پنج پرسنل آمریکایی در حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد در عراق زخمی شدند

خلاصه

  • وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده به جمهوری اسلامی پیام‌هایی ارسال کرده و هشدار داده تشدید تنش‌ها در منطقه‌ به نفع تهران نخواهد بود
  • به گزارش آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی، واکنش ایران و حزب‌الله هنوز «در دست بررسی» است و درباره این‌که دقیقا چه کاری می‌خواهند انجام دهند، تصمیم‌ نگرفته‌اند و هنوز مشخص نیست چه کسی ابتدا حمله خواهد کرد و چه نوع حمله‌ای انجام خواهند داد
  • به گزارش کانال ۱۳ اسرائیل، افسران ارشد ارتش این کشور به گالانت، وزیر دفاع و نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیشنهاد داده‌اند منتظر حمله از سمت حزب‌الله نباشند و یک حمله پیش‌دستانه به این گروه را آغاز کنند
  • وزیران امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان، موسوم به گروه جی-۷، و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی نسبت به تشدید تنش‌ها و احتمال گسترش دامنه درگیری‌ها در خاورمیانه شدیدا ابراز نگرانی کردند
  • رویترز به نقل از مقامات آمریکایی می‌گویند دست‌کم ۵ پرسنل آمریکایی در حمله به پایگاه عین‌الاسد عراق مجروح شده‌اند و یکی از آن‌ها در نتیجه این حمله به شدت زخمی شده است
  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۰

    حمله اسرائیل به جنوب لبنان چند کشته بر جای گذاشت

    رسانه‌های لبنانی از کشته شدن چهار نفر در پی حمله هوایی اسرائیل به شهر مفیدون در جنوب این کشور خبر دادند.

    ارتش اسرائیل هنوز درباره این حمله اظهارنظری نکرده است.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۵

    سخنگوی قوه قضاییه: کسی در پرونده کشته شدن هنیه دستگیر نشده است

    اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه در نشستی خبری گفت در پرونده کشته شدن اسماعیل هنیه تاکنون هیچ «دستگیری» انجام نشده و «شایعات در خصوص دستگیری افراد شایعه و کذب است.»

    پیش‌تر نیویورک تایمز به نقل از دو مقام ایرانی آگاه گزارش داده بود که اطلاعات سپاه بیش از ۲۰ نفر شامل افسران ارشد اطلاعاتی و امنیتی، مقامات نظامی و کارکنان میهمان‌خانه امنیتی سپاه را در شمال تهران که اسماعیل هنیه در آن ترور شد، بازداشت کرده است.

    جهانگیر گفت قوه قضاییه در چنین حوادثی، اول پرونده تشکیل می‌دهد و شروع به تحقیق می‌کند و در موضوع ترور هنیه هم «با دستور رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح» تشکیل پرونده انجام گرفت.

    به گفته این مقام قضایی، در ادامه، بازپرس و دادستان در محل حادثه حضور پیدا کردند، تحقیقات شروع شد و «مستندات در حال جمع‌آوری است».

    او گفت: «به محض تکمیل پرونده، درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۰

    خبر فوری
    تسنیم: حمله به عین‌الاسد کار گروه الثوریون بود

    خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران به نقل از منابع نامشخص نوشت که گروهی جدید به‌نام «الثوریون» (انقلابی‌‌ها) حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد عراق را برعهده گرفته است.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۰

    تحلیل

    تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه: جمهوری اسلامی از خط قرمز اسرائیل برای حمله به آن عبور نمی‌کند

    منشه امیر، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه درباره تحولات منطقه به ایران‌اینترنشنال گفت به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در حمله احتمالی به اسرائیل با احتیاط عمل کند و فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهد.

    به گفته او، تهران می‌داند که کشته‌ شدن شهروندان یا آسیب‌ دیدن اماکن غیرنظامی، خط قرمز اسرائیل است.

    امیر درباره آمادگی‌ها برای حمله‌های غافلگیرکننده گفت: «اسرائیل منتظر است و سخنگویان پشت جبهه اسرائیل به مردم توصیه کرده‌اند به زندگی عادی‌شان ادامه دهند.»

    او همچنین به حمله شامگاه دوشنبه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی از طریق این حمله که از سوی گروه‌های نیابتی‌اش انجام گرفت، می‌خواهد میزان گرمی آب را بسنجد و ببیند دولت بایدن چه واکنشی نشان خواهد داد.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰

    سفیر جمهوری اسلامی در روسیه از موضع مسکو درباره کشته‌ شدن هنیه تشکر کرد

    رسانه‌های داخلی ایران از دیدار کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی در روسیه با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، گزارش دادند.

    بر اساس این گزارش‌ها، جلالی از موضع روسیه درباره کشته ‌شدن اسماعیل هنیه تشکر کرد.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۰

    نخست‌وزیر استرالیا، اظهارات سفیر جمهوری اسلامی را نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول خواند

    آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا، اظهارات سفیر جمهوری اسلامی در استرالیا را که خواستار نابودی اسرائیل تا سال ۲۰۲۷ میلادی شده بود، به شدت محکوم کرد.

    او گفت: «در استرالیا هیچ جایی برای اظهارنظرهای این‌چنینی وجود ندارد. این اظهارات نفرت‌انگیز، یهودی‌ستیزانه و غیرقابل قبول هستند.»

    احمد صادقی، سفیر جمهوری اسلامی در استرالیا در ایکس، از اسرائیلی‌ها به عنوان «طاعون صهیونیستی» یاد کرد که باید از سرزمین‌های فلسطینی محو شوند.

    آلبانیزی گفت که صادقی به وزارت امور خارجه استرالیا احضار شده است.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۸

    ژاپن به شهروندان خود توصیه کرد به ایران سفر نکنند

    یوشیماسا هایاشی، رییس کابینه دولت ژاپن در‌ کنفرانس خبری خود در روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد، اعلام کرد توکیو سطح هشدار سفر به ایران را به سطح ۳ افزایش داده که به معنی «توصیه به سفر نکردن» است.

    هشدارهای سفری ژاپن کلا ۴ سطح دارد. ناظران می‌گویند از صحبت‌های هایاشی چنین برمی‌آید که ممکن است در صورت ادامه وضعیت و تشدید تنش ها، سطح هشدار سفر به ایران را به سطح ۴ ارتقا دهد.

    روز دوشنبه ۱۵ مرداد، ژاپن از شهروندان خود در لبنان خواست هرچه زودتر این کشور را ترک کنند.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۳

    ⁠مقام‌های آمریکایی: شاهد جابه‌جایی پرتابگرهای موشک و رزمایش‌های نظامی در ایران بوده‌ایم

    وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد آنان از آخر هفته، شاهد جابه‌جایی پرتابگرهای موشک و انجام رزمایش‌های نظامی در ایران بوده‌اند که می‌تواند نشان‌دهنده آماده شدن تهران برای حمله به اسرائیل در روزهای آینده باشد.

    ایالات متحده با چالش‌های جدیدی مواجه است زیرا حمله احتمالی ایران به اسرائیل نزدیک می‌شود و دولت بایدن در تلاش است تا جلوی حمله احتمالی ایران به اسرائیل را بگیرد.

    جمهوری اسلامی اعلام کرده است که قصد دارد به تلافی کشتن اسماعیل هنیه در تهران، به اسرائیل حمله کند.

    مقامات دولت بایدن همچنین نگران هستند که حمله موشکی جمهوی اسلامی ممکن است این بار با حملاتی از سوی حزب‌الله، شبه‌نظامیان لبنانی و دیگر نیروهای نیابتی تهران همراه باشد تا بتوانند از خط دفاعی گنید آهنین اسرائیل عبور کنند.

    مقامات ارشد آمریکایی از تهران خواسته‌اند تنش‌ها را تشدید نکند و همزمان تلاش می‌کنند حمایت کشورهای عربی را برای حمایت از اسرائیل جلب کنند در حالی که ایران به صورت ضمنی به کشورهایی که در دفاع به اسرائیل کمک کنند، تهدید کرده است.

    مقامات آمریکایی فکر می‌کنند مقامات جمهوری اسلامی در حال بحث در مورد دامنه حمله خود به اسرائیل و احتمال دخالت نیروهای نیابتی خود در این حمله هستند.

    حزب‌الله نیز در حال بررسی چگونگی پاسخ به حمله هوایی اسرائیل در بیروت است که به کشته‌شدن فواد شُکر، فرمانده ارشد حزب‌الله منجر شد. اکنون سوال این است که آیا ایران و حزب‌الله حملات خود را هماهنگ خواهند کرد یا خیر.

    دولت بایدن در روزهای اخیر مراقب بوده که عملیات اسرائیل در تهران را به طور عمومی نقد نکند، اما در حال فشار به تمام طرف‌ها برای کاهش تنش‌ها است.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۱

    جو ویلسون، نماینده کنگره آمریکا: مردم ایران بر خلاف حکومت‌شان خواهان جنگ نیستند

    جو ویلسون، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به ضرورت حمایت بین‌المللی از مردم ایران، نوشت: «مردم ایران خواهان جنگ نیستند. این حکومت ایران است که جنگ‌طلب است.ایرانیان شجاع هر روز برای رهایی از حکومت تروریستی خامنه‌ای تظاهرات کرده و جان خود را فدا می‌کنند. حمایت حداکثری از مردم ایران، حمایت از صلح در منطقه و فراتر از آن است.»

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۵

    شهروند ایرانی: در جنگی که شما به پا کنید هرگز شرکت نخواهیم کرد چون به ما مربوط نمی‌شود

    یکی از شهروندان با ارسال ویدیویی به ایران‌‌اینترنشنال درباره جنگ احتمالی بین جمهوی اسلامی و اسرائیل، خطاب به جمهوری اسلامی می‌گوید: در هیچ جنگی که شما به پا کنید هرگز شرکت نخواهیم کرد چون به ما مربوط نمی‌شود.
    وی در ادامه می‌گوید: بدون آنکه با مردم در میان بگذارند، هر کاری دلشان بخواهد می‌کنند.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۴

    وزیر خارجه استرالیا: اظهارات سفیر ایران، تحریک‌آمیز و نفرت انگیز است

    سناتور پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا، اظهارات سفیر جمهوری اسلامی در استرالیا را که خواستار نابودی اسرائیل تا سال ۲۰۲۷ میلادی شد و از اسرائیلی‌ها به عنوان «طاعون صهیونیستی» یاد کرد، محکوم کرد.

    وزیر خارجه استرالیا گفت این اظهارات، «تحریک‌آمیز و نفرت‌انگیز است و با ارزش‌های ملی ناسازگار است.»

    بر اساس گزارش‌ها، مقامات وزارت خارجه استرالیا با احمد صادقی، سفیر جمهوری اسلامی در استرالیا، پس از اظهارنظر و پست جنجالی او در شبکه اجتماعی ایکس، گفتگو کردند.

    سناتور جیمز پترسون، وزیر کشور در دولت سایه، در گفتگو با رادیو ملی استرالیا، ضمن درخواست از دولت استرالیا برای انجام اقدامات بیشتر علیه سفیر جمهوری اسلامی گفت «اگر او به طور عمدی قانون را زیر پا می‌گذارد و به خشونت علیه جامعه دامن می‌زند، دولت وظیفه دارد اقدام کند.»

    در همین حال، اتحادیه نهادهای ایرانی استرالیا، متشکل از ٢٦ مجموعه و گروه مقیم استرالیا، سه‌شنبه، شانزدهم مرداد، با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر، وزیر خارجه و دادستان کل استرالیا، اظهارات تحریک‌آمیز اخیر سفیر جمهوری اسلامی در این کشور درباره نابودی اسرائیل را شدیدا محکوم کرده و آن را منعکس‌کننده ایدئولوژی خشونت‌آمیز رژیم فعلی حاکم در ایران دانستند.

    اتحادیه نهادهای ایرانی استرالیا در نامه خود با اشاره به ناکامی در اقدامی قاطع علیه نهادهایی مانند سپاه پاسداران که منجر به جسورتر شدن این عناصر و به خطر افتادن امنیت همه استرالیایی‌ها می‌شود، از دولت استرالیا خواستند فورا سفیر جمهوری اسلامی را از خاک استرالیا اخراج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور قرار دهد.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۱

    وزرای دفاع آمریکا و اسرئیل: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق، تشدید تنش خطرناکی را رقم زد

    پنتاگون اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، و یوآو گالانت، همتای اسرائیلی‌اش هم نظر هستند که حمله نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق، تشدید تنش خطرناکی را رقم زد.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۱

    مقام آمریکایی: زمان و جزئیات حمله ایران و حزب‌الله به اسرائیل هنوز مشخص نیست

    رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد تیم امنیت ملی در جلسه دوشنبه ۱۵ مرداد به بایدن گفته است این‌که چه زمانی ایران و حزب‌الله ممکن است به اسرائیل حمله کنند و جزئیات آن چگونه باشد هنوز مشخص نیست.

    بنا بر این گزارش، این صحبت‌ها در جریان جلسه بایدن با تیم امنیت ملی در اتاق وضعیت کاخ سفید طرح شده که در آن وزیر خارجه و دفاع ایالات متحده و کامالا هریس هم حضور داشته‌اند.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۰

    جان بولتون: بایدن نمی‌خواهد ببیند ایران جنگ را از پیش از این به راه انداخته است

    جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، با اشاره به حمله به پایگاه عین‌الاسد در عراق در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نیروهای نیابتی تروریستی ایران بار دیگر به آمریکایی‌ها در عراق حمله کرده‌اند و چندین نفر را مجروح کرده‌اند.»

    بولتون با گفتن این‌که این حملات احتمالا مقدمه‌ای برای یک حمله مستقیم دیگر ایران به اسرائیل است، هشدار داده: «خودداری جو بایدن از دیدن این‌که ایران از پیش از این، جنگ گسترده‌تری را در خاورمیانه به راه انداخته است، آمریکایی‌ها و متحدان ما را به خطر می‌اندازد. دیگر کافی است.»

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۳

    آکسیوس: ایران و حزب‌الله درباره اینکه دقیقا چه کار می‌خواهند بکنند، تصمیم‌ نگرفته‌اند

    هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درباره واکنش احتمالی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان به کشته‌شدن اسماعیل هنیه، آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد اطلاعات نشان می‌دهد واکنش ایران و حزب‌الله هنوز «در دست بررسی» است و درباره این‌که دقیقا چه کاری می‌خواهند انجام دهند، تصمیم‌ نگرفته‌اند.

    بر اساس همین گزارش، سه مقام آمریکایی به اکسیوس گفتند تیم امنیت ملی آمریکا در جلسه با جو بایدن و کامالا هریس به آن‌ها گفته‌اند هنوز مشخص نیست ایران و حزب‌الله چه زمانی و به چه شکلی احتمالا به اسرائیل حمله‌ خواهند کرد.

    مقامات به اکسیوس گفته‌اند در این جلسه به بایدن و هریس گفته شد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا انتظار دارند سناریویی با دو موج حمله، یکی از سمت حزب‌الله و دیگری از سمت ایران و چندین نیروی نیابتی دیگر، وجود داشته باشد.

    با این حال، به گفته این مقامات، هنوز مشخص نیست چه کسی ابتدا حمله خواهد کرد و چه نوع حمله‌ای انجام خواهند داد.

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۶

    سناتور تام کاتن: نباید دست‌های اسرائیل را در مبارزه با تروریست‌ها ببندیم

    سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن از ایالت ارکانزاس با نوشتن پستی در شبکه اجتماعی ایکس، با اشاره به این‌که «آیت‌الله‌ها خواهان چهار سال دیگر بایدن-هریس ضعیف» هستند، نوشته «نباید دست‌های اسرائیل را در مبارزه با تروریست‌ها ببندیم.»

    کاتن در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت کامل ایالات متحده از متحد خود (اسرائیل)، نوشته: «نیروهای نیابتی ایران به سمت اسرائیل راکت شلیک می‌کنند، اما بایدن اسرائیلی‌ها را در مورد تشدید تنش‌ها ملامت می‌کند. ما باید از متحد خود به طور کامل حمایت کنیم، نه اینکه دست‌های آن‌ها را در مبارزه با تروریست‌ها ببندیم.»

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۹

    سناتور گراهام به دولت بایدن: زمان تغییر مسیر است، به ایران و نیابتی‌هایش حمله کنید

    سناتور لیندزی گراهام، از ایالت کارولینای جنوبی، با اشاره به جسله تیم امنیت ملی آمریکا با جو بایدن در کاخ سفید، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ «باز هم همان داستان همیشگی. هریس، معاون رییس‌جمهوری، بار دیگر قبل از اخذ یک تصمیم بزرگ مرتبط با امنیت ملی، «آخرین فرد در اتاق» بود درست مانند زمانی که برای تصمیم‌گیری خروج فاجعه‌بار از افغانستان حضور داشت.»

    این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه نوشته‌اش، اظهار امیدواری کرده است که «هریس متوجه شود بازی دفاعی در برابر ایران کارساز نیست و تلاش‌ها برای مهار ایران به شکست‌های فاجعه‌باری منجر شده است.»

    به نوشته لیندزی گراهام، «اکنون زمان تغییر مسیر است. باید به ایران و نیروهای نیابتی آن حمله کرد.»

  • سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶.۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۲

    سنتکام: ۵ پهپاد، یک موشک ضدکشتی و یک وسیله بدون سرنشین حوثی‌ها را منهدم کردیم

    ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد نیروهای ایالات‌متحده در ۲۴ ساعت گذشته سه پهپاد حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی را بر فراز خلیج عدن و یک پهپاد را در خاک یمن منهدم کرده‌اند.

    بنا بر اعلام سنتکام، نیروهای آمریکایی همچنین یک وسیله سطحی بدون سرنشین، یک پهپاد و یک موشک بالستیک ضدکشتی حوثی‌ها را در دریای سرخ نابود کرده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳

    وزیر خارجه مجارستان، پیام تهران مبنی بر حمله به اسرائیل را به وزیر خارجه این کشور داد

    به گزارش جورازلم پست، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل دوشنبه ۱۵ مرداد اعلام کرد در تماس تلفنی با پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان، پیام جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر حمله به اسرائیل دریافت کرده است.

    پیتر سیارتو، در گفتگو با کاتز گفته است علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه این اطلاعات را در جریان یک گفتگو، در اختیار او گذاشته است.

    به نظر می‌رسد اعلام این تصمیم، جدای از این‌که بخشی از جنگ روانی دو طرف است، برای کاستن از فشار دیپلماتیک شدیدی است که برای جلوگیری از هر گونه اقدام نظامی بیشتر که می‌تواند به یک جنگ مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل منجر شود، در جریان است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۱

    کانال ۱۳ اسرائیل: افسران ارشد ارتش پیشنهاد کرده‌اند به حزب‌الله حمله پیش‌دستانه انجام شود

    به گزارش کانال ۱۳ اسرائیل، افسران ارشد ارتش این کشور به گالانت، وزیر دفاع و نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیشنهاد داده‌اند منتظر حمله از سمت حزب‌الله نباشند و یک حمله پیش‌دستانه به این گروه را آغاز کنند.

    بر اساس این گزارش، این افسران استدلال کرده‌اند احتمال تشدید تنش در جبهه شمالی در حال افزایش است و در این شرایط، کار عاقلانه در دست گرفتن ابتکار عمل است.»

    به گفته این مقامات نظامی ارشد، «اسرائیل باید این تصور دشمن را مبنی بر این‌که ما منتظر حرکت آن‌ها هستیم، تضعیف کنیم.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰

    جو بایدن: با پادشاه اردن در ارتباط با تلاش‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای صحبت کردم

    جو بایدن با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، از گفتگوی تلفنی خود با ملک عبدالله، پادشاه اردن، خبر داد.

    بایدن در این پست نوشته: «امروز، من با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در ارتباط با تلاش‌هایمان برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، از جمله از طریق آتش‌بس فوری و توافق برای آزادی گروگان‌ها، تماس داشتم. ایالات متحده به این‌که شریک اردن در ترویج صلح و ثبات است، افتخار می‌کند.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵

    جو بایدن: ما به شیوه‌ای که خودمان تشخیص می‌دهیم به حملات به نیروهایمان پاسخ می‌دهیم

    جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت او به همراه کامالا هریس، معاونش، در جلسه با تیم امنیت ملی کاخ سفید در اتاق وضعیت، در جریان تحولات خاورمیانه قرار گرفته‌اند.

    بایدن در این پست نوشت:‌«درباره تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن، تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و آماده‌سازی‌ها برای حمایت از اسرائیل در صورت حمله دوباره به آن، به‌روزرسانی‌ها را دریافت کردیم.

    رییس‌جمهور آمریکا در ادامه با اشاره ضمنی به حمله دوشنبه به نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد نوشته است: «ما همچنین درباره اقداماتی که برای دفاع از نیروهای خود و پاسخ به هر گونه حمله به پرسنل خود، به شیوه و در مکانی که خودمان تشخیص می‌دهیم، صحبت کردیم.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۲

    خبر فوری
    یکی از ۵ پرسنل آمریکایی مجروح شده در حمله به عین‌الاسد، به شدت زخمی شده است

    مقامات آمریکایی که با رویترز صحبت کرده‌اند می‌گویند دست‌کم ۵ پرسنل آمریکایی در حمله به پایگاه عین‌الاسد عراق در روز دوشنبه ۱۵ مرداد مجروح شده‌اند، و یکی از آن‌ها در نتیجه این حمله به شدت زخمی شده است.

    مقامات عراقی به رویترز گفته‌اند دو راکت کاتیوشا به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق شلیک شد و هر دو راکت‌ داخل پایگاه سقوط کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا این حمله ارتباطی با تهدید جمهوری‌اسلامی برای انتقام‌گیری از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران دارد یا نه.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸

    سپاه: صداهای انفجار در اصفهان مربوط به مانور آموزشی نیروهای دوره تکاوری بود

    روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد صداهای انفجار در اصفهان مربوط به مانور آموزشی نیروهای دوره تکاوری دانشگاه علوم و فنون نظامی امیرالمومنین نیروی زمینی سپاه بوده است.

    پیشتر فیلمی از صابرین نیوز، کانال تلگرامی وابسته به سپاه، منتشر شده بود که ظاهرا لحظه وقوع این انفجارها را نشان می‌دهد.

    پیشتر رسانه‌های ایران از شنیده شدن صدای سه انفجار در سپاهان‌شهر اصفهان خبر دادند و محمدرضا جان‌نثاری، معاون امنیتی استانداری اصفهان گفت: «صدای انفجارها ناشی از اقدام آموزشی بوده است.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰

    خبر فوری
    رویترز: چندین پرسنل آمریکایی در حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد زخمی شدند

    به گزارش رویترز، و به نقل از ۳ مقام آمریکایی، در حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق، چند نیروی آمریکایی زخمی شدند.

    پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند در جریان حمله راکتی به این پایگاه، دو راکت به آن اصابت کرده است.

    بیانیه‌ یک مقام وزارت دفاع ایالت متحده، هم که فاکس‌نیوز منتشر کرده است تائید می‌کند چندین نفر از پرسنل آمریکایی شاغل در این پایگاه، زخمی شده‌اند و ارزیابی خسارات وارده به پایگاه ادامه دارد.

    نکته قابل توجه این‌که حمله راکتی به عین‌الاسد، درست در زمانی رُخ داده که جو بایدن و معاونش کامالا هریس، با تیم امنیت ملی ایالات متحده در اتاق وضعیت کاخ سفید برای بررسی تنش‌ها در خاورمیانه جلسه‌ای برگزار کرده بودند.

    هفته گذشته، ایالات متحده در عراق به مواضع شبه‌نظامیانی حمله کرد که به گفته مقامات آماده‌ی راه‌اندازی پهپادهای تهاجمی بودند که تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و ائتلاف همپیمان آن محسوب می‌شدند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۵

    ابراز نگرانی شدید گروه جی-۷ و اتحادیه اروپا از احتمال افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه

    وزیران امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان، موسوم به گروه جی-۷، و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی نسبت به تشدید تنش‌ها و احتمال گسترش دامنه درگیری‌ها در خاورمیانه شدیدا ابراز نگرانی کردند.

    در این بیانیه آمده است: «بار دیگر از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم از تداوم چرخه مخرب خشونت تلافی‌جویانه خودداری کنند ... هیچ کشور یا ملتی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه سود نخواهد برد.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳

    حرکت ۲ ناوشکن ارتش آمریکا از خلیج عمان به سوی اسرائیل

    روزنامه واشینگتن پست گزارش داد دو ناوشکن ارتش آمریکا از خلیج عمان به سوی اسرائیل در حال حرکت هستند.

    واشینگتن پست این دو ناوشکن را «یواس‌اس لابون» و «یو‌اس‌اس کول» معرفی کرد.

    این در حالی است که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس تئودور روزولت» تا صبح دوشنبه ۱۵ مرداد، همچنان در محل ماموریت خود در خلیج عمان مستقر بوده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶

    اردن: به هیچ یک از طرف‌ها اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نمی‌دهیم

    اسکای‌نیوز عربی به نقل از یک منبع مطلع نوشت اردن در تماس با ایالات متحده، اسرائیل و جمهوری اسلامی اعلام کرده که به هیچ طرفی اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد.

    ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن پیش‌تر و در روز ۱۴ مرداد در سفر به ایران، با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی دیدار کرده بود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰

    کشته شدن یکی از فرماندهان یگان رضوان حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل

    ارتش اسرائیل از کشته شدن علی جمال‌الدین جواد، یکی از فرماندهان یگان رضوان حزب‌الله در حمله‌ای پهپادی به روستای عبا در جنوب لبنان خبر داد و اعلام کرد این رویداد بر توانایی‌های حزب‌الله تاثیرگذار خواهد بود.

    حزب‌الله نیز کشته شدن این فرمانده ارشد خود را تایید کرد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲

    رییس پیشین سی‌آی‌ای: کشته شدن هنیه یک شکست بزرگ امنیتی برای جمهوری اسلامی بود

    دیوید پترائوس، فرمانده سابق ارتش آمریکا در خاورمیانه و رییس پیشین سی‌آی‌ای در مصاحبه اختصاصی با ایران‌اینترنشنال، کشته شدن رهبر حماس در تهران را «یک شکست بزرگ اطلاعاتی و امنیتی» برای جمهوری اسلامی برشمرد و گفت تهران چاره‌ای جز پاسخ دادن به اسرائیل ندارد.

    پترائوس در عین حال افزود جمهوری اسلامی، حزب‌الله و اسرائیل هیچ‌کدام تمایلی به آغاز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه ندارند.

    او هشدار داد با توجه به تعداد موشک، پهپاد و راکتی که حزب‌الله در اختیار دارد، حمله گسترده این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی می‌تواند «خسارات قابل توجهی» به اسرائیل وارد کند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸

    شنیده شدن صدای ۳ انفجار در سپاهان‌شهر اصفهان

    رسانه‌های ایران از شنیده شدن صدای سه انفجار در سپاهان‌شهر اصفهان خبر دادند.

    محمدرضا جان‌نثاری، معاون امنیتی استانداری اصفهان در این خصوص گفت: «صدای انفجارها ناشی از اقدام آموزشی بوده است.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵

    پنتاگون: نشانه‌ای از حمله حکومت ایران به اسرائیل در ساعات آینده مشاهده نکرده‌ایم

    اسکای‌نیوز عربی به نقل از سخنگوی پنتاگون نوشت ایالات متحده هیچ تحرکاتی از سوی جمهوری اسلامی که نشان‌دهنده حمله به اسرائیل طی ساعات آینده باشد، مشاهده نکرده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲

    ابراز نگرانی شدید ایتالیا و عراق از افزایش تنش‌ها در منطقه

    آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا و فواد حسین، همتای عراقی او در بیانیه‌ای مشترک از همه طرف‌های درگیر در منطقه خواستند برای کاهش‌ تنش‌ها و هموار کردن مسیر آتش‌بس در مناقشه غزه، به «گفت‌وگو و دیپلماسی» متوسل شوند.

    تاجانی و حسین در این بیانیه نسبت به تشدید خصومت‌ها در خاورمیانه پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس عمیقا ابراز نگرانی کردند و افزودند افزایش تنش‌ها تهدیدی علیه کل منطقه است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶

    حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق

    رسانه‌ها از حمله به پایگاه عین الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب عراق خبر دادند.

    الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد صدای دو انفجار در نزدیکی این پایگاه شنیده شده است.

    رویترز هم به نقل از منابع امنیتی نوشت دو راکت کاتیوشا به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد شلیک شده و در این پایگاه فرود آمده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹

    جلسه فرماندهان ارشد اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره واکنش این کشور به «سناریوهای مختلف»

    وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت هرتزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش این کشور در جلسه‌ای با مقام‌های بلندپایه نظامی، طرح‌هایی را برای «سناریوهای مختلف» مورد تایید قرار داد.

    ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد در این جلسه علاوه بر هالوی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، رییس اداره اطلاعات و عملیات، فرمانده نیروی هوایی و سایر مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل حضور داشتند.

    برخی گزارش‌ها از حمله قریب‌الوقوع جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان به اسرائیل حکایت دارند.

    هرتزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش (سمت راست) و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل (سمت چپ)
  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸

    آمریکا: تشدید تنش‌ها به نفع تهران نخواهد بود

    وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده به جمهوری اسلامی پیام‌هایی ارسال کرده و هشدار داده تشدید تنش‌ها در منطقه‌ به نفع تهران نخواهد بود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳

    تحلیل

    فرزین ندیمی، تحلیل‌گر: جمهوری اسلامی ممکن است این بار به دنبال غافل‌گیر کردن اسرائیل باشد

    فرزین ندیمی، تحلیل‌گر امور دفاعی و امنیتی در موسسه واشینگتن در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت احتمال دارد جمهوری اسلامی بر خلاف حمله فروردین‌ماه خود، این بار به دنبال غافل‌گیر کردن اسرائیل باشد.

    او افزود لبنان با توجه به فاصله کمتر خود با اسرائیل می‌تواند نقشی مهم در عملیات نظامی مورد نظر حکومت ایران ایفا کند.

    ندیمی تاکید کرد جمهوری اسلامی به دنبال احیای قدرت بازدارندگی خود است و این احتمال وجود دارد که این بار مراکز اطلاعاتی، امنیتی و نظامی اسرائیل را هدف قرار دهد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱

    دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با پزشکیان

    سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه با مسعود پزشکیان، رییس دولت جمهوری اسلامی دیدار کرد.

    پزشکیان در این دیدار گفت جمهوری اسلامی «به‌ هیچ عنوان به دنبال توسعه دامنه بحران در منطقه نیست» اما اسرائیل «قطعا پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد».

    رییس دولت جمهوری اسلامی افزود کشته شدن رهبر حماس در تهران «مصداق بارز نقض تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است».

    شویگو که روز دوشنبه ۱۵ مرداد وارد تهران شد، پیش‌تر با محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و علی اکبر احمدی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱

    تحلیل

    محمد قائدی، تحلیل‌گر: تشدید تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و اسرائیل به نفع روسیه است

    محمد قائدی، مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه جورج واشینگتن در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت مسکو بیشترین منفعت را از افزایش تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و اسرائیل خواهد برد.

    قائدی افزود روسیه با استفاده از شرایط کنونی عملیات نظامی خود را در اوکراین شدت بخشیده است.

    به گفته او، وقوع درگیری در خاورمیانه در راستای منافع چین نیست و پکن می‌تواند نقشی کلیدی برای کاستن از تنش‎ها در منطقه ایفا کند.

    این تحلیل‌گر با اشاره به اقدام حکومت ایران در تسلیح حزب‌الله طی سال‌های اخیر تاکید کرد لبنان بزرگ‌ترین قربانی تحولات اخیر خواهد بود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵

    دیدار فرمانده سنتکام و رییس ستاد کل ارتش اسرائیل

    هرتزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل با مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) دیدار کرد.

    بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، دو طرف در این دیدار به بررسی «مسائل امنیتی-راهبردی»، از جمله شیوه «پاسخ‌ دادن به تهدیدات در خاورمیانه» پرداختند.

    فرمانده سنتکام روز دوشنبه ۱۵ مرداد وارد اسرائیل شد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷

    اشپیگل: آلمان به دنبال تخلیه شهروندان خود از لبنان و سایر مناطق خاورمیانه است

    هفته‌نامه اشپیگل گزارش داد هم‌زمان با شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه، آلمان در حال آماده شدن برای تخلیه شهروندان خود از «لبنان و سایر مناطق خاورمیانه» است.

    بر اساس این گزارش، نیروی هوایی آلمان در حال آماده‌سازی ناوگان کوچکی از هواپیماهای ترابری اِی۴۰۰اِم است تا بتواند شهروندان این کشور را از بیروت به قبرس منتقل کند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۷

    سازمان ملل: احتمالا ۹ تن از کارکنان اونروا در حمله هفتم اکتبر دست داشتند

    دفتر نظارت بر خدمات داخلی سازمان ملل متحد اعلام کرد تحقیقات این دفتر درباره اتهامات وارده به ۱۹ تن از کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) در خصوص شرکت آن‌ها در حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، پایان یافته است.

    بر اساس این تحقیقات، ۹ عضو اونروا «ممکن است» در حمله هفتم اکتبر نقش ایفا کرده باشند. به گفته دفتر نظارت بر خدمات داخلی سازمان ملل، همکاری این افراد با اونروا قطع خواهد شد.

    بنا بر اعلام دفتر نظارت، در مورد ۹ تن دیگر از کارکنان اونروا، «مدارک کافی» برای اثبات دخالت آن‌ها در حادثه هفتم اکتبر به دست نیامد.

    در یک مورد هم «هیچ مدرکی» دال بر حضور یکی از کارکنان این آژانس در حمله به اسرائیل پیدا نشد.

    اسرائیل پیش‌تر تعدادی از کارکنان اونروا را به دست داشتن در حمله هفتم اکتبر متهم کرده بود. اعضای حماس ۱۵ مهر سال گذشته (هفتم اکتبر) با حمله به جنوب اسرائیل حدود هزار و ۲۰۰ نفر را کُشتند و بیش از ۲۵۰ تن را به گروگان گرفتند.

    تظاهرات برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی در بند حماس، تل‌آویو، ۱۳ مرداد
  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶

    برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری کشورهای اسلامی به درخواست تهران

    سازمان همکاری کشورهای اسلامی اعلام کرد نشست فوق‌العاده این سازمان روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در شهر جده عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

    این نشست در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو برگزار می‌شود.

    محور این نشست بررسی آخرین تحولات مناقشه غزه و کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران عنوان شده است.

    به گفته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، تهران درخواست برگزاری این نشست را به سازمان همکاری کشورهای اسلامی ارائه کرده بود.

    روزنامه گاردین نوشت حکومت ایران در این نشست خواهد کوشید تا حمایت کشورهای اسلامی را از حمله تلافی‌جویانه خود علیه اسرائیل به دست آورد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸

    تایمز اسرائیل: مذاکرات آتش‌بس تا زمان حمله ایران و انتخاب جانشین هنیه متوقف شده است

    پایگاه خبری تایمز اسرائیل به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد مذاکرات آتش‌بس میان اسرائیل و حماس «عملا متوقف شده است».

    این رسانه افزود این مذاکرات تنها پس از حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسرائیل و انتخاب جایگزین اسماعیل هنیه در دفتر سیاسی حماس از سر گرفته خواهد شد.

    پیش‌بینی می‌شود جانشین هنیه طی روزهای آینده معرفی شود.

    به گفته این دو منبع، آمریکا، قطر و مصر به عنوان میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس معتقدند شرایط برای دست‌یابی به توافق پس از کشته شدن هنیه «بسیار دشوارتر» از قبل خواهد بود.

    نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مرز نوار غزه، ۱۹ تیر
  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹

    یک رسانه عربی از تشکیل «نیروهای قاسم سلیمانی» خبر داد

    منابع امنیتی به العین الاخباریه اطلاع دادند که جمهوری اسلامی در حال ایجاد یک نیروی منطقه‌ای جدید و متحد نظامی به نام «نیروهای قاسم سلیمانی» است.

    بر اساس گزارش این رسانه عربی، این نیرو که ساختاری مشابه سپاه پاسداران دارد، شامل گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در یمن، لبنان، عراق و سوریه است.

    بر اساس این گزارش، در مرحله اول، این نیرو شامل ۱۰ هزار نفر خواهد بود که ۲۰ درصد آن را حوثی‌ها تشکیل می‌دهند و حزب‌الله لبنان نقش مستقیمی در سطوح مدیریتی و سازمانی این نیروی جدید ایفا می‌کند.

    منابع امنیتی یمنی به العین گفتند که حوثی‌ها اخیرا ۱۳۰۰ نفر از افراطی‌ترین نیروهای خود را به ایران منتقل کرده‌اند.

    این گزارش می‌افزاید که این افراد بخشی از ۲ هزار نیروی نظامی حوثی هستند که قرار است در این نیروی جدید شرکت کنند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰

    مکرون با رهبران امارات متحده عربی و عربستان سعودی گفت‌وگو کرد

    امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که با محمد بن‌زاید رییس امارات متحده عربی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مورد وضعیت خاورمیانه گفت‌وگو کرده است.

    او افزود: «ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که برای جلوگیری از به اتش‌کشیده شده منطقه مسئولیت و خویشتنداری نشان دهند. هیچ کس علاقه ای به تشدید تنش ندارد.»

    مکرون روز یکشنبه نیز با ملک عبدالله پادشاه اردن، در مورد وضعیت منطقه و نگرانی از افرایش تنش‌های نظامی گفت‌وگو کرده بود.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴

    دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با همتای ایرانی خود در تهران

    سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت روسیه در سفر به تهران با علی اکبر احمدی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی دیدار کرد.

    پیشتر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی اعلام کرده بود هیات بلند پایه روسیه به ریاست سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی این کشور وارد تهران شد.

    این بیانیه هدف سفر شویگو را «تقویت تعاملات و بررسی مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و روابط امنیتی سیاسی» خواند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷

    تشکیل اتاق عملیات مشترک گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی برای حمله به اسرائیل

    گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای حمله به اسرائیل خبر دادند.

    همزمان پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشت حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به این کشور قریب‌الوقوع است.

    کانال ۱۲ اسرائیل خبر داد که جمهوری اسلامی از طریق دیپلمات‌ها به کشورهای همسایه اسرائیل اطلاع داد که قصد دارد به این کشور حمله کند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵

    کانال ۱۲ اسرائیل: جمهوری اسلامی به کشورهای همسایه اطلاع داد که به اسرائیل حمله می‌کند

    کانال ۱۲ اسرائیل خبر داد که جمهوری اسلامی از طریق دیپلمات‌ها به کشورهای همسایه اسرائیل اطلاع داد که قصد دارد به این کشور حمله کند.

    همزمان ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران گفت: «پاسخ به این اقدام باید بازدارنده، قاطع، پشیمان‌کننده و دردناک باشد.»

    او افزود: «این جنایت بزرگ است و پاسخی که داده خواهد شد به همان اندازه بزرگ و موثر خواهد بود.»

    پیشتر آکسیوس به نقل از سه منبع خبر داد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به همتایان خود از کشورهای گروه هفت گفت که حمله جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود.

    کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داده بود نهادهای امنیتی این کشور در حال بررسی گزینه انجام «اقدامات یا حملات پیش‌گیرانه» در لبنان و دیگر نقاط منطقه هستند.

    دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در همین رابطه گفت: «ما دشمنانمان را در همه جبهه‌ها، به‌ویژه حزب‌الله را در لبنان زیر نظر داریم. ما برنامه‌های بسیار گسترده‌ای داریم ... هر دستوری از سوی مسئولان سیاسی به ما داده شود، فورا به اجرا در می‌آوریم.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹

    ترامپ: احمق‌ها در کاخ سفید بمانند احتمال جنگ جهانی سوم منتفی نیست

    دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در شبکه اجتماعی تروث نوشت: «اگر همین احمق‌ها در کاخ سفید بمانند احتمال جنگ جهانی سوم منتفی نیست.»

    او افزود: «بازارهای سهام در حال سقوط هستند، تعداد مشاغل وحشتناک است، ما به سمت جنگ جهانی سوم می‌رویم، و ما دو نفر از ناتوان‌ترین «رهبران» تاریخ را داریم. این خوب نیست.»

    او تاکید کرد:«به یاد داشته باشید که ترامپ درباره همه چیز درست گفته است.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱

    سرپرست وزارت خارجه ایران با نماینده حماس دیدار کرد

    علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران، با حضور در دفتر حماس در تهران، با خالد قدومی، نماینده این گروه دیدار کرد.

    ییشتر نماینده حماس در تهران، در گفت‌وگویی با شبکه ای‌ان‌ان، تلویزیون آساهی ژاپن، گفته اتاقی در تهران که اسماعیل هنیه در آن هدف حمله قرار گرفت را دیده است.

    به گفته قدومی دو دیوار و سقف این اتاق تخریب شده و پائین آمده‌اند که به این معناست پرتابه‌ای از بیرون وارد شده و این خرابی را ایجاد کرده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸

    فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا وارد اسرائیل شد

    ساعاتی پس از ورود سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه به تهران، مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، وارد اسرائیل شد.

    در حالی که تدارکات برای مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسرائیل ادامه دارد، مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز شنبه وارد منطقه شد.

    یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفته بود که سفر ژنرال مایکل کوریلا به منطقه قبل از تشدید تنش اخیر بین اسرائیل، ایران و حزب‌الله برنامه‌ریزی شده بود، اما انتظار می‌رود او از این سفر برای بسیج ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای که پیشتر از اسرائیل در برابر حمله ایران دفاع کرد استفاده کند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶

    وزیر دفاع اسرائیل از مرکز فرماندهی زیرزمینی نیروی هوایی بازدید کرد

    یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در بازدید از مرکز فرماندهی زیرزمینی نیروی هوایی گفت که باید «برای همه احتمالات، از جمله جمله ورود سریع به مرحله تهاجمی آماده باشیم».

    او تاکید کرد: «به خاطر قابلیت‌هایی که سال گذشته نشان دادیم، دشمنان به صورت محتاطانه درباره گام‌های بعدی خود فکر می‌کنند اما باید برای همه احتمالات آماده باشیم».

    پیشتر پت رایدر، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون، اعلام کرد لوید جی. آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، درباره تنش‌ها در منطقه یکشنبه ۱۴ مرداد با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، صحبت کرد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶

    مذاکره ترکیه و اینستاگرام پس از مسدود شدن این شبکه در ارتباط با کشته شدن هنیه

    رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در یک سخنرانی گفت که با وجود مذاکرات قبلی ترکیه سطح مطلوبی از همکاری از سوی شبکه‌های اجتماعی را مشاهده نکرده است.

    پیش از آن، عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، خبر داد که دولت این کشور قرار است روز دوشنبه با اینستاگرام مذاکره کند.

    پس از حذف پست‌های مربوط به ترور اسماعیل هنیه در اینستاگرام، ترکیه این شبکه اجتماعی را مسدود کرد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷

    بازتاب تنش‌های خاورمیانه در رسانه‌های اروپایی

    رسانه‌های اروپایی از جمله در ایتالیا و آلمان با انتشار گزارش‌هایی به پیش‌بینی‌ها درباره حمله قریب‌الوقوع جمهوری اسلامی به اسرائیل پرداخته‌اند.

    پیشتر تعدادی از کشورهای اروپایی از شهروندان خود خواسته‌اند که خاک لبنان و ایران را ترک کنند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰

    ارسال تجهیزات پزشکی به لبنان پیش از جنگ احتمالی

    سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه ۳۲ تن تجهیزات پزشکی از جمله هزار کیت کمک‌های اولیه تروما را برای درمان مجروحان احتمالی جنگ به وزارت بهداشت لبنان تحویل داد.

    همزمان با ارسال این تجهیزات، فرودگاه بیروت مملو از افرادی بود که تلاش می‌کردند کشور را ترک کنند، زیرا احتمال یک درگیری تمام عیار میان اسرائیل و حزب‌الله افزایش یافته است.

    پیشتر کشورهای مختلف از شهروندان خود خواسته‌اند که خاک لبنان را ترک کنند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

    تمدید تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به تهران، تل آویو و بیروت

    لوفت‌هانزا اعلام کرد که تعلیق پروازهای خود به تهران، تل آویو و بیروت را تا دوشنبه هفته آینده تمدید کرده است.

    پس از لوفت‌هانزا شرکت‌های دلتا، فلای دوبی، یونایتد ایرلاینز، ایر ایندیا و خطوط هواپیمایی اتریش و بروکسل پروازهای آینده خود به اسرائیل را لغو کردند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷

    تاکید فرمانده سپاه پاسداران بر پاسخ جمهوری اسلامی به کشته شدن هنیه

    حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران روز دوشنبه گفت: اسرائیلی‌ها اگر پاسخ محکمی دریافت کنند، می‌فهمند در کشتن هنیه اشتباه کردند.

    او در مراسمی به مناسبت «روز خبرنگار» با اشاره به کشته شدن هنیه افزود که اسرائیلی‌ها «مدام در محاسبه اشتباه می‌کنند و این بار هم این اشتباه را تکرار کردند.»

    محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان در مجلس، روز یکشنبه ۱۴ مردادماه، خواستار «انتقام‌جویی» جمهوری اسلامی از اسرائیل به دلیل کشته شدن اسماعیل هنیه شد.

    او گفت: «ما به کشته شدن کمتر از بنیامین نتانیاهو راضی نمی‌شویم.»

    پیشتر روزنامه کیهان در یادداشت روز خود نوشت در عملیات تلافی‌جویانه علیه اسرائیل، موشک‌ها و پهپادهای دورزن و نقطه‌زن جمهوری اسلامی حتما جزو گزینه‌های تهاجم هستند.

    به نوشته این روزنامه، اما بر خلاف حمله فروردین‌ماه به اسرائیل، احتمالا گزینه‌ها به دو یا سه مدل موشک و پهپاد شلیک شده از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری و فقط از سمت ایران محدود نمی‌شوند و عملیات پیش رو «متنوع‌تر، پراکنده‌تر و غیرقابل رهگیری‌تر» است.

    این مطلب خاطرنشان کرد «دردناک‌ترین ضربات» حمله‌هایی است که از مسافت نزدیک‌تر صورت می‌گیرد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۰

    انتقادها از اظهارات سفیر جمهوری اسلامی در استرالیا علیه اسرائیل

    اظهارات سفیر جمهوری اسلامی در استرالیا، که نابودی اسرائیل را وعده الهی توصیف کرده بود، با واکنش‌های زیادی روبرو شده است.

    رهبر مخالفان در مجلس سنای استرالیا گفت، چنین سخنانی آشکارا ضد یهود، تفرقه افکنانه، تحریک آمیز و غیرقابل تحمل هستند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵

    کاهش ارزش پول ملی اسرائیل

    ارزش شکل، واحد پول اسرائیل، برای ششمین روز سقوط کرد و به ۳/۸۳ در ازای هر دلار رسید.

    این پایین‌ترین ارزش واحد پول اسرائیل از نوامبر سال گذشته است.

    همچنین بلومبرگ خبر داد بازار سهام اسرائیل در روز یکشنبه تحت تاثیر حملات احتمالی جمهوری اسلامی بیشترین افت را از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون تجربه کرد.

    در این روز شاخص سهام معیار بازار سهام ۲/۷ درصد سقوط کرد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۳

    آمریکا خواستار ایفای نقش عراق در جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شد

    آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق بر لزوم نقش این کشور در جلوگیری از تشدید تنش تاکید کرد.

    این تماس تلفنی پس از انتشار گزارشهایی در رسانه‌های عراقی مبنی بر آمادگی بخشی از گروه‌های شیعی برای حمله به اسرائیل صورت گرفت.

    همزمان منابع مطلع در عراق تایید کرده‌اند نیروهای امنیتی به دستور نخست وزیر برای پنجمین روز متوالی همچنان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۹

    وزیر اقتصاد حماس کشته شد

    ارتش اسرائیل خبر داد که عبدالفتاح الزریعی، وزیر اقتصاد حماس، در حمله هوایی روز یکشنبه در نوار غزه کشته است.

    مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز کشته شدن عبدالفتاح زریعی، وزیر اقتصاد حکومت حماس در نوار غزه را تایید کرد.

    به گزارش این مرکز، زریعی و مادرش شامگاه روز یکشنبه براثر بمباران جنگنده‌های اسرائیل در خانه‌اش در شهر دیرالبلح در وسط نوار غزه کشته شدند.

    براساس آمار وزارت بهداشت غزه، از هفتم اکتبر پارسال تا اکنون ۳۹ هزار و ۵۸۳ نفر در حملات اسرائیل به این منطقه کشته و بیش از ۹۱ هزار نفر زخمی شده‌اند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۰

    حمله اسرائیل به مواضع حزب‌الله

    ارتش اسرائیل روز دوشنبه خبر داد که جنگنده‌ها یک انبار تسلیحات حزب‌الله و چندین هدف دیگر این گروه را در منطقه کفرکلا در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

    شامگاه یکشنبه حزب‌الله لبنان از مرگ دو عضو خود در حمله هوایی ارتش اسرائیل به روستای حولا در جنوب لبنان خبر داد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۳

    کنعانی: نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای اسلامی در جده برگزار می‌شود

    ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به پیشنهاد جمهوری اسلامی برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره ترور هنیه گفت که این نشست روز چهارشنبه در جده برگزار خواهد شد.

    او درباره ارسال پیام آمریکا به جمهوری اسلامی نیز گفت: «نیازی به ارسال پیام نیست.»

    کنعانی افزود: «کسی حق ندارد در حق قانونی ما در تنبیه متجاوز و ایجاد بازدارندگی علیه اسرائیل تردید کند.»

    پیشتر وال‌استریت ژورنال گزارش داد که ایران تلاش‌های ایالات متحده و کشورهای عربی برای تعدیل واکنش خود به قتل اسماعیل هنیه را رد کرده است.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۴

    نشست نتانیاهو با روسای نهادهای امنیتی و دفاعی اسرائیل

    بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نشستی را با روسای نهادهای امنیتی و دفاعی این کشور برای بررسی واکنش احتمالی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان به کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس برگزار کرد. هم‌زمان رسانه‌های اسرائیلی از احتمال حمله پیش‌دستانه این کشور خبر داده‌اند.

    بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، این جلسه شامگاه یک‌شنبه ۱۴ مرداد در حالی برگزار شد که اسرائیل هنوز دقیقا نمی‌داند این واکنش به چه شکلی و در چه زمانی رخ خواهد داد.

    رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند این کشور احتمال حمله پیش‌دستانه به لبنان یا «اماکن دیگر» را در صورت لزوم بررسی می‌کند.

    متن کامل این خبر را اینجا بخوانید

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۰

    گروه ۷ خواستار خویشتن‌داری و کاهش تنش در خاورمیانه شد

    گروه ۷ در بیانیه‌ای خواستار خویشتن‌داری و کاهش تنش در خاورمیانه شد و نوشت رویدادهای اخیر «تهدیدی بر شعله‌ور شدن درگیری گسترده‌تری در منطقه» است.

    در این بیانیه از همه طرف‌های درگیر در خاورمیانه خواسته شده از تداوم چرخه ویرانگر اقدامات تلافی‌جویانه خودداری و به طور سازنده در کاهش تنش مشارکت کنند.

    آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره نیاز فوری به کاهش تنش در خاورمیانه با وزرای گروه هفت رایزنی کرد.

    او تاکید کرد، محدود کردن تاثیرات حملات جمهوری اسلامی یا حزب‌الله، بهترین راه برای جلوگیری از وقوع یک جنگ تمام‌عیار در منطقه است.



  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۰

    تحلیل

    احتمال حملات پیش‌دستانه اسرائیل به ایران و لبنان

    بن سبطی، تحلیلگر مسائل ایران و اسرائیل به ایران اینترنشنال گفت: «تاکنون حملات اسرائیل، حملات توأم با دفاع بوده‌اند.»

    او افزود: «اما با توجه به اظهارات اخیر مقامات ارتش در تلویزیون اسرائیل، به نظر می‌رسد استراتژی اسرائیل ممکن است به حملات پیش‌دستانه با هدف‌گیری نقاط خاص در ایران و یا لبنان تغییر کند.»


  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۹

    ژاپن و ترکیه از شهروندان خود خواستند از لبنان خارج شوند

    به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه و احتمال قریب الوقوع حمله جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش از جمله حزب‌الله لبنان به اسرائیل، ژاپن و ترکیه نیز از شهروندان خود خواستند از لبنان خارج شوند.

    پیش از این، کشورهایی چون کره جنوبی، استرالیا، عربستان سعودی، آمریکا، ایتالیا، بریتانیا و فرانسه نیز از شهروندان خود خواسته بودند از لبنان خارج شوند.

    بیشتر بخوانید: کشورهای مختلف از شهروندان خود خواستند فورا از لبنان خارج شوند

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۱

    کره جنوبی از شهروندان خود در لبنان و اسرائیل خواست با اولین پرواز موجود از آن‌جا خارج شوند

    وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود در «کشورهایی همچون لبنان و اسرائیل» خواست هرچه زودتر و با اولین پرواز موجود از این کشورها خارج شوند.

    وزارت خارجه این کشور همچنین از مراکز دیپلماتیک خود در منطقه خواسته برای حفاظت از شهروندان کره در صورت وقوع رخدادهای اضطراری، حداکثر تلاش خود را بگیرند.

    بنا به گزارش رسانه‌های کره جنوبی، در حال حاضر از شهروندان کره‌جنوبی، ۱۳۰ نفر در لبنان، ۵۳۰ نفر در اسراییل و ۱۱۰ نفر در ایران حضور دارند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۱

    ارتش اسرائیل دوشنبه رزمایشی در منطقه روش هاعین برگزار می‌کند

    فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل اعلام کرد از صبح تا بعد ازظهر دوشنبه یک رزمایش نظمی در منطقه روش هاعین برگزار خواهد کرد.

    به گزارش جورازلیم پست، ارتش اعلام کرده این رزمایش از پیش برنامه‌ریزی شده و بخشی از برنامه آموزشی سالانه ارتش اسرائیل برای سال ۲۰۲۴ است و در جریان تحرک اداوات نظاخمی بیتر خواهد شد اما هیچ تهدید امنیتی وجود ندارد.

    «فرماندهی جبهه داخلی» (Home Front Command) یک واحد نظامی در ارتش اسرائیل (IDF) است که مسئولیت آماده‌سازی و حفاظت از جمعیت غیرنظامی در برابر تهدیدات مختلف مانند حملات موشکی، جنگ‌های شیمیایی و بیولوژیکی، بلایای طبیعی و دیگر موقعیت‌های اضطراری را بر عهده دارد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۴

    نخست وزیر استرالیا: نگران نقش جمهوری اسلامی در ترویج درگیری و تفرقه در خاورمیانه هستیم

    آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه، ۱۵ مرداد، در پاسخ به پرسشی درباره نوشته روز شنبه احمد صادقی، سفیر ایران در استرالیا در شبکه ایکس مبنی بر از بین بردن اسرائیل و این‌که علی خامنه‌ای گفته اسرائیل به تدریج در حال ذوب شدن است»، با اشاره به این‌که این نوشته صادقی را ندیده است، گفت:‌ «ما همچنان به عنوان یک دولت نگران نقش جمهوری اسلامی در ترویج درگیری و تفرقه در خاورمیانه، هم به طور مستقیم، هم از طریق نیروهای نیابتی آن‌ها یعنی حماس، حزب‌الله و همچنین حوثی‌ها هستیم.»

    پیشتر، سناتور سایمن برمینگام، رهبر مخالفان در سنای استرالیا و وزیر خارجه در دولت سایه، در واکنش به نوشته سفیر جمهوری اسلامی، گفته بود دولت باید درباره این‌که صادقی، به طور بالقوه قوانین استرالیا درباره نفرت‌پراکنی را نقض کرده است یا خیر، واکنش داشته باشد و بگوید اگر چنین است، چه اقداماتی انجام خواهم داد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۵

    نظر شهروندان ایرانی درباره نفوذ اسرائیل: آن‌ها در بخش‌های حساس نظامی ایران نفوذ کرده‌اند

    ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکشنبه ۱۴ مرداد در گفتکو ایلنا گفت اسرائیلی‌ها در داخل تهران و ایران شبکه نفوذ دارند؛ زیرا ایران کشور بزرگی است و اسرائیلی‌ها «عناصر شروری» در ایران دارند که با آن‌ها همکاری دارند و در شبکه موساد خودشان را تعریف کرده‌اند.

    از مخاطبان پرسیدیم نظر شما درباره شبکه نفوذ اسرائیل در ایران چیست؟ شهروندی می‌گوید: «اسرائیل سال‌هاست که در اکثر قسمت‌های نظامی و حساس ایران نفوذ کرده است و همین امر ضعف نیروهای اطلاعاتی ایران را نشان می‌دهد. بی‌دلیل نیست که می‌گویند قوی‌ترین سازمان جاسوسی متعلق به اسرائیل است.»

    شهروندی دیگر در پاسخ به همین پرسش می‌گوید: «جمهوری اسلامی در پایین‌ترین سطح امنیت اطلاعاتی است و اسرائیل به بهترین نحو فعالیت‌های نفوذش را در ایران انجام می‌دهد.»

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۲

    وزیر دفاع آمریکا می‌گوید ایالات متحده از امنیت اسرائیل به شکلی قاطعانه حمایت می‌کند

    پت رایدر، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون، اعلام کرد لوید جی. آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، درباره تنش‌ها در منطقه یکشنبه ۱۴ مرداد با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، صحبت کرد.

    به گفته رایدر، وزیر دفاع ایالات متحده در این گفتگو بار دیگر بر حمایت قاطعانه آمریکا از امنیت اسرائیل و حق دفاع از خود در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان، حوثی‌ها و دیگر «گروه‌های تروریستی» مورد حمایت ایران تاکید کرد.

    وزاری دفاع این دو کشور در این گفتکو درباره اقداماتی که وزارت دفاع برای تقویت حفاظت از نیروهای ایالات متحده در منطقه، دفاع از اسرائیل و جلوگیری از تشدید تنش‌های بیشتر در منطقه بحث کردند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۸

    کاخ سفید: بایدن دوشنبه با پادشاه اردن صحبت می‌کند

    کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن روز دوشنبه ۱۵ مرداد، با ملک عبدالله دوم، پادشان اردن گفتگو خواهد کرد.

    ناظران بر این باور هستند که این گفتگو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه و احتمال حمله جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن به اسرائیل در ساعات یا روزهای پیش‌ روست.

    پیشتر وزیرخارجه اردن در سفر به ایران با مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار کرد اما در گفتگو با صداوسیما گفته بود حامل هیچ پیامی نیست.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۷

    کاخ سفید: بایدن برای بحث درباره خاورمیانه دوشنبه با تیم امنیت ملی تشکیل جلسه می‌دهد

    کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده برای بحث در مورد تحولات خاورمیانه دوشنبه با تیم امنیت ملی خود در اتاق وضعیت کاخ سفید، که مجهز به تجهیزات ارتباطی پیشرفته برای فرماندهی و کنترل نیروهای آمریکایی در سراسر جهان است، تشکیل جلسه خواهد داد.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۱

    منابعی به آکسیوس: بلینکن گفته حمله ایران به اسرائیل ممکن است از دوشنبه آغاز شود

    آکسیوس به نقل از سه منبع خبر داد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به همتایان خود از کشورهای گروه هفت گفت که حمله جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود.

    به گفته این منابع، بلینکن گفت که آمریکا زمان دقیق را نمی‌داند، اما تاکید کرد که این حمله‌ها ممکن است از ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، یعنی از روز دوشنبه آغاز شود.

    در این گزارش آمده، بلینکن گفته مشخص نیست این تلافی چه شکلی خواهد داشت و واشینگتن تلاش می‌کند حملات ایران و حزب‌الله را تا آنجا که ممکن است محدود کند و سپس پاسخ اسرائیل را مهار کند تا چرخه تشدید شکسته شود.

    بلینکن از سایر وزرای خارجه نیز خواسته تا برای حفظ خویشتنداری، بر ایران، حزب‌الله و اسرائیل فشار دیپلماتیک اعمال کنند.

  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۴

    آخرین خبرها از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از ترور هنیه و احتمال حمله ایران به اسرائیل

    خبرهای ۲۴ ساعت گذشته درباره افزایش تنش‌های منطقه‌ای پس از ترور هنیه در تهران و احتمال حمله جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن به اسرائیل را اینجا بخوانید.