آمریکا ۲ کشتی و ۲ شرکت مالک آن‌ها را به‌دلیل تسهیل کمک‌های ایران به حوثی‌ها تحریم کرد

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، دو شرکت مستقر در هنگ کنگ و جزایر مارشال و دو کشتی متعلق به آنها را به دلیل حمل محموله‌هایی از ایران توسط شبکه حوثی‌های تحت حمایت سپاه پاسداران تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته شده است که شبکه حوثی‎‌های مستقر در ایران به رهبری سعید الجمال، از این کشتی‌ها برای حمل کالاهای ایرانی استفاده کرده‌اند و درآمد حاصل از فعالیت‌های سعید‌ الجمال، همچنان به تلاش‌های شبه نظامیان حوثی از جمله برای تداوم حملات بی‌سابقه به تجارت دریایی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن کمک می‌کند.

براساس تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا، کشتی رنیز (RENEEZ) با پرچم پالائو و متعلق به شرکتی مستقر در جزایر مارشال و کشتی اترنال فورچیون (ETERNAL FORTUNE) با پرچم پاناما و متعلق به شرکتی در هنگ کنگ تحریم شده‌اند.

هر دو شرکت نیز به‌دلیل کمک مادی، حمایت مالی، یا ارائه حمایت مالی، مادی یا تکنولوژیکی برای یا کالا یا خدمات در حمایت از سعید الجمال در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

آمریکا پیشتر، سعید الجمال و یک کشتی به نام آرتورا را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، سعید الجمال، یک سرمایه‌دار حوثی است که در ایران زندگی می‌کند و از سال ۲۰۱۱تحت تحریم آمریکا بوده است. او متهم است که پول‌های ایران را به دست حوثی‌های یمن می‌رساند.

برایان، ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت:«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوثی‌ها برای تأمین مالی حملات خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن به فروش غیرقانونی کالاها متکی هستند.»

او افزود:«ایالات متحده مصمم به بازخواست از کسانی است که این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده را ممکن می‌سازند.»

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر
تیتر اول با نیوشا صارمی
خبر
چشم‌انداز با مهدی مهدوی‌آزاد

شنیداری

پادکست‌ها