ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس

شاخه نظامی حماس: نگهبان یک گروگان مرد اسرائیلی را به تلافی قتل عام فلسطینی‌ها کشت

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۳

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، روز دوشنبه ۲۲ مرداد، در اظهارنظری بی‌سابقه گفت که یکی از نگهبان‌ها یک گروگان مرد اسرائیلی را کشت و دو گروگان زن نیز در دو حادثه جداگانه در غزه به‌شدت زخمی شدند.

ابوعبیده در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، خبر داد که نگهبان عضو حماس، گروگان اسرائیلی را به‌دلیل «قتل عام» فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل کشت.

او در این بیانیه افزود که دولت اسرائیل مسئولیت کامل این «قتل عام» و واکنش‌ها به آن را بر عهده دارد و این امر بر زندگی گروگان‌های اسرائیلی تأثیر می گذارد.

به گفته ابوعبیده، کمیته ای برای بررسی کشته شدن یک گروگان توسط نگهبان او تشکیل شده است و نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد.

او بدون آنکه جزییات بیشتری ارائه کند، افزود که تلاش برای نجات دو گروگان زن مجروح ادامه دارد.

این اولین بار است که شاخه نظامی حماس می‌گوید نگهبانانش یکی از گروگان‌ها را کشته‌اند. این گروه اغلب قتل‌های قبلی گروگان‌ها را به بمباران‌های اسرائیل نسبت داده است.

آویچای آدرایی، سخنگوی ارتش اسرائیل در پستی به زبان عربی در شبکه ایکس نوشت:« گروه تروریستی حماس چند دقیقه پیش گزارشی مکتوب منتشر کرد و مدعی شد که در دو حادثه جداگانه، اعضای این گروه حماس یک گروگان مرد اسرائیلی را کشته و دو زن اسیر را زخمی کرده‌اند. هیچ سندی برای تایید یا رد ادعاهای حماس وجود ندارد.»

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران، یحیی سنوار، یکی از طراحان اصلی حمله هفتم اکتبر به اسرائیل، به‌عنوان رهبر جدید حماس معرفی شد.

روز شنبه، در حمله هوایی ارتش اسرائیل به مدرسه‌ای در شهر غزه که خانواده‌های آواره فلسطینی را در خود جای داده بود، حدود ۱۰۰ نفر کشته شدندږ

اسرائیل روز دوشنبه، ۲۲ مرداد، گفت ۳۱ نفر از کشته‌شدگان، از شبه‌نظامی فلسطینی هستند، اما حماس و جهاد اسلامی این امر را رد کردند و گفتند که هیچ فرد مسلحی در مدرسه حضور نداشته است.

خبر کشتن یک گروگان از سوی نگهبان او درحالی اعلام شده است که حماس پیشتر اعلام کرده بود در مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها شرکت نخواهد کرد. قرار است این مذاکرات از روز پنج‌شنبه از سر گرفته شود.

آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای از اسرائیل و حماس خواسته بودند که مذاکرات را به نتیجه برسانند. کشورهای اروپایی نیز از این درخواست حمایت کرده‌اند و جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا نسبت به برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها اظهار امیدواری کرده است.

گزارش های ضد و نقیضی در مورد انتظارات در مورد نتایج مذاکرات با هدف پایان دادن به جنگ غزه وجود دارد. در حالی که

حماس خواهان توافقی برای پایان دادن به جنگ است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، می‌گوید که جنگ تنها پس از ریشه‌کن کردن حماس پایان خواهد یافت.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبرها
مکان‌های اتفاق
جهان‌نما
خبرها

شنیداری

پادکست‌ها