دادگاه عالی غنا مصوبه پارلمان علیه جامعه کوییر را به چالش کشید

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

نانا آکوفو آدو، رییس‌جمهوری غنا، گفت که مصوبه پارلمان علیه حقوق کوییرها، هنوز به میز کار او نرسیده و در دادگاه عالی کشور به چالش کشیده شده است.

او در اولین اظهارنظر خود پس از تصویب یک لایحه جنجالی که حقوق جامعه کوییرها در غنا را نقض می‌کند، گفت که غنا از سوابق حقوق بشری خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

آکوفو آدو، روز دوشنبه ۱۴ اسفند، در بیانیه‌ای گفت: «من متوجه شدم که امروز این مصوبه در دادگاه عالی به چالش کشیده شده است. در این شرایط، برای همه ما نیز مناسب است که قبل از هر اقدامی دست نگه داریم و منتظر تصمیم دادگاه باشیم.»

برای اینکه چنین مصوبه‌ای به قانون بدل شود، رییس‌جمهوری باید آن را امضا کند، اما چنین کاری می‌تواند به کاهش یا قطع کمک‌های بین‌المللی به این کشور غرب آفریقا بینجامد.

وزارت دارایی غنا نیز اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که در صورتی که مصوبه پارلمان به قانون بدل شود، امکان از دست رفتن ۳.۸ میلیارد دلار از منابع بانک جهانی در پنج تا شش سال آینده و منتفی شدن بسته وام سه میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول وجود خواهد داشت.

پارلمان غنا روز ۲۸ فوریه، به اتفاق آرا طرحی را تصویب کرد که سرکوب حقوق افراد لزبین، همجنسگرا، دوجنسیتی و ترنسجندر و کسانی را که متهم به ترویج هویت ال‌جی‌بی‌تی‌کیو هستند، تشدید می کند.

این طرح در حالی تصویب شده که غنا برای خروج از بحران عمیق اقتصادی، نیازمند دریافت وام و کمک‌های خارجی است.

آمریکا گفته است که از تصویب این طرح در پارلمان عمیقا ناراحت است و خواستار بازنگری اساسی در آن است.

وزارت دارایی غنا در بیانیه خود همچنین هشدار داده است که از دست دادن منابع مالی بانک جهانی، اثری منفی بر ذخایر ارز خارجی و ثبات نرخ ارز خواهد داشت.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

آستانه
خبرها
جهان‌نما
خبرها

شنیداری

پادکست‌ها