کشف مواد مخدر از کیفی که رویش نوشته شده بود: این کیف قطعا پر از مواد مخدر نیست

شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۱

افسران پلیس در شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا در کیفی در یک خودروی سرقتی که بر روی آن نوشته شده بود «قطعا این کیف پر از مواد مخدر نیست»، مواد مخدر کشف کردند.

به گزارش روزنامه گاردین، این کشف زمانی صورت گرفت که ماموران یک خودروی فورد تاروس را در شهر پورتلند متوقف کردند.

نکته جالب توجه در این رویداد کیفی بود که روی آن جمله «این کیف قطعا پر از مواد مخدر نیست» به چشم می‌خورد.

بر خلاف ادعای نوشته شده روی کیف، محتویات آن شامل ۷۹ قرص فنتانیل آبی، سه قرص اکسی کدون تقلبی و ۲۳۰ گرم مت آمفتامین بود.

این کیف برزنتی قهوه‌ای رنگ توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. کوین آلن، افسر اطلاعات عمومی پلیس پورتلند، جزییات بیشتری در خصوص این رویداد ارائه کرد.

او گفت علاوه بر مواد مخدر، ترازوهای متعدد، پول نقد و یک اسلحه گرم نیز در خودرو کشف شده‌ است.

دو مظنون این پرونده، رجینالد رینولدز ۳۵ ساله و میا باگنستوس ۳۷ ساله، هر دو دستگیر شده‌اند.

رینولدز با اتهامات متعددی از جمله نگهداری غیرقانونی مت آمفتامین، استفاده غیرمجاز از وسیله نقلیه، در اختیار داشتن وسیله نقلیه سرقتی و نگهداری مواد کنترل شده در درجه اول روبه‌رو است.

باگنستوس نیز با اتهامات مشابهی مواجه است، با این تفاوت که به جای نگهداری مواد کنترل شده درجه اول، به نگهداری مواد کنترل شده درجه دوم متهم شده‌ است.

این حادثه در شرایطی رخ می‌دهد که اورگان در سال ۲۰۲۰ قانونی را تصویب کرد که هدف آن جرم‌زدایی از در اختیار داشتن مقادیر کم مواد مخدر بود.

این قانون می‌کوشید بودجه شهری به جای جرم‌انگاری، در درمان اختلالات مصرف مواد مخدر هزینه شود.

این اقدام در ابتدا با استقبال عمومی روبرو شد، اما با افزایش قابل توجه میزان مصرف مواد مخدر و بی‌خانمانی در این ایالت در طول همه‌گیری کووید-۱۹، حمایت از این قانون کاهش یافت.

در پی این تغییرات و افزایش نگرانی‌های عمومی، ایالت اورگان در ماه سپتامبر تحت نظارت قانون‌گذاران دموکرات، قوانین مربوط به مالکیت مواد مخدر را دوباره مورد بازنگری قرار داد و برخی محدودیت‌ها را بازگرداند.

این حادثه بار دیگر توجه‌ها را به چالش‌های پیچیده مبارزه با مواد مخدر، اثربخشی سیاست‌های مرتبط با آن و نیاز به یک رویکرد متعادل در برخورد با این معضل اجتماعی جلب کرده‌ است.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
چشم‌انداز
اقتصاد و بازار
خبر

شنیداری

پادکست‌ها