مولوی عبدالحمید: اهل سنت باید برای انجام مناسک مذهبی خود آزاد باشند

جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با اشاره به وعده‌های مسعود پزشکیان گفت انتظار می‌رود تبعیض‌ها رفع و عدالت برقرار شود. او آثار تبعیض را ماندگار و خطرناک خواند و گفت که اهل سنت باید برای انجام مناسک مذهبی خود از جمله برگزاری نماز جماعت، آزادی و احساس امنیت داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۲ مرداد خود ابراز امیدواری کرد در کابینه پزشکیان، حضور زنان و اقوام در نظر گرفته شود.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی در خطبه‌های نماز جمعه پنجم مرداد خود گفته بود: «پزشکیان از حقوق زنان، اقوام، مذاهب، شهروندان و مسلمان و غیرمسلمان صحبت کرد و مردم امیدوار شدند که تبعیض و نابرابری ۴۶ ساله پایان یابد.»

او با بیان اینکه «تبعیض کار تندروها و کسانی است که انصاف ندارند»، خواستار پایان دادن به تبعیض‌ها در جمهوری اسلامی شده و گفته بود: «مناسب است در تشکیل کابینه و دولت جدید، زنان، اقوام و مذاهب مختلف حضور داشته باشند.»

اسماعیل‌زهی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز خود تیراندازی ماموران در روستای قادر‌آباد خاش را که منجر به کشته شدن یک زن شد، تاسف‌بار خواند.

رسانه حال‌وش که خبرهای استان سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، روز دوشنبه هشتم مرداد خبر داد در جریان تیراندازی نیروهای نظامی و امنیتی به سوی اهالی روستای قادرآباد در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان، یک زن جان خود را از دست داد و تعدادی مجروح شدند.

حال‌وش با انتشار تصاویری از حمله نیروهای اطلاعاتی به این روستا نوشت: «نیروهای اطلاعات و نظامی مرصاد، حوالی ساعت دو بعدازظهر با دست‌کم ۲۰ خودرو به روستای قادرآباد خاش یورش برده و پس از تفتیش منازل شهروندان که با اعتراض اهالی روبه‌رو شد، اقدام به تیراندازی کردند.»

این سایت نوشت که در این یورش، یک زن مسن کشته و هشت تن از جمله یک نوجوان ۱۶ ساله و یک مرد حدودا ۳۵ ساله مجروح شدند.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز خود کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس را «دردآور» خواند و آن را «به شدت تمام» محکوم کرد.

او ضمن ابراز نگرانی از درگیر شدن منطقه در جنگ و گسترش شعله‌های آن به دنیا افزود همه دولت‌ها مسئولیت دارند مساله فلسطین را حل کنند.

هنیه بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در محل اقامتش در تهران هدف حمله قرار گرفت و همراه یکی از محافظانش کشته شد.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نوشت که او در اقامتگاهی در شمال تهران مستقر بود و با «پرتابه‌ای از هوا» هدف قرار گرفت.

با این حال نیویورک ‌تایمز، سی‌ان‌ان و آکسیوس به نقل از منابع مطلع گزارش دادند هنیه بر اثر انفجار بمب کشته شد.

کشتن هنیه درخواست‌هایی برای پاسخ و انتقام را در بالاترین سطوح رهبری جمهوری اسلامی برانگیخت.

مقامات حکومت ایران، اسرائیل را عامل حمله به هنیه می‌دانند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبرها
خبر ورزشی
سیاست با مراد ویسی
خبرها

شنیداری

پادکست‌ها