زلنسکی خطاب به رهبران گروه ۷: تلاش کنید جنگ اوکراین تا آخر سال میلادی تمام شود

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین از رهبران گروه هفت خواست تا همه تلاش‌های خود را برای پایان دادن به جنگ اوکراین تا آخر سال جاری میلادی، یعنی حدود پنج ماه دیگر، به کار گیرند.

خبرگزاری‌ها بر اساس منابع دیپلماتیک در نشست گروه هفت، روز دوشنبه گزارش دادند که زلنسکی از طریق ارتباط ویدیویی در نشست سران گروه هفت که در آلمان در حال برگزاری است، سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش این منابع، رییس‌جمهور اوکراین «پیامی بسیار قوی داشت و گفت باید همه تلاش‌ها برای پایان دادن به این جنگ تا پایان سال جاری به کار گرفته شود.»

رییس‌جمهور اوکراین همچنین از رهبران هفت کشور صنعتی جهان از جمله آمریکا خواست تا تحریم‌ها علیه مسکو را شدت بخشند.

ارائه سیستم‌های دفاع ضدهوایی، ضمنانت‌های امنیتی، کمک به صادرات غلات اوکراین و کمک به بازسازی اوکراین از دیگر خواسته‌های زلنسکی از سران گروه هفت بود.

یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه به رویترز گفت انتظار می‌رود رهبران گروه هفت در پایان اجلاس خود، مجموعه جدیدی از اقدامات هماهنگ برای افزایش فشار بر روسیه و نهایی کردن طرحی برای محدود کردن قیمت نفت روسیه را اعلام کنند.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، در حاشیه نشست رهبران گروه هفت به خبرنگاران گفت برنامه دوگانه رهبران گروه هفت شامل هدف قرار دادن مستقیم درآمدهای پوتین و همچنین به حداقل رساندن تاثیر آن بر اقتصادهای گروه هفت و سایر نقاط جهان است.

در حالی که نیمی از ثروت جهان در اختیار گروه هفت است، به گفته این مقام آمریکایی، رهبران این گروه قصد دارند با کشورهای دیگر از جمله هند برای کاهش درآمدهای روسیه همکاری کنند.

به گزارش رویترز، تعیین یک سقف برای نفت روسیه می‌تواند هم‌زمان به کاهش درآمدهای نفتی روسیه و همچنین کاهش موثر قیمت انرژی و کاهش تورم در جهان منجر شود.

بر اساس یک سند فنی که از سوی کاخ سفید منتشر شده، قرار است در پایان نشست سران گروه هفت، رهبران این گروه همچنین «تعهد امنیتی بی‌سابقه بلندمدتی را برای ارائه کمک‌های مالی، بشردوستانه، نظامی و دیپلماتیک به اوکراین تا زمانی که لازم باشد»، از جمله تامین فوری سلاح‌های پیشرفته متقبل خواهند شد.

نشست سران گروه هفت از روز یکشنبه به ریاست آلمان در این کشور آغاز شده و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

خبرهای بیشتر

پربیننده‌ترین ویدیوها

خبر
هت‌تریک با مزدک میرزایی
خبر
سیاست با مراد ویسی

شنیداری

پادکست‌ها