در سومین روز ثبت‌نام برای «انتخاب نظام»، وحید حقانیان اعلام نامزدی کرد

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

وحید حقانیان، شخصی که از گذشته او را به عنوان یکی از افراد موثر دفتر علی خامنه‌ای می‌شناختند، امروز در انتخابات زود‌هنگام ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. در زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی او، برق سالن چند بار قطع شد. کنفرانسی که در آن چند بار تاکید شد او «با تصمیم شخصی» داوطلب شده است.

صبح روز شنبه ۱۲ خرداد، حقانیان با حضور در ساختمان وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام‌ کرد.

او پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: «با تصمیم شخصی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ام.»

عضو دفتر خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به سابقه حضورش در بیت رهبری گفت بنا دارد «از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام» به پوسته مهم اول و ظاهری (که انتخابات و مردم است) گذر کند.

حقانیان در سخنان خود پس از ثبت‌نام، به تهیه گزارش‌های مستمر از وضعیت مردم و ارائه آن به تصمیم‌سازان نظام اشاره کرد و گفت: «در طول این ۴۵ سال به دلیل نوع وظیفه، با سفر به کلیه استان‌ها، تهیه گزارشات مستمر و ارائه آن برای تصمیم‌سازی، حضور مستقیم در جنگ و دیگر عرصه‌ها، توانسته‌ام ارتباطات کافی با همه تفکرات جامعه برقرار کنم.»

حقانیان که حاشیه سابقه حضورش در تشکیلات خامنه‌ای بر متن ثبت‌نامش در انتخابات زودهنگام غلبه داشته، بار دیگر تاکید کرد: «در طول دوران خدمت مستمر ۴۵ ساله، در مراتب بالای سیستم اداری، اجرایی و تصمیم‌سازی کشور هیچ‌گاه عضو و پای‌بند به اصول جناح‌ها نبوده و نخواهم بود اما با همه آنان، همکاری و مراوده داشته و خواهم داشت.»

در زمان سخنرانی وحید حقانیان پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران، برق سالن چندین بار قطع شد.

حقانیان در واکنش به سه بار قطع شدن برق سالن ستاد انتخابات وزارت کشور در حین سخن گفتن خود، گفت: «امیدوارم عمدی نباشد.»

حقانیان ضمن نام بردن از خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفسنجانی گفت که از ۱۸ سالگی در حزب جمهوری اسلامی فعالیت کرده و در ۴۵ سال گذشته در ریاست جمهوری و دفتر خامنه‌ای فعال بوده است و به همین دلیل با مسایل کشور آشنایی کامل دارد.

جایگاه او به عنوان عضوی از تشکیلات بیت رهبری در سال‌های اخیر کم‌رنگ شده و برخی احتمال داده‌اند که او در بیت، به حاشیه رانده شده است.

سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت هشت صبح روز شنبه آغاز شد. ثبت‌نام نامزدها تا دو روز دیگر ادامه دارد.

دیروز، جمعه ۱۱ خرداد، علی لاریجانی و عبدالناصر همتی، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

تا بعدازظهر جمعه علاوه بر لاریجانی و همتی، محمد خوش‌چهره و محمود احمدی بی‌غش، دو نماینده سابق مجلس نیز برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

روز پنج‌شنبه و در نخستین روز از روند ثبت‌نام نامزدها، سعید جلیلی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کردند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری به دلیل مرگ ابراهیم رئیسی، قرار است هشتم تیر امسال برگزار شود.

رئیسی و شماری از همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، روز ۳۰ اردیبهشت در سانحه سقوط بالگرد در جنگل‌های استان آذربایجان شرقی کشته شدند.

طی دو هفته اخیر و پس از مرگ رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی، شماری از رسانه‌ها در ایران به گمانه‌زنی درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری پرداختند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر
هت‌تریک با مزدک میرزایی
خبر
برای زن، برای زندگی، برای آزادی

شنیداری

پادکست‌ها