بلینکن: حمله ایران و حزب‌الله علیه اسرائیل ممکن است از دوشنبه آغاز شود

خلاصه

  • وال استریت جورنال گزارش داد که ایران تلاش‌های ایالات متحده و کشورهای عربی برای تعدیل واکنش خود به قتل اسماعیل هنیه را رد کرده است.
  • مقامات جمهوری اسلامی به دیپلمات‌های کشورهای عربی گفته‌اند که اهمیتی نمی‌دهند حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به اسرائیل باعث جنگ در منطقه شود.
  • بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به «محور شرارت ایران» درباره حمله احتمالی به اسرائیل هشدار داد و گفت: «ما برای هر اقدام تجاوزکارانه از هر جبهه‌ای علیه خود پاسخ خواهیم داد و هزینه سنگینی را تحمیل خواهیم کرد»
  • در حالی که تدارکات برای مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسرائیل ادامه دارد، مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) وارد منطقه شد
  • بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر به جمهوری اسلامی هشدار داد تحولات اخیر «بی‌سابقه، بسیار خطرناک» و تهدیدکننده ثبات منطقه است
  • در پی تشدید تنش‌های منطقه‌ای، دولت‌های بریتانیا، آمریکا، فرانسه، ایتالیا و استرالیا از شهروندان خود خواستند هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند
  • شاهزاده رضا پهلوی حمله نظامی جمهوری اسلامی به اسرائیل را «بازی خامنه‌ای باآتش» خواند
  • دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵.۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۸

    منابعی به آکسیوس: بلینکن گفت حمله ایران به اسرائیل ممکن است از دوشنبه آغاز شود

    آکسیوس به نقل از سه منبع خبر داد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به همتایان خود از کشورهای گروه هفت گفت که حمله جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود.

    به گفته این منابع، بلینکن گفت که آمریکا زمان دقیق را نمی‌داند، اما تاکید کرد که این حمله‌ها ممکن است از ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، یعنی از روز دوشنبه آغاز شود.

    در این گزارش آمده، بلینکن گفته مشخص نیست این تلافی چه شکلی خواهد داشت و واشینگتن تلاش می‌کند حملات ایران و حزب‌الله را تا آنجا که ممکن است محدود کند و سپس پاسخ اسرائیل را مهار کند تا چرخه تشدید شکسته شود.

    بلینکن از سایر وزرای خارجه نیز خواسته تا برای حفظ خویشتنداری، بر ایران، حزب‌الله و اسرائیل فشار دیپلماتیک اعمال کنند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۷

    گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای حمله به اسرائیل خبر داد

    خبرگزاری ایرنا، رسانه دولت ایران، به نقل از علاء حسن، مدیر ارتباطات گروه شیعی نجباء در لبنان، از گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی، نوشت که گروه‌های نیابتی تحت حمایت ایران برای عملیات نظامی خود علیه اسرائیل اتاق مشترک عملیات تشکیل داده‌اند.

    او گفت که حمله به اسرائیل «نبردی همه جانبه است».

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶

    تاخیر در دست‌کم ۱۵ پرواز به مقصد غرب ایران

    اطلاعات پرواز فرودگاه‌های بین‌المللی تهران، مشهد، تبریز و شیراز نشان می‌دهد دست‌کم ۱۵ پرواز به مقصد ترکیه در غرب ایران در چهار ساعت آینده تاخیر دارند و به بعد از ساعت شش صبح تهران موکول شده‌اند.

    در پی گزارش این تاخیرها، کانال صابرین‌نیوز نزدیک به سپاه پاسداران نوشت کلیر شدن آسمان غرب کشور طبیعی است و «امشب خبری از عملیات» نیست.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۸

    شاهزاده رضا پهلوی: حمله به اسرائیل بازی خامنه‌ای با آتش است

    شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به مرگ اسماعیل هنیه، در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «قصد جمهوری اسلامی برای حمله نظامی به اسرائیل در پاسخ به حذف اسماعیل هنیه، بازی خامنه‌ای با آتش است.»

    او افزود: «پرسش من از نیروهای نظامی در ایران این است که میهن ما چه سودی در درگیری نظامی با اسرائیل بر سر مرگ تروریستی دارد که از ابتدا نمی‌بایست پا به خاک ایران می‌گذاشت. آیا جز این است که حاکمان جمهوری اسلامی با وسواس بیمارگونه‌شان‌ برای نابودی کشوری که‌ نه با ما مرزی دارد و نه با ما دشمنی، ایرانیان را فقیر کرده‌اند و ایران را در معرض جنگی خانمان‌سوز قرار داده‌اند؟ ملت ما تا کی باید هزینه آمریکاستیزی و اسرائیل‌ستیزی جماعتی قرون‌وسطایی را بدهد؟»

    شاهزاده رضا پهلوی جنگ با اسرائیل را «جنگ خامنه‌ای» خواند نه «جنگ ایران» و گفت: «آنکه لباس سربازی به تن دارد، سلاحش برای دفاع از ایران و ایرانی در برابر دشمن است. مردم ایران دست‌کم از دی ۹۶ به این سو، با صدای بلند و رسا در خیابان‌ها فریاد زده‌اند که دشمن‌شان جمهوری اسلامی است نه آمریکا و اسرائیل. در کنار ملت ایران و روبروی دشمن‌ اشغالگر، رژیم ستمگر، نامشروع و غیرقانونی جمهوری اسلامی بایستید.»

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸

    وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به ایران اینترنشنال: به امنیت اسرائیل متعهدیم

    وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به ایران‌اینترنشنال اعلام کرد واشینگتن خود را به امنیت اسرائیل متعهد می‌داند.

    این وزارت‌خانه افزود: «گسترش درگیری‌ها در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست و ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.»

    وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال ایران‌اینترنشنال، گزارش‌ روزنامه کویتی الجریده درباره سفر هیات آمریکایی به ایران را تکذیب کرده است.
    پیشتر الجریده در گزارشی مدعی شده بود که یک هیات آمریکایی برای جلوگیری از گسترش تنش بین ایران و اسرائیل به ایران سفر کرده و در فرودگاه پیام کرج با مقام‌های ایرانی دیدار کرده اند.
    وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به ایران‌اینترنشنال، این گزارش را نادرست خوانده است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷

    ترکیه از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند

    وزارت امور خارجه ترکیه از شهروندان این کشور خواست هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.

    این وزارت‌خانه تاکید کرد تا زمانی که پروزها در لبنان برقرار است، اتباع ترکیه برای خروج از این کشور اقدام کنند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷

    کانال ۱۲: اسرائیل در حال بررسی گزینه حملات پیش‌گیرانه است

    کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد نهادهای امنیتی این کشور در حال بررسی گزینه انجام «اقدامات یا حملات پیش‌گیرانه» در لبنان و دیگر نقاط منطقه هستند.

    دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در همین رابطه گفت: «ما دشمنانمان را در همه جبهه‌ها، به‌ویژه حزب‌الله را در لبنان زیر نظر داریم. ما برنامه‌های بسیار گسترده‌ای داریم ... هر دستوری از سوی مسئولان سیاسی به ما داده شود، فورا به اجرا در می‌آوریم.»

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱

    بلومبرگ: جمهوری اسلامی، حزب‌الله و حوثی‌ها احتمالا اسرائیل را هم‌زمان هدف قرار می‌دهند

    پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشت حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به این کشور قریب‌الوقوع خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، حکومت ایران، حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن احتمالا به صورت هم‌زمان اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴

    تحلیل

    کامران متین، استاد روابط بین‌الملل: تهران به دنبال احیای موازنه قدرت با اسرائیل است

    کامران متین، استاد روابط بین‌الملل در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت پس از کشته شدن فواد شکر و اسماعیل هنیه، جمهوری اسلامی و حزب‌الله بر این اعتقادند که موازنه قدرت در برابر اسرائیل به شدت به ضرر آن‌ها تغییر پیدا کرده است و آن‌ها باید به شکلی این موازنه را احیا کنند.

    متین افزود جمهوری اسلامی چاره‌ای جز دادن پاسخ نظامی به اسرائیل ندارد و به همین دلیل مقام‌های حکومت ایران بر «تلافی مستقیم» تاکید دارند.

    او افزود پاسخ اسرائیل به حمله احتمالی جمهوری اسلامی، به عوامل مختلفی از جمله ابعاد این عملیات و میزان خسارات وارده به اسرائیل بستگی دارد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹

    تماس تلفنی نخست‌وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین تحولات منطقه

    محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در تماسی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه به خاتمه «تجاوز» اسرائیل به نوار غزه بستگی دارد.

    بلینکن هم در این گفت‌وگو بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از سوی همه طرف‌های درگیر تاکید کرد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲

    تحلیل

    شایان سمیعی، تحلیل‌گر: آمریکا علاقه‌ای به درگیری نظامی با جمهوری اسلامی ندارد

    شایان سمیعی، کارشناس امنیت ملی در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت آمریکا در کوتاه‌مدت علاقه‌ای به درگیری نظامی با جمهوری اسلامی ندارد.

    او با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده افزود نامزدهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از وقوع جنگ در خاورمیانه استقبال نمی‌کنند زیرا باید به آن واکنش نشان دهند و این موضوع می‌تواند معادلات انتخاباتی را دستخوش تغییر کند.

    به گفته این تحلیل‌گر، «هرچند حیثیت جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی از بین رفته، اما حکومت ایران توان درگیری نظامی در منطقه را ندارد.»

    سمیعی پیش‌بینی کرد پاسخ تهران در مقطع کنونی همانند حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل در فروردین‌ماه باشد و به «موشک‌پراکنی بی‌هدف برای مصرف داخلی» خلاصه شود.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶

    دیدار نتانیاهو و مقام‌های امنیتی اسرائیل در خصوص حمله احتمالی جمهوری اسلامی

    کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد در پی ادامه گمانه‌زنی‌ها در خصوص حمله جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن به اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و مقام‌های ارشد امنیتی این کشور شامگاه یک‌شنبه ۱۴ مرداد برای بررسی آخرین تحولات با یک‌دیگر دیدار خواهند کرد.

    بر اساس این گزارش، اسرائیل هنوز «تصویری قطعی» از شیوه حملات احتمالی حکومت ایران در اختیار ندارد.

    کانال ۱۲ افزود نتانیاهو همچنین تصمیم گرفته است تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری میلادی، موضوع عادی‌سازی روابط اسرائیل با عربستان سعودی را دنبال نکند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷

    تحلیل

    غسان عاشور، تحلیل‌گر: اسرائیل در جنگ احتمالی با جمهوری اسلامی تنها نخواهد بود

    غسان عاشور، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت به دنبال کشته شدن اسماعیل هنیه در خاک ایران، جمهوری اسلامی چاره‌ای جز پاسخ به اسرائیل ندارد.

    عاشور افزود با این حال، مقام‌های جمهوری اسلامی می‌دانند که «هر جنگی با اسرائیل به نفع ایران نیست و هرگونه جنگی به نفع اسرائیل است».

    به گفته این تحلیل‌گر، رویارویی نظامی برای اسرائیل خطر کمتری خواهد داشت زیرا اسرائیل در این نبرد تنها نخواهد بود و امکان مداخله ایالات متحده به نفع این کشور وجود دارد.

    عاشور اضافه کرد در صورت وقوع جنگ، کشورهای منطقه به جمهوری اسلامی اجازه نخواهند داد از حریم هوایی آن‌ها استفاده کند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶

    پزشکیان: کشتن هنیه در تهران اشتباه بزرگ اسرائیل بود

    مسعود پزشکیان، رییس دولت جمهوری اسلامی در دیدار با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در تهران، کشتن اسماعیل هنیه، رییس‌ دفتر سیاسی حماس را «اشتباه بزرگ» اسرائیل خواند و گفت: «این گستاخی اسرائیل بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

    او افزود هنیه «مهمان جمهوری اسلامی» بود و کشتن او «اقدامی برخلاف تمام قوانین بین‌المللی» به شمار می‌رود.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸

    تحلیل

    سیامک جوادی، پژوهش‌گر: جمهوری اسلامی توان اقتصادی برای جنگ تمام‌عیار با اسرائیل را ندارد

    سیامک جوادی، مدرس و پژوهش‌گر اقتصاد مالی در دانشگاه تگزاس در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت: «جدا از بعد نظامی آن، جنگ یک پروژه تمام‌عیار اقتصادی است. با جیب خالی نمی‌شود جنگ کرد.»

    او با مقایسه تولید ناخالص مالی، سرانه تولید ناخالص ملی و نرخ‌های تورم و بیکاری در ایران و اسرائیل افزود جمهوری اسلامی از نظر مالی و اقتصادی نمی‌تواند به جنگی تمام‌عیار با اسرائیل دست بزند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱

    ادامه حملات ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان

    وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت جت‌های جنگنده ارتش این کشور یکی از عوامل حزب‌الله را در روستای حولا در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

    به گفته ارتش اسرائیل، این عضو حزب‌الله در هنگام ورود به یک انبار تسلیحات مورد شناسایی قرار گرفت.

    یک عضو دیگر حزب‌الله نیز در حمله پهپادی اسرائیل به روستای بیت لیف در جنوب لبنان کشته شد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱

    ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از یک مقام اسرائیلی: حمله ایران ممکن است چند روز به طول بیانجامد

    یک مقام اسرائیلی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی‎‌نیوز اعلام کرد این کشور خود را برای حملات پهپادی و راکتی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان آماده می‌کند.

    به گفته او، بیم آن می‌رود که حملات حکومت ایران و حزب‌الله چند روز به طول بیانجامد.

    این مقام اسرائیلی هشدار داد: «آن‌ها تنها سعی خواهند کرد که ما را فرسوده کنند.»

    او افزود فشار زیادی از سوی واشینگتن بر اسرائیل برای پذیرفتن طرح آتش‌بس در غزه وجود دارد زیرا جو بایدن، رییس‌جمهوری ایالات متحده می‌خواهد این موضوع در زمان حضور او در کاخ سفید محقق شود.

    یک تانک ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز نوار غزه، ۲۴ تیر
  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱

    فرانسه و اردن خواستار پایان دادن به «چرخه انتقام‌جویی» در منطقه شدند

    امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه و ملک عبدالله، پادشاه اردن روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

    بنا بر بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، دو طرف در این تماس تاکید کردند باید «به هر قیمتی» از تشدید تنش‌های نظامی در خاورمیانه پرهیز شود.

    مکرون و ملک عبدالله همچنین از همه طرف‌های درگیر خواستند از خود «حداکثر خویشتن‌داری و مسئولیت‌پذیری» را به نمایش بگذارند و «به چرخه انتقام‌جویی پایان دهند».

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸

    رییس‌جمهوری اسرائیل: آماده دفاع از خود در برابر «محور شرارت» هستیم

    اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهوری اسرائیل بر لزوم دست‌یابی به توافقی برای بازگرداندن گروگان‌های در بند حماس تاکید و اعلام کرد اسرائیل آماده است از خود در برابر «محور شرارت» محافظت کند.

    او شرایط کنونی را «چالش‌برانگیز» توصیف کرد و افزود در چنین شرایطی نباید به اختلافات داخلی دامن زد و زمینه را برای تضعیف ارتش اسرائیل فراهم کرد.

    هرتزوگ گفت: «دشمنانمان از دیدن تفرقه در میان ما جشن می‌گیرند. این یک دستاورد راهبردی برای آنان است.»

    مقام‌های اسرائیل از عنوان «محور شرارت» برای اشاره به حکومت ایران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه استفاده می‌کنند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶

    تحلیل

    حسین آقایی، پژوهش‌گر: جمهوری اسلامی در تله استراتژیک اسرائیل گرفتار شده است

    حسین آقایی، پژوهش‌گر روابط بین‌الملل و امور راهبردی در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت: «جمهوری اسلامی در تله استراتژیک یا بازی زنجیره واکنش اسرائیل گرفتار شده است.»

    او افزود حکومت ایران در وضعیتی «سخت و معماگونه» قرار گرفته و برای احیای قدرت بازدارندگی خود چاره‌ای جز دادن «پاسخ مستقیم و متناسب» به اسرائیل ندارد.

    آقایی هشدار داد اگر جمهوری اسلامی به دنبال «یک بازی با ریسک بالا» برود و نبردی «ترکیبی و چندجبهه‌ای» علیه اسرائیل به راه اندازد، منطقه درگیری جنگی بزرگ خواهد شد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱

    بریتانیا خانواده‌های کارکنان سفارت خود را از لبنان خارج کرد

    وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل «وضعیت امنیتی بسیار بی‌ثبات» در لبنان، به طور موقت خانواده‌های مقام‌های سفارت بریتانیا در لبنان را از این کشور خارج کرده است.

    در این بیانیه آمده است امنیت شهروندان بریتانیا اولویت اصلی دولت این کشور به شمار می‌رود.

    وزارت امور خارجه بریتانیا تاکید کرد سفارت‌ این کشور در بیروت به ارائه خدمت به شهروندان بریتانیایی ادامه خواهد داد.

    پیش از این نیز کشورهای مختلف، از جمله آمریکا، ایتالیا، فرانسه، استرالیا، اندونزی، نیوزیلند، اردن و عربستان سعودی از شهروندان خود خواسته بودند هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷

    نتانیاهو: دست ما به یمن، بیروت و هر جای دیگری می‌رسد

    بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پاسخ به تهدیدات مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرد: «خطوط قرمز ما مشخص است و به هرگونه تلاش برای عبور از آن پاسخ خواهیم داد.»

    او افزود: «هر ضربه‌ای را با دو ضربه پاسخ خواهیم داد ... دست ما به یمن، بیروت و هر جای دیگری می‌رسد.»

    نتانیاهو همچنین هشدار داد حکومت ایران و متحدان آن می‌کوشند تا اسرائیل را «از همه طرف با یک حلقه تروریستی محاصره کنند».

    بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲

    دیدار مقام‌های نظامی ارشد اسرائیل برای بررسی شیوه دفع و پاسخ به حمله احتمالی جمهوری اسلامی

    یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد با مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی این کشور برای بحث و تبادل نظر درباره تهدیدات جمهوری اسلامی دیدار کرد.

    وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای نوشت بررسی «گزینه‌های مختلف» برای دفع و پاسخ به حملات احتمالی حکومت ایران و گروه‌های متحد آن در منطقه، هدف اصلی این جلسه بوده است.

    رییس ستاد کل ارتش، مدیرکل وزارت دفاع، معاون رییس آژانس امنیت (شین بت) و فرمانده نیروی هوایی اسرائیل از جمله حاضران در این نشست بودند.

    در روزهای اخیر لفاظی‌های مقام‌های حکومت ایران و گروه‌های نیابتی آن علیه اسرائیل شدت گرفته است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲

    ارتش اسرائیل: برای هرگونه تهدید ناگهانی آمادگی داریم

    دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل اعلام کرد تا این لحظه هیچ تغییری در دستورالعمل‌های اضطراری برای غیرنظامیان این کشور وجود ندارد و ارتش در حال تلاش برای ارائه هشدارهای مناسب جهت آمادگی در برابر هر تهدیدی است.

    هاگاری افزود: «ما در سطح بالایی از آمادگی دفاعی در هوا، دریا و زمین هستیم. ما برای هرگونه تهدید ناگهانی آمادگی داریم.»

    او همچنین تاکید کرد دفاع هوایی اسرائیل «کاملا نفوذناپذیر» نیست و بنابراین شهروندان باید در برابر تهدیدات هوشیار باشند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱

    ارتش اسرائیل از تکنولوژی «سل برودکست» رونمایی کرد

    ارتش اسرائیل اعلام کرد از تکنولوژی «سل برودکست» رونمایی کرده که اجازه می‌دهد در زمان رخدادهایی مانند حمله موشکی به صورت مستقیم پیام هشدار به شهروندان ارسال کند.

    این سیستم، ارتباطی با جی‌پی‌اس ندارد.

    سامانه کنونی ارسال هشدار به تلفن‌های همراه در اسرائیل، با جی‌پی‌اس کار می‌کند.

    والانیوز خبر داد که سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین‌‌بت) یک پناهگاه زیرزمینی در اورشلیم را برای حضور طولانی‌مدت مقامات ارشد در طول جنگ احتمالی آماده کرده است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۷

    وال استریت جورنال: تهران تلاش آمریکا برای تعدیل واکنش خود به قتل هنیه را رد کرد

    وال استریت جورنال گزارش داد که ایران تلاش‌های ایالات متحده و کشورهای عربی برای تعدیل واکنش خود به قتل اسماعیل هنیه را رد کرده است.

    بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، مقامات جمهوری اسلامی به دیپلمات‌های کشورهای عربی گفته‌اند که اهمیتی نمی‌دهند حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به اسرائیل باعث جنگ در منطقه شود.

    وال استریت جورنال نوشت که ایالات متحده از دولت‌های اروپایی و سایر شرکای خود خواسته بود تا پیامی را به ایران برسانند مبنی بر این که تنش‌ها را تشدید نکند.

    در این پیام، واشینگتن به جمهوری اسلامی هشدار داد که به هرگونه حمله قابل توجهی پاسخ خواهد داد و همچنین که اگر ایران خویشتن‌داری نشان دهد، تلاش‌های مسعود پزشکیان برای بهبود تعامل با غرب شانس بیشتری خواهد داشت.

    همچنین در این پیام، ایالات متحده به جمهوری اسلامی گفت که اسرائیل را نیز برای کاهش تنش تحت فشار قرار داده است.

    انتشار این خبر در شرایطی است که روز یکشنبه وزیر خارجه اردن به تهران سفر کرد و با علی باقری سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی دیدار کرد.

    رهبر جمهوری اسلامی قول داده که کشتن هنیه را تلافی کند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵

    اندونزی از شهروندان خود در لبنان خواست که فورا خاک این کشور را ترک کنند

    وزارت خارجه اندونزی از شهروندان این کشور خواست تا فورا لبنان را ترک کرده و از سفر به ایران، اسرائیل و لبنان خودداری کنند.

    حساب کاربری این وزارتخانه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «با مشاهده تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه، به منظور حفظ امنیت و امنیت، از شهروندان اندونزیایی می‌خواهیم تا زمانی که شرایط امنیتی بهبود نیابد، به طور موقت به لبنان، ایران و اسرائیل سفر نکنند.»



    وزارت خارجه اندونزی افزود: «ما همچنین از شهروندان اندونزیایی که در منطقه هستند می‌خواهیم به افزایش سطح هوشیاری ادامه دهند و مراحل احتمالی را که توسط نماینده اندونزی هدایت می‌شود دنبال کنند.»

    اندونزی برای شهروندان اندونزیایی که نیاز به کمک دارند، خطوط تماس اضطراری در تهران، بیروت، امان در نظر گرفته است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: کشتن اسماعیل هنیه حاصل نفوذ نبود

    ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه خبر داد.

    او گفت: «معاون نیروی قدس تاکید کرد کشتن اسماعیل هنیه در تهران حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست.»

    این در حالی است که پس از کشته شدن اسماعیل هنیه برخی از مقامات جمهوری اسلامی نفوذ اسرائیل در سطوح عالی امنیتی جمهوری اسلامی را تایید کردند.

    لطف‌الله دژکام، نماینده خامنه‌ای در استان فارس، با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران گفت: «دشمن ازعامل امنیتی نیز استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه، جنبه‌ای از این امر بود.»

    همچنین پیشتر محسن سازگارا، فعال سیاسی و عضو شورای مدیریت گذار به ایران اینترنشنال گفت که از زمان کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران «چندین جلسه طوفانی» در این مورد در بیت رهبری انجام شده است.

    او افزود: «اما هنوز جمهوری اسلامی نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است. تنها چیزی که می‌داند این‌است که نفوذی اسرائیل در سپاه انصارالمهدی در سطوح بالا بوده است.»

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

    حوثی‌ها از هدف قرار دادن یک کشتی در خلیج عدن خبر دادند

    حوثی‌های یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی هستند روز یکشنبه اعلام کردند که کشتی ام‌وی گروتون را در خلیج عدن با موشک‌های بالستیک هدف قرار دادند.

    این گروه همچنین تایید کرد که یک پهپاد آمریکایی "ام‌کیو-۹ ریپر" را بر فراز استان صعده در شمال یمن سرنگون کرده است.

    این استان تحت کنترل حوثی‌هاست.

    پس از حمله هوایی تلافی‌جویانه اسرائیل علیه حوثی‌ها در بندر حدیده، این اولین حمله‌ای است که حوثی‌ها مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵

    عربستان سعودی و ایتالیا از شهروندان خود خواستند لبنان را ترک کنند

    در پی توصیه کشورهای مختلف برای خارج شدن شهروندان خود از لبنان، عربستان سعودی و ایتالیا نیز از شهروندان خود خواستند لبنان را ترک کنند.

    روز شنبه سخنگوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل به سی‌بی‌اس گفت که حزب‌الله تاکنون بر اساس یک «تفاهم نانوشته» حملات خود به اسرائیل را «به مناطق مرزی و مناطق کم عمق» محدود کرده و «عمدتا اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد.»

    او افزود که پس از حمله اخیر اسرائیل به حومه بیروت و کشته شدن فواد شکر، انتظار دارد حزب‌الله در واکنش، «اهداف گسترده‌تر و عمیق‌تری را انتخاب کند و خود را صرفا به اهداف و ابزار نظامی محدود نکند.»

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱

    مقام کاخ سفید: آمریکا برای هر سناریویی در خاورمیانه آماده می‌شود

    جاناتان فاینر معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده در تلاش است تا با هشدار به شهروندان خود برای خروج از لبنان برای هر سناریویی در خاورمیانه آماده شود.

    فاینر به سی‌بی‌اس گفت که این اقدام یک پیش‌بینی نیست، یک برنامه‌ریزی محتاطانه است.

    او افزود ایالات متحده ناو هواپیمابر را صرفا به دلایل دفاعی به خاورمیانه منتقل میکند و هدف کلی کاهش تنش در منطقه است.

    این مقام کاخ سفید تاکید کرد: «هدف ما تنش‌زدایی است، هدف ما بازدارندگی است، هدف ما دفاع از اسرائیل است.»

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱

    نتانیاهو به «محور شرارت ایران» درباره حمله احتمالی به اسرائیل هشدار داد

    بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به «محور شرارت ایران» درباره حمله احتمالی به اسرائیل هشدار داد.

    نتانیاهو روز یکشنبه گفت: «ما برای هر اقدام تجاوزکارانه از هر جبهه‌ای علیه خود پاسخ خواهیم داد و هزینه سنگینی را تحمیل خواهیم کرد.»

    اظهارات وی در حالی بیان می شود که اسرائیل برای حملات احتمالی ایران و حزب‌الله در روزهای آینده آماده می‌شود.

    بر اساس ارزیابی‌ها، این حملات ممکن است از چند جبهه انجام شود.

    در حالی که تدارکات برای مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسرائیل ادامه دارد، مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز شنبه وارد منطقه شد.

    یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفت که سفر ژنرال مایکل کوریلا به منطقه قبل از تشدید تنش اخیر بین اسرائیل، ایران و حزب‌الله برنامه‌ریزی شده بود، اما انتظار می‌رود او از این سفر برای بسیج ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای که پیشتر از اسرائیل در برابر حمله ایران دفاع کرد استفاده کند.

    آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد انتظار می‌رود جمهوری اسلامی تا دوشنبه به اسرائیل حمله کند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵

    حسین طائب: خونخواهی هنیه سناریوی جدیدی است

    حسین طائب، رییس پیشین سازمان اطلاعات سپاه گفت: «سناریویی که برای خونخواهی هنیه طراحی شده، جزو سناریوهایی است که خواندنی نیست و جدید و غافلگیرانه خواهد بود.»

    او افزود: «امروز اسرائیلی‌ها چون نمی‌دانند سناریوی ایران چیست، وضع داخلی‌شان از نظر اجتماعی به هم ریخته است.»

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳

    پرتاب راکت از نوار غزه به جنوب اسرائیل

    پنج راکت از نوار غزه روز یکشنبه به منطقه اشدود در جنوب اسرائیل شلیک شد.

    رسانه‌های اسرائیل خبر داند که تعدادی از راکت‌های پرتاب شده از غزه به منطقه اشدود رهگیری شدند و برخی به مناطق باز برخورد کردند و هیچ آسیبی در پی نداشتند.

    همزمان جهاد اسلامی از حمله با چاقو در خولون استقبال کرد.

    حماس نیز از حمله با چاقو در شهر خولون تمجید کرد اما مسئولیت آن را بر عهده نگرفت.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۹

    تحلیل

    مهرداد فرهمند: نیروهای تحت حمایت تهران نتوانسته‌اند حمله جدی به اسرائیل انجام دهند

    مهرداد فرهمند، تحلیلگر مسائل خاورمیانه به ایران اینترنشنال گفت که توان حمله و پیش‌بینی پیامدهای آن، مهم‌ترین عوامل در تعیین چگونگی حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل هستند.

    او افزود که هنوز نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته‌اند حمله بزرگ و جدی به اسرائیل انجام دهند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۹

    خبر بازداشت فرمانده یگان‌های ویژه فراجا به اتهام جاسوسی تکذیب شد

    خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران به نقل از منابعی از فرماندهان فراجا، خبر بازداشت حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا را تکذیب کرد.

    پیشتر اخباری درباره بازداشت کرمی با اتهام «جاسوسی» منتشر شده بود.

    تسنیم نوشت «حسن کرمی صبح امروز در محل کار خود در مقر فرماندهی یگان‌های ویژه حاضر شده است.»

    پس از کشته شدن اسماعیل هنیه برخی از مقامات جمهوری اسلامی نفوذ اسرائیل در سطوح عالی امنیتی جمهوری اسلامی را تایید کردند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۹

    وزیر خارجه اردن روز یکشنبه به تهران سفر می‌کند

    رسانه‌های ایران گزارش دادند که ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن روز یکشنبه به تهران سفر می‌کند.

    براساس این گزارش، صفدی در جریان سفر خود به تهران، با علی باقری سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی در مورد تحولات اخیر منطقه و روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

    ایسنا روز یکشنبه نوشت طی ۴۸ ساعته گذشته وزیر امور خارجه اردن و باقری دو بار به صورت تلفنی در مورد آخرین تحولات منطقه به خصوص کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران رایزنی و گفتگو کرده‌اند.

    این خبرگزاری افزود پیش بینی می‌شود که عالی‌رتبه‌ترین دیپلمات اردنی در جریان سفر به تهران با تعدادی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی نیز دیدار کند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۴

    فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا وارد خاورمیانه شد

    در حالی که تدارکات برای مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسرائیل ادامه دارد، مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز شنبه وارد منطقه شد.

    یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفت که سفر ژنرال مایکل کوریلا به منطقه قبل از تشدید تنش اخیر بین اسرائیل، ایران و حزب‌الله برنامه‌ریزی شده بود، اما انتظار می‌رود او از این سفر برای بسیج ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای که پیشتر از اسرائیل در برابر حمله ایران دفاع کرد استفاده کند.

    آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد انتظار می‌رود جمهوری اسلامی تا دوشنبه به اسرائیل حمله کند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵

    فرانسه از شهروندانش خواست لبنان را به دلیل خطرات نظامی ترک کنند

    وزارت خارجه فرانسه روز یکشنبه در یک توصیه سفر اعلام کرد که این کشور از شهروندان خود مستقر در لبنان دعوت کرده به دلیل خطر تشدید تنش نظامی در خاورمیانه، لبنان را ترک کنند.

    وزارت خارجه فرانسه بار دیگر تاکید کرد که به شهروندان فرانسوی درباره سفر به لبنان هشدار داده است.

    فرانسه پیشتر چنین توصیه‌ای را درباره اتباع خود در ایران و سفر به این کشور مطرح کرده بود.

    شامگاه شنبه، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که استفان سژورنه، وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره تنش‌ها در خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۵

    دو نفر در حمله یک فلسطینی با چاقو در جنوب تل‌آویو کشته شدند

    مقامات بیمارستانی اسرائیل اعلام کردند که تعداد افراد کشته شده در حمله با چاقو در شهر خولون در جنوب تل‌آویو به دو نفر رسید.

    این حمله در ساعات بامدادی یکشنبه روی داد.

    یکی از کشته‌شدگان مرد هفتاد ساله‌ای بود که به شدت در این حمله آسیب دید و بدون علائم حیاتی به مرکز پزشکی منتقل شد.

    قربانی دیگر این حادثه یک زن سالخورده است.

    به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مهاجم یک مرد ۳۴ ساله فلسطینی ساکن کرانه باختری بود که بر اثر شلیک یک افسر پلیس جان خود را از دست داد.

    او مجوز ورود به اسرائیل را نداشت.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۶

    مجلس درباره کشته شدن اسماعیل هنیه جلسه غیرعلنی تشکیل داد

    مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه درباره کشته شدن اسماعیل هنیه جلسه غیرعلنی به ریاست مجمدباقر قالیباف تشکیل داد.

    به گزارش رسانه‌های ایران، در این جلسه غیرعلنی، رییس مجلس و تعدادی از نمایندگان درباره موضوع کشته شدن هنیه صحبت کردند مطرح شد که در این زمینه «تحقیقات همچنان ادامه دارد».

    قالیباف در نطق پیش از دستور خود نیز گفت که مجلس خواستار «واکنشی بازدارنده با حفظ منافع ملی برای خون‌خواهی در شان» هنیه است.

    قرار است نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه با حضور مسئولان امنیتی و فرماندهان سپاه، درباره کشته ‌شدن هنیه و نحوه پاسخ جمهوری اسلامی به آن برگزار شود.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۳

    اختلال در برنامه‌های ناوبری در اسرائیل از جمله گوگل و ویز

    رسانه‌های اسرائیل از اختلال در برنامه‌های ناوبری از جمله گوگل و ویز خبر دادند.

    ارتش اسرائیل در فروردین ماه و پیش از حمله جمهوری اسلامی سیگنال‌های جی‌پی‌اس را مختل کرده بود.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۰

    تلگراف: کناره‌گیری بایدن از انتخابات، نتانیاهو را برای اقدام علیه ایران جسورتر کرد

    روزنامه تلگراف به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده که تصمیم جو بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی، بنیامین نتانیاهو را برای اقدام علیه جمهوری اسلامی جسورتر کرده است.

    به گفته این مقام اسرائیلی، بایدن زمانی که در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشت تلاش می‌کرد نتانیاهو را در ارتباط با اقدام علیه تهران محدود کند.

    این مقام اسرائیلی معتقد است جمهوری اسلامی نیز از این وضعیت آگاه بود و به همین دلیل [در فروردین] از چنین موقعیتی استفاده کرد تا به اسرائیل حمله کند.

    تلگراف با اشاره به صحبت‌های جو بایدن که گفته بود تصمیمش برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری، به معنای یک «تغییر بزرگ بازی» در خاورمیانه است، گفته این به آن معناست که ایران برنامه‌ریزی کرده بود از تاثیر محدود‌کننده کارازار انتخاباتی بایدن بر اسرائیل، در جنگ آشکار و پنهانش با این کشور بهره‌برداری کند.

    در همین حال، به گزارش تلگراف، اسرائیل در حال آماده‌سازی برای واکنش جمهوری اسلامی به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران در روز چهارشنبه است و ضمن تشدید حفاظت از سایت‌های حساس در سراسر این کشور، در حال افزودن به بخش‌ها و امکانات بیمارستان‌های کشور است.

    دان اربل، پژوهشگر مرکز مطالعات اسرائیل در دانشگاه آمریکایی به تلگراف گفت هرچند نتانیاهو «ممکن است احساس کند که اکنون کمتر به رییس‌جمهور بایدن متعهد است» اما حمله به فواد شُکر در بیروت و اسماعیل هنیه در تهران، احتمالا برای جلب نظر افکار عمومی داخل اسرائیل و درک نیاز به تغییر تاکتیک‌های آن‌ها است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۱

    ارتش اسرائیل شلیک ۳۰ پرتابه از لبنان به شمال این کشور را تایید کرد

    ارتش اسرائیل بامداد یکشنبه اعلام کرد ۳۰ پرتابه از سمت لبنان به اصبع الجلیل در شمال اسرائیل شلیک شده‌اند که پدافند هوایی بیشتر آن‌ها را رهگیری کرد.

    در بیانیه ارتش اسرائیل گفته شده یکی از این پرتابه‌ها در بیت هلیل و چند پرتابه دیگر در فضاهای باز فرود آمدند، اما هیچ آسیب جانی به بار نیاوردند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۰

    نیوزیلند از شهروندان خود خواست فورا از ایران و لبنان خارج شوند

    وینستون پیترز، وزیر خارجه نیوزیلند با نوشتن پستی در حساب رسمی خود در شبکه ایکس، از شهروندان این کشور در ایران و لبنان خواست تا زمانی‌که گزینه‌های خروج از این کشورها هنوز در دسترس هستند، فورا از این دو کشور خارج شوند.

    پیترز همچنین از شهروندان نیوزیلند در اسرائیل خواست، درباره حضور خود در این کشور تجدیدنظر کنند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۶

    استرالیا بار دیگر از شهروندانش خواست به هر طریق ممکن، فورا از لبنان خارج شوند

    سناتور پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا، بار دیگر از شهروندان استرالیایی در لبنان خواست تا پروازهای تجاری در دسترس هستند فورا این کشور را ترک کنند.

    وزیر خارجه استرالیا از شهروندان استرالیا خواست برای خروج از لبنان هر گونه گزینه ممکن، از جمله مسیرهای غیرمستقیم را درنظر گرفته و از این کشور خارج شوند.

    دولت استرلیا از شهروندان استرالیایی یا کسانی که اجازه اقامت دائم این کشور دارند و خانواده آن‌ها که ساکن یا مقیم اسرائیل، لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستند، خواسته در یک پایگاه داده وزارت خارجه این کشور ثبت‌نام کنند تا برای دریافت کمک اضطراری، اطلاعات آن‌ها در دسترس باشد.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۰

    آکسیوس به نقل از مقامات: انتظار می‌رود جمهوری اسلامی تا دوشنبه به اسرائیل حمله کند

    آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد انتظار می‌رود جمهوری اسلامی تا دوشنبه به اسرائیل حمله کند.

    بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی معتقدند جمهوری اسلامی و حزب‌الله هنوز در حال بررسی برای نهایی کردن طرح‌های حمله نظامی به اسرائیل و تائید آنها در سطوح سیاسی خود هستند.

    در همین حال و در شرایطی که آماده‌سازی‌ها برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل در انتقام از کشته‌شدن رهبران ارشد حماس و حزب‌الله ادامه دارد، ژنرال مایکل کریلا، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، شنبه ۱۳ مرداد وارد منطقه شد.

    بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود مایکل کوریلا، در روزهای آتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اردن و اسرائیل سفر کند.

    اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی می‌گوید انتظار می‌رود گوریلا از این سفر برای تلاش جهت بسیج همان ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای که از اسرائیل در برابر حمله ایران در ۱۳ آوریل دفاع کرد، استفاده کند.

    دولت جو بایدن نگران این است که بسیج همان ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای از کشورها که از اسرائیل در برابر حمله قبلی جمهوری اسلامی دفاع کردند، دشوارتر باشد، زیرا ترور هنیه در زمینه جنگ اسرائیل و حماس اتفاق افتاده است که احساسات ضد اسرائیلی شدیدتری را در منطقه ایجاد کرده است.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۸

    حمله هواپیماهای جنگنده اسرائیل به منطقه المحمودیه در حومه شهر بلاط در جنوب لبنان

    بامداد یکشنبه ۱۴ مرداد، رسانه‌های لبنانی از حمله هواپیماهای جنگنده اسرائیل به منطقه المحمودیه به سمت منطقه الوردیه در حومه شهر بلاط در جنوب لبنان خبر دادند.

    ساعتی پیش از آن، رسانه‌‌ها از حمله راکتی از سمت لبنان به منطقه اصبع الجلیل در شمال اسرائیل خبر دادند که موجب فعال شدن سامانه‌های پدافندی اسرائیل در واکنش به این حمله‌ها شد.

    به گزارش کانال چهارده اسرائیل پدافند هوایی گنبد آهنین این کشور، نزدیک به ۵۰ راکت را که از جنوب لبنان به سمت شهر کریات شمونا و منطقه جلیل العلی در شمال اسرائیل پرتاب شده، رهگیری کرده‌اند.

  • یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴.۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۹

    کان نیوز اسرائیل: ممکن است تهران حمله به اسرائیل را تنها چند دقیقه قبل از شروع، اعلام کند

    کان نیوز اسرائیل گزارش داد ارزیابی دولت نتانیاهو و ارتش این کشور این است که بر خلاف حمله ۲۵ فروردین جمهوری اسلامی به اسرائیل، این بار ممکن است تهران تنها چند دقیقه پیش از انجام حمله تلافی‌جویانه پیش‌روی خود درباره آن اطلاع رسانی کند.

    جمهوری اسلامی در حمله موشکی و پهپادی نخست خود به اسرائیل در ۲۵ فروردین سال جاری، از ساعت‌های قبل درباره آن اطلاع‌رسانی کرد، اقدامی که به باور ناظران با این هدف انجام شد که به اسرائیل و متحدان آن، آمادگی کافی برای دفع حمله را بدهد و از هزینه‌های آن بکاهد.

    بر اساس گزارش کان‌ نیوز، حمله‌ پیش روی ایران ممکن است از لبنان آغاز شود و ابتدا سایت‌های نظامی در مرکز اسرائیل را هدف بگیرد و سپس با موشک‌پرانی از سمت ایران دنبال شود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹

    کانال ۱۲ اسرائیل: بایدن در تماس پنج‌شنبه به نتانیاهو گفت «چرندیات تحویل من نده»

    به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، در تماس پنج‌شنبه ۱۱ مرداد جو بایدن و بینامین نتاینیاهو، پس از آن‌که نخست‌وزیر اسرائیل گفت کشورش به مذاکرات آتش‌بس ادامه خواهد داد و به زودی هیاتی را برای ازسرگیری مذاکرات به قاهره اعزام می‌کند، بایدن در جواب به او گفت: «چرندیات تحویل من نده.»

    بر اساس این گزارش، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل از اظهارنظر درباره محتویات فاش شده مذاکرات خصوصی بایدن و نتانیاهو خودداری کرده است.

    دفتر نخست‌وزیر اسرائیل به کانال ۱۲ این کشور گفته نتانیاهو در امور سیاسی داخلی ایالات متحده دخالت نمی‌کند و انتظار دارد که واشینگتن نیز در امور سیاسی داخلی اسرائیل دخالت نکند.

    در پایان مکالمه روز پنجشنبه بین دو رهبر، آن‌گونه که کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داده است بایدن در بحث درباره همکاری اسرائیل و آمریکا و احتمال بروز جنگ منطقه‌ای از نتانیاهو خواسته به به تشدید تنش‌ها پایان دهد و گفته است: «روی حمایت همیشگی رییس‌جمهور حساب نکن.»


  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰

    کمیسیون امنیت ملی مجلس یکشنبه درباره ترور هنیه با مقامات امنیتی و سپاه جلسه برگزار می‌کند

    به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۴ مرداد در جلسه‌ای با حضور مسئولان امنیتی و فرماندهان سپاه، مسائل مرتبط با کشته‌شدن اسماعیل هنیه در تهران و نحوه پاسخ جمهوری اسلامی به آن را به بحث می‌گذارد.

    به گفته یعقوب رضازاده، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس، این کمیسیون عصر چهارشنبه ۱۰ مرداد، جلسه نخست خود در این باره را با حضور شماری از مقامات وارت خارجه و پلیس امنیت و بدون حضور مقامات سپاه که مسئول حفظ امنیت هنیه و محل اقامت او بوده‌اند، برگزار کرده است.

    به گفته این نماینده مجلس، در جلسه یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس، قرار شده مسئولان دستگاه‌های امنیتی از جمله مقامات سپاه و وزارت اطلاعات، حضور یابند.

    یعقوب رضازاده با ابراز امیدواری به این‌که جزئیات بیشتری از ابعاد کشته‌شدن هنیه در جلسه یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس مشخص شود، گفت «بعد از استماع گزارش مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط، حتما بخشی از ابهامات افکار عمومی رفع خواهد شد.»

    دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بیانیه علی خامنه‌ای مبنی بر لزوم «خون‌خواهی» از کشته‌شدن هنیه، گفت باید به صورت جدی، برای ارائه پاسخ به اسرائیل برنامه‌ریزی شود و پاسخ ایران قطعی است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۱

    بایدن می‌گوید نمی‌داند آیا ایران از عملی‌کردن تهدیدهاش صرف‌نظر می‌کند یا نه

    جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار بلومبرگ مبنی بر این‌که آیا فکر می‌کند جمهوری اسلامی از علمی‌کردن تهدیدات کنونی خود صرف‌نظر می‌کند، گفت: «امیدوارم این طور باشد، نمی‌دانم.»

    بایدن خارج از فروشگاه مواد غذایی جانسن در شهر گرینویل در ایالت دلاور، جایی که پس از رفتن به کلیسا برای خریدن یک دسته گل توقف کرده بود، به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷

    ایر فرانس تعلیق پروازهای پاریس-بیروت خود را تا ۱۶ مرداد تمدید کرد

    خطوط هوایی ایر فرانس اعلام کرد به دلیل تشدید تنش‌های منطقه‌ای، تعلیق پروازهای بین پاریس و بیروت را که از ۸ مرداد شروع شده تا دست‌کم ۱۶ مرداد تمدید کرده است.

    در یک هفته اخیر و پس از کشته‌شدن فواد بشیر، فرمانده ارشد حزب‌الله در لبنان و اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها در منطقه موجب شده اغلب شرکت‌های هوایی بین‌المللی از حریم هوایی ایران و لبنان اجتناب کنند و همچنین پروازها به اسرائیل، لبنان و ایران را لغو کنند.

    ایر فرانس که بخشی از مجوعه هوایی ایر فرانس-کی‌ال‌ام است، اعلام کرده این تعلیق ممکن است بار دیگر تمدید شود و از سرگیری خدمات پروازی در این مسیر، تابعی از ارزیابی وضعیت در منطقه خواهد بود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۹

    کانادا به شهروندان خود هشدار داد از سفر به اسرائیل خودداری کنند

    دولت کانادا شامگاه شنبه ۱۳ مرداد، با انتشار یک اطلاعیه سفر، به شهروندان کانادایی هشدار داد از هرگونه سفر به اسرائیل خودداری کنند.

    بنا بر این اطلاعیه، دولت کانادا معتقد است تشدید تنش و درگیری مسلحانه منطقه‌ای، امنیت سفر به این منطقه را به خطر انداخته است و وضعیت امنیتی می‌تواند بدون هشدار قبلی بدتر شود.

    دولت کانادا به شهروندان خود هشدار داد در صورت تشدید درگیری‌ها ممکن است به دلیل اختلال در امکانات سفر از جمله بسته شدن حریم هوایی و لغو و تغییر مسیر پروازها، امکان خروج از اسرائیل از بین برود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴

    درخواست اردن از اتباع خود در لبنان برای ترک این کشور

    وزارت خارجه اردن از همه اتباع خود در لبنان خواست هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

    این تصمیم با توجه به «تحولات در حال وقوع در منطقه» و نگرانی‌ برای امنیت شهروندان این کشور اتخاذ شده است.

    پیشتر و در پی تشدید تنش‌های منطقه‌ای، دولت‌های بریتانیا و آمریکا نیز از شهروندان خود خواستند تا هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵

    جمهوری اسلامی می‌گوید حزب‌الله به عمق اسرائیل حمله می‌کند

    سخنگوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل به سی‌بی‌اس گفت که حزب‌الله تاکنون بر اساس یک «تفاهم نانوشته» حملات خود به اسرائیل را «به مناطق مرزی و مناطق کم عمق» محدود کرده و «عمدتا اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد.»

    او افزود که پس از حمله اخیر اسرائیل به حومه بیروت و کشته شدن فواد شکر، انتظار دارد حزب‌الله در واکنش، «اهداف گسترده‌تر و عمیق‌تری را انتخاب کند و خود را صرفا به اهداف و ابزار نظامی محدود نکند.»

    همزمان علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی به کشتن اسماعیل هنیه قاطعانه خواهد بود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹

    تظاهرات هزاران نفر مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر اسرائیل

    رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که هزاران معترض شامگاه شنبه مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در اورشلیم تجمع کردند و خواستار دستیابی به توافق آزادسازی گروگان‌های اسرائیلی باقیمانده در غزه شدند.

    اکنون بیش از سیصد روز از به گروگان گرفته شهروندان اسرائیلی در جریان حمله حماس در هفتم اکتبر گذشته است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷

    حماس از آغاز رایزنی برای انتخاب جانشین هنیه خبر داد

    حماس، گروهی که نوار غزه را اداره می‌کند، اعلام کرد که پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، روند مشورتی گسترده‌ای را برای انتخاب جانشین او آغاز کرده است.

    حماس از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل یک گروه تروریستی طبقه‌بندی شده است.

    در میان نام‌های مختلف، از خالد مشعل که پیشتر ریاست دفتر سیاسی حماس را برعهده داشته، به عنوان جانشین هنیه نام برده می‌شود.

    العربیه با اشاره به آغاز مشاوره‌های حماس برای تعیین جانشین اسماعیل هنیه در قطر، نوشت یحیی سینوار، رهبر این گروه در غزه، ترجیح می‌دهد کسی انتخاب شود که روابط خوبی با سوریه و جمهوری اسلامی داشته باشد.

    طبق این گزارش سینوار با خالد مشعل مخالف و موافق جانشینی خلیل الحیه است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵

    یک کشتی تجاری در شرق شهر عدن یمن هدف مواد منفجره قرار گرفت

    طبق گزارش سازمان عملیات تجاری بریتانیا در حادثه‌ای در نزدیکی عدن یک کشتی تجاری با مواد منفجره ناشناخته مورد حمله قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی احتمالی آن شد.

    کمی پیشتر آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در فاصله ۱۲۵ مایل دریایی شرق شهر عدن در یمن دریافت کرده است.

    این منطقه، جایی است که حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی به خطوط کشتیرانی حمله کرده‌اند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴

    رازهای عملیات موساد در تهران

    سپاه پاسداران در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد حمله به اقامتگاه اسماعیل هنیه در تهران، با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سرِ جنگی حدود هفت کیلویی انجام شد.

    این در حالی است که نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام ایرانی خبر داد ده‌ها مقام ارشد امنیتی و کارکنان اقامتگاه هنیه بازداشت شده‌اند.

    مجتبا پورمحسن درباره روایت‌های مختلف از چگونگی کشته شدن هنیه گزارش می‌دهد:

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱

    گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه درباره افزایش تنش‌های خاورمیانه

    وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که استفان سژورنه، وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد.

    بر اساس این گزارش، این دو در این گفت‌وگو «نگرانی‌های خود را در مورد افزایش تنش‌ها در خاورمیانه» ابراز و همچنین توافق کردند که «همچنان از همه طرف‌ها بخواهند بیشترین خویشتنداری را به کار گیرند تا از هر گونه آتش‌افروزی منطقه‌ای که عواقب مخربی برای کشورهای منطقه داشته باشد، پرهیز شود.»

    همچنین این دو وزیر خارجه بر تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه تاکید کردند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵

    وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه بریتانیا درباره تنش‌ها در خاورمیانه گفت‌وگو کرد

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با دیوید لمی، وزیر خارجه بریتانیا گفت‌وگو کرد.

    بر اساس این گزارش، این دو درباره اهمیت جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه و دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه که بتواند آزادی همه گروگان‌ها را تضمین کند، با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

    • در پی تشدید تنش‌های منطقه‌ای، دولت‌های بریتانیا و آمریکا از شهروندان خود خواستند تا هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۴

    تحلیل

    مئیر جاودان‌فر: اسرائیل می‌خواهد دنبال سر هشت پا در تهران برود

    مئیر جاودان‌فر، تحلیلگر مسائل اسرائیل به ایران اینترنشنال گفت: «من هیچ وقت نمی‌خواهم جنگ بین ایران و اسرائیل را ببینم.»

    او افزود: «اما وقتی حکومت ولایت فقیه در ایران فردای حمله ۷ اکتبر می‌گوید باید دست و بازوی طراحان این حمله را بوسید من بیشتر در محافل آکادمیک می‌شنوم که اسرائیل می‌خواهد دنبال سر هشت پا در تهران برود.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۲

    تحلیل

    محسن سازگارا: نفوذی اسرائیل در سپاه انصارالمهدی در سطوح بالا بوده است

    محسن سازگارا، فعال سیاسی و عضو شورای مدیریت گذار به ایران اینترنشنال گفت که از زمان کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران «چندین جلسه طوفانی» در این مورد در بیت رهبری انجام شده است.

    او افزود: «اما هنوز جمهوری اسلامی نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است. تنها چیزی که می‌داند این‌است که نفوذی اسرائیل در سپاه انصارالمهدی در سطوح بالا بوده است.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱

    هشدار مصر به جمهوری اسلامی درباره به خطر افتادن ثبات منطقه

    دولت مصر اعلام کرد، بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه این کشور به جمهوری اسلامی هشدار داده که تحولات اخیر در منطقه «بی‌سابقه، بسیار خطرناک» و تهدیدکننده ثبات منطقه است.

    بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مصر روز شنبه با علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

    پیش از تماس با ایران، بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر روز شنبه در گفت‌وگو با عبدالله بو حبیب همتای لبنانی خود «نگرانی عمیق کشورش را نسبت به سرعت افزایش خطرناک تنش‌ها» در منطقه ابراز کرده بود.

    پیشتر وب‌سایت العربی الجدید در گزارشی نوشت مصر هشدار آمریکایی‌ها را درباره اقدام‌های تلافی‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی به تهران منتقل کرده است.

    بر اساس این گزارش، ارتباطات مصر با مقام‌های جمهوری اسلامی شامل نصیحت‌هایی برای تامل در تصمیم‌گیری و بررسی همه پیامدها و عواقب احتمالی هر اقدامی قبل از انجام آن بوده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵

    تحلیل

    هوشنگ حسن‌یاری: آمریکا می‌تواند به توان نظامی خود در منطقه اضافه کند

    هوشنگ حسن‌یاری، کارشناس مسائل نظامی، به ایران اینترنشنال گفت که آمریکا امکان بسیار بالایی دارد به توان نظامی خود در منطقه خلیج فارس و مدیترانه اضافه کند.

    او افزود: جمهوری اسلامی همواره کوشش کرده از برخورد نظامی مستقیم با آمریکا پرهیز کند، زیرا رهبران جمهوری اسلامی می‌دانند که ورود آمریکا به جنگ با ایران به جمهوری اسلامی پایان خواهد داد.

    حسن‌یاری افزود که جمهوری اسلامی در صورت نیاز، بیشتر از گروه‌های نیابتی خود در منطقه استفاده می‌کند.

    این تحلیلگر تاکید کرد که با وجود اختلافات سیاسی میان دولت کنونی آمریکا با دولت اسرائیل، آمریکا عزم جدی در دفاع از اسرائیل دارد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱

    نیروهای آمریکایی یک موشک و پرتابگر متعلق به حوثی‌ها را منهدم کردند

    فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد که نیروهایش طی شبانه‌روز گذشته، با موفقیت یک موشک و پرتابگر متعلق به حوثی‌های تحت حمایت ایران در منطقه تحت کنترل آنان در یمن را منهدم کردند.

    بر اساس اعلام سنتکام، این سلاح‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای ایالات متحده و ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه بودند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹

    حزب‌الله از حمله اسرائیل به کاروان کامیون‌ها در مرز سوریه و لبنان خبر داد

    یک منبع نزدیک به گروه حزب‌الله اعلام کرد که اسرائیل به کاروان کامیون‌هایی که از سوریه وارد لبنان می‌شدند، حمله کرد.

    این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت که در این حمله یک راننده سوری مجروح شد.

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از حملات اسرائیل به داخل سوریه در نزدیکی مرز با لبنان بدون ذکر تلفات خبر داد.

    این سازمان غیردولتی مستقر در بریتانیا که به شبکه‌ای از منابع در داخل سوریه دسترسی دارد، افزود این حملات منطقه‌ای را در نزدیکی یک گذرگاه مرزی هدف قرار دادند که «حزب‌الله برای جابجایی کامیون‌ها و اعضای گروه‌ها» بین لبنان و سوریه از آن استفاده می‌کرد.

    حزب‌الله که تحت حمایت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و از سوی آمریکا و اسرائیل یک گروه تروریستی طبقه‌بندی شده، در هر دو طرف مرز لبنان و سوریه حضور دارد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵

    ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان حمله کرد

    ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌هایش روز شنبه چندین ساختمان مورد استفاده حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

    بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، تانک‌های ارتش اسرائیل همچنین مکان‌هایی را که توسط گروه حزب‌الله در رب الثالثین مورد استفاده قرار می‌گرفت گلوله‌باران کردند.

    همزمان، حزب‌الله مسئولیت چندین حمله موشکی به مناطقی در اسرائیل و پست‌های ارتش این کشور در امتداد مرز با لبنان را بر عهده گرفت.

    ارتش اسرائیل می‌گوید که حداقل یک پرتابه به منطقه مسکونی أفیفیم اصابت کرد اما هیچ آسیبی در پی نداشت.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶

    ابراز نگرانی مصر درباره افزایش خطرناک تنش‌ها در منطقه

    بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر روز شنبه در گفت‌وگو با عبدالله بو حبیب همتای لبنانی خود «نگرانی عمیق کشورش را نسبت به سرعت افزایش خطرناک تنش‌ها» در منطقه ابراز کرد.

    وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالعاطی در تماس تلفنی با بو حبیب بر حمایت مصر از لبنان در مقابله با تهدیدات تاکید کرد.

    پیشتر وب‌سایت العربی الجدید در گزارشی نوشت مصر هشدار آمریکایی‌ها را درباره اقدام‌های تلافی‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی به تهران منتقل کرده است.

    بر اساس این گزارش، ارتباطات مصر با مقام‌های جمهوری اسلامی شامل نصیحت‌هایی برای تامل در تصمیم‌گیری و بررسی همه پیامدها و عواقب احتمالی هر اقدامی قبل از انجام آن بوده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷

    آمریکا و بریتانیا از شهروندان خود خواستند لبنان را ترک کنند

    در پی تشدید تنش‌های منطقه‌ای، دولت‌های بریتانیا و آمریکا از شهروندان خود خواستند تا هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.

    دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «تنش‌ها بالاست و وضعیت می‌تواند به سرعت بدتر شود. در حالی که ما شبانه‌روز برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان کار می‌کنیم، اما پیام من به اتباع انگلیسی در آنجا واضح است: همین حالا آن‌جا را ترک کنید.»

    سفارت آمریکا در لبنان نیز به شهروندان خود گفت که لبنان را با «هر بلیتی که به هر مقصدی، در دسترس است»، ترک کنند.

    در بیانیه سفارت آمده است که با وجود تعلیق و لغو پروازها، «گزینه‌های حمل و نقل تجاری برای خروج از لبنان همچنان در دسترس است».

    گشت‌زنی ناوگروه نیروی دریایی اسرائیل در حیفا در پی تهدیدات حزب‌الله
  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲

    درخواست حمید رسایی برای برگزاری مجلس ترحیم هنیه در مساجد کشور

    حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس، خواستار برگزاری مراسم ترحیم برای اسماعیل هنیه در مساجد شهرهای مختلف ایران شد.

    او پیشتر گفته بود کشته شدن «هنیه، در ابتدای دولت پزشکیان با این امید است که او مواضع خود را تغییر دهد. اما با شناختی که من دارم این اتفاق غیرممکن است.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵

    دبیرکل کارگزاران سازندگی: اسرائیل بارها از ضعف اطلاعاتی و امنیتی ما استفاده کرده است

    حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در خصوص کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران گفت: «باید بپذیریم ضعف‌هایی در سیستم امنیتی و اطلاعاتی ما وجود دارد.»

    او افزود: «اسرائیلی‌ها تاکنون چندین بار توانسته‌اند از این نقطه ضعف‌ها استفاده کرده و به ما ضربه بزنند.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پاسخ به ترور هنیه، الزاما امروز و فردا نخواهد بود

    محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تلافی کشته شدن هنیه گفت جمهوری اسلامی با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، پاسخ مناسبی به اسرائیل خواهد داد.

    او در عین‌حال گفت معتقد نیست که این پاسخ، «حتما باید امروز و فردا باشد».

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰

    دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس: محل اقامت هنیه همیشه تحت حفاظت سپاه بوده

    یعقوب رضازاده، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس به سایت دیده‌بان ایران گفت محل اقامت اسماعیل هنیه، از گذشته تحت حفاظت سپاه پاسداران قرار داشته است.

    این نماینده مجلس گفت مرگ هنیه بر اثر اصابت یک شیء به محل اقامت آن‌ها رخ داده است.

    او گفت کمیسیون امنیت ملی مجلس روز چهارشنبه دهم مرداد جلسه‌ای درباره کشته شدن هنیه تشکیل داد و از سپاه پاسداران هم دعوت کردی اما آن‌ها به جلسه نیامدند.

    به گفته رضازاده، قرار است جلسه روز یکشنبه ۱۴ مرداد کمیسیون با حضور مسئولان دستگاه‌های امنیتی از جمله مقام‌های سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات تشکیل شود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵

    گمانه‌زنی رسانه‌های چینی درباره نزدیکی بیشتر پکن و تهران پس از ترور هنیه

    در روزهای گذشته برخی تحلیل‌گران چینی، تردیدهایی را درباره همکاری امنیتی گسترده پکن و تهران مطرح کرده‌اند. از سوی دیگر، کشته‌ شدن هنیه بازتاب گسترده‌ای نیز در فضای مجازی چین داشته است.

    موسسه رتبه‌سنجی اعتباری چنگ‌شین در چین گفت کشته ‌شدن اسماعیل هنیه، تهران را به پکن نزدیک‌تر خواهد کرد.

    این موسسه اعلام کرد قتل هنیه به حیثت جمهوری اسلامی ضربه زده و تقاضا در هسته رهبری آن را برای بهبود وضعیت امنیتی ایران بالا برده است.

    در همین راستا، حکومت برای بازسازی سامانه‌های امنیتی خود به کشورهای خارجی نیاز دارد و در نتیجه، بیش از گذشته به چین نزدیک خواهد شد.

    با این‌حال، برخی تحلیل‌گران و کارشناسان چینی نگاهی متفاوت به این مساله دارند.

    این تحلیل‌گران معتقدند پکن در حال افزایش دیپلماتیک خود در منطقه است و کمک به جمهوری اسلامی، خلاف منافع راهبردی آن و حفظ روابط با اسرائیل و آمریکا خواهد بود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵

    نخست‌وزیر مالزی از برگزاری راهپیمایی در این کشور برای محکومیت ترور هنیه خبر داد

    انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی از برگزاری راهپیمایی بزرگ «آزادی فلسطین» ‌در روز یکشنبه ۱۴ مرداد در این کشور خبر داد.

    او گفت هدف این راهپیمایی، ارسال پیامی قوی به جهان مبنی بر محکومیت کشته شدن اسماعیل هنیه و اقدامات اسرائیل است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵

    مجارستان پروازهایش را به اسرائیل و اردن متوقف کرد

    شرکت هواپیمایی ویز ایر مجارستان پروازهایش را به اسرائیل و اردن در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد) متوقف کرد.

    این تصمیم به دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه گرفته شده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰

    تصویر ماهواره‌ای از آوار ساختمان محل کشته شدن هنیه

    تصویر ماهواره‌ای که شرکت «مکسار تکنولوژیز» منتشر کرده، آوار به جا مانده از مهمانخانه محل اقامت اسماعیل هنیه را که در تهران کشته شد نشان می‌دهد.

    آدام پارکر، روزنامه‌نگار اسکای‌نیوز نیز با انتشار این تصویر، نوشت: «بقایای آوار این مهمان‌خانه واقع در محله تجریش در شمال تهران به وضوح دیده می‌شود.»

    سپاه پاسداران در اطلاعیه جدید خود گفت هنیه با «شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود هفت کیلوگرمی» و به دست اسرائیل کشته شده، اما رسانه‌های غربی نوشته‌اند او در بمب‌گذاری جانش را از دست داده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰

    معامله‌گران تالار بورس تهران در اقدامی اعتراضی، دست از کار کشیدند

    بنا بر گزارش رسانه‌های ایران، برخی معامله‌گران تالار بورس تهران روز شنبه به نشانه اعتراض به وضعیت بورس و مدیریت بازار، سیستم‌ها را خاموش کردند.

    معامله‌گران ارشد بورس در تالار معاملات بلوکی نیز در اعتراض به وضعیت بازار سهام، دست از کار کشیدند.

    بسیاری از سهام‌داران هم در رسانه‌های اجتماعی به عملکرد دولت در مدیریت بازار انتقاد کرده‌اند.

    کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، بازار بورس تهران را تحت تاثیر قرار داد و در پایان معاملات روز شنبه، شاخص کل بورس بیش از ۶۱ هزار واحد سقوط کرد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰

    پروازهای لوفت‌هانزا به ایران لغو شدند

    سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به خبرنگار ایران‌اینترنشنال در برلین خبر داد که پروازهای این شرکت به تهران تا تاریخ ۱۸ مرداد تعلیق شده است.

    به گفته این شرکت، لغو پروازهای آلمان به دلیل «شرایط تنش‌آلود در منطقه» است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰

    فشار امنیتی بر رسانه‌های داخلی درباره مطالب مرتبط با کشته شدن هنیه

    بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، رسانه‌ها و سایت‌های داخل ایران برای انتشار مطالبی در مورد کشته شدن اسماعیل هنیه با فشار و محدودیت بسیاری روبه‌رو شده‌اند.

    برخی سایت‌های خبری بعد از انتشار مطالب ترجمه شده یا مصاحبه با کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس، با تماس نهادهای امنیتی مجبور به حذف یا تغییر مطالب، شده‌اند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

    شرکت هواپیمایی اسپانیا هم پروازهایش را به اسرائیل لغو کرد

    شرکت هوایی آیبریای اسپانیا پروازهای امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) را به اسرائیل لغو کرد.

    ایرفرانس و شرکت هلندی ترانساویا هم تعلیق پروازهای خود را به بیروت تا روز سه‌شنبه تمدید کردند.

    روز جمعه شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند خبر داده بود به دلیل وضعیت امنیتی خاورمیانه، پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود به تل‌آویو را دست‌کم تا ماه اکتبر (۱۰ مهرماه) لغو می‌کند.

    کی‌ال‌ام، پیشتر اعلام کرده بود پروازهای خود به پایتخت اسرائیل را تا ۳۱ اگوست (۱۰ شهریور) لغو کرده است.

    پیش از این، خطوط هوایی آمریکایی یونایتد و دلتا، خط هوایی آلمانی لوفت‌هانزا و هواپیمایی ایر ایتالیا اعلام کرده بودند به دلیل نگرانی‌های امنیتی، پروازهای خود به اسرائیل را برای روزهای پیش‌ِ رو لغو کرده‌اند.

    شرکت هواپیمایی ویز ایر هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه، پروازهای خود به اسرائیل و اردن و از این دو کشور به سایر نقاط دنیا را به طور موقت و تا چهار اگوست به حالت تعلیق در می‌آورد.

    روز شنبه ایرفرانس و شرکت هلندی ترانساویا تعلیق پروازهای خود به بیروت را تا سه‌شنبه تمدید کردند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵

    خبر فوری
    سپاه: حمله به هنیه با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی از خارج محدوده اقامت او بود

    سپاه پاسداران اطلاعیه شماره سه خود را درباره حمله به هنیه منتشر کرد و گفت با توجه به تحقیقات و بررسی‌های، این عملیات با «شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود هفت کیلوگرمی» انجام گرفت.

    بر اساس این اطلاعیه، این شلیک «همراه با انفجار شدید» و از «خارج از محدوده استقراری اقامت میهمانان» انجام گرفته است.

    سپاه پاسداران همچنین تاکید کرد «مجازات سخت» را در «زمان، مکان و کیفیت مقتضی و قاطعانه» دریافت خواهد کرد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

    سرگردانی مسافران ایرانی در ترکیه، در پی خودداری شرکت‌های هواپیمایی از پرواز در آسمان ایران

    بر اساس گزارش‌ها، گروهی از مسافران ایرانی در ترکیه به علت خودداری پرواز شرکت‌های هواپیمایی ترک به ایران در شهرهای مختلف این کشور سرگردان مانده‌اند.

    خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه پیش‌تر گزارش داده بود همه پروازهای ترکیش ایرلانز به ایران در شامگاه جمعه به تعویق افتاده است.

    در پی کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران و افزایش تنش در منطقه، برخی شرکت‌های هوایی مسافری، پروازهای خود را به حالت تعلیق درآودند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: احتمالا هنیه را با یک ریزپرنده یا موشک از توچال زدند

    احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به «دیده‌بان ایران» گفت: «ممکن است اسرائیلی‌ها با یک ریزپرنده و از ایستگاه شماره دو توچال، اسماعیل هنیه را زده باشند.»

    او افزود: «شاید هم عده‌ای عوامل نفوذی از حوالی ایستگاه شماره دو توچال با سلاحی شبیه موشک، محل اقامت را زده‌اند.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰

    سقوط بزرگ بورس پس از کشته شدن هنیه

    بورس تهران در اولین روز هفته با ریزش سنگین آغاز و در شنبه ۱۳ مرداد یکپارچه قرمز شد.

    شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه، با ریزش ۶۱ هزار واحدی به دو میلیون و شش هزار واحد رسید.

    شاخص بورس در روزهای گذشته ریزشی بوده و اکنون در سومین روز پس از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، سقوطی بزرگ را تجربه کرده است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۰

    نماینده قم: ترور هنیه چند ماه پس از مرگ کاملا مشکوک ابراهیم رئیسی اتفاق افتاد

    محمد منان رئیسی، نماینده قم در مجلس در یادداشتی نوشت که چند ماه بعد از مرگ «کاملا مشکوک» ابراهیم رئیسی، اسماعیل هنیه را ترور کردند.

    او ادامه داد: «اما این بار کاملا آشکار و بدون هر نوع شک و شبهه و در حالی که او مهمان ما بود.»

    پیش‌تر هم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، با انتشار مطلبی در ایکس، خواستار انتقام از اسرائیل شد اما تصاویر رئیسی و امیرعبداللهیان را که در سقوط بالگرد کشته شدند، در میان افرادی مانند قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه قرار داد که در عملیات نظامی جان خود را از دست دادند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰

    سفارت سوئد در لبنان، در پی تشدید تنش‌های منطقه‌ای تعطیل شد

    با تشدید تنش‌ها در منطقه پس از کشته شدن اسماعیل هنیه و فواد شکر، رهبران ارشد حماس و حزب‌الله، سوئد سفارت خود را در لبنان تعطیل کرد.

    وزارت خارجه سوئد از همه دیپلمات‌ها و شهروندان خود که در لبنان هستند خواست که این کشور را ترک کنند.

    در این هشدار، از دیپلمات‌ها خواسته شده که به قبرس بروند.

    بر این اساس، سفارت سوئد در لبنان تا پایان ماه اوت از قبرس فعالیت خواهد کرد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۵

    العربی الجدید: آمریکا از طریق مصر، به جمهوری اسلامی درباره حمله به اسرائیل هشدار داد

    وب‌سایت العربی الجدید در گزارشی نوشت مصر هشدار آمریکایی‌ها را درباره اقدام‌های تلافی‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی به تهران منتقل کرده است.

    در این پیام آمریکا از جمهوری اسلامی خواست تا از حمله به مسئولان یا دیپلمات‌های اسرائیلی در هر یک از کشورهای منطقه، هدف قرار دادن سایت‌ها، مناطق یا تاسیسات غیرنظامی یا تجاری در اسرائیل، به طور مستقیم از خاک خود یا از طریق متحدانش در منطقه، خودداری کند.

    با این‌حال قاهره هیچ نشانه‌ای از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی در مورد ماهیت تصمیم یا اقدامات احتمالی درباره تلافی مرگ هنیه دریافت نکرده و تنها از انتقال پیام به تهران خبر داده است.

    ارتباطات مصر با مقام‌های جمهوری اسلامی شامل نصیحت‌هایی برای تامل در تصمیم‌گیری و بررسی همه پیامدها و عواقب احتمالی هر اقدامی قبل از انجام آن بوده است.

    مص استدلال کرد که منطقه روی «بشکه باروت» قرار دارد و «هر جرقه بی‌هدفی» می‌تواند منطقه را به طور کامل منفجر کند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۵

    روزنامه جوان: حتی اگر نهاد امنیتی در ترور هنیه غفلت کرده باشد، نباید نقدش کرد

    روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران در یادداشتی، از واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی به ترور اسماعیل هنیه با عنوان «تحقیر، تخطئه و ناکارآمدنمایی» نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی یاد کرد.

    این روزنامه نوشت آن دسته از کاربران ساکن ایران که با اسم و مشخصات واقعی در این زمینه مطالبی منتشر کرده‌اند «به نحوی سابقه شخصی تلخی از نهاد‌های امنیتی کشور دارند، هنوز از اعمال قانون نسبت به خود ناراضی‌اند و در چنین زمانه‌ای فرصت را برای انتقام‌گیری از آن‌ها مغتنم می‌شمارند».

    جوان خواستار برخورد قضایی با این افراد شد و گفت اگر نقد به سامانه‌های اطلاعاتی و حفاظتی وارد باشد و «برخی غفلت‌ها راه را برای تروریست‌ها هموار کرده باشد» هم نباید از آن‌ها انتقاد کرد چراکه مصداق «عقده‌گشایی و تسویه‌حساب سیاسی» خواهد بود.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۵

    خبر فوری
    کشته شدن فرمانده گردان القسام حماس در کرانه باختری

    در جریان حمله هوایی ارتش اسرائیل به خودرویی در طولکرم کرانه باختری، یک فرمانده حماس و چهار نفر دیگر کشته شدند.

    رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند یکی از افراد کشته شده، هیثم بلیدی، از فرماندهان گردان‌ القسام حماس است.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۱

    نیویورک تایمز: ده‌ها نفر در تهران برای یافتن مظنونین به همکاری در قتل هنیه بازداشت شدند

    به گزارش نیویورک تایمز، مقامات جمهوری اسلامی در چارچوب یک تحقیق گسترده و در تلاش برای یافتن کسانی که به اسرائیل برای کشتن اسماعیل هنیه یاری رسانده‌اند، ده‌ها نفر را بازداشت کرده‌اند.

    بنا بر این گزارش، اطلاعات سپاه بیش از ۲۰ نفر شامل افسران ارشد اطلاعاتی و امنیتی، مقامات نظامی و کارکنان میهمان‌خانه امنیتی سپاه در شمال تهران، برای انجام این تحقیقات و یافتن مظنونان همکاری به اسرائیل بازداشت شده‌اند.

    نیویورک تایمز نوشته شدت واکنش جمهوری اسلامی به کشته‌شدن هنیه، نشان‌دهنده میزان بزرگی و اهمیت این شکست امنیتی برای علی خامنه‌ای است.

    رهبری جمهوری اسلامی می‌داند این باور فراگیر که حکومت و دستگاه‌های امنیتی آن قادر نیستند علاوه بر شهروندان ایرانی، از متحدان کلیدی تهران، حتی زمانی که به عنوان میهمان رسمی به ایران دعوت می‌شوند، محافظت کند، می‌تواند برای حکومت کشنده باشد، زیرا به دشمنان آن این پیام را می‌رساند که اگر هم نمی‌توانند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، می‌توانند آن را به این شیوه بی‌اعتبار و از درون تخریب کنند.

    به گزارش نیویورک تایمز، کشته شدن هنیه و محافظش در این حمله، نه تنها نشانه یک شکست بزرگ اطلاعاتی و امنیتی است، که نشان می‌دهد دستگاه اطلاعاتی ایران در تلاش برای مهار نفوذ موساد، که می‌تواند در روزی چنین مهم، هدفی بسیار حفاظت‌شده را هدف گیرد، شکست خورده است.

    نیویورک تایمز در این گزارش به حضور کوتاه و بیش از حد معمول محافظت‌شده خامنه‌ای در نماز میت هنیه هم اشاره کرده و نوشته است او پس از احوالپرسی کوتاهی با یکی از پسران هنیه، در حلقه‌ای پرتعداد از محافظانش بلافاصله محل را ترک کرد.

    بنا بر این گزارش، پس از کشته شدن هنیه، ماموران اطلاعات سپاه به میهمان‌خانه محل اقامت او که متعلق به سپاه است، حمله کرده و تمام کارکنان مهمانخانه را قرنطینه کرده، برخی را بازداشت کرده و تمام وسایل الکترونیکی، از جمله تلفن‌های شخصی را مصادره کردند.

    همزمان، شماری از مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی که مسئولیت‌هایی در حفاظت از پایتخت بازجویی شده و تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

    یک عضو سپاه به نیویورک تایمز گفته پروتکل‌های امنیتی برای مقامات ارشد در دو روز گذشته کاملا بازنگری شده و تجهیزات الکترونیکی از جمله گوشی‌های همراه آن‌ها جایگزین شده‌اند و شماری از مقامات ارشد جابه‌جا شده و به مکان‌های دیگری منتقل شده‌اند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۶

    نماینده حماس در تهران: اسرائیل این جنگ را به ایران کشانده است

    خالد قدومی، نماینده حماس در تهران، در گفت‌وگویی با شبکه ای‌ان‌ان، تلویزیون آساهی ژاپن، گفته اتاقی در تهران که اسماعیل هنیه در آن هدف حمله قرار گرفت را دیده است.

    به گفته قدومی دو دیوار و سقف این اتاق تخریب شده و پائین آمده‌اند که به این معناست پرتابه‌ای از بیرون وارد شده و این خرابی را ایجاد کرده است.

    نماینده حماس در تهران، گزارش‌ها در مورد کارگذاشتن بمب در اتاق این میهمان‌سرای امنیتی را رد کرده و افزوده «این سناریویی‌ست که آمریکا و اسرائیل برای فرار از مسئولیت‌پذیری مطرح کرده‌اند.»

    این مقام حماس تاکید کرده اسرائیل جنگ را به لبنان، سوریه، عراق و یمن کشیده و حالا هم این جنگ را به ایران کشانده است.

    خالد قدومی در پایان صحبت‌هایش با این رسانه ژاپنی گفته «ما جنگ نمی‌خواهیم، اما می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم و هدفمان پیروزی‌ست.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۰

    نماینده ایران در سازمان ملل: حزب‌الله به اهداف وسیع‌تر و عمیق‌تری در اسرائیل حمله می‌کند

    یک سخنگوی هیات نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل به سی‌بی‌اس نیوز گفته پاسخ حزب‌الله به ترور فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد خود، در حومه بیروت به دست اسرائیل ممکن است منجر به حملات این گروه به اهداف «وسیع‌تر و عمیق‌تر» غیرنظامی و نظامی در داخل اسرائیل شود و به بسیاری از محدودیت‌های قبلی که برای خود گذاشته بود، پایبند نماند.

    این سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی، با تاکید بر این‌که حزب‌الله و جمهوری اسلامی به صورت عملی تاکنون به برخی محدودیت‌ها در عملیات‌های نظامی خود پایبند بوده‌اند، به این معنا که اقدامات خود را به مناطق مرزی و کم‌عمق محدود کرده و عمدتاً اهداف نظامی را هدف قرار می‌دادند، در پاسخ به این‌که این اهداف ممکن است کجا باشند، گفت «این اهداف داخل قلمرو اسرائیل خواهند بود.»

    حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، پنج‌شنبه هشدار داد که اسرائیل «خطوط قرمز» را رد کرده و درگیری وارد «مرحله جدیدی» شده است و گفت: «پاسخ خواهد آمد، چه به صورت پراکنده و چه همزمان.»

    هنوز مشخص نیست که آیا حزب‌الله بخشی از یک حمله تلافی‌جویانه همزمان جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن به اسرائیل خواهد بود یا حمله جداگانه‌ای علیه اسرائیل انجام خواهد داد.

    ناظران می‌‌گویند حزب‌الله بیش از ۱۵۰ هزار موشک و راکت در انبارهای خود دارد که برخی از آن‌ها برد طولانی دارند و می‌توانند سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل را رد کرده و به عمق خاک اسرائیل برخورد کنند.

    یک مقام اسرائیلی به سی‌بی‌اس نیوز گفته در حالی که اسرائیل توانست حمله ۲۵ فروردین ایران را خنثی و فاقد تاثیر کند، این بار انتظار حمله تلافی‌جویانه "تهاجمی‌تر"ی دارد که حتی ممکن است فراتر از خاک اسرائیل برود و به اهداف اسرائیلی در خارج از کشور برسد.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۸

    یک دستیار پزشکیان به تلگراف: ترور هنیه احتمالا اقدام عمدی سپاه برای تخریب وجهه پزشکیان بود

    روزنامه تلگراف در گزارشی درباره کشته‌شدن اسماعیل هنیه، با اشاره به همزمانی این حمله با اولین روز کاری مسعود پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور، به نقل از کسی که به عنوان دستیار نزدیک پزشکیان در کارزار انتخاباتی او معرفی شده گفته «این نقص امنیتی، احتمالا اقدام عمدی سپاه برای تخریب وجهه پزشکیان بود.»

    این فرد در گفتگو با تلگراف گفته پزشکیان در طول کارزار انتخاباتی‌اش، از سیاست‌های تحریک‌آمیز قبلی جمهوری اسلامی فاصله گرفته و قول داده بود که از طریق گفت‌وگو، موقعیت ایران را در صحنه بین‌المللی بازسازی کند.

    در گزارش روزنامه تلگراف از قول این دستیار نزدیک پزشکیان گفته شده، سپاه با دیدگاه‌های رییس‌جمهور جدید در مورد دیپلماسی بین‌المللی و دیگر جنبه‌های اصلاح‌طلبانه سیاست او موافق نیست.

    اینن منبع تلگراف در ادامه با گفتن این‌که هیچ عقل سالمی نمی‌تواند بپذیرد این اتفاق در این در اولین روز کاری آقای پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور به طور تصادفی رخ داده باشد، گفته «ممکن است پزشکیان در اولین روزهای کاری‌اش مجبور به جنگ با اسرائیل شود و این به خاطر سپاه است.»

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۵

    هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند دست‌کم تا ماه اکتبر پروازهای خود به تل‌آویو را لغو می‌کند

    شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند در بیانیه‌ای که سی‌ان‌ان منتشر کرده، خبر داده این شرکت به دلیل وضعیت امنیتی خاورمیانه، پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود به تل‌آویو را دست‌کم تا ماه اکتبر (۱۰ مهرماه) لغو می‌کند.

    کی‌ال‌ام، پیشتر اعلام کرده بود پروازهای خود به پایتخت اسرائیل را تا ۳۱ اگوست (۱۰ شهریور) لغو کرده است.

    پیش از این هم، خطوط هوایی آمریکایی یونایتد و دلتا، خط هوایی آلمانی لوفت‌هانزا و هواپیمایی ایر ایتالیا و ویز ایر اعلام کرده بودند به دلیل نگرانی‌های امنیتی، پروازهای خود به اسرائیل را برای روزهای پیش‌رو لغو کرده‌اند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۵

    اعلامیه «همبستگی جمهوری‌خواهان ایران» در مورد کشته‌شدن هنیه و بالاگرفتن تنش در خاورمیانه

    «همبستگی جمهوری‌خواهان ایران» در بیانیه‌ای با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، اعلام کرد «اهدافی چون آزادسازی قدس و عاملیت در تشکیل دولت فلسطین باید از سیاست خارجی ایران حذف شود، حمایت از حقوق فلسطینی‌ها نیاز به مداخله نظامی و کاسه داغ‌تر از آش شدن ندارد»

    در این بیانیه با گفتن این‌که کشته‌شدن اسماعیل هنیه، «اقدامی تحریک‌آمیز و مغایر با هنجارها و عرف بین‌المللی بود» به جمهوری اسلامی هشدار داده شده از «گستراندن سایه شوم جنگ بر میهن و کشتار غیرنظامیان اسرائیلی» پرهیز کند

    همبستگی جمهوری‌خواهان ایران در عین‌حال به سابقه‌ی هنیه و نقش فعال او در انجام «عملیات‌های تروریستی» اشاره شده و گفته شده «ساکنان محروم نوار غزه، قربانیان اصلی اقدامات خشونت‌آمیز و دیدگاه ایدئولوژیک ارتجاعی و ستمگرانه گروه تحت رهبری وی بودند.»

    در این بیانیه گفته شده جمهوری اسلامی و اسرائیل که «هر دو از دولت‌های بی‌اعتنا به قوانین و رویه‌های بین‌المللی بوده و از حربه تروریسم» استفاده می‎‌کنند، با بی‌اعتنایی به صلح و گسترش افراطی‌گری، خاورمیانه را در آستانه انفجار قرار داده‌اند.

  • شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳.۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۶

    کیهان: گرفتن تلفات دردناک انسانی باید در کانون توجه عملیات ویژه علیه اسرائیل باشد

    روزنامه کیهان در یادداشت روز خود با گفتن این‌که «موشک‌ها و پهپادهای ایران، امتحان خود را با موفقیت پس داده‌اند و حتما جزو گزینه‌های تهاجم هستند»، پیش‌بینی کرده حمله احتمالی ایران به اسرائیل از حمله ۲۵ فروردین سال جاری، «متنوع‌تر، پراکنده‌تر و غیر قابل رهگیری‌تر است؛ هم از دور و هم از نزدیک.»

    نویسنده یادداشت روز کیهان که مدیر مسئول آن را علی خامنه‌ای منصوب می‌کند، در ادامه با اشاره به این‌که در عملیات فروردین، فقط چند پایگاه در بیرون شهرهای اسرائیل هدف قرار گرفت، نوشته «این بار عمق مناطقی مانند تل‌آویو و حیفا و مراکز راهبردی و به ویژه اقامتگاه برخی مقامات متهم در جنایات اخیر هم، جزو اهداف است.»

    کیهان نوشته این بار علاوه بر زدن خسارات از جمله به کشتی‌های اسرائیلی و غرق کردن آن‌ها، «گرفتن تلفات دردناک انسانی هم باید در کانون توجه عملیات ویژه باشد.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰

    وال استریت ژورنال: تلاش‌ برای متقاعد کردن تهران برای عدم تشدید تنش بی‌فایده است

    وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده با توجه به اینکه معلوم نیست جمهوری اسلامی چگونه و در چه زمانی قرار است به ترور هنیه واکنش تلافی‌جویانه نشان دهد و با این پیش‌بینی که تهران ممکن است از چند روز تا یک هفته دیگر پاسخ دهد، دولت بایدن در حال حاضر رویکردی محتاطانه در این‌ باره در پیش گرفته است.

    اسرائیل جمعه اعلام کرد نیروهای نظامی آن در حالت آماده‌باش بالایی قرار دارند و همزمان مقامات آمریکایی در تلاش هستند نیروهای نظامی خود و شرکای منطقه‌ای را آماده کنند تا حمله دیگری را که برخی نگران هستند ممکن است گسترده‌تر و پیچیده‌تر از حمله ایران به اسرائیل در ۲۵ فروردین سال جاری باشد، متوقف کنند.

    در جریان آن حمله، ایران پس از اطلاع دادن به دیپلمات‌ها از قبل و دادن زمان کافی به اسرائیل و آمریکا برای آماده‌سازی مقابله با حمله، بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد و در نهایت، اکثر موشک‌ها قبل از رسیدن به اسرائیل سرنگون شدند.

    دیپلمات‌های آمریکایی و عرب که برای جلوگیری از تشدید تنش فعالیت می‌کنند، از جمهوری اسلامی و حزب‌الله، که برای انتقام‌گیری از قتل‌ها در تهران و بیروت آماده می‌شوند، پاسخی خشمگینانه دریافت می‌کنند.

    یک دیپلمات ایرانی با اشاره به این‌که اسرائیل همه خطوط قرمز را رد کرده و پاسخ تهران سریع و سنگین خواهد بود، به وال‌استریت ژورنال گفت: «تلاش‌ کشورهای دیگر برای متقاعد کردن تهران برای عدم تشدید تنش بی‌فایده بوده و خواهد بود.»

    پنتاگون عصر جمعه اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع، دستور استقرار کشتی‌های جنگی و ناوشکن‌های اضافی با قابلیت دفاع موشکی به فرماندهی اروپایی و فرماندهی مرکزی آمریکا را صادر کرد و همچنین واحدهای دفاع موشکی زمینی بیشتر و یک اسکادران جنگنده اضافی را به خاورمیانه اعزام کرد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۵

    تلگراف: موساد برای بمب‌گذاری در محل اقامت هنیه از ماموران ایرانی استفاده کرد

    روزنامه تلگراف به نقل از دو مقام جمهوری اسلامی گزارش داد موساد برای ترور هنیه دو مامور ایرانی را به کار گرفت تا در سه اتاق مهمان‌سرایی که هنیه معمولا در آن اسکان می‌یافت، بمب کار بگذارند.

    طبق این گزارش، قرار بود هنیه در اول خرداد هنگام حضورش در مراسم تدفین ابراهیم رئیسی، زمان استقرار در این میهمان‌سرا ترور شود، اما این عملیات به دلیل حضور افراد زیادی در ساختمان محل اقامت او و احتمال بالای شکست این عملیات، در آن زمان اجرا نشد.

    به گزارش تلگراف، دو ماموری که بمب را در اتاق هنیه کار گذاشتند از ایران خارج شدند اما یک منبع آن‌ها در ایران بود تا محل نهایی اتاق هنیه را اعلام کند.

    بر اساس گزارش این روزنامه بریتانیایی، این ماموران ساعت دو بامداد به وقت تهران بمب اتاق هنیه را از خارج کشور منفجر کردند.

    در گزارش تلگراف از قول یک مقام سپاه پاسداران گفته شده: «آن‌ها اکنون مطمئن هستند که موساد مامورانی را از واحد حفاظت انصارالمهدی استخدام کرده است.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲

    پنتاگون: آمریکا در واکنش به تهدیدهای تهران، امکانات نظامی بیشتری در منطقه مستقر می‌کند

    سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در جریان نشست مطبوعاتی اعلام کرد در واکنش به تهدیدهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن، آمریکا برای محافظت از نیروهای خود در منطقه و دفاع از اسرائیل، امکانات نظامی بیشتری را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد.

    به گفته سینگ، تعهد به افزایش امکانات نظامی در خاورمیانه پس از گفت‌وگوی پنج‌شنبه بایدن و نتانیاهو صورت می‌گیرد و وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل نیز صبح جمعه موارد مطرح شده در تماس بایدن و نتانیاهو را پیگیری کردند.

    سخنگوی پنتاگون با تاکید بر این‌که امکانات نظامی که آمریکا در خاورمیانه مستقر خواهد کرد صرفا جنبه دفاعی دارد و پیام بازدارندگی را منتقل می‌کند، گفت بهترین راه برای رسیدن به کاهش تنش‌ها در منطقه که آمریکا خواهان آن است، رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها خواند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۴

    هشدار سفارت آمریکا در اسرائيل درباره تشدید وضعیت امنیتی در این کشور

    سفارت آمریکا در اورشلیم در هشداری از شهروندان ایالات‌متحده خواست تا با توجه به خطر حمله‌های توپخانه‌ای، موشکی و پهپادی در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی، جوانب احتیاط را رعایت کنند و در حالت آماده‌باش بمانند.

    این اطلاعیه از شهروندان آمریکا خواست به مناطقی در اسرائیل که چهار کیلومتر با مرز سوریه و لبنان فاصله دارند سفر نکنند.

    سفارت آمریکا همچنین خاطرنشان کرد ممکن است به دلیل تشدید تنش‌های منطقه‌ای، شرکت‌های هواپیمایی پروازهای رفت و برگشت خود به اسرائیل را لغو کنند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳

    تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی ویز ایر به اسرائیل و اردن

    شرکت هواپیمایی ویز ایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه، پروازهای خود به اسرائیل و اردن و از این دو کشور به سایر نقاط دنیا را به طور موقت و تا ۴ اگوست به حالت تعلیق در می‌آورد.

    ویز ایر در ادامه بیانیه خود نوشته، هزینه بلیط مسافران بازپرداخت خواهد شد یا برای پس از این تاریخ برای آن‌ها بلیط صادر خواهد شد.


  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱

    نور نیوز: عملیات علیه اسرائیل در زمان و شیوه‌ای که مشخص شده به طور قطع انجام می‌شود

    نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با دو هشتگ‌ خونخواهی مهمان و اسماعیل هنیه، نوشت: «انجام عملیات تنبیهی بر علیه رژیم اسرائیل در زمان و شیوه‌ای که مشخص شده به طور قطع انجام می‌شود. نشانه‌ها، رعدی است که نوید دهنده برق آتش انتقام است.»

    به باور ناظران، این نوشته که اشتباه مفهومی آن در سریع‌تر دانستن سرعت صوت (رعد) بر سرعت نور (برق) و اشتباهات نگارشی آن مورد توجه قرار گرفته، یا بخشی از جنگ روانی جمهوری‌ اسلامی است و یا همچون حمله ۲۵ فروردین، بخشی از کارزار اطلاع‌رسانی گسترده پیش از حمله برای دادن آمادگی به طرف مقابل است تا هزینه‌های حمله به اسرائیل با آمادگی این کشور کاهش یابد.

    پیش از این هم، محمد مرندی، چهره حکومتی و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای، در شبکه اجتماعی ایکس، با انتشار تصویری از شلیک چند موشک، «بروید، دارند می‌آیند.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹

    پروازهای ترکیش ایرلانز به ایران به تعویق افتاد

    خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داد که همه پروازهای ترکیش ایرلانز به ایران در شامگاه جمعه به تعویق افتاده است.

    بر اساس این گزارش، پروازهای برنامه‌ریزی شده این شرکت به شهرهای مختلف ایران از صبح شنبه از سر گرفته می‌شود.

    ترکیش ایرلاینز هنوز به درخواست اظهارنظر در مورد این موضوع پاسخ نداده است.

    روابط عمومی فرودگاه خمینی تهران اعلام کرد که پروازها در این فرودگاه در حال انجام است.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۳

    تکذیب گزارش‌ها درباره لغو پروازها در فرودگاه تل‌آویو

    سخنگوی فرودگاه بن‌گورین تل‌آویو خبرهای منتشر شده درباره لغو پروازها از این فرودگاه را تکذیب کرد و گفت پروازها در این فرودگاه در حال انجام است.

    پیشتر گزارش‌ها حاکی از لغو شدن همه پروازها در فرودگاه بن گورین تل‌آویو بود.

    کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز از حمله سایبری به این فرودگاه خبر داد.

    برخی شرکت‌ها از جمله ایندیا ایر در هند هم اعلام کردند که پروازهای خود به تل‌آویو و از تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

    همزمان شامگاه جمعه، سازمان هوانوردی غیرنظامی لبنان اعلام کرد اخبار مربوط به لغو پروازها در فرودگاه بیروت صحت ندارد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۸

    هیات اسرائیلی برای مذاکره درباره آتش‌بس در غزه عازم قاهره خواهد شد

    دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که یک هیات اسرائیلی در روزهای آینده برای مذاکره درباره دستیابی به آتش‌بس در غزه عازم قاهره خواهد شد.

    پیشتر یک مقام آمریکایی به وب‌سایت خبری اکسیوس گفت بایدن در تماسی «سخت» با بنیامین نتانیاهو در روز پنجشنبه گفته است که آمریکا به اسرائیل در مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، بایدن افزود که اما پس از آن او انتظار دارد اسرائیل دیگر تنش‌ها را تشدید نکند و به سرعت به سمت توافقی برای آتش‌بس در غزه پیش برود.

    متن کامل این خبر را اینجا بخوانید

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱

    نماینده خامنه‌ای: کشتن هنیه با استفاده از نفوذ امنیتی بود

    لطف‌الله دژکام، نماینده خامنه‌ای در استان فارس، با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران گفت: «دشمن ازعامل امنیتی نیز استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه، جنبه‌ای از این امر بود.»

    او افزود: «اگر کسی گفت باید در این جنگ همیشه پیروز باشیم، با اولین ضربه ناامید می‌شود.»

    با انتشار جزییات و اطلاعات جدید درباره نفوذ امنیتی در کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، رسانه‌ها و کارشناسان وابسته به جمهوری اسلامی می‌کوشند با تبلیغ سناریوی ترور از طریق «حمله موشکی»، به توجیه اقدام انتقام‌جویانه موشکی و پهپادی خود بپردازند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۰

    جسد هنیه در قطر به خاک سپرده شد

    جسد اسماعیل هنیه روز جمعه پس از تشییع جنازه در تهران به قطر منتقل شد و در قبرستانی در این کشور به خاک سپرده شد.

    حماس و جمهوری اسلامی، اسرائیل را به کشتن هنیه متهم کرده‌اند و متعهد شده‌اند که علیه اسرائیل انتقام بگیرند.

    اسرائیل مسئولیت این قتل را بر عهده نگرفته و آن را رد نکرده است.

    تابوت حامل جسد هنیه که با پرچم فلسطین پوشانده شده بود، همراه با تابوت جسد محافظش روز جمعه در میان تجمع صدها نفر در قطر حمل شد.

    خالد مشعل که گفته می‌شود رهبر سیاسی جدید حماس خواهد بود، به همراه سایر مقامات ارشد حماس و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در این مراسم حضور داشتند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵

    تحلیل

    مقاله فارن پالیسی درباره مواضع نتانیاهو و بایدن درباره جمهوری اسلامی

    نشریه فارن پالیسی در تحلیلی با اشاره به اقدامات رسمی و غیررسمی اسرائیل در حذف رهبران گروه‌های متخاصم و نبود پیمان امنیتی رسمی میان اسرائيل و ایالات متحده، نوشت همین امر باعث شده تا طرف اسرائیلی دلیلی برای تبعیت از خواست‌های واشینگتن نداشته باشد.

    نشریه تحلیلی فارن‌پالیسی در تازه‌ترین شماره خود وضعیت تنش در منطقه خاورمیانه و حذف فیزیکی رهبران ارشد حزب‌الله و حماس را در چارچوب روابط آمریکا و اسرائيل بررسی کرده است.

    در این مقاله با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه، یکی از بازیگران کلیدی حماس در تهران، کشته شدن فواد شکر، از فرماندهان نزدیک به رهبر حزب‌الله لبنان و مشاور نظامی او و کشته‌شدن یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه، به تفاوت معنادار نقطه‌نظرها در دولت‌های بایدن و نتانیاهو نسبت به افزایش تنش‌ها و احتمال گسترش درگیری اشاره شده است.

    متن کامل این خبر را اینجا بخوانید

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶

    نیروی دریایی اسرائیل یک سامانه دفاع دوربرد را آزمایش کرد

    ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور در روزهای اخیر آزمایش سامانه رهگیر دوربرد LRAD را با موفقیت به پایان رساند.

    این سامانه قرار است انواع تهدیدها از جمله موشک‌های کروز و راکت‌ها را از بین ببرد.

    بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، موشک LRAD را که بخشی از سیستم دفاعی Barak MX است صنایع هوافضای اسرائيل و شاخه پژوهش و توسعه وزارت دفاع تولید کرده است.

    آزمایش این سامانه در شرایطی است که اسرائیل در حالت آماده‌باش برای حملات احتمالی جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه قرار دارد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷

    تحلیل

    علت عدم اطلاع رسانی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی درباره نحوه کشته‌شدن اسماعیل هنیه چیست؟

    رضا طالبی، روزنامه‌نگار در پاسخ به این که علت عدم اطلاع رسانی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی درباره نحوه کشته‌شدن اسماعیل هنیه چیست، به ایران اینترنشنال گفت که جمهوری اسلامی در گذشته نیز درباره انفجارها و بمب‌گذاری‌ها توضیح مشخص نداده و مشوش رفتار کرده است.

    پیشتر مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از «ابراز تاسف» خالد قدومی، نماینده حماس در ایران به برخی اظهارنظرهای مطرح در رسانه‌ها درباره «قصور امنیتی و حفاظتی» خبر داد.

    قدومی در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این نوع اظهارنظرها را «غیر علمی، غیر اخلاقی و مایه تعجب» دانست.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵

    سخنگوی پنتاگون: تشدید تنش در خاورمیانه غیرقابل اجتناب نیست

    سخنگوی پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که تشدید تنش در خاورمیانه غیرقابل اجتناب نیست.

    این مقام آمریکایی افزود که وزیر دفاع آمریکا دستوری را برای تغییراتی در استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه صادر خواهد کرد اما هنوز تصمیمی در مورد قابلیت‌های دفاعی که قرار است مستقر شود، اتخاذ نکرده است.

    این در حالی است که روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده آماده ارسال هواپیماهای جنگی بیشتر به خاورمیانه است.

    بر اساس این گزارش، این تصمیم در پاسخ به تهدیدات جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن در غزه، لبنان و یمن مبنی بر حمله به اسرائیل در روزهای آینده در انتقام از کشته شدن اسماعیل هنیه اتخاذ شده است.

    همزمان اکسیوس گزارش داد که بایدن به نتانیاهو گفته آمریکا به اسرائیل در مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱

    لهستان از شهروندان خود خواست به ایران، اسرائیل و لبنان سفر نکنند

    وزارت خارجه لهستان روز جمعه از شهروندان خود خواست به ایران، اسرائیل و لبنان سفر نکنند.

    کمی قبل از آن، وزارت خارجه فرانسه کل خاک ایران را در نقشه‌های امنیتی خود به رنگ قرمز درآورد و به اتباع فرانسوی اکیدا توصیه کرد که به هیچ دلیلی به ایران سفر نکنند.

    روز پنجشنبه، وزارت خارجه کره جنوبی در پی کشته‌شدن اسماعیل هنیه در تهران، از شهروندان خود خواست از سفر به خاورمیانه خودداری کنند و سفرهای‌ خود به خاورمیانه را لغو یا تعلیق کنند.

    همچنین وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست از سفر به مناطق شمالی اسرائیل که تا مرز لبنان و سوریه کمتر از چهار کیلومتر فاصله دارند، خودداری کنند.

    هم‌زمان، وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست از سفر به لبنان خودداری کنند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۶

    همبستگی جمهوری‌خواهان ایران: آزادسازی قدس باید از سیاست خارجی ایران حذف شود

    تشکل سیاسی «همبستگی جمهوری‌خواهان ایران» در بیانیه‌ای با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، اعلام کرد «اهدافی چون آزادسازی قدس و عاملیت در تشکیل دولت فلسطین باید از سیاست خارجی ایران حذف شود، حمایت از حقوق فلسطینی‌ها نیاز به مداخله نظامی و کاسه داغ‌تر از آش شدن ندارد»

    در این بیانیه آمده که این تشکل «ضمن مخالفت با اراده‌های جنگ‌افروزانه از هر دو سوی منازعه،به جمهوری اسلامی هشدار می‌دهد که از دست زدن به اقدامی که منجر به بالا رفتن سطح تنش، کشتار غیرنظامیان و شکل‌گیری جنگی خانمانسوز شود، خودداری کند.»

    همبستگی جمهوری‌خواهان ایران افزود: «آسیب‌پذیری اطلاعاتی و دفاعی و موقعیت ضعیف در موازنه نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی، زیرساخت‌ها و سلامت مردم ایران را می‌تواند دچار مخاطره جدی کرده و ساختار فرسوده فناوری کشور در حوزه انرژی و امور رفاهی را به سمت ویرانی سوق دهد.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۸

    اکسیوس: بایدن گفته آمریکا به اسرائیل در مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد

    یک مقام آمریکایی به وب‌سایت خبری اکسیوس گفت بایدن در تماسی «سخت» با بنیامین نتانیاهو در روز پنجشنبه گفته است که آمریکا به اسرائیل در مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، بایدن افزود که اما پس از آن او انتظار دارد اسرائیل دیگر تنش‌ها را تشدید نکند و به سرعت به سمت توافقی برای آتش‌بس در غزه پیش برود.

    پیشتر آکسیوس گزارش داده بود دولت بایدن بر این باور است که جمهوری اسلامی قصد حمله به اسرائیل را دارد و این حمله به لحاظ عملیاتی مشابه حمله ۲۵ فروردین ایران به اسرائیل، اما احتمالا در مقیاس بزرگ‌تر انجام می‌شود و حزب‌الله لبنان هم در اجرای آن نقش دارد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴

    دو عضو دفتر سیاسی و سه فرمانده نظامی حماس در تونلی در غزه کشته شدند

    الشرق الاوسط خبر داد اسرائیل اخیرا دو عضو دفتر سیاسی و سه فرمانده نظامی حماس را در تونلی در زیر شهر غزه هدف قرار داده است.

    بر اساس این گزارش، روحی مشتحه و سامح السراج، رهبران سیاسی حماس به همراه عبدالهادی صیام، سامی عوده و محمد حدید، سه فرمانده شاخه نظامی این گروه، هدف قرار گرفتند.

    روز پنجشنبه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به تایید خبر کشته شدن محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس در نوار غزه اعلام کرد: «به هلاکت رساندن او یک اصل ساده را نشان می‌دهد؛ هر کس به ما آسیب برساند، او را در هم می‌کوبیم.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹

    منابع اطلاعاتی غربی:ایران احتمالا در سالگرد «شوم‌ترین روز تاریخ یهود» به اسرائیل حمله کند

    منابع اطلاعاتی غربی به اسکای‌نیوز عربی گفتند ایران قصد دارد همزمان با روز «تیشا بئاو» یا «شوم‌ترین روز تاریخ یهود» مصادف با ۱۲ و ۱۳ اوت به اسرائیل حمله کند.

    در این روز یهودیان در عزای نابودی اولین و دومین معبد خود روزه می‌گیرند.

    پیشتر علی خامنه‌ای گفته اسرائیل با کشتن هنیه «زمینه مجازات سختی را برای خود» فراهم کرد و نیویورک‌تایمز گزارش داد خامنه‌ای دستور داده به تلافی کشته‌شدن هنیه، اسرائیل مستقیما هدف قرار گیرد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸

    نماز میت غیابی در مالزی برای اسماعیل هنیه

    مراسم نماز میت غیابی برای اسماعیل هنیه روز جمعه در مسجد ملی مالزی در کوالامپور، پایتخت این کشور، با حضور انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی برگزار شد.

    در روز چهارشنبه، از همه مساجد تحت نظارت اداره توسعه اسلامی مالزی و اداره مذهبی اسلامی منطقه فدرال خواسته شده بود تا اقامه نماز میت غیابی برای اسماعیل هنیه را برگزار کنند.

    این در حالی است که یک هیات از مالزی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه هنیه به دوحه پایتخت قطر سفر کرد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶

    تاکید رییس ستاد ارتش اسرائیل بر دفاع از این کشور در برابر تهدیدات

    هرزی هالوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل، اعلام کرد که این کشور برای ضربه زدن به کسانی که به اسرائیل آسیب می‌رسانند، «مایل است تا راه دور برود».

    او که در نوار غزه به سر می‌برد، افزود: «کسانی که به شهروندان اسرائیل حمله می‌کنند، کسانی که به کشور اسرائیل حمله می‌کنند، ما آماده‌ایم تا راه دور برویم، می‌دانیم چگونه تلاش‌های زیادی انجام دهیم تا اطلاعات بسیار دقیق به دست آوریم، حمله کنیم، بکشیم و همچنین ریسک کنیم.»

    هالوی ادامه داد: «ما در بیروت حمله کردیم و در غزه حمله می کنیم. در دفاع بسیار قوی خواهیم بود و سپس بسیار قوی نیز حمله خواهیم کرد.»

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۶

    نیویورک‌تایمز: آمریکا آماده ارسال جنگنده‌های بیشتر به خاورمیانه است

    روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده آماده ارسال هواپیماهای جنگی بیشتر به خاورمیانه است.

    بر اساس این گزارش، این تصمیم در پاسخ به تهدیدات جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن در غزه، لبنان و یمن مبنی بر حمله به اسرائیل در روزهای آینده در انتقام از کشته شدن اسماعیل هنیه اتخاذ شده است.

    یک مقام نظامی آمریکا که نامش فاش نشده، گفت که نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در حال اتخاذ «اقدامات لازم» برای افزایش آمادگی رزمی و محافظت از سربازان و متحدان ایالات متحده در برابر هر گونه تهدیدی از سوی جمهوری اسلامی یا گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت تهران هستند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲

    وزیر دفاع اسرائیل درباره مقابله با تهدید جمهوری اسلامی با همتای بریتانیایی خود گفت‌وگو کرد

    یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه میزبان جان هیلی وزیر دفاع بریتانیا بود و در مورد تقویت روابط امنیتی بین اسرائیل و بریتانیا و حفظ همکاری اطلاعاتی میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

    او پس از این دیدار گفت: «من بر اهمیت ایجاد ائتلافی برای دفاع از اسرائیل در برابر ایران و دستیارانش تاکید کردم - به ویژه این روزها، این اقدامی ضروری برای ثبات خاورمیانه و کل جهان است.»

    گالانت افزود: «درباره مبارزه ما علیه جمهوری اسلامی، حزب‌الله و حماس صحبت کردم. جمهوری اسلامی سر مار این محور ترور است و برای مقابله با این تهدید علیه امنیت منطقه و جهان، باید دست به دست هم دهیم.»

    وزیر دفاع اسرائیل پیشتر و پس از کشته شدن هنیه گفته بود: «ما خواهان جنگ نیستیم اما برای همه احتمالات آماده‌ایم.»

    پیشتر نماینده بریتانیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت جمهوری اسلامی از طریق نیروهای نیابتی‌اش، از جمله حزب‌الله و حوثی‌ها، نقش بی‌ثبات‌کننده‌ای در منطقه ایفا می‌کند.

    نماینده بریتانیا با اشاره به حملات اخیر نیروهای نیابتی حکومت ایران در منطقه افزود این حملات به‌واسطه ادامه بی‌وقفه تامین تسلیحات، از جمله موشک‌ها، به نیروهای مورد حمایت تهران امکان‌پذیر شده است و باید فورا متوقف شود.

    او تاکید کرد بریتانیا خود را به امنیت اسرائیل متعهد می‌داند.

    همچنین روز جمعه وبسایت خبری وای‌نت اعلام کرد وزیران کابینه اسرائیل تلفن‌های ماهواره‌ای گرفته‌اند که در صورت اختلال در سامانه تلفن همراه در صورت تشدید درگیری با ایران و حزب‌الله، در دسترس باشند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱

    تعلیق پرواز برخی خطوط هوایی آسیایی بر فراز حریم هوایی ایران و اسرائیل

    خط هوایی تای ایرویز در تایلند اعلام کرد که پرواز بر فراز حریم هوایی ایران را متوقف کرده است.

    ایندیا ایر در هند هم اعلام کرد که پروازهای خود به تل‌آویو و از تل‌آویو را تا هشتم اوت به حالت تعلیق درآورده است.

    بر اساس داده‌های وبسایت فلایت رادار۲۴، پروازهای EVA Air (تایوان) و شرکت هواپیمایی چیناز تایپه به آمستردام در روز جمعه به نظر می‌رسد که از مسیر معمول خود بر فراز ایران نیز منحرف شده‌اند.

    خطوط هوایی سنگاپور اعلام کرد از روز جمعه پروازهای خود را در حریم هوایی ایران متوقف کرده و از مسیرهای جایگزین استفاده می کند.

    داده‌های وبسایت فلایت رادار۲۴ نشان می‌دهد که این پروازها قبلا بر فراز ایران پرواز می‌کردند.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳

    فرانسه از شهروندانش خواست ایران را فورا ترک کنند

    فرانسه روز جمعه ۱۲ مرداد در پی تشدید تنش‌های نظامی میان اسرائیل و جمهوری اسلامی، از شهروندانش خواست هر‌چه سریع‌تر ایران را ترک کنند.

    این کشور همچنین اکیدا به فرانسوی‌ها توصیه کرد به هیچ دلیلی به ایران سفر نکنند.

    فرانسه روز پنج‌شنبه هم به شهروندانش توصیه کرده بود از سفر به لبنان و اسرائیل به جز در موارد ضروری خودداری کنند. ولی توصیه به ترک این کشورها نکرده بود.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶

    عقب‌نشینی صداوسیما پس از اعتراض نماینده حماس به اظهارنظر کارشناسان ایرانی

    صداوسیما ظهر روز جمعه در بخش خبر خود اعلام کرد «گمانه‌زنی‌های داخلی و خارجی» ازجمله کارشناسان در تلویزیون، درباره چگونگی کشته شدن اسماعیل هنیه «نظرات شخصی» است.

    این رسانه افزود مراجع رسمی امنیتی کشور هنوز اطلاعات بیشتری در این‌باره در اختیار صداوسیما و سایر رسانه‌ها قرار نداده‌اند.

    مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از «ابراز تاسف» خالد قدومی، نماینده حماس در ایران به برخی اظهارنظرهای مطرح در رسانه‌ها درباره «قصور امنیتی و حفاظتی» خبر داد.

    قدومی در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این نوع اظهانظرها را «غیر علمی، غیر اخلاقی و مایه تعجب» دانست.

    او گفت هنوز تیم‌های فنی جمهوری اسلامی در حال انجام تحقیقات هستند و نظر تحلیلی آن‌ها بر خلاف چیزی است که برخی کارشناسان در تلویزیون مطرح کرده‌اند.

    اشاره قدومی به سخنان برخی کارشناسان صداوسیما و رسانه‌های حکومتی بود که معتقدند احتمالا نرم‌افزار جاسوسی روی گوشی تلفن همراه هنیه نصب شده بود که منجر به ردیابی مکان او و در نهایت کشتنش شد.

  • جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲.۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰

    پیشینه تحولات و اخبار مربوط به کشته شدن اسماعیل هنیه

    تحولات و اخبار قبلی مربوط به کشته شدن اسماعیل هنیه را در اینجا دنبال کنید.

ویدیوهای مرتبط