نصرالله، اسرائیل را به حملات موشکی بیشتر تهدید کرد

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۷

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، این گروه حملاتش را به شمال اسرائیل متوقف نمی‌کند. حسن نصرالله تهدید کرد این حملات به شهرهایی انجام شود که تاکنون هدف نبوده‌اند. هم‌زمان در غزه، رسانه‌های فلسطینی از پیشروی تانک‌های اسرائیلی به سمت رفح خبر دادند.

روز چهار‌شنبه ۲۷ تیر، نصرالله در یک سخنرانی تاکید کرد تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، نبرد در شمال لبنان متوقف نخواهد شد.

در این سخنرانی که هم‌زمان با روز عاشورا در لبنان برگزار شد، نصرالله تهدید کرد با ادامه آسیب به غیرنظامیان لبنانی، حزب‌الله موشک‌های بیشتری را به سمت شهرهایی از اسرائیل که پیش‌تر هدف نبوده‌اند، شلیک کند.

واکنش ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل اعلام کرد حزب‌الله در آخرین حمله موشکی از لبنان، حدود ۱۵ موشک به سمت اهدافی در اسرائیل شلیک کرده است.

به گفته ارتش، برخی از این موشک‌ها رهگیری شدند و بقیه در مناطق خالی و بدون سکنه سقوط کردند.

این حملات تلفات جانی یا خسارتی به همراه نداشته است.

در پاسخ به این حملات، آتش توپخانه‌ ارتش اسرائیل پایگاه‌های پرتاب حزب‌الله در منطقه مجدل در جنوب لبنان را هدف گرفت و جنگنده‌های اسرائیلی به زیرساخت‌های حزب‌الله در این منطقه حمله کردند.

پیشروی به سمت رفح

رسانه‌های فلسطینی روز چهارشنبه ۲۷ تیر از پیشروی محدود تانک‌های اسرائیلی به سمت رفح خبر دادند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با تایید این خبر گفت: «ما در حال پیشرفت به سمت از بین بردن قابلیت‌های نظامی حماس هستیم.»

هم‌زمان، جمعیت هلال احمر فلسطین از آزادی ۱۳ فلسطینی بازداشت شده در غزه به دست اسرائیل خبر داد.

این فلسطینی‌ها صبح امروز به غزه بازگردانده شدند.

در خبری دیگر ارتش اسرائیل از فرار یک فلسطینی پس از تیراندازی نیروهای ارتش خبر داد و گفت او قصد داشته وارد شهرک تلم در جنوب کرانه باختری شود.

مذاکرات وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل

به گزارش هاآرتص، روز سه‌شنبه ۲۶ تیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای بحث در مورد حملات جاری حزب‌الله علیه اسرائیل دیدار کرد.

تقویت همکاری نظامی آمریکا و اسرائیل، تضمین شکست پایدار حماس و تاکید بر ضرورت آزادی امن همه گروگان‌های اسیر در دست حماس از جمله شهروندان آمریکایی، از محورهای اصلی این گفت‌و‌گو بود.

توقف مذاکرات صلح

روز سه‌شنبه و با توقف مذاکرات آتش‌بس، ارتش اسرائیل به حملات گسترده خود به نیروهای حماس در چند بخش از نوار غزه ادامه داد.

مقام‌های بهداشتی در منطقه تحت کنترل حماس اعلام کردند در بمباران مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه دست‌کم ۵۷ نفر کشته شده‌اند.

حماس، اسرائیل را متهم کرد که با هدف ناکام گذاشتن تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی‌گران برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس، بر شدت حملات خود به غزه افزوده است.

اسرائیل می‌گوید در تلاش است تا حماس را نابود و ریشه‌کن کند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبرها
خبر ورزشی
سیاست با مراد ویسی
خبرها

شنیداری

پادکست‌ها