تهران تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را تلاش برای تامین رضایت آمریکا و اسرائیل خواند

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به تحریم‌‌های جدید اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، آن را ترجیح «تامین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا» بر منافع اتحادیه و ملت‌های اروپا توصیف کرد. ناصر کنعانی گفت سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی در منطقه استمرار خواهد داشت.

کنعانی در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا بر «استمرار سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در تامین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و انتقاد شدید از رفتاهای دوگانه اتحادیه اروپا» تاکید کرد.

او گفت: «جای تاسف است که اتحادیه اروپا با توسل به بهانه‌ها و اتهامات تکراری، پوچ و بی‌اساس و با چشم‌پوشی از واقعیات میدانی غرب آسیا و در ادامه رویکرد شکست‌ خورده و ناکارآمد خود، بار دیگر به ابزار منسوخ و ناکارآمد تحریم علیه ایران مقتدر متوسل شد.»

به گفته کنعانی، اتحادیه اروپا «تامین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا» را بر منافع اتحادیه و ملت‌های اروپا ترجیح داده است.

دیروز، ۱۱ خرداد ۱۴۰۳، اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه چند مقام ایرانی اعمال کرد.

محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع، اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و افشین خواجه‌فرد، معاون وزارت دفاع از جمله افراد تحریم‌شده هستند.

آمریکا نیز یکی از مدیران سازمان صنایع هوانوردی ایران را تحریم کرد.

قرارگاه خاتم‌الانبیا، شرکت کاوان الکترونیک بهراد که در زمینه تهیه و فروش قطعات مورد نیاز در ساخت پهپادها فعال است و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سه نهادی‌اند که اتحادیه اروپا آن‌ها را تحریم کرده است.

یکی از فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیا، مدیر‌عامل و رییس هیات مدیره شرکت کاوان الکترونیک بهراد نیز جزو افراد تحریم شده هستند.

اتحادیه اروپا تاکید کرد این نهادها و افراد علاوه بر ارسال پهپاد به روسیه، در انتقال پهپاد یا موشک به گروه‌ها و نهادهای مسلحی که صلح و امنیت در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ را تضعیف می‌کنند، نقش دارند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
برنامه با کامبیز حسینی
مکان‌های اتفاق
خبر

شنیداری

پادکست‌ها