همزمان با حملات حماس، گروه‌های هکری اسلامی مدعی حمله سایبری به اسرائیل شدند

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۷

همزمان با حملات راکتی و زمینی حماس به اسرائیل، چند گروه هکری اسلامی مدعی شدند به زیرساخت‌های این کشور حمله سایبری انجام داده‌اند.

دستکم هفت گروه هکری از جمله هکتویست‌های اسلامی وابسته به بنگلادش، پاکستان، سودان و مراکش عملیاتی را تحت عنوان OPISRAEL و OpIsraelV2 علیه اهداف اسرائیلی آغاز کرده‌اند. این حملات با هدف مختل کردن فعالیت زیرساخت‌های فناوری اسرائیل و افزایش هرج‌ومرج در این کشور روی داده است.

گروه‌های هکری مورد اشاره مدعی‌اند دسترسی به وب‌سایت‌های سازمان حسابرسی عمومی و سازمان ملی برق اسرائیل را از طریق انجام حملات «دی‌داس» (DDoS) مختل کردند.

روزنامه جروزالم پست ساعاتی پیش از انتشار خبر این حمله هکری گفت اسرائیل خود را برای مقابله با حملات سایبری احتمالی علیه مواضع این کشور آماده می‌کند. همزمان با حملات موشکی، شایعه وقوع این حملات در شبکه‌های اجتماعی عبری و عربی‌زبان در حال گسترش بود.

اسرائیل یکی از کشورهای سرآمد در زمینه امنیت سایبری به حساب می‌آید. با این وجود، وضعیت بحرانی حال حاضر ممکن است آمادگی این کشور را برای دفع حملات در جبهه‌های مختلف فیزیکی و دیجیتال تضعیف کرده باشد.

برخلاف گروه‌های هکری وابسته به دولت‌ها که تلاش می‌کنند ناشناس باقی بمانند، گروه‌های هکتیویست تلاش می‌کنند تا جای ممکن توجهات رسانه‌ای را به سوی فعالیت‌های خود جلب کنند. اغلب فعالیت این‌گونه گروه‌ها اهداف سیاسی، مذهبی و یا ترکیبی از این دو دارد.

در ماه‌های گذشته حملات سایبری علیه اسرائیل به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. این حملات به قصد جاسوسی یا تخریب زیرساخت‌های حیاتی صورت می‌گیرد.

چهارشنبه گذشته شبکه المیادین به نقل از منابع امنیتی در ایران از نفوذ هکرهای جمهوری اسلامی به دفتر بنیامین نتانیاهو و دسترسی به برخی فایل‌های خصوصی در این مجموعه خبر داده بود. اندکی بعد از انتشار این خبر، برخی تصاویر خصوصی ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل و بنی گانتس، وزیر دفاع این کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

رسانه‌های اسرائیلی این حمله را به «بالستیک باب‌کت» (Ballistic Bobcat)، یک گروه هکری وابسته به جمهوری اسلامی مرتبط دانسته‌اند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
گفت‌وگوی ویژه
خبر
چند چند

شنیداری

پادکست‌ها