معترضان در تهران، مشهد، اراک و سوهانک به کمک دانشجویان محاصره شده شتافتند

شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

نیروهای امنیتی و لباس شخصی دانشجویان معترض در دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد مشهد، دانشگاه سوهانک و خوابگاه امیرکبیر دانشگاه اراک را محاصره کردند. پس از انتشار این خبر، مردم معترض برای کمک به دانشجویان محاصره شده راهی محله‌های اطراف شدند.

پس از آنکه مردم معترض برای کمک به دانشجویان محاصره شده در دانشکده فنی راهی امیرآباد شدند، ویدیوهایی که به ایران اینترنشنال رسید نشان می‌دهد نیروهای امنیتی خیابان منتهی به کوی دانشگاه را بستند.

از سوی دیگر، بسیجی‌ها و نیروهای لباس شخصی به کوی دانشگاه رفته و «الله‌اکبر» و «حیدر حیدر» سر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، بیرون دانشگاه مملو از بسیجی و یگان ویژه است و نیروهای امنیتی به مردمی که اطراف دانشکده فنی در امیرآباد رفته بودند، تیر ساچمه‌ای شلیک کرده‌اند.

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از این است که نیروهای امنیتی خیابان منتهی به کوی دانشگاه را بستند.

در همین حال، مردم معترض در محله امیرآباد تهران به فریاد زدن شعارهای ضد حکومتی، از جمله «مرگ بر دیکتاتور» ادامه دادند.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران از ساعت‌ها قبل اعتراضات خود را آغاز کرده و شعارهایی همچون «این نقشه‌‌ها تکراریه، داعش خودش سپاهیه» و «‌خامنه‌ای نکبت، عامل هر جنایت» سردادند.

پس از شدت گرفتن این اعتراضات، نیروهای لباس شخصی در دانشکده فنی دانشگاه تهران حاضر شده و آغاز به گشت‌زنی کردند. اندکی بعد درگیری‌های خشونت‌بار و جست‌وجوی برای بازداشت‌ دانشجویان آغاز شد.

کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد نیروهای لباس شخصی بعضی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران را بازداشت و با خشونت سوار ون کرده‌اند.

این کانال به نقل از دانشجویان محصور در دانشکده فنی دانشگاه تهران نوشت هر لحظه احتمال دستگیری و ضرب و شتم این دانشجویان از سوی نیروهای امنیتی وجود دارد و تنها راه خروج امن آنها حضور خانواده‌ها و مردم در برابر دانشکده فنی است.

در همین حال در دانشکده‌ها و محله‌های نزدیک به دانشکده فنی تجمع‌های اعتراضی ادامه داشت.

گروهی از دانش‌آموزان در محله شهرآرای تهران تجمع کرده و شعار ضدحکومتی سر دادند.

دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

از سوی دیگر، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با شعار «بسیجی جیره‌خور، اخرشه خوب بخور» تجمع کردند.

دانشجویان خوابگاه دختران دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران نیز شامگاه شنبه شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

در دانشگاه تربیت مدرس نیز که در نزدیکی کوی دانشگاه واقع شده، دانشجویان با شعار «آزادی، آزادی، آزادی» تجمع کردند.

در همین حال در مشهد نیز، پس از آنکه دانشجویان دانشگاه آزاد تجمع اعتراضی برگزار کردند، نیروهای امنیتی این دانشگاه را محاصره کرده و با نقاب، شوکر و باتوم وارد دانشگاه شدند.

پس از محاصره این دانشگاه، گروهی از مردم برای جلوگیری از بازداشت دانشجویان مقابل این دانشگاه تجمع کرده و شعار دادند: «دانشجوی زندان آزاد باید گردد.»

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که مردم معترض در مشهد تا ساعت یک بامداد روز یکشنبه برای جلوگیری از بازداشت دانشجویان دانشگاه آزاد همچنان در خیابان‌های اطراف این دانشگاه حضور داشته و شعارهای اعتراضی سرمی‌دادند.

ویدیوی رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که شامگاه جمعه یک معترض در خیابان‌های اطراف دانشگاه آزاد مشهد از تیراندازی نیروهای امنیتی فرار می‌کند.

محاصره دانشگاه سوهانک و خوابگاه اراک

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی به خوابگاه امیرکبیر دانشگاه اراک حمله و چند نفر از دانشجویان را زخمی کردند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی به داخل خوابگاه امیرکبیر گاز اشک‌آور شلیک کردند.

از سوی دیگر، گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است ماموران امنیتی دانشگاه سوهانک را محاصره کردند. پس از محاصره این دانشگاه، دانشجویان خواهان حضور مردم برای شکستن محاصره شدند.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

جهان‌نما
خبرها
جهان‌نما
خبرها

شنیداری

پادکست‌ها