همسر نیلوفر حامدی: قوه قضاییه اگر دنبال شفاف‌سازی است چرا نگذاشت دادگاه علنی برگزار شود؟

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۱

محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی، خبرنگار زندانی، در واکنش به ادعاهای سخنگوی قوه قضاییه نوشت چرا این مجموعه با برگزاری دادگاه علنی مخالفت کرد؟ او تاکید کرد اگر بازداشت حامدی به مرگ ژینا (مهسا) امینی ربطی نداشت، چرا بخشی از کیفرخواست و بازجویی‌ها به این موضوع اختصاص داشت؟

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته (دهم مرداد) در نشست خبری خود مدعی شد اتهام نیلوفر حامدی و الهه محمدی ارتباطی با تهیه‌ گزارش درباره ژینا (مهسا) امینی و حرفه خبرنگاری آن‌ها «ندارد» و این اشخاص در مقاطعی با «دولت متخاصم آمریکا» همکاری داشته‌اند.

محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی در واکنش به این سخنان با اشاره به وعده ستایشی مبنی بر اینکه «به زودی گزارشی کامل از این موضوع در اختیار عموم‌ ملت ایران قرار می‌گیرد» در اینستاگرام خود اظهار امیدواری کرد قوه قضاییه به سوالاتی که درباره این پرونده وجود دارد هم جواب بدهد.

آجرلو با تاکید بر این بخش از سخنان ستایشی که بازداشت نیلوفر حامدی ارتباطی به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امنیتی نداشته است، نوشت: «پس چرا دقیقا چند روز پس از این اتفاق بازداشت شد؟ چرا هم در بازجویی، هم در دادسرا و هم در دادگاه درباره این موضوع از او سوال شد؟ چرا بخشی از کیفرخواست پرونده به این موضوع اختصاص دارد؟»

او همچنین یادآور شد که دو نهاد امنیتی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه در بیانیه خود، اتهام نیلوفر حامدی را «گرفتن عکس مهسا امینی روی تخت بیمارستان» عنوان کرده‌اند.

اشاره آجرلو به بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در روز ششم آبان ۱۴۰۱ است که نیلوفر حامدی و الهه محمدی را به «ارسال اخبار جهت‌دار»، «تحریک بستگان متوفی (مهسا امینی)» و «کارگردانی برخی صحنه‌ها» در بیمارستان و مراسم تشییع مهسا متهم کردند.

همسر نیلوفر حامدی در ادامه با استقبال از «شفاف‌سازی» نوشت: «قوه قضاییه که حالا قصد ارائه گزارش کامل دارد چرا با برگزاری دادگاه علنی مخالفت کرد؟ چرا وکلای ما به استناد قرار غیرعلنی دادگاه، از بیان هر گونه جزییات منع شده‌اند و سخنگوی قوه، قول گزارش کامل می‌دهد؟»

او خاطرنشان کرد: «گزارش وقتی کامل است که اجازه بدهند وکلای نیلوفر هم راجع به پرونده صحبت کنند.»

دومین و آخرین جلسه دادگاه بدوی نیلوفر حامدی روز سوم مرداد برگزار شد و او در این جلسه گفت به عملکرد خود به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کند.

نخستین جلسه از دادگاه بدوی روزنامه‌نگار روزنامه شرق نیز که از حدود یک سال پیش تاکنون در زندان است، اوایل خرداد ماه برگزار شد.

نیلوفر حامدی در تاریخ ۳۱ شهریور سال گذشته به دلیل گزارشگری درباره وضعیت ژینا (مهسا) امینی از بیمارستان، به وسیله نیروهای حکومتی در خانه خود بازداشت شد.

یک هفته بعد هم الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، به دلیل انتشار گزارش‌هایی از مراسم خاکسپاری ژینا در شهر سقز بازداشت شد.

به این ترتیب این دو روزنامه‌نگار به دلیل اطلاع‌رسانی درباره درگذشت و تشییع مهسا امینی تحت فشار و هدف اتهام‌‌زنی نهادهای امنیتی قرار گرفتند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر
هراس از پیکرها
جهان‌نما
خبرها

شنیداری

پادکست‌ها