روزنامه شرق؛ چرا همه به دادگاه فساد در فوتبال احضار می‌شوند جز مهدی تاج؟

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۴

روزنامه شرق در یادداشتی درباره احضار پنج چهره جدید به دادگاه فساد در فوتبال، نوشت: «پرسش اصلی همچنان پابرجاست؛ چطور می‌شود که این همه چهره فدراسیونی به دادگاه احضار ‌شوند ولی خبری از مهدی تاج‌ به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال‌ نباشد؟»

در این یادداشت آمده: «از همه عجیب‌تر اینکه چرا مجموعه‌های مختلف دائما در حال تأکید بر این ماجرا هستند که پرونده مذکور مربوط به سال‌های ‌۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ است؛ یعنی حوالی همان سال‌هایی که مهدی تاج از کارش در فدراسیون فوتبال استعفا داده بود. تاج دی‌ماه سال ۹۸ از فدراسیون فوتبال پس از خبرساز‌شدن ماجرای ویلموتس‌گیت استعفا داد و اندکی بعد، یعنی سال ۱۴۰۱ برگشت. شاید تاج بتواند به این بهانه از زیر بار مسئولیتی که در این پرونده ‌بر دوش دارد فرار کند، ولی واقعیت این است که بیشتر چهره‌هایی که در این پرونده گرفتار یا احضار شده‌اند، سابقه همکاری با مهدی تاج را داشته‌ یا دارند.»

در بخش دیگر آمده: «دو مورد مشخص اینکه او یکی از این افراد را پس از مطرح‌شدن داستان بازنشستگی و جدایی‌اش از فدراسیون فوتبال، دوباره به فدراسیون برگرداند و یکی دیگر را به‌عنوان مشاور ارشدش برگزید. البته‌ اگر قرار به مرور اتهاماتی باشد که در این پرونده به جریان افتاده، سال‌ آخر حضور رئیس در فدراسیون، پیش از ماجرای درد قلب و پرونده مارک ویلموتس‌ را هم شامل می‌شود. پس چطور ممکن است که تقریبا تمامی ارکان مهم فدراسیون فوتبال احضار می‌شوند و مهدی تاج به‌عنوان رئیس سابق و کنونی از بیرون به ماجرا نگاه می‌کند؟»

در انتها آمده: «نمی‌شود که دوستان قدیم و جدید مهدی تاج همگی متهم و مطلع باشند اما رئیس از همه جا بی‌خبر. هرچند خود تاج گفته همکارانش آماده پاسخ‌گویی خواهند بود، ولی باید خودش پیش از این پرده از این اتفاق‌ها‌ به‌عنوان نفر اول فوتبال ایران برمی‌داشته.»

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

اقتصاد و بازار
۲۴ با فرداد فرحزاد
جهان‌نما
خبر

شنیداری

پادکست‌ها