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست خود در جده که با دعوت جمهوری اسلامی برگزار شد، کشتن اسماعیل هنیه را به شدت محکوم کرد.

    این سازمان، ترور هنیه را «تجاوز خطرناک به حاکمیت و تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» خواند و تاکید کرد که اسرائیل را «مسئول کامل این حمله» می‌داند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵

    باقری‌کنی: اسرائیل در موقعیتی نیست که بتواند علیه جمهوری اسلامی بجنگد

    علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت اسرائیل در موقعیتی نیست که بتواند علیه ایران بجنگد.

    او با اشاره به اینکه اسرائیل با کشتن اسماعیل هنیه در تهران، مرتکب «اشتباهی استراتژیک» شد، گفت: «این اقدام هزینه‌ای سنگین برای اسرائیل در پی خواهد داشت.»

    باقری‌کنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پاسخگویی تاکید کرد و گفت اسرائیل توانایی و ظرفیت جنگ با تهران را ندارد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵

    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: انتخاب سنوار بیانگر قدرت و وحدت جریان مقاومت است

    صادق آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت انتخاب یحیی سنوار به جای اسماعیل هنیه، نشانگر قدرت و وحدت بیشتر در جریان مقاومت است.

    او گفت اسرائیل با کشتن هنیه دچار «اشتباه محاسباتی بزرگی» شد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵

    حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در جنوب لبنان

    رسانه‌های لبنانی از حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در جنوب این کشور خبر دادند.

    اسرائیل هنوز درباره این حمله که بین مناطق جبین و یارین انجام شده، اظهارنظری نکرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰

    ایتاایرویز تعلیق پروازهایش را به تل‌آویو تمدید کرد

    شرکت هواپیمایی ایتالیایی ایتاایرویز تعلیق پروازها به تل‌آویو را تا روز شنبه ۲۰ مرداد تمدید کرد.

    شماری از شرکت‌های هواپیمایی جهان به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، پروازهای خود را طی روزهای گذشته به اسرائیل، لبنان و ایران لغو کرده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

    بیلد: حمله انتقام‌جویانه ملاها به اسرائیل و جنگی بزرگ در راه است

    نشریه بیلد به نقل از کارشناسان امنیتی آلمان نوشت «حمله انتقام‌جویانه ملاها» به اسرائیل در شرف وقوع بوده و یک جنگ بزرگ در راه است.

    این رسانه به نقل از ارنست هانینگ، رییس سابق سازمان فدرال اطلاعات آلمان نوشت «در صورت جنگ علیه اسرائیل، خطر تروریسم در آلمان به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.»

    هانینگ افزود: «با مشارکت یا حمایت فعال آلمان از اسرائیل، این خطر بیشتر هم خواهد شد.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

    سخنگوی وزارت خارجه ایران: اسرائیل تنها با فشار، حاضر به تمکین از قوانین بین‌المللی است

    ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در حساب ایکس خود نوشت اسرائیل «تنها در مقابل فشار و اقدام قاطع و بازدارنده حاضر به کُرنش و تمکین در برابر قوانین بین‌المللی است».

    او در ادامه گفت: «اروپا بهتر است به جای محکوم کردن کلامی، به مسئولیت‌های بین‌المللی، اخلاقی و انسانی خود علیه اسرائیل و پایان دادن به حمایت سیاسی و نظامی از آن عمل کند و به محکومیت بدون عمل اکتفا نکند.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۵

    ایرفرانس تعلیق پروازهایش را به بیروت تمدید کرد

    شرکت هواپیمایی ایرفرانس، تعلیق پروازهایش را بین پاریس و بیروت تا روز یکشنبه ۲۱ مرداد تمدید کرد.

    این شرکت از روز هشتم مرداد تمام پروازهایش را به لبنان لغو کرده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۰

    اسرائیل اعتبارنامه دیپلمات‌های نروژی مستقر در تل‌آویو را لغو کرد

    اسرائیل اعتبارنامه دیپلماتیک هشت دیپلمات نروژی مستقر در تل‌آویو را لغو و اعلام کرد که ویزای آنان نیز تا سه ماه دیگر لغو می‌شود.

    وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به «انبوهی از اقدامات اخیر ضد اسرائیلی» دولت نروژ از جمله به رسمیت شناختن کشور فلسطین انجام شده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۰

    مدیر حوزه‌های علمیه: در کنار جبهه مقاومت، لبنان و فلسطین ایستاده‌ایم

    علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی خطاب به حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در کنار «جبهه مقاومت» و سوریه، عراق، لبنان و فلسطین ایستاده‌اند.

    او گفت انتظارشان از همه «دولت‌های اسلامی و آزاده جهان، بیداری و دلیری و مقاومت» است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۵

    العربیه الجدید: پیشنهاد آتش‌بس جدید می‌تواند از حملات تلافی‌جویانه جلوگیری کند

    العربیه الجدید خبر داد کشورهای غربی در چهار روز گذشته پیشنهاد جدیدی را برای آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه مطرح کرده‌اند که می‌تواند از حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان به اسرائیل جلوگیری کند.

    این پیش‌نویس شامل آتش‌بس و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه برای دستیابی به «آرامش پایدار»، همراه با تبادل گروگان‌ها و زندانیان و چارچوبی برای بازسازی غزه است.

    این گزارش افزود انتخاب یحیی سنوار به رهبری دفتر سیاسی حماس به جای هنیه می‌تواند به توافق آتش‌بس کمک کند زیرا او نماینده «خواسته‌های مقاومت» است.

    گزارش‌های واشینگتن‌پست و پولیتیکو نیز اشاره کرده‌اند که جمهوری اسلامی ممکن است تحت فشار دیپلماتیک، در حمله گسترده به اسرائیل بازنگری و تجدیدنظر کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۵

    رییس ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب یحیی سنوار را موجب امیدواری و مسرت امت اسلامی دانست

    محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پیامی به یحیی سنوار، انتخاب او را به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی حماس تبریک گفت.

    او گفت: «انتخاب شما پس از کشته شدن اسماعیل هنیه موجب امیدواری، مسرت و خرسندی دوباره امت اسلامی شد.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰

    شهردار ناکازاکی از عدم دعوت اسرائیل به مراسم یادبود بمباران اتمی دفاع کرد

    شیرو سوزوکی، شهردار ناکازاکی شرکت نکردن سفرای آمریکا و بریتانیا در مراسم یادبود بمباران اتمی این شهر، به دلیل عدم دعوت از اسرائیل را «مایه تاسف» خواند.

    او گفت دعوت نکردن از اسرائیل تصمیمی «سیاسی» نبود، بلکه برای جلوگیری از اعتراضات احتمالی مرتبط با درگیری‌های غزه اتخاذ شد.

    سوزوکی همچنین تاکید کرد که این تصمیم به منظور برگزاری مراسمی آرام و محترمانه اتخاذ شده است.

    در تاریخ ۹ اوت ۱۹۴۵، ایالات متحده یک بمب اتمی روی ناکازاکی انداخت که منجر به کشته شدن ۷۴ هزار نفر شد.

    این بمباران سه روز پس از بمباران اتمی هیروشیما صورت گرفت که ۱۴۰ هزار نفر را کشت. ژاپن در تاریخ ۱۵ اوت ۱۹۴۵ تسلیم شدن خود را در جنگ جهانی دوم اعلام کرد.

    کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اتحادیه اروپا، کانادا و استرالیا دیپلمات‌هایی را در سطحی پایین‌تر از سفیر، به این مراسم اعزام کرده‌اند.

    با این‌حال، فقط سفارت‌های آمریکا و بریتانیا صراحتا به تصمیم ناکازاکی برای دعوت نکردن از گیلاد کوهن، سفیر اسرائیل در ژاپن اشاره کرده‌اند.

    سفارت بریتانیا گفت حذف اسرائیل «تساوی نامناسب و گمراه‌کننده‌ای با روسیه و بلاروس ایجاد کرده است» که آن‌ها هم امسال به این مراسم دعوت نشده‌اند.

    سخنگوی سفارت فرانسه تصمیم سوزوکی را «تاسف‌بار و سوال‌برانگیز» خواند و هیات آلمانی نیز از «قرار دادن اسرائیل در سطحی مشابه روسیه و بلاروس» انتقاد کرد.

    گیلاد کوهن که هفته گذشته بدون مشکل در مراسم مشابهی در هیروشیما شرکت کرده بود، گفت که تصمیم ناکازاکی «پیام نادرستی به جهان ارسال می‌کند».

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۵

    شعارنویسی ایرانیان علیه سپاه و در حمایت از اسرائیل

    ویدیوهایی به ایران‌اینترنشنال رسیده است که دیوارنویسی شعارهایی را علیه سپاه و جمهوری اسلامی و در حمایت از اسرائیل در سردشت نشان می‌دهند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۰

    کشته شدن اسماعیل هنیه، معرفی اعضای دولت پزشکیان را با «اختلال محدود» مواجه کرد

    ابراهیم فیاض زاهد، عضو شورای راهبری دولت چهاردهم گفت که کشته شدن اسماعیل هنیه، معرفی اعضای دولت پزشکیان را با «اختلال محدود» مواجه کرد.

    او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا افزود پزشکیان برای انتخاب کابینه با خامنه‌ای، نهادهای امنیتی و مقام‌های عالی‌رتبه مشورت می‌کند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۵

    حمله هوایی شبانه اسرائیل به چندین سایت حزب‌الله در جنوب لبنان

    ارتش اسرائیل در اطلاعیه‌ای خبر داد که جت‌های جنگنده‌اش شبانه به چندین سایت حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کردند.

    این اطلاعیه با انتشار تصاویری از حمله شامگاه چهارشنبه ۱۷ مرداد، گفت این سایت‌ها را منهدم کرده‌اند.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۵

    پولیتیکو: جمهوری اسلامی ممکن است در حمله به اسرائیل تجدیدنظر کند

    پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که جمهوری اسلامی ممکن است در حال تجدیدنظر درباره آغاز یک حمله بزرگ و چند جانبه به اسرائیل باشد.

    این مقامات گفتند که دولت بایدن با همکاری متحدان خود در خاورمیانه در تلاش است تا تهران را متقاعد به بازبینی در برنامه حمله تلافی‌جویانه مرگ اسماعیل هنیه کند.

    به جمهوری اسلامی هشدار داده شده است که یک حمله چند جانبه به اسرائیل می‌تواند منجر به مواجهه مستقیم بین دو کشور شود.

    همچنین به تهران گفته شده که باید واکنش خود به کشته اسماعیل هنیهرا مجددا ارزیابی کند؛ چراکه به نظر می‌رسد او در یک عملیات مخفی با بمبی که در اتاقش کار گذاشته شده بود به قتل رسید، نه در یک حمله موشکی مستقیم. ضمن آنکه هیچ فرد ایرانی در این حادثه کشته نشده است.

    مقامات آمریکایی معتقدند که جمهوری اسلامی همچنان به ترور هنیه واکنش نشان خواهد داد، اما ممکن است این واکنش بیشتر سنجیده شده باشد و بلافاصله اتفاق نیافتد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۵

    پکن: اقدامات تلافی‌جویانه در خاورمیانه به تکرار چرخه معیوب خشونت منجر می‌شود

    وانگ یی، وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتاهای مصری و اردنی خود، ضمن محکوم کردن کشته‌ شدن هنیه، گفت «اقدامات تلافی‌جویانه تنها به چرخه معیوب خشونت و تشدید درگیری‌ها منجر می‌شود».

    او تاکید کرد پکن برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها، با همه کشورها همکاری خواهد کرد.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۹

    مقایسه پروازها نشان می‌دهد حریم هوایی غرب ایران و عراق تقریبا خالی شده است

    مقایسه پروازها در روزهای ۱۵ مرداد و ۱۸ مرداد (ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت تهران) نشان می‌دهد هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از افزایش حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به اسرائیل، حریم هوایی غرب ایران و عراق تقریبا خالی شده است.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۳

    صابرین نیوز: صداهایی که در غرب ایران شنیده می‌شود، به دلیل انجام رزمایش نظامی است

    صابرین نیوز، وابسته به سپاه، گزارش داد جمهوری اسلامی در حال برگزاری «مانورهای نظامی» در غرب ایران است. صداهایی که در غرب ایران شنیده می‌شود به دلیل تمرینات نظامی است و تا حدود ساعت هفت صبح (به وقت محلی) ادامه خواهد داشت.

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۲

    پیام فرمانده کل سپاه به یحیی سنوار: از هیچ کمکی به شما دریغ نخواهیم کرد

    حسین سلامی در پیامی انتصاب یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک گفت و تاکید کرد: «مثل همیشه از هیچ کمکی به شما و سایر مجاهدان مقاوم دریغ نخواهیم کرد.»

    سلامی ابراز امیدواری کرد با مدیریت سنوار بر حماس، ریشه اسرائیل «به‌زودی از خاک مقدس فلسطین کنده شود.»

  • پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۸.۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۱

    آکسیوس:اسرائیل گفته اگر حزب‌الله مراکز غیرنظامی را بزند هزینه نامتناسب خواهد داد

    آکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد اسرائیل در روزهای اخیر از طریق چندین کانال نظامی به آمریکا اطلاع داده است که اگر در حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله به اسرائیل، مراکز جمعیتی غیرنظامی هدف قرار گیرد، این گروه «هزینه‌ای نامتناسب» پرداخت خواهد کرد.

    به گفته این مقام‌های اسرائیلی، این کشور نگران است که اگر حزب‌الله تلاش کند به اهداف نظامی اسرائیل حمله کند، ممکن است مراکز جمعیتی غیرنظامی را بزند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴

    ارتش آمریکا دو پهپاد، سه موشک ضد کشتی و یک ایستگاه کنترل نظامی حوثی‌ها را دریمن منهدم کرد

    ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، چهارشنبه ۱۷ مرداد اعلام کرد نیروهای ایالات‌متحده طی ۲۴ ساعت گذشته دو پهپاد، یک ایستگاه کنترل نظامی و سه موشک کروز ضدکشتی حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را در مناطق تحت کنترل این گروه در یمن منهدم کردند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵

    سی‌ان‌ان: حزب‌الله احتمالا مستقل از جمهوری اسلامی به اسرائیل حمله کند

    شبکه سی‌ان‌ان به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد به‌طور فزاینده‌ای احتمال می‌رود حزب‌الله لبنان مستقل از پاسخ جمهوری اسلامی، به اسرائیل حمله کند.

    یکی از این منابع گفت که حزب‌الله در برنامه‌ریزی خود سریع‌تر از ایران حرکت می‌کند و به دنبال حمله به اسرائیل طی روزهای آینده است.

    در همین حال، درگیری‌های اسرائیل و حزب‌الله ادامه دارد. ارتش اسرائیل چهارشنبه ۱۷ مرداد اعلام کرد یک سایت حزب‌الله لبنان را که قبلا برای پرتاب پهپاد به جولان استفاده شده بود، مورد هدف قرار داده است.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶

    قانون‌گذار جمهوری‌خواه: ضعف دولت بایدن، امنیت جهان را تضعیف کرده است

    پت فالون، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ضعف رهبری بایدن و کامالا هریس، امنیت جهان را کاهش داده است. در حالی که جمهوری اسلامی تهدید می‌کند به ترور هنیه پاسخی سخت خواهد داد، اسرائیل در خطر قرار دارد.

    فالون گفت دولت ترامپ صلح را با اتخاذ مواضع قدرتمند ایجاد می‌کرد، در حالی که که دشمنان آمریکا دولت بایدن و هریس را جدی نمی‌گیرند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۷

    مصر به خطوط هوایی خود دستور داد از حریم هوایی ایران پرهیز کنند

    مصر با صدور نوتام، هشدار امنیت مسیر پرواز، به همه خطوط هوایی خود دستور داد که بامداد پنجشنبه به مدت سه ساعت از پرواز در حریم هوایی ایران اجتناب کنند.

    بر اساس هشدار اعلام شده، این دستورالعمل از ساعت ۱:۰۰ تا ۴:۰۰ بامداد به وقت گرینویچ اجرا خواهد شد.

    وزارت هوانوردی غیرنظامی مصر اعلام کرد این هشدار پس از اطلاعاتی که از مقام‌های ایران دریافت کرده است صادر شده است.

    یک منبع رسمی مصر به شبکه خبری القاهره گفت: بر اساس گزارشی از مقام‌های ایرانی، به تمامی شرکت‌های هواپیمایی مصر دستور داده شد از پرواز بر فراز حریم هوایی ایران اجتناب کنند.

    این منبع افزود: مقام‌های ایرانی گفتند به‌دلیل تمرینات نظامی از پرواز در حریم هوایی ایران خودداری شود.

    سازمان او‌اس‌پی، اطلاعات پروازهای بین‌المللی را منتشر می‌کند، در پستی در ایکس این هشدار مصر را «بسیار غیرعادی» ارزیابی کرد و گفت ممکن است دلیل این هشدار احتمال حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به اسرائیل باشد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷

    فرانسه: جمهوری اسلامی و اسرائیل از چرخه تلافی‌جویانه پرهیز کنند

    کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد امانوئل مکرون در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو گفته است که جمهوری اسلامی و اسرائیل باید از چرخه تلافی‌جویانه که ممکن است شهروندان و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنند

    مکرون همچنین هشدار داد وقوع جنگ بین اسرائیل و لبنان برای منطقه «پیامدهای ویرانگری» خواهد داشت.

    رییس‌جمهوری فرانسه خواستار دستیابی به توافق آتش‌بس فوری در نوار غزه، آزادی همه گروگان‌ها و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه شد.

    مکرون تاکید کرد فرانسه به همراه شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود به تلاش برای یافتن یک چارچوب سیاسی بر اساس تشکسل دو کشور اسرائیل و فلسطین که تضمین‌کننده ثبات منطقه باشد، ادامه خواهد داد.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵

    کاخ سفید: تهران آشکارا درباره گام‌ بعدی‌اش برای پاسخ به کشتن هنیه سخن گفته است

    کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به احتمال حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت: «به ایران بستگی دارد که بگوید چه کاری خواهد کرد یا نخواهد کرد. آنها به طور علنی درباره اقدامات بعدی خود در پاسخ [به کشتن هنیه] صحبت کرده‌اند.»

    او افزود: «کاری که ما قصد داریم انجام دهیم این است که به گفت‌وگو با شرکای خاورمیانه و رهبران ادامه دهیم و آن‌ها را به کاهش تنش‌ها ترغیب کنیم. تمرکز ما بر کاهش تنش‌های خاورمیانه است.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰

    سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل: اولویت ما مجازات کسانی‌ست که در ترور هنیه نقش داشتند

    سعید ایروانی، سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل، درباره احتمال انصراف از پاسخگویی علیه اسرائیل در صورت برقراری آتش‌بس در غزه به الجزیره گفت که جمهوری اسلامی «به‌صورت هم‌زمان دو اولویت برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و خروج اسرائیل از این سرزمین و همچنین مجازات متجاوز به خاطر ترور هنیه» را دنبال می‌کند.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲

    حمله ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان

    ارتش اسرائیل اعلام کرد یک سایت پرتاب پهپاد متعلق به حزب‌الله را در منطقه سجد در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

    به گفته ارتش اسرائیل، این سایت برای انجام حملات پهپادی به بلندی‌های جولان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰

    آمریکا: سنوار پیش از این نیز حرف آخر را در مذاکرات آتش‌بس می‌زد

    متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در واکنش به انتخاب رییس جدید دفتر سیاسی حماس، یحیی سنوار را «یک تروریست بی‌رحم» خواند و گفت او مسئول مرگ شهروندان بسیاری از کشورهای جهان، از جمله آمریکا است.

    او افزود حتی پیش از کشته شدن اسماعیل هنیه، این سنوار بود که در خصوص مذاکرات آتش‌بس حرف آخر را می‌زد.

    میلر تاکید کرد توقف درگیری‌ها در غزه به نفع مردم فلسطین است و سنوار باید توافق آتش‌بس را بپذیرد.

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به احتمال حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت: «بدیهی‌ست که زمان بسیار حساسی برای منطقه است و تنش‌ها بالاست. پیامی که ما به همه در منطقه می‌رسانیم این است که هیچ طرفی نباید برای تشدید این درگیری قدمی بردارد. ما در مراحل نهایی یک توافق آتش‌بس هستیم و تشدید تنش‌ها می‌تواند هر مشکلی را که منطقه با آن مواجه است، بدتر کند.»

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶

    درخواست پزشکیان از خامنه‌ای برای پرهیز از جنگ با اسرائیل

    منابع آگاه به ایران‌اینترنشنال گفتند مسعود پزشکیان در دیدار با علی خامنه‌ای از او خواسته از حمله مستقیم به اسرائیل ممانعت کند تا از تشدید درگیری به جنگی ناخواسته که می‌تواند ریاست‌جمهوری پزشکیان را دچار مشکلات جدی کند و به شروعی بسیار منفی بیانجامد، جلوگیری شود.

    طبق اطلاعات رسیده، پزشکیان در جلسه با رهبر جمهوری اسلامی هشدار داده احتمال تلافی شدید اسرائیل علیه زیرساخت‌های ایران و منابع انرژی کشور وجود دارد که می‌تواند اقتصاد ایران را فلج کند و باعث فروپاشی شود.

  • چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۷.۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵

    عربستان سعودی: کشتن هنیه در تهران نقض آشکار حاکمیت ایران است

    ولید الخریجی، قائم‌مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی، کشتن اسماعیل هنیه در تهران را «نقض آشکار حاکمیت ایران» خواند.

    او افزود ریاض هرگونه نقض حاکمیت یا دخالت در امور داخلی کشورها را رد می‌کند.

ویدیوهای مرتبط